logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت بوت شدن گیرنده دیجیتال

علت بوت شدن گیرنده دیجیتال
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت بوت شدن گیرنده دیجیتال به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

بکی از مشکلات شایعی که افراد در زمان استفاده از گیرنده دیجیتال با آن مواجه می‌شوند، روی بوت ماندن گیرنده دیجیتال است. اگر شما نیز برای اتصال به شبکه‌های تلویزیونی از دستگاه دیجیتال استفاده می‌کنید، حتماً با این مشکل مواجه شده‌اید. ما در این مقاله از سایت آی پی امداد برایتان دربارۀ علت بوت شدن گیرنده دیجیتال خواهیم گفت. شما می‌توانید برای تعمیر گیرنده دیجیتال خود از خدمات آی پی مداد بهره‌مند شوید. اگر سوال خاصی در زمینه علت روی بوت ماندن گیرنده دیجیتال دارید در دیدگاه این مطلب یا در بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا متخصصین این مرکز شما را راهنمایی کنند.

3 علت بوت شدن گیرنده دیجیتال

در شرایط مختلف علت روی بوت ماندن گیرنده دیجیتال دلایل متعددی دارد. بهتر است که این دلایل را شناسایی کرده و سپس از راهکارهای دقیق برای رفع آن‌ها استفاده کنید. موارد زیر از جمله رایج‌ترین علت بوت شدن گیرنده دیجیتال محسوب می‌شوند:

  1. خراب شدن گیرنده دیجیتال
  2. مشکلات سخت افزاری
  3. مشکلات نرم افزاری

3 علت بوت شدن گیرنده دیجیتال

چرا گیرنده دیجیتال بوت می شود؟

در ادامه هریک از مشکلات عنوان شده را بررسی کرده و راهکارهایی برای رفع آنها ارائه می‌دهیم.

1. خراب شدن گیرنده دیجیتال

برخی از افراد عادت دارند که دستگاه تلویزیون را در صورت عدم استفاده خاموش کنند، اما گیرنده دیجیتال را همواره روشن نگه می‌دارند. اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید، باید بگوییم که کاملاً طبیعی است که با مشکل بوت شدن گیرنده دیجیتال مواجه شوید. دلایل متعددی منجر به بروز علت بوت شدن گیرنده دیجیتال می‌شوند. در این راستا می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • استفاده طولانی مدت از گیرنده دیجیتال
  • قرار دادن گیرنده دیجیتال در معرض گرد و غبار
  • ضربه زدن به گیرنده دیجیتال
  • استفاده از کابل خراب

خراب شدن گیرنده دیجیتال

راه‌حل:

  • بهترین راه‌حل ممکن برای جلوگیری از بروز مشکل  بوت ماندن گیرنده دیجیتال، توجه به روش صحیح نگهداری از این دستگاه است.
  • بهتر است که در زمان خاموش کردن تلویزیون گیرنده دیجیتال را نیز خاموش کرده و آن را در محیطی به دور از حرارت، سرما و گرد و غبار نگه دارید.
  • چنانچه تمامی موارد نامبرده را رعایت کردید، اما همچنان مشکل بوت شدن وجود داشت، حتماً از تعمیرکاران متخصص کمک بگیرید.

2. مشکلات سخت افزاری

دومین علت روی بوت ماندن گیرنده دیجیتال به مشکلات سخت افزاری مرتبط است. در اکثر مواقع این مشکلات قابل رفع بوده و با تعویض یا تعمیر قطعات بهبود می‌یابند. چنانچه برای لوازم برقی و الکترونیکی از جمله سیستم‌های صوتی و تصویری از محافظ برق استفاده نکنید، در زمان نوسانات شدید جریان دچار مشکلات سخت افزاری می‌شوند. البته باید بگوییم که در برخی مواقع نیز مشکلات سخت افزاری به استفاده از کابل خراب، اتصال فلش خراب و مواردی مشابه مرتبط است.

راه‌حل:

  • بهتر است در زمان بوت شدن دستگاه گیرنده دیجیتال آن را خاموش کرده و از برق جدا کنید.
  • در برخی مواقع مشکل با ریستارت کردن تنظیمات حل می‌شود. اگر این روش جواب نداد، حتماً از تکنسین‌های متخصص برای رفع نواقص مربوطه کمک بگیرید.

مشکلات سخت افزاری گیرنده دیجیتال

3. مشکلات نرم افزاری

برخی از گیرنده‌های دیجیتال به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به بروزرسانی نرم افزار نیاز دارند. اگر گیرنده دیجیتال شما نیز از همین مدل باشد، ممکن است علت بوت ماندن آن به این مورد ارتباط دارد. وقتی نرم افزار گیرنده دیجیتال قدیمی است، برای نصب و اتصال آن به تلویزیون‌های جدید با مشکل مواجه می‌شوید. در برخی مواقع نیز فایل‌های سیستم خطا می‌دهد. در ادامه خواهیم گفت برای رفع این مشکل چه اقدامی انجام دهید.

راه‌حل:

  • در شرایط مشابه حتماً از تکنسین تعمیرکار برای تعمیر گیرنده دیجیتال کمک بگیرید. در اکثر مواقع مشکلات نرم افزاری با فلش کردن گیرنده دیجیتال حل می‌شود.

برای تعمیر مشکل بوت شدن گیرنده دیجیتال با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از وب‌سایت آی پی امداد برای شما عزیزان دربارۀ علت بوت شدن گیرنده دیجیتال صحبت کردیم. اگر گیرنده دیجیتال شما نیز در حالت بوت گیرنده است، حتماً مشکل به دلایل نامبرده مرتبط است. چنانچه با راه‌حل‌های عنوان شده مشکل رفع نشد، حتماً از نمایندگی گیرنده دیجیتالتان کمک بگیرید. لازم به ذکر است که تعمیرکاران متخصص آی پی امداد نیز آماده ارائه خدمات تعمیرات گیرنده‌های دیجیتال هستند. کافی است با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و درخواست خود ثبت کنید. البته باید بگوییم که برخی از گیرنده‌های دیجیتال قابلیت تعمیر ندارند. بهتر است در زمان ثبت درخواست به صورت تلفنی یا آنلاین اطلاعات دقیقی دربارۀ برند و مدل گیرنده دیجیتال ارائه دهید تا بتوانید از مشاوره‌های کارشناسان ما بهره‌مند شوید.

3 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • ایمان 26 فروردین 1403

    دلیل منوی کانال به صورت خودکار پشت سر هم داره رو صحفه میاد پنچ دقیقه ک از روشن شدن گذشت اینجور میشه چیکار باید کرد

    پاسخ دادن
  • حسین 12 بهمن 1402

    در حین تماشای تلویزیون از گیرنده های دیجیتال دنا زیر نویس های بصورت تبلیغاتی و چشمک زن پدیدار میشه چگونه میتوان حذفش کرد

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 12 بهمن 1402

      درود، ابتدا دکمه Menu را روی کنترل گیرنده فشار دهید. از منوی اصلی، گزینه Settings و سپس Language را انتخاب کنید. در این صفحه گزینه Subtitle language را انتخاب و سپس گزینه No subtitles را مشخص کنید.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد