logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت برعکس چرخیدن سنگ فرز

علت برعکس چرخیدن سنگ فرز
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت برعکس چرخیدن سنگ فرز به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

برعکس چرخیدن صفحه سنگ فرز از جمله مشکلاتی است که در صنعت ساخت‌وساز و همچنین صنایع دیگر با آن مواجه شویم. سنگ فرز ابزاری است که در صنایع تولیدی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد که اگر به‌خوبی کار نکند، مشکلات اضافی دیگری نیز ایجاد خواهد کرد. اگر سنگ فرز شما نیز بر عکس می‌چرخد و با این مشکل مواجه شدید، باید به دنبال تعمیر و رفع ایراد دستگاه خود باشید. در این مقاله از آی پی امداد به بررسی علت برعکس چرخیدن سنگ فرز و راهکارهای برطرف کردن آن می‌پردازیم. چنانچه سوال خاصی دارید، در دیدگاه این مطلب یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد عنوان کنید تا متخصصین این مرکز شما را راهنمایی کنند. شما می‌توانید با آی پی امداد تماس بگیرید و برای عیب‌یابی دقیق دستگاه خود کمک بگیرید.

جهت چرخش صحیح سنگ فرز چگونه است؟

جهت صحیح چرخش سنگ فرز به صورت راست‌گرد یا در جهت عقربه‌‌های ساعت است. چرخش راست‌گرد سنگ فرز باعث می‌شود تا جرقه‌ها و ذرات حاصل از برش به دور از اپراتور پرتاب شوند و خطر برخورد آن‌ها به اپراتور را کاهش می‌دهد. همچنین در حالت چرخش راست‌گرد، کنترل سنگ فرز برای اپراتور آسان‌تر است و احتمال گیر کردن سنگ در قطعه کار کمتر می‌باشد.

نحوه بررسی جهت چرخش سنگ فرز

  • بسیاری از سنگ فرزها دارای علامتی هستند که جهت صحیح چرخش را نشان می‌دهد. این علامت معمولا یک پیکان است که در جهت عقربه‌های ساعت اشاره می‌کند.
  • هنگامی که سنگ فرز روشن است، به جهت چرخش صفحه سنگ دقت کنید.
  • اگر مطمئن نیستید، می‌توانید سنگ فرز را با احتیاط روی یک تکه مقوا یا چوب امتحان کنید. سنگ فرز را در جهت راست‌گرد بچرخانید. اگر صفحه سنگ به سمت جلو حرکت کند، جهت چرخش صحیح است.

نحوه بررسی جهت چرخش سنگ فرز

چرا صفحه سنگ فرز بر عکس می‌چرخد؟ 5 علت + راه‌حل

برعکس چرخیدن این دستگاه به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود و می‌تواند برای شما دردسرساز باشد. از مهم‌ترین دلایل برعکس چرخیدن سنگ فرز می‌توان به موارد 5 دلیل زیر اشاره کرد. اگر سنگ فرز شما برعکس می‌چرخد، بهتر است دلایل زیر را بررسی کنید:

  1. عدم تعمیر و نگهداری منظم
  2. نصب نادرست سیم‌های زغال فرز
  3. وجود مشکل در سیستم الکترونیکی
  4. عدم تعادل در سنگ فرز
  5. نبود تجربه و آموزش کافی

برعکس چرخیدن صفحه سنگ فرز

در ادامه این بخش هر یک از این مواردی که بیان کردیم را مورد بررسی دقیق قرار می‌دهیم و راهکارهایی برای رفع آن‌ها بیان می‌کنیم. اما برخی از این راهکارها در شرایط خاص کاربرد ندارند و به مهارت و تخصص نیاز دارند. از این رو بهتر است برای عیب‌یابی دقیق مشکل برعکس چرخیدن سنگ فرز از نمایندگی این محصول و یا افراد متخصص کمک بگیرید.

1. عدم تعمیر و نگهداری منظم

یکی از عواملی که موجب چرخش برعکس سنگ فرز می‌شود، عدم تعمیر و نگهداری منظم است. هنگامی که شما از ابزارهای خود مانند سنگ فرز به‌خوبی نگهداری نکنید، قطعات آن به‌سرعت فرسوده می‌شوند و عملکرد آن دچار مشکل خواهد شد.

عدم تعمیر و نگهداری منظم

راه‌حل:

  • تعمیرات دوره‌ای و همچنین تمیز کردن سنگ فرز می‌تواند این مشکلات را به حداقل برساند.
  • به کار بردن دوره‌ای ابزارهای مربوط برای تعمیر و نگهداری ابزار است.
  • استفاده منظم از ابزارهای نگهداری و تعمیر سنگ فرز می‌تواند به شناسایی و رفع مشکلات مربوط به این ابزار کمک کند و طول عمر آن را افزایش دهد.

2. نصب نادرست سیم‌های زغال فرز

برعکس چرخیدن سنگ فرز هنگامی رخ می‌دهد که سیم‌های زغال فرز به نادرستی نصب شده باشند. سیم‌های زغال فرز تاثیر بسیاری در کارکرد صحیح این ابزار دارند. وقتی سیم‌های زغال فرز به‌اشتباه و یا جابه‌جا نصب شده باشند، جهت چرخیدن سنگ فرز را تغییر داده و برعکس خواهد شد.

نصب نادرست سیم‌های زغال فرز

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل دستگاه سنگ فرز را باز کنید و نحوه بستن سیم‌های آن را بررسی کنید.
  • اگر احساس کردید اشتباه بسته شده‌اند، نصب آن‌ها را درست کنید. یک تعمیرکار حرفه‌ای می‌تواند در این شرایط به شما کمک کند.

3. وجود مشکل در سیستم الکترونیکی

وجود مشکل در سیستم الکترونیکی این ابزار نیز می‌تواند از علل برعکس چرخیدن این دستگاه باشد. جهت چرخش سنگ فرز را قطبیت موتور مشخص می‌کند. اگر در عملکرد خازن‌ها و سوئیچ‌ها نقصی وجود داشته باشد، شما با پدیده چرخش برعکس سنگ فرز مواجه خواهید بود.

وجود مشکل در سیستم الکترونیکی

راه‌حل:

  • بهتر است با احتیاط کامل سنگ فرز را باز کنید.
  • اگر مطمئن شدید مشکل از این قطعات است، تعمیر سنگ فرز را به تعمیرکار بسپارید؛ زیرا خود شما نمی توانید آن را تعمیر کنید و به تخصص نیاز دارد.

4. عدم تعادل در سنگ فرز

نبود تعادل در سنگ فرز نیز می‌تواند از جمله علل برعکس چرخیدن آن باشد. هنگامی که وزن یا تعادل سنگ فرز تنظیم نشده باشد، ممکن است به‌صورت ناگهانی برعکس چرخیده و موجب آسیب به کاربر یا دیگر قطعات شود. تعادل سنگ فرز اهمیت بسیار زیادی دارد و در صورت عدم توجه به آن، خسارات فراوانی به بار می‌آورد.

عدم تعادل در سنگ فرز

راه‌حل:

  • سنگ فرز را به درستی جای دهید و سعی کنید با قرار دادن آن در جای مناسب، تعادل صفحه را تنظیم کنید.

5. نبود تجربه و آموزش کافی

عامل دیگری که می‌تواند موجب برعکس چرخیدن سنگ فرز شود، نبود تجربه و آموزش کافی در استفاده از این ابزار است. افراد تازه کار و کسانی که تجربه کافی کار با سنگ فرز را ندارند، ممکن است با استفاده نادرست از سنگ فرز موجب برعکس چرخیدن آن شوند؛ زیرا آن‌ها نمی‌تواند سنگ فرز را به شکل درست و اصولی در دست بگیرند.

راه‌حل:

  • کسب تجربه و آموزش مناسب در راستای استفاده درست از این ابزار می‌تواند از ایجاد چنین مشکلاتی جلوگیری کند.

برای تعمیر مشکل برعکس چرخیدن سنگ فرز با کجا تماس بگیریم؟

برعکس چرخیدن صفحه سنگ فرز از مشکلاتی است که در صورت برطرف نشدن و عدم توجه به آن، موجب خرابی دیگر قطعات و آسیب به کاربر خواهد شد. درصورتی‌که ابزارهای صنعت شما با مشکلاتی از این قبیل مواجه هستند حتماً عیب‌یابی و تعمیر آن را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید تا از خسارت‌های پیش رو و هزینه‌های هنگفت تعمیر سنگ فرز در امان باشید. در شرایط مشابه می‌توانید با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس بگیرید و از متخصصین آی پی امداد درخواست کمک کنید. اگر مشکل سنگ فرز شما جدی بود، با تعمیر قطعات معیوب یا تعویض آنها مشکل رفع می‌شود. در پایان باید بیان کنیم که تعمیر و رفع نواقص سنگ فرز از هر نظر به صرفه‌تر از خرید مجدد آن است.

دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده!

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال دیدگاه حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد پاسخ داده می شود.
  • لطفاً سوال خود را با جزئیات کامل مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست