logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت برعکس شدن صفحه مانیتور

علت برعکس شدن صفحه مانیتور
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت برعکس شدن صفحه مانیتور به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

این مطلب از آی پی امداد را به بررسی دلایل برعکس شدن صفحه مانیتور کامپیوتر و لپ تاپ اختصاص داده ایم. اگرچه برعکش شدن صفحه نمایش کامپیوتر مشکل شایعی نیست و احتمال به روز آن بسیار کم است، اما در این مطلب، در مورد علت برعکس شدن صفحه مانیتور میخوانید و راهکارهای رفع این مشکل بر اساس تجربیات تعمیرکاران متخصص آی پی امداد را بررسی خواهید کرد. امیدواریم پس از مطالعه این مطلب بتوانید مشکل برعکس شدن صفحه نمایش را برطرف کنید. اگر تنیاز به راهنمایی و مشورت  دارید، تنها کافی است سوالاتتان را در بخش نظرات و یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا کارشناسان فنی مجموعه پاسخگوی سوالاتتان باشند.

چرا تصویر مانیتور برعکس میشود؟ 3 علت + راه‌حل

همانطور که گفتیم، برعکس شدن صفحه مانیتور مشکل چندان شایعی نیست، اما اتفاق افتادن آن غیرممکن نخواهد بود. بنابراین نیاز است اطلاعات لازم در مورد دلایل بروز و نحوه رفع این مشکل را بدانید. اگر به هر دلیلی تنظیمات ویندوز در رابطه با صفحه نمایش درست انجام نشده باشد، تصویر مانیتور دچار مشکل شده و برعکس می شود. زمانی که تصویر مانیتور برعکس می شود، اگر ماوس را به سمت بالا حرکت دهید، برعکس تکان می خورد. در ادامه 3 دلیل موثر در بروز این مشکل را ذکر کرده ایم:

  1. تغییرات ناخواسته ویندوز در رابطه با مانیتور

  • اگر به تازگی در تنظیمات مانیتور تغییراتی ایجاد کرده باشید، ممکن است به طور ناخواسته تنظیماتی را عوض کرده باشید که منجر به برعکس شدن صفحه مانیتور شده باشد.
  1. وجود ویروس ها

  • یکی دیگر از دلایل برعکس شدن صفحه نمایش مانیتور، وجود ویروس هایی است که باعث تغییر در سیستم کامپیوتر می شود.
  • البته احتمال بروز این مورد بسیار کم است، اما به هرحال بهتر است در زمان بروز مشکل در تصویر صفحه نمایش سیستم را ویروس کشی کنید.

وجود ویروس ها

  1. آسیب دیدن فلت ال سی دی و یا قطعات سخت افزاری

  •  در موارد نادر خرابی قطعاتی مثل فلت ال سی دی و یا برخی از اجزای سخت افزاری باعث برعکس شدن تصویر مانیتور می گردد.

راهکارهای رفع مشکل برعکس شدن صفحه مانیتور

راهکارهای رفع مشکل برعکس شدن صفحه نمایش کامپیوتر و لپ تاپ را در ادامه خواهیم گفت. این مشکل به راحتی قابل حل بوده و شما می توانید از 3 روش زیر استفاده کنید:

استفاده از کلیدهای میانبر

در اولین قدم برای رفع این مشکل باید در فضای دسکتاپ راست کلیک کنید و این گزینه ها را انتخاب نمایید. این مسیر را دنبال کنید:

  • Graphic Option > Hot Keys
  • همچنین نیاز است که گزینه Enable را انتخاب کرده و آن را فعال کنید.
  • حال باید کلیدهای CTRL+ALT و کلید جهت نمای بالا را همزمان فشار دهید تا صفحه نمایش به حالت افقی تبدیل شود.
  • برای تغییر حالت افقی یا عمودی باید کلیدهای CTRL+ALT  و کلیدهای فلش چپ، راست و یا پایین را بزنید.
  • احتمالا پس از انجام این مراحل مشکل صفحه نمایش حل میشود و صفحه مانیتور به حالت افقی یا عمودی تبدیل میگردد.

استفاده از کلیدهای میانبر

ایجاد تغییر در تنظیمات

برای حل مشکل وارونه بودن صفحه مانیتور این تغییرات را انجام دهید:

  • در فضای دسکتاپ کلیک راست کنید و روی گزینه Display settings بزنید و از منوی orientation گزینه Landscape را انتخاب کنید.
  • قدم بعدی انتخاب Apply یا OK و سپس انتخاب گزینه Keep Changes است.

ایجاد تغییر در تنظیمات

این تغییرات برای ویندوز 7 یا 8 متفاوت است و باید به جای مسیر بالا، این مسیر را پیش ببرید:

  • Control Panel > Display > Screen Resolution > Advanced settings > Graphic Properties را انتخاب کنید و از سربرگ Control Pane، گزینه Graphics را انتخاب نمایید.
  • حال باید در بخش Rotatio گزینه Rotate to 0  degrees را انتخاب کنید.
  • در مرحله آخر نیز باید روی گزینه Apply  بزنید و خارج شوید تا مشکل وارونه شدن صفحه نمایش حل شود.

رفع مشکل در کارت گرافیک اینتل

برای سیستم هایی که به کارت گرافیک اینتل مجهز شده اند، باید برای حل مشکل وارونه شدن تصویر مانیتور این مسیر را دنبال کنید:

  • روی دسکتاپ راست کلیک کنید و Graphic Properties را بزنید و در سمت چپ دسته General Settings را انتخاب کنید و مطمئن شوید در قسمت Rotation عدد 0 است.
  • در آخر روی Apply بزنید و تغییرات را ذخیره کنید.

برای حل مشکل برعکس شدن صفحه مانیتور با کجا تماس بگیریم؟

همراهان گرامی، امیدواریم راهکارهای ارائه شده در این مطلب توانسته باشد در حل مشکل برعکس شدن صفحه مانیتور به شما کمک کرده باشد. اما در صورتی که نتوانستید مشکل را حل کنید، بهتر از یک تکنسین حرفه ای کمک بگیرید. با توجه به اینکه مانیتور یا نمایشگر کامپیوتر و لپ تاپ حساس است، ممکن است به دلیل استفاده نامناسب به مرور زمان دچار مشکل شود و عملکرد مناسبی نداشته باشد. اگر برای حل مشکل کامپیوتر و لپ تاپ نیاز به کمک تکنسین حرفه ای دارید، میتوانید از تعمیرکاران آی پی امداد کمک بگیرید. تکنسین های متخصص و کارآزموده آی پی امداد انواع خدمات سرویس و تعمیرات مانیتورها با مدل های مختلف را با تجهیزات پیشرفته، قطعات اصلی و گارانتی معتبر در تمامی نقاط تهران به مشتریان ارائه می کنند. جهت بهره مندی از خدمات این مجموعه می توانید با شماره 02158941 یا 02191093903 تماس بگیرید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد