logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای فارسی ماکروفر آاگ

راهنمای فارسی ماکروفر آاگ
راهنمای فارسی ماکروفر آاگ
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای فارسی ماکروفر آاگ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

راهنمای فارسی ماکروفر آاگ، شامل مطالبی است‌ که به شما کمک می کند تا استفاده بهتری از از این دستگاه داسته باشید. همین طور نحوه راه اندازی و نحوه نگهداری و تمیز کردن ماکروفر آاگ را به شما آموزش می دهد. در صورتی که تصمیم دارید بیش ترین و بهترین استفاده از ماکروفر آاگ خود داشته باشید، راهنمای فارسی ماکروفر آاگ را تا انتها مطالعه کنید. هم چنین شما می توانید در صورت بروز هر گونه‌ مشکل و سوال با تکنسین های آی پی امداد تماس حاصل نمایید.

کاربران گرامی چنانچه نظر یا تجربه به خصوصی در مورد نحوه استفاده ماکروفر آاگ دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین آی پی امداد و دیگر مصرف کنندگان بردازید.

راهنمای فارسی ماکروفر آاگ

راهنمای فارسی ماکروفر آاگ، همان طور که پیش تر به آن اشاره کردیم، شامل کلیه موارد نگهداری، ایمنی، راه اندازی، کار با دکمه ها و… می باشد. ماکروفر آاگ، مانند سایر لوازم برقی خانگی نیاز به آموزش و نحوه کار صحیح‌ دارد که آی پی امداد تک به تک آن ها در راهنمای فارسی ماکروفر آاگ برای شما آورده است.

نحوه نصب و راه اندازی ماکروفر آاگ

برای نصب و راه اندازی دستگاه ماکروفر آاگ، تنها کافی است مراحلی را که در ادامه برای شما شرح می دهیم، پشت سر بگذارید.

  1. ماکروفر آاگ را از درون جعبه بیرون بیاورید.
  2. بر روی سطحی صاف قرار داده و فاصله جانبی آن را از وسایلی چون یخچال، اجاق گاز و… به بیش از 30 سانتی متر، مشخص کنید.
  3. از قرار دادن ماکروفر آاگ بر روی سطوح ناهموار به شدت خودداری کنید.
  4. دو شاخه را به برق بزنید.
  5. دستگاه ماکروفر آاگ شما آماده به کار است.

نکات نگهداری و ایمنی مهم در زمان استفاده از ماکروفر آاگ

برای نگهداری بهتر از ماکروفر آاگ، باید نکاتی را مد نظر قرار دهید. همین طور باید ایمنی ماکروفر آاگ در زمان نصب و نگهداری تامین کنید که در ادامه کلیه نکات را برای شما شرح می دهیم:

  • توجه کنید که قرار دادن ماکروفر آاگ، در محفظه های سر پوشیده، می تواند سلامت دستگاه ماکروفر آاگ به خطر بی اندازد. حتما در زمان اتصال دو شاخه دستگاه ماکروفر آاگ به برق، از سیم سیار و سه راهی استفاده نکنید.
  • از قرار دادن ظروفی که مناسب با ماکروفر آاگ نیستند، به شدت خودداری کنید. همین طور توجه کنید که نباید دستگاه ماکروفر آاگ را خالی روشن نمایید.
  • در صورت مشاهده دود از دستگاه ماکروفر آاگ، دستگاه را فورا خاموش کنید و در اولین فرصت با تکنسین مربوطه تماس گیرید.
  • حتما فاصله جانبی دستگاه ماکروفر آاگ را با سایر لوازم آشپزخانه مانند اجاق گاز، یخچال، ماشین لباسشویی و … حفظ کنید.

آموزش استفاده از دکمه های روی پنل ماکروفر آاگ

ماکروفر آاگ مانند سایر ماکروفرها، هریک از دکمه هایی که بر روی پنل خود دارد، دارای کاربردی منحصر به فرد است.

دکمه های ماکروفر آاگ  معنا و عملکرد دکمه های دستگاه
Power روشن و خاموش کردن ماکروفر
Grill گریل کردن مواد غذایی
Defrost یخ زدایی مواد غذایی
CONV طبخ مواد غذایی مانند پیتزا
AUTO COOK برنامه های پخت مختلف
cake پختن کیک در ماکروفر
micro گرم کردن غذا
preheat پیش گرمایش ماکروفر

چگونه می توان اقدام به گرم کردن غذا در مایکروفر آاگ کرد؟

به طور کلی برای گرم کردن غذا در مایکروفر آاگ باید نکاتی را در نظر گرفت تا کیفیت و طعم غذا به خوبی حفظ گردد. به همین دلیل توصیه می‌ کنیم به بررسی نکات مهم در این زمینه بپردازید.

  • شما می توانید باقی مانده غذاهای 1 تا 4 روز گذشته را دوباره گرم و مصرف کنید.
  • غذاها را با دمای حداقل ۷۵ درجه سانتیگراد گرم کنید.
  • مواد غذایی را به صورت حلقه ای روی یک بشقاب سرامیکی یا یک کاسه شیشه ای بچینید ا به درستی گرم شود.
  • برای گرم کردن غذاها از برنامه MICRO در ماکروفر آاگ خود استفاده نمایید.

نحوه تنظیمات برنامه پخت اتوماتیک در ماکروفر آاگ

AUTO COOK، دکمه ای است که دارای چندین برنامه پخت مختلف است که شما می توانید با کمک آن، سرعت بیش تری به طبخ غذای خود بدهید. شما می توانید با فشردن دکمه AUTO COOK، برنامه مورد نظر خود را برای طبخ غذا مشخص کنید. حال با چرخاندن دکمه ولوم، وزن مواد غذایی که داخل دستگاه ماکروفر آاگ گذاشته اید را وارد کنید. حال می توانید برای شروع طبغ غذا، دکمه استارت را فشار دهید.

راهنمای یخ زدایی با زمان‌ و وزن در ماکروفر آاگ

یخ زدایی با دستگاه ماکروفر آاگ بر دو اساس وزن و مدت زمان انجام می شود. هم چنین این قابلیت دستگاه ماکروفر آاگ به شما کمک می کند تا در کم ترین زمان انواع مواد غذایی منجد را یخ زدایی کنید. بدون آن که برای آب شدن یخ ها، نیاز به زمان بیش تری داشته باشید.

  • شما می توانید برای یخ زدایی بر اساس وزن، دکمه Defrost Weight را فشرده و وزن مواد غذایی یخ زده را مشخص کنید. سپس دکمه استارت را فشار دهید. توجه کنید که پیش از تنظیم برنامه یخ زدایی، حتما مواد غذایی منجمد را درون دستگاه ماکروفر آاگ قرار داده باشید.
  • حال برای یخ زدایی با کمک زمان، می توانید دکمه Time Defrost را فشار داده ‌و بسته به حجم و مقدار ماده غذایی یخ زده که در دستگاه ماکروفر آاگ قرار داده اید، مدت زمانی را مشخص کنید.
  • توجه کنید که در حین یخ زدایی، دستگاه ماکروفر آاگ، با چند بوق از کار می ایستد که شما باید درب دستگاه ماکروفر آاگ باز نموده و مواد غذایی منجمد را برگردانید تا به صورت یکنواخت و یک دست، یخ های آن ذوب شود.

آموزش پخت پیتزا در ماکروفر آاگ

یکی از دستور های پختی که در دستگاه ماکروفر آاگ شما می توانید مشاهده کنید، پخت پیتزا است. برای این کار می توانید از دکمه Pitzza Setting استفاده نمایید. همین طور به شما توصیه میکنیم اگر دوست دارید که سطح پیتزای شما برشته شود، باید دکمه micro را فشار دهید تا قدرت 60 درصد برای شما نشان داده شود. سپس می توانید سطح پیتزای خود را برشته کنید. البته توجه کنید که مدت زمان‌ 2 دقیقه برای برشته شدن کافی است.

  • توجه کنید که باید پیش از شروع پخت، حتما دستگاه ماکروفر آاگ را با دمانی 180 درجه آماده کنید. برای این کار باید دکمه preheat را فشرده و دمای 180 درجه را انتخاب نمایید. حال دکمه استارت را فشار دهید.
  • بیش ترین زمانی که برای پیش گرمایش دستگاه ماکروفر آاگ نیاز است، 30 دقیقه می باشد.

آموزش پخت انواع کیک به کمک ماکروفر آاگ

دستگاه ماکروفر آاگ، دارای چندین و چند دستور پخت از پیش تعیین شده است که به شما در پخت انواع غذا ها کمک خواهد نمود. دیگر نیازی نیست که وقت خود را صرف انجام مرحله به مرحله پخت غذا کنید، بلکه تنها کافی است، برنامه مورد نظر خود را از ماکروفر آاگ پیدا کنید و پس از قرار دادن مواد غذایی درون ماکروفر آاگ، دکمه استارت را بزنید.

نحوه پخت و پز ماهی در مایکروفر آاگ

شاید برای بسیاری از افراد این سوال به وجود آید که ماهی در مایکروفر آاگ چگونه پخته می شود که در ادامه به صورت مختصر و البته مفید به این سوال پاسخ داده ایم:

  • ابتدا ماهی را بر روی ظرف مخصوص قرار داده و بر روی سینی ماکروفر خود بگذارید.
  • دستگاه را به مدت 20 – 15 دقیقه با کلید ترکیبی مایکرو 60% و گریل روشن کنید.
  • حتما در این فاصله یک بار ماهی را زیر و رو کنید تا دو طرف ماهی برشته شود.
  • اين روش براى درست كردن ماهى در زمان كوتاه است.

نحوه آماده سازی پاپ کورن با ماکروفر آاگ

برای سهولت در پخت انواع خوراکی ها و غذا ها، در راهنمای فارسی ماکروفر آاگ، نحوه آماده سازی پاپ کورن نیز آورده شده است. شما برای این که پاپ کورنی خوشمزه داشته باشید، می توانید ابتدا به دستور طبخ پاپ کورن بر روی بسته بندی دقت کنید. در غیر این صورت، می توانید ظرفی مناسب را درون دستگاه ماکروفر آاگ قرار دهید. سپس ذرت ها و نمک را بدون هیچ روغنی درون ظرف بریزید. حال باید مدت زمانی را جهت آماهد سازی پاپ کورن ها که معمولا بین 2 تا 4 دقیقه است را برای دستگاه ماکروفر آاگ مشخص کرده و دکمه استارت را بزنید.

چه نوع ظروفی برای استفاده در مایکروفر آاگ مناسب می باشند؟

مطمئنا یکی از مهم‌ ترین و اصلی‌ ترین دغدغه های مصرف کنندگان هنگام استفاده از دستگاه مایکروفر، انتخاب ظروف مناسب برای قرار دادن مواد غذایی مختلف در آن است.

  • ظروف چینی فاقد نقش طلایی و نقره ای، فاقد اشکال فلزی و هم چنین ظرف چینی که زیاد نازک نباشد را می توان در مایکروفر گذاشت.
  • ظروف سفالی برای گرم کردن غذا و استفاده کوتاه مدت مناسب هستند.
  • ظروف گرد یا بیضی شکل برای استفاده در مایکروفر بهتر هستند.
  • شما می توانید از کاسه شیشه ای یا پلاستیکی قابل استفاده در مایکروفر استفاده کنید.
  • برخی از انواع ظروف پلاستیکی مخصوص قابلیت استفاده در مایکروفر را دارند.

مواردی که نباید درون ماکروفر آاگ قرار دهید

توجه کنید که چه ظروفی برای قرار دادن در ماکروفر آاگ مناسب هستند. به طور مثال از قرار دادن کنسروجات در بسته، درون دستگاه ماکروفر آاگ برای گرم کردن به شدت خودداری کنید. همین طور در صورتی که از ظروف در بسته استفاده می کنید، حتما درب ظرف باید دارای دریچه ای جهت خروج بخار غذا باشد.

  • برای گرم نمودن آب از ماکروفر آاگ استفاده نکنید.‌ همین طور مدت زمانی که برای گرم کردن غذا در نظر می گیرید، با وزن و حجم غذایی شما سازگار باشد. تعیین نمودن مدت زمان بیش تر می تواند ارزش غذایی مواد غذایی‌را از بین ببرد.
  • در صورتی که تصمیم دارید در ماکروفر آاگ سیب زمینی بپزید. حتما چند شیار بر روی پوست آن ایجاد نمایید.

راهنمای تمیز کردن ماکروفر آاگ

به طور کلی برای اینکه در حین استفاده از ماکروفر آاگ به مشکل نخورید، بهتر است دستگاه خود را هفته ای یک بار تمیز کنید تا همیشه تمیز بماند و به درستی کار کند.

  • برای انجام این کار کمی شوینده را با آب گرم مخلوط کرده و با استفاده از یک پارچه تمیز تمامی سطوح مایکروفر را تمیز کنید.
  • با استفاده از پاک کننده طبیعی مانند جوش شیرین و آب پسمانده غذا را در دستگاه پاک کنید.
  • می توانید از محلول آب و صابون را برای تمیز کردن مایکروفر استفاده کنید.
  • همچنین می‌توانید از حوله کاغذی برای تمیز کردن آن‌ ها استفاده کنید.

شیوه جرم گیری و رفع بوی مواد غذایی‌ در راهنمای فارسی ماکروفر آاگ

شما برای تمیز نمودن محفظه داخلی دستگاه ماکروفر آاگ می توانید از اسپری سرکه و آب و همین طور اسپری جوش شیرین و سرکه استفاده نمایید. توجه کنید که بدنه و قسمت داخلی دستگاه ماکروفر آاگ را، تحت هیچ شرایطی با مواد شوینده تمیز نکنید. همین طور از استفاده اسفنج برای تمیز نمودن دستگاه ماکروفر آاگ خودداری کنید. چرا که باعث ایجاد خط و خش می شود.

بررسی کلی راهنمای فارسی ماکروفر آاگ

راهنمای فارسی ماکروفر آاگ، در مجموع، شامل نکاتی است که به استفاده و نگهداری صحیح ماکروفر آاگ کمک می کند. همین طور به شما می آموزد تا در صورت بروز برخی از مشکلات چه اقداماتی انجام دهید. توجه کنید که تعمیر ماکروفر آاگ کاملا امری تخصصی است و در صورت عدم داشتن اطلاعات و مهارت کافی، شخصا آن را تعمیر نکنید و با متخصصین‌این کار تماس گیرید. شما می توانید برای تعمیر ماکروفر و نگهداری دستگاه ماکروفر آاگ خود، با تکنسین های آی پی امداد در تماس باشید.

4.2/5 - (4 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد