logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای فارسی جاروبرقی ژانومه

راهنمای فارسی جاروبرقی ژانومه
راهنمای فارسی جاروبرقی ژانومه
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای فارسی جاروبرقی ژانومه به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

جاروبرقی ها، از جمله لوازم پر مصرف در هر خانه می باشند که باید نحوه استفاده و تعمیر آن ها را بدانیم. راهنمای فارسی جاروبرقی ژانومه به ما کمک می کند تا در صورت بروز هر گونه مشکل، بتوانیم آن را به کمک تکنسین های ماهر و یا به تنهایی، آن را بر طرف کنیم. آی پی امداد با نگارش دفترچه راهنمای استفاده جاروبرقی ژانومه، توانسته کار با جاروبرقی ژانومه را برای شما راحت نماید. به همین خاطر به شما توصیه می کنیم که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

کاربران گرامی چنانچه تجربه با نظر به خصوصی در مورد نحوه استفاده از جاروبرقی های ژانومه دارید به شما توصیه می کنیم تا با به اشتراک گذاشتن نظر و پرسش خود در بخش دیدگاهها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

راهنمای فارسی شیوه استفاده از جاروبرقی ژانومه

راهنمای فارسی، برای هر وسیله الکتریکی، به ما کمک می کند تا بتوانیم کارایی راحت تری از آن وسیله داشته باشیم. از این رو راهنمای فارسی جاروبرقی ژانومه، می تواند ما را در استفاده از جاروبرقی ژانومه، راهنمایی کند. توجه کنید که شما باید دفترچه راهنمای استفاده جاروبرقی ژانومه را در زمان خرید به همراه جاروبرقی ژانومه، دریافت نمایید.

درباره برند تولید کننده جاروبرقی ژانومه

برند تولید کننده جاروبرقی ژانومه، در ابتدا فعالیت خود را از سال 1921 و در ژاپن آغاز نمود. جالب است بدانید که این برند، ابتدا با تولید چرخ خیاطی به مصرف کنندگات معرفی شد. اما امروزه توانسته کلیه لوازم خانگی را با بهترین کیفیت به طراحی و تولید برساند.

برند تولید کننده جاروبرقی ژانومه، یک برند خصوصی بوده و دفتر مرکز آن در حال حاضر در توکیو واقع شده است.

معرفی اجزای مختلف جاروبرقی ژانومه

جاروبرقی ژانومه، از اجزای مختلفی تشکیل شده است. کنار هم قرار گرفتن این قطعات جاروبرقی، می تواند عملکرد مطلوبی از جاروبرقی به ما بدهد.

  • موتور از اصلی ترین بخش های جاروبرقی ژانومه است که در داخل بدنه قرار گرفته است. همین طور سیم جمع کن، مدار های الکتریکی و… با بروز مشکل برای هر یکی از اجزای نام برده شده، شما می توانید شاهده افت کارایی جاروبرقی ژانومه باشید.
  • با ما همراه باشید تا نحوه تعمیر و تعویض هر یک از لوازم جاروبرقی را به شما بگوییم.

معرفی موتور در راهنمای فارسی جاروبرقی ژانومه

در راهنمای فارسی جاروبرقی ژانومه، از موتور به عنوان اصلی بخش جاروبرقی ژانومه یاد شده است. توجه کنید که در صورت بروز هر گونه مشکل برای این بخش از جاروبرقی ژانومه، باید با تکنسین مربوط به تعمیر موتور تماس گیرید و آن را در اولین فرصت تعمیر کنید.

  • وظیفه ایجاد مکش در جاروبرقی بر عهده موتور این دستگاه است.
  • رند ژانومه در جاروبرقی های خود از موتور هایی با توان های مصرفی مختلفی استفاده می کند.
  • رایج ترین ایرادی که در موتور جاروبرقی های ژانومه رخ می دهد تمام شدن ذغال موتور های این دستگاه است که به سادگی و تعویض ذغال موتور قابل حل است.
  • چرا که عدم کار کرد صحیح موتور، می تواند به سایر اجزای جاروبرقی ژانومه آسیب رسانده و شما را متحمل هزینه های بیش تری بکند.

توجه داشته باشید که تعمیر جاروبرقی امرسی بسیار تخصصی است و هر اقدام ناشیانه ای می تواند موجب حاد تر شدن شرایط دستگاه شود؛ به شما توصیه می کنیم برای تعمیر جاروبرقی خود از خدمات تعمیر جاروبرقی در محل آی پی امداد استفاده کنید.

معرفی لوله تلسکوپی در جاروبرقی ژانومه

لوله تلسکوپی، یکی دیگر از اجزای جاروبرقی ژانومه به شمار می آید که در راهنمای فارسی جاروبرقی ژانومه، از آن نام برده شده است.

  • این لوله دارای قابلیت تنظیم ارتفاع بوده و شما می توانید به راحتی آن را برای کارایی بیش تر و بهتر، به ارتفاع مورد نظر خود تنظیم کنید. جنس این لوله از استیل ضد زنگ است و مقاومت بالایی در برابر ضربه از خود نشان می دهد.

مشخصات و معرفی بدنه جاروبرقی ژانومه

بدنه جاروبرقی ژانومه، در واقع محفظه ای است که اجزای داخلی مانند موتور، سیم جمع کن، مدار های الکتریکی و… را در خود جای داده است. همین طور بدنه جاروبرقی ژانومه، محل نگهداری فیلتر و کیسه جاروبرقی به شمار می آید.

  • به طور کلی بدنه جاروبرقی ژانومه به دو بخش تقسیم شده است که یکی از از مختص کیسه می باشد.

معرفی سیم جمع کن در جاروبرقی ژانومه

سیم جمع کن، جهت محافظت از سیم جاروبرقی ژانومه، از خمیدگی و له شدن بر روی جاروبرقی ژانومه، در نظر گرفته شده است. تنها بخشی که از سیم جمع کن برای ما قابل مشاهده می باشد، دکمه بزرگی است که در انتهای بدنه جاروبرقی ژانومه، قرار گرفته است. توجه کنید اگر می خواهید سیم جمع کن جاروبرقی ژانومه شما دچار مشکل نشود، بهتر در زمان جمع کردن سیم، آن را با دست فشار دهید!

معرفی فیلتر جاروبرقی ژانومه

فیلتر، بخشی از جاروبرقی ژانومه است که برای جلوگیری از ورود گرد و غبار بر روی جاروبرقی ژانومه، تعبیه شده است. محل قرار گیری این بخش از جاروبرقی ژانومه، دقیقا ما بین کیسه جاروبرقی و موتور جاروبرقی می باشد. تمیز بودن و عدم آلودگی فیلتر، نقش به سزایی در عملکرد موتور جاروبرقی ژانومه دارد. به همین خاطر در ادامه راهنمای فارسی جاروبرقی ژانومه، بیش تر به آن خواهیم پرداخت.

نکات مهم استفاده و نگهداری از جاروبرقی ژانومه

یکی از نکات بسیار مهم روش نگهداری از جاروبرقی ژانومه برای استفاده بهتر و دیرتر خراب شدن دستگاه می باشد. پس بهتر است که اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید.

  • هر چند وقت یکبار برای کارایی بهتر دستگاه فیلترهای جاروبرقی را تمیز یا تعویض کنید.
  • کیسه جاروبرقی را منظم خالی کنید. در صورت پر شدن و خالی یا تعویض نکردن کیسه جاروبرقی باعث می شود بخشی از مکش دستگاه از بین برود.
  • مطمئن شوید که قسمت سری جاروبرقی گرفتگی نداشته باشد، به طور منظم سری دستگاه را بررسی نمایید.
  • در صورت به وجود آمدن هرگونه مشکل برای دستگاه جاروبرقی، پیش از اقدام مطمئن شوید دستگاه به برق متصل نباشد.
  • لازم است در جهت رعایت نکات نگهداری از جاروبرقی و افزایش عملکرد آن، هر چند وقت یک بار لوله های دستگاه را از گرد و غبار تمیز نمایید.

چگونه باید جاروبرقی ژانومه را تمیز کنیم؟

جاروبرقی یکی از اصلی ترین وسایل برقی به شمار می آید که امروزه در هر خانه ای پیدا می شود. جاروبرقی نیز مانند هر وسیله برقی دیگر نیاز به مراقبت و نگهداری دارد. تمیز کردن جاروبرقی ژانومه و نظافت آن در بازه های زمانی مشخص به عملکرد فیلتر، موتور و سایر بخش های جاروبرقی کمک می کند.

  • ابتدا لوله استیل و یا لوله خرطومی را به ترتیب از جاروبرقی جدا کرده و هرگونه آشغال درون آن را خالی کنید.
  • لوله خرطومی را زیر شیر آب بگیرید و آب را با فشار باز کنید تا گرد و غبار و مو از لوله خارج شود.
  • گرد و غبار و کثیفی ها را از داخل جاروبرقی با یک پارچه مرطوب تمیز کنید.
  • می توانید از مواد معطر خانگی برای از بین بردن بوی بد درون جاروبرقی خود استفاده کنید.
  • بدنه و بیرون جاروبرقی را با دستمال مرطوب خوب تمیز کنید و بگذارید خشک شود.

نحوه تمیز کردن فیلتر جاروبرقی ژانومه به چه صورت است؟

فیلتر اصلی جارو برقی‌ ژانومه اغلب قابل شستشو و در برخی موارد قابل تعویض است. از آنجایی که فیلتر در ارتباط مستقیم با گرد و غبار، ذرات و پرز و مو است. اولین موردی که برای نظافت جاروبرقی باید در نظر داشته باشید، تمیز کردن فیلتر جاروبرقی ژانومه است.

  • در صورتی که فیلتر قابل شستشو است، آن را از بدنه اصلی جاروبرقی بیرون بیاورید. پرزها و موهای چسبیده به آن را جدا نمایید.
  • آن را تکان دهید تا گرد و غباری نداشته باشد.
  • بعد از این مراحل فیلتر با مقداری آب سرد بشویید. از مواد شوینده استفاده نکنید تا بافت فیلتر آسیب نبیند.
  • فیلتر جاروبرقی را در مکانی قرار دهید تا خشک شود و حداقل 24 ساعت آن را در جاروبرقی قرار ندهید.

جهت تخلیه پاکت جاروبرقی ژانومه چه باید کرد؟

اگر جارو برقی شما دارای پاکت است، مهم است که به محض پر شدن پاکت ، آن را خالی و عوض کنید. حد استاندارد برای پر شدن پاکت سه چهارم است و بیش از آن باعث مکش کمتر و فشار بر روی موتور خواهد شد.

  • پیش از تخلیه پاکت جاروبرقی ژانومه خود بهتر است پنجره ها را باز کنید تا گرد و غبارموجود درون پاکت از پنجره ها خارج شود.
  • برخی از جارو برقی‌های ژانومه دارای پاکت دائمی هستند که می‌ توان به راحتی آنها را شست.
  • کافیست که بعد از تخلیه و تکاندن خاک پاکت با مایع شوینده و آب آن را بشویید و اجازه دهید خشک شود.
  • منافذ این پاکت ها باعث جذب بهتر گرد و غبار می‌ شوند و در صورتی که در طولانی مدت آنها را تخلیه نکنید، زباله و خاک کمتری جذب می‌ کنند.

نحوه تعویض و نصب کیسه جاروبرقی ژانومه

همان طور که پیش به آن اشاره کردیم، کیسه جاروبرقی باید مداوم چک شود تا بیش از ظرفیتی که دارد، پر نشده و همین طور به موتور آسیبی وارد نکند. به همین خاطر باید نحوه تعویض و یا خالی کردن آن را در راهنمای فارسی جاروبرقی ژانومه، بدانید.

  1. ابتدا باید لوله خرطومی را از بدنه جدا کنید.
  2. برای دسترسی راحت تر به کیسه جاروبرقی ژانومه، بایدس درب جاروبرقی را باز کنید.
  3. کیسه را در آورده و آن را با کیسه ای نو تعویض کنید. اگر کیسه جاروبرقی ژانومه شما یک بار مصرف نیست، حتما آن را تخلیه نموده و پس از تمیز شستن، آن را به سر جای خود برگردانید.
  4. حال می توانید درب جاروبرقی ژانومه را بسته و لوله خرطومی را مجدد وصل کنید.

نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی ژانومه

فیلتر پس از کیسه جاروبرقی ژانومه، یکی دیگر از بخش های قابل تعویض می باشد. توجه کنید که در صورت کثیف بودن فیلتر، قدرت مکش موتور جاروبرقی ژانومه کم شده و یا در حتی در بعضی از موارد می تواند به سلامت موتور جاروبرقی ژانومه شما آسیب های جبران ناپذیری وارد کند.

  1. برای تعویض فیلتر باید لوله خرطومی را از بدنه جدا کنید.
  2. جهت دسترسی راحت به فیلتر، باید ابتدا کیسه جاروبرقی ژانومه را از جا خود خارج کنید.
  3. حال فیلتر را دربیاورید.
  4. حتما فیلتر را بدون مواد شوینده و آب سرد، تمیز کنید و پس از خشک شدن، آن را سر جای خودش قرار دهید.

نحوه تعویض شیلنگ جاروبرقی ژانومه

لوله خرطومی جاروبرقی، می تواند به هر علتی، دچار آسیب شود. تعمیر و تعویض این بخش از جاروبرقی ژانومه، می تواند توسط خود شما انجام شود و برای آن نیازی به تکنسین و متخصص نیست.

شما می توانید برای تعویض لوله خرطومی جاروبرقی ژانومه، سر و ته لوله را از بدنه و لوله تلسکوپی، خلاف جهت عقربه های ساعت حرکت دهید. پس از آن که لوله خرطومی جدا شد، به جای آن یک لوله خرطومی نو را جایگزین کنید. اما این بار برای جا زدن لوله خرطومی نو، باید آن را موافق با جهت عقربه های ساعت بچرخانید.

نکات ایمنی جهت افزایش طول عمر مفید جاروبرقی ژانومه

برای حفظ و نگهداری هر وسیله ای، ما نیاز داریم که نکاتی را در زمان استفاده و همین طور در زمان داشتن آن رعایت کنیم. در این صورت می توانیم طول عمر لوازم و وسایل خود را افزایش دهیم.

  • به طور مثال شما برای نگهداری از جاروبرقی ژانومه، باید بدانید که به صورت مداوم و مستمر، باید کیسه و فیلتر را چک کنید تا گرد و غبار به موتور جاروبرقی ژانومه، آسیب نرسانند.
  • همین طور باید بدانید که برای تمیز نمودن هر سطح، باید از سری مخصوص تعبیه شده برای آن، استفاده کنید. لازم به ذکر است که سری های نام برده شد را در زمان خرید، همراه با جاروبرقی ژانومه، دریافت خواهید نمود.
  • از فشردن دکمه های جاروبرقی ژانومه، با پا به شدت خودداری کنید. این کار می تواند باعث آسیب رساندن به عملکرد صحیح دکمه ها شود.
  • حتما پس از هر بار استفاده، برس های جاروبرقی ژانومه، را تمیز کنید.
  • توجه کنید که باید از لوازم حانبی فابریک خود جاروبرقی ژانومه، مانند سری ها و همین طور کیسه مناسب و استاندارد برای آن استفاده کنید. در غیر این صورت امکان دارد به سلامت جاروبرقی ژانومه شما آسیب وارد شود.
  • از جمع آوری مایعات و همین طور اشیای تیز با جاروبرقی ژانومه، به شدت خودداری کنید. این کار می تواند به سلامت موتور جاروبرقی ژانومه و همین طور سلامت لوله خرطومی آسیب جدی وارد کند.
  • فیلتر را به صورت مداوم تمیز کنید تا از نشت گرد و غبار به داخل موتور جلوگیری شود.
  • در ادامه راهنمای فارسی جاروبرقی ژانومه، به نحوه تعویض کیسه و فیلتر جاروبرقی ژانومه خواهیم پرداخت.

بررسی کلی راهنمای فارسی جاروبرقی ژانومه

راهنمای فارسی جاروبرقی ژانومه، به ما آموزش های لازم جهت استفاده بهتر و همین طور نکات ایمنی جهت نگهداری از جاروبرقی ژانومه را آموزش می دهد. به همین خاطر در صورتی که یک عدد جاروبرقی ژانومه در منزل دارید، حتما باید راهنمای فارسی جاروبرقی ژانومه را نیز داشته باشید.

  • همین طور امکان دارد برای سلامت جاروبرقی ژانومه اتفاقی بیفتد که راهنمای فارسی جاروبرقی ژانومه، به شما کمک می کند آن را توسط متخصصین و یا شخصا و به تنهایی بر طرف نمایید.
  • در صورتی که برای تعمیر و نگهداری جاروبرقی ژانومه نیاز به کمک داشتید، می توانید با تکنسین های آی پی امداد تماس حاصل نمایید.
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد