logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت قفل شدن چرخ خیاطی ژانومه 802

علت قفل شدن چرخ خیاطی ژانومه 802
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت قفل شدن چرخ خیاطی ژانومه 802 به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در این مطلب علت قفل شدن چرخ خیاطی ژانومه 802 را بررسی می کنیم. همچنین روش های برطرف شدن مشکل را خواهیم گفت. در این مقاله تخصصی که با مشورت تکنسین های مجموعه آی پی امداد نوشته شده است، همه دلایل مشکل قفل شدن چرخ خیاطی ژانومه گفته شده است و مطالعه این مطلب قطعا میتواند در رفع این مشکل به شما کمک کند. اما در صورتی که پس از خواندن این مطلب نیاز به راهنمایی بیشتر برای حل این مشکل داشتید؛ میتوانید با کارشناسان فنی آی پی امداد در تماس باشید. شما عزیزان میتوانید سوال های خود را درباره گیر کردن چرخ خیاطی ژانومه 802 در قسمت نظرات این مطلب و یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید و در اسرع وقت پاسخ سوال هایتان را از تکنسین های آی پی امداد دریافت کنید.

6 علت قفل شدن چرخ خیاطی ژانومه 802

6 دلیل وجود دارد که باعث قفل شدن چرخ خیاطی 802 ژانومه می شود که در ادامه آن ها را عنوان خواهیم کرد:

  1. نخ کشی چرخ خیاطی اشتباه انجام شده است.
  2. نخ ها گره خورده و گیر کرده اند.
  3. کشش نخ چرخ خیاطی ژانومه 802 تنظیم نیست.
  4. ماکو به درستی نصب نشده است.
  5. توپی چرخ خیاطی را برعکس چرخانده اید.
  6. روغن کاری و تمیزکاری چرخ خیاطی را به موقع انجام نداده اید.

6 علت قفل شدن چرخ خیاطی ژانومه 802

چرا چرخ خیاطی ژانومه 802 قفل می کند؟

اگر میخواهید بدانید قفل شدن چرخ خیاطی ژانومه 802 چرا اتفاق می افتد و راه حل رفع این مشکل چیست، ادامه مطلب را دنبال کنید.

  1. نخ کشی چرخ خیاطی اشتباه انجام شده است

یکی از ساده ترین اما مهم ترین مراحل شروع کار با چرخ خیاطی این است که نخ کشی آن را به درستی انجام دهید. فرقی نمی کند چرخ خیاطی شما از چه نوع و از چه برندی باشد، رعایت نکردن مراحل نخ کشی صحیح میتواند باعث قفل شدن چرخ خیاطی شود.

نخ کشی چرخ خیاطی اشتباه انجام شده است

  • برای حل این مشکل ابتدا باید بررسی کنید که در همه مسیر نخ کشی، نخ به درستی جایگذاری شده باشد. اگر متوجه شدید که در مسیر نخ کشی مشکلی وجود دارد، آن را تنظیم کنید.
  • اگر نخ پیچ و تاب خورده و به خوبی کشیده نشده باشد، هم میتواند باعث گیر کردن چرخ خیاطی ژانومه شود.
  • گاهی قفل شدن چرخ خیاطی میتواند به دلیل وجود نخ های پاره باشد که باعث گیر کردن آن میشود. برای برطرف شدن این مشکل یتوانید با یک موچین این تکه نخ ها را بردارید.
  1. نخ ها گره خورده و گیر کرده اند

اگر نخ بالایی چرخ به دلایلی مثل اصطکاک زیاد، روغنی شدن و گره خوردن آن با سایر نخ ها گیر کند، باعث جلوگیری از حرکت چرخ خیاطی میشود.

  • برای حل این مشکل باید این نخ ها را بچینید و نخ جدید را وارد سوزن کنید.
  1. کشش نخ چرخ خیاطی ژانومه تنظیم نیست

شاید نمیدانستید که تنظیم کشش نخ چقدر روی کیفیت دوخت شما تاثیر میگذارد. اگر کشش نخ به درستی تنظیم نشده باشد، چرخ خیاطی قفل می کند و نمی تواند دوخت را انجام دهد.

  • برای جلوگیری از بروز مشکل در دوخت، بهتر است کشش نخ را بر اساس نوع پارچه تنظیم کنید.
  • برای حل مشکل قفل کردن چرخ خیاطی ژانومه 802 درجه کشش نخ را روی عدد 3 تا 5 قرار دهید.
  • قطعا میدانید که تنظیم کشش نخ روی عدد بالاتر باعث کشش بیشتر نخ خواهد شد.

کشش نخ چرخ خیاطی ژانومه تنظیم نیست

  1. ماکو به درستی نصب نشده است

یکی از دلایل رایج قفل شدن چرخ خیاطی این است که ماکو را به درستی جایگذاری نکرده اید و نخ درون ماکو جمع میشود و حرکت چرخ را مختل می کند.

  • برای تست نصب صحیح ماکو و جایگذاری درست آن باید نخ را از داخل شیار آن رد کرده و پشت فنر ماکو بیندازید.
  • اگر این کار را به درستی انجام داده باشید، پس از این مرحله صدای تیک را میشنوید.
  • حال اگر با کشیدن نخ، ماسوره در جهت عقربه های ساعت بچرخد به این معناست که مشکلی ندارند.
  • پس از جایگذاری در محل نصب حال بار دیگر نخ را بکشید و این بار باید در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخد تا اطمینان حاصل کنید که جایگذاری ماسوره به طور صحیح انجام شده است.

ماکو به درستی نصب نشده است

  1. توپی چرخ خیاطی را برعکس چرخانده اید

یکی دیگر از دلایل گیر کردن چرخ خیاطی ژانومه 802 مربوط به برعکس چرخاندن توپی است. اگر توپی را به سمت جلو بچرخانید این کار درست است، اما اگر توپی را برعکس بچرخانید قاب ماکو برعکس می چرخد، یعنی قاب ماکو برخلاف جهت عقربه هاب ساعت می چرخد و باعث شل شدن و تاب برداشتن نخ میشود.

  • اگر توپی را برعکس بچرخانید به احتمال زیاد نخ درون کمپلت جمع میشود و مانع از حرکت صحیح چرخ خیاطی و دوخت مرتب میشود.
  1. روغن کاری و تمیزکاری چرخ خیاطی را به موقع انجام نداده اید

با توجه به اینکه چرخ خیاطی دارای قطعات متحرک زیادی است؛ باید به موقع روغن کاری و تمیزکاری شود. در غیر اینصورت چرخ خیاطی ژانومه 802 گیرپاژ کرده و دوخت به خوبی انجام نمیشود. همچنین وجود و تجمع کرک و پرزهای پارچه درون چرخ خیاطی باعث مختل شدن حرکت و گیر کردن آن میشود.

روغن کاری و تمیزکاری چرخ خیاطی را به موقع انجام نداده اید

  • شما به عنوان خیاط باید همواره به تمیز بودن چرخ خیاطی و محفظه ماکو، اطراف آن و زیر صفحه دوخت توجه ویژه ای داشته باشید؛ زیرا جمع هرگونه کرک، نخ و پرز پارچه ممکن است در قسمت های مختلف چرخ خیاطی باعث گیرپاژ کردن آن میشود.
  • برای حل این مشکل کافی است هرچند وقت یکبار جای ماکو که کمپلت نام دارد را باز کنید و پس از برداشتن نخ و کرک ها آن را به خوبی تمیز و روغن کاری کنید.

چگونه میتوانیم از قفل شدن چرخ خیاطی ژانومه 802 جلوگیری کنیم؟

اگر میخواهید بدانید انجام چه اقداماتی از قفل شدن چرخ خیاطی ژانومه جلوگیری می کند، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • چرخ خیاطی را به موقع تمیز کنید. به خصوص قسمت هایی مثل بوبین و ماسوره را به خوبی تمیز کنید و هرگونه گرد و خاک و یا تکه های نخ و پرزهای پارچه را از این قسمت ها بزدایید.
  • به صورت دوره ای و منظم همه قطعات چرخ خیاطی را با دقت بررسی کنید. به خصوص قسمت هایی مثل سوزن ها و محل قرارگیری ماسوره ها را نگاه کنید.
  • از سوزن های بی کیفیت و شکسته شده به هیچ عنوان استفاده نکنید.
  • حتما روغن کاری دستگاه را جدی بگیرید و قسمت های مختلف را با مقدار مناسبی از روغن مخصوص چرخ خیاطی روانکاری کنید.
  • گرد و غبارهای همه قسمت های داخلی چرخ خیاطی را بزدایید. برای انجام این کار استفاده از کمپرسور هوا و یا برس های کوچک توصیه میشود.
  • دیسک های کششی چرخ خیاطی را مرتب تمیز و بررسی کنید.
  • همانطور که گفتیم، قسمت هایی مثل بوبین (جعبه ماسوره) را به خوبی تمیز کاری کنید.
  • تعمیر مشکلات چرخ خیاطی را در اسرع وقت انجام دهید و مرتبا آن را سرویس کنید. در صورتی که تعمیر چرخ خیاطی ژانومه برای شما مشکل است، میتوانید روی کمک تکنسین های مجموعه آی پی امداد حساب کنید.

برای تعمیر مشکل قفل شدن چرخ خیاطی ژانومه 802 با کجا تماس بگیریم؟

در صورتی که برای برطرف شدن مشکل قفل شدگی چرخ خیاطی ژانومه نیاز به تکنسین حرفه ای دارید و ترجیح میدهید یک کارشناس فنی با تجربه از دستگاهتان بازدید کند؛ جای بسیار درستی آمده اید؛ زیرا در مجموعه آی پی امداد تعمیر انواع چرخ خیاطی را انجام می دهد. تکنسین های با تجربه آی پی امداد میتوانند مشکل قفل شدن چرخ خیاطی ژانومه 802 را در سریع ترین زمان ممکن و با کمک بهترین ابزارآلات تعمیر این دستگاه انجام دهند. تنها کافی است به قسمت ثبت درخواست در سایت آی پی امداد مراجعه کنید و درخواست خود را برای حضور تکنسین در محل ثبت کنید. همچنین میتوانید از طریق تماس با شماره تلفن های 02158941 یا 02191093903 درخواست خود را برای بازدید حضوری از دستگاهتان ثبت کنید.

4.2/5 - (4 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد