logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای فارسی جاروبرقی هیتاچی

راهنمای فارسی جاروبرقی هیتاچی
راهنمای فارسی جاروبرقی هیتاچی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای فارسی جاروبرقی هیتاچی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

جاروبرقی ها، جزو یکی از اساسی ترین لوازم منزل می باشند که از ساختار پیچیده ای برخوردار هستند. شاید در ظاهر هیچ معقوله متفاوتی با یکدیگر نداشته باشند اما امکان دارد از نظر کیفیت و کارایی با یکدیگر کاملا متفاوت باشند. جاروبرقی هیتاچی نیز، از این قاعده مستثنی نیست. به همین خاطر حتما پیش از استفاده باید راهنمای فارسی جاروبرقی هیتاچی رو مطالعه کنید تا نحوه استفاده جاروبرقی هیتاچی را یاد بگیرید. آی پی امداد تصمیم گرفته است در ادامه راهنمای فارسی جاروبرقی هیتاچی را برای شما تمام و کمال و توضیح دهد. پس با ما همراه باشید.

کاربران گرامی چنانچه نظر یا تجربه به خصوصی در مورد نحوه استفاده از جاروبرقی هیتاچی دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای این مقاله به گفتمان با متخصصین آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

راهنمای فارسی شیوه استفاده از جاروبرقی هیتاچی

راهنمای فارسی جاروبرقی هیتاچی، جزو متعلقاتی است‌ که باید در زمان خرید، همراه با جاروبرقی دریافت نمایید.‌ اما جهت سهولت‌ شما برای کار با جاروبرقی هیتاچی، آی پی امداد، سعی نموده است کلیه نکات ریز آورده شده در راهنمای فارسی جاروبرقی هیتاچی را در این مطلب برای شما شرح دهد. پس فرصت را از دست ندهید و تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

درباره برند تولید کننده جاروبرقی هیتاچی

برند هیتاچی که تولید کننده جاروبرقی هیتاچی می باشد، ابتدا در سال 1910 در شهر هیتاچی فعالیت خود را توسط شخصی به نام نامیهی اودیرا آغاز نمود. این ابر شرکت توانست در سال 2012 در فهرست بزرگ ترین شرکت ها، رتبه 38 را از آن خود کند. جالب است بدانید که در حال حاضر دفتر برند هیتاچی در چیودا مشغول به فعالیت است. در ادامه به شرح راهنمای فارسی جاروبرقی هیتاچی خواهیم پرداخت.

معرفی اجزای مختلف جاروبرقی هیتاچی

در راهنمای فارسی جاروبرقی هیتاچی، قطعات جاروبرقی هیتاچی به شرح زیر آورده شده است:

  1. کابل برق با دو شاخه
  2. بست کابل
  3. کابل گیر
  4. دستگیره روی قاب
  5. درب کلید خور
  6. کلید پهن چراغ دار
  7. قاب روی موتور
  8. روبند موتور
  9. لاستیک آببندی
  10. موتور 2 پروانه آب و خاک
  11. لاستیک زیر موتور
  12. سوپاپ
  13. کاسه موتور
  14. درپوش فیلتر
  15. فلوتر
  16. سبد فلوتر
  17. فیلتر حلقه ای
  18. سطل استیل
  19. بست صنعتی
  20. کوبل بدنه پاکت خور
  21. دستگیره سطل
  22. شلنگ تخلیه
  23. واشر آببندی تخلیه
  24. مهره تخلیه
  25. گیره شلنگ تخلیه
  26. دسته کالسکه
  27. پیچ فلکه ای
  28. دسته یو شکل
  29. فریم کالسکه
  30. چرخ جلو فریم پلاستیکی
  31. چرخ عقب فریم پلاستیکی
  32. شفت چرخ عقب

معرفی موتور در راهنمای فارسی جاروبرقی هیتاچی

در راهنمای فارسی جاروبرقی هیتاچی، موتور جارو برقی هیتاچی، دارای چند قسمت است. از جمله لاستیک زیر موتور، سوپاپ و کاسه موتور. که شما در زمان باز نمودن جاروبرقی هیتاچی می توانید به راحتی این اجزا و قطعات را مشاهده نمایید.

  • وظیفه ایجاد مکش در جاروبرقی بر عهده موتور جاروبرقی می باشد و بسته به توان مصرفی موتور توان مکش جاروبرقی هم متغیر است.
  • رایج ترین ایدی که در موتور پدیدار می شود تمام شدن ذغال است که به راحتی و با تعویض ذغال قابل حل است.

توجه داشته باشید که تعمیر موتور جاروبرقی امری بسیار تخصصی است که هرگونه تلاش برای تعمیر جاروبرقی بدون تخصص می تواند موجب ایجاد ایراد های حاد تر در دستگاه شما شود؛ به همین دلیل به شما توصیه می کنیم تا برای تعمیر جاروبرقی هیتاچی از خدمات تعمیرگاه مجاز آی پی امداد بهره مند شوید.

معرفی لوله تلسکوپی در جاروبرقی هیتاچی

لوله تلسکوپی، یکی از بخش های هر جاروبرقی می باشد. شما می توانید لوله تلسکوپی را به همراه جاروبرقی هیتاچی داشته باشید. جنس لوله تلسکوپی، از استیل ضد زنگ بوده و مقاومت بالایی در برابر ضربه از خود نشان می دهد.

مشخصات و معرفی بدنه جاروبرقی هیتاچی

بدنه جاروبرقی هیتاچی، از جنس فلز و کاملا ضد زنگ است. هم چنین مقاومت بالایی داشته و در صورت برخورد با اشیا و یا افتادن بر روی زمین هیچ گونه آسیبی به آن وارد نخواهد شد. شما می توانید با اطمینان خاطر، به راحتی از جاروبرقی هیتاچی استفاده کنید و مطمئن باشید که هیچ آسیبی به بدنه آن وارد نخواهد شد.

  • باید بدانید که بدنه بر روی پایه پلاستیکی بزرگی قرار گرفته است که تا تعادل جاروبرقی هیتاچی در زمان استفاده و حرکت، حفظ شود.

معرفی سیم جمع کن در جاروبرقی هیتاچی

جاروبرق هیتاچی در راهنمای فارسی جاروبرقی هیتاچی، فاقد سیک جمع کن بوده و باید سیم آن را به صورت دستی جمع کرده و بر روی نگهدارنده ای پلاستیکی که بر روی بدنه تعبیه شده است، قرار دهید.

معرفی فیلتر جاروبرقی هیتاچی

فیلتر جاروبرقی، یکی از اجزای اصلی و کارآمد جاروبرقی به شمار می آید که شما می تواند به راحتی آن را در ساختار جاروبرقی هیتاچی مشاهده کنید. توجه کنید که فیلتر جاروبرقی هیتاچی باید در زمان مناسب تعویض شود. اما وظیفه اصلی فیلتر جاروبرقی چیست؟

  • تمام زباله هایی که شما جارو می کنید از طریق شلنگ و لوله جاروبرقی در مخزن جمع می شوند اما بخشی از گرد و غبار و ذرات ریز هستند که جذب پاکت نمی شوند و می توانند به موتور جاروبرقی ضربه بزنند.
  • فیلتر جاروبرقی وظیفه جذب این ذرات را به خود دارد.

برای نگهداری صحیح جاروبرقی هیتاچی چه باید کرد؟

مطالعه راهنمای نگهداری جاروبرقی هیتاچی و اطلاع داشتن از نکاتی که باید در هنگام استفاده از دستگاه به آن توجه نمود، به شما کمک می کند با کمی مراقبت منظم از خرابی جاروبرقی جلوگیری کنید.

  • هنگامی‌که مشغول جارو کردن هستید، جاروبرقی را بااحتیاط و به‌آرامی در محیط حرکت دهید.
  • دقت کنید از جاروبرقی‌هایی که قابلیت مکش آب را ندارند، هرگز درجاهای خیس و مرطوب و یا برای جمع‌کردن آب ریخته شده استفاده نکنید.
  • هرگز برای جمع‌ کردن اشیا نوک نیز و برنده بزرگ از جاروبرقی استفاده نکنید. این کار ممکن است باعث پاره شدن کیسه جارو و یا لوله خرطومی آن شود.
  • صبر نکنید تا کیسه یا محفظه گرد و غبار پر از خاک باشد، چون این باعث می‌شود، بیش از حد داغ شود و کارایی کمتری داشته باشد.

راهنمای تمیز کردن جاروبرقی هیتاچی

تمامی مصرف کنندگان جاروبرقی های مختلف مانند جاروبرقی هیتاچی نیاز است که هر 6 ماه تا یک سال یک بار، این دستگاه به صورت کلی تمیز کنند. این کار باعث کاهش فشار بر روی موتور و افزایش عملکرد و مکش آن در هنگام جارو کردن آشغال‌ ها می‌ شود.

  • وسایل جانبی و قابل شستشوی دستگاه از قبیل لوله ها ، اتصالات دستگاه ، پاروی جاروبرقی و ../ را به وسیله ترکیب آب و صابون  ملایم بشویید.
  • برای شستشوی بهتر، اتصالات و قطعات قابل شستشو را ساعاتی درون  آب ولرم و شوینده قرار دهید تا گرد و غبار و کثیفی ها به راحتی در آب حل شده و از بین بروند.
  • بعد با کمک یک فرچه قطعات را به آرامی شستشو دهید.
  • در پایان بعد از اینکه کاملا خشک شدند، هر قطعه را در سر جای خود قرار دهید.

فیلتر جاروبرقی هیتاچی چگونه قابل تمیز کردن است؟

تمیز کردن فیلتر جاروبرقی هیتاچی از اهمیت بالایی برخوردار است. فیلترهای تمیز مکش قوی جاروبرقی را حفظ می‌کنند و به طور موثر خاک و زباله را جمع می کنند. فیلترهایی که مسدود هستند، ممکن است عملکرد جارو برقی را به شدت تحت تأثیر قرار دهند.

  • بررسی کنید که فیلترهای جاروبرقی شما در کجا قرار دارد.
  • سپس آن را بتکانید تا هرگونه گرد و غبار موجود در آن از بین برود.
  • اگر فیلتر های شما قابل شستشو است ، قبل از گذاشتن آن در دستگاه خود، فیلتر را زیر آب ولرم شستشو دهید.
  • سپس آن را در هوای آزاد بگذارید و اجازه دهید کاملا خشک شود.

چه اقداماتی برای تخلیه پاکت جاروبرقی هیتاچی انجام دهیم؟

به طور کلی کاربران جاروبرقی های هیتاچی بهتر است با هر بار تخلیه پاکت جارو برقی وضعیت آن ها را چک کنند و در صورت لزوم آنها را بشویند تا کارایی پاکت جاروبرقی افزایش پیدا کند.

  • بهتر است بعد از هر هفته یا هر 10 الی 15 روز حتما پاکت را خالی کرده و تمامی گرد و غبار آن را تمیز کنید.
  • سپس پاکت را بشویید تا برای استفاده مجدد بتوانید از آن استفاده کنید.

نحوه تعویض و نصب کیسه جاروبرقی هیتاچی

کیسه جاروبرقی هیتاچی، محلی برای جمع آوری و نگهداری گرد و غبار و آلودگی ها است. به همین خاطر باید در زمان مناسب، پیش از آن که اختلالی در عملکرد جاروبرقی هیتاچی به وجود آورد، آن را تخلیه کنید.

  • در راهنمای فارسی جاروبرقی هیتاچی، نحوه تعویض کیسه را به صورت جدا نمودن قسمت بالای بدنه جاروبرقی هیتاچی و پس از برداشتن فیلتر، گفته شده است. بدین صورت که ابتدا باید درب قسمت بالایی بدنه جاروبرقی هیتاچی را باز نموده، فیلتر را برداشته و سپس جهت تعویض جاروبرقی هیتاچی اقدام نمایید.

نحوه باز کردن جاروبرقی هیتاچی

شما می توانید برای باز نمودن جاروبرقی هیتاچی، پیچ های تعبیه شده بر روی قسمت بالایی بدنه را باز نموده و سپس بست کابل و درب کلید خور را جدا نمایید. حال باید قاب روی موتور را برداشته تا به راحتی به موتور جاروبرقی هیتاچی دسترسی پیدا کنید. توجه کنید که باید موتور را به آرامی از کاسه موتور جدا کنید تا آسیبی به آن وارد نشود. توجه کنید که باید این مراحل را بر عکس بروید تا موتور جاروبرقی هیتاچی را سر جای خود قرار دهید. در غیر این صورت باعث اختلال در عملکرد موتور جاروبرقی هیتاچی خواهد شد.

نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی هیتاچی

در نظر داشته باشید که همان طور پیش تر گفته شد، باید فیلتر جاروبرقی هیتاچی را تمیز کنید تا از افت مکش جاروبرقی هیتاچی جلوگیری شود. هم چنین در صورت عدم تمیز نمودن فیلتر، منافذ مسدود شده و الکتروموتور های جاروبرقی هیتاچی تحت فشار قرار می گیرند. این مسئله می تواند باعث سوختگی و یا خرابی موتور جاروبرقی شود. توجه کنید که باید فیلتر را با آب سرد و هم چنین بدون هیچ گونه مواد شوینده ای شستشو دهید.

نحوه تعویض شیلنگ جاروبرقی هیتاچی

خرطومی جاروبرقی هیتاچی، مانند سایر خرطومی ها، حساس بوده، به همین خاطر در راهنمای فارسی جاروبرقی هیتاچی، نحوه تعویض آن آورده شده است.

  • در صورتی که خرطومی جاروبرقی هیتاچی شما آسیب دیده است، می توانید از قسمت بالایی و پایینی که به بدنه و لوله تلسکوپی متصل است، جدا نمایید و با یک خرطومی نو و بدون پارگی و یا سوراخ آن را تعویض کنید.

نکاتی جهت افزایش طول عمر مفید جاروبرقی هیتاچی

توجه کنید که برای حفظ و نگهداری و هم چنین ایمنی بیشتر جاروبرقی هیتاچی، باید نکاتی را رعایت کنید. در ادامه به شرح یک به یک آن ها خواهیم پرداخت.

  • توجه کنید که باید به علائم هشدار دهنده درج شده بر روی جاروبرقی هیتاچی توجه کنید. در صورت عدم رعایت علائم هشدار دهنده، خطر آفرین شده و باعث می شود به دستگاه آسیب وارد کند.
  • در نظر داشته باشید که استفاده از جاروبرقی هیتاچی برای افرادی که توانایی فیزیکی کامل ندارند، مانند کودکان، خطرناک می باشد. سعی کنید استفاده از خارج از ضوابط جاروبرقی هیتاچی نداشته باشید. در غیر این صورت امکان دارد برای شخص مصرف کننده خطر ساز شود. هم چنین باید بدانید که در زمان راه اندازی جاروبرقی هیتاچی، باید کلیه کلید های آن روی حالت خاموش قرار گرفته باشند.
  • حتما در نظر بگیرید که باید از برس هایی که به همراه جاروبرقی هیتاچی دریافت کرده اید، استفاده نمایید. هم چنین نباید دستگاه را در حالت روشن به حال خود رها کنید.
  • از جمع آوری مواد آتش زا و یا ته سیگار روشن، خاکستر روشن و… به شدت اجتناب کنید. همین طور از جمع آوری اجسام تیز، خودداری نمایید. چرا که باعث آسیب رسیدن به کیسه جاروبرقی هیتاچی خواهد شد.
  • در زمان تعویض نمودن کیسه، حتما اتصال به برق جاروبرقی هیتاچی را جدا نمایید. همین طور باید مدام کابل برق جاروبرقی هیتاچی را چک کنید تا دچار پارگی و هم چنین فرسودگی نشده باشد.
  • از شستشوی بدنه بالای چاروبرقی هیتاچی اجتناب کنید. همین طور نباید جاروبرقی هیتاچی را روشن و بدون استفاده بکذارید. البته ناگفته نماند که تحت هیچ شرایطی نباید جاروبرقی هیتاچی را بدون فیلتر استفاده کنید.

بررسی کلی راهنمای فارسی جاروبرقی هیتاچی

همان طور که در راهنمای فارسی جاروبرقی هیتاچی آورده شده است، باید برای نگهداری و محافظت از جاروبرقی، کوشا باشید. همین طور باید کلیه نکات گفته شده را برای عملکرد بهتر و کارایی مطلوب تر جاروبرقی هیتاچی، رعایت نمایید. در غیر این صورت با عدم مکش کافی و همین طور آسیب دیدن موتور جاروبرقی هیتاچی رو به رو خواهید شد.

البته در نظر داشته باشید در صورت بروز هر گونه مشکل برای جاروبرقی هیتاچی شما، می توانید با تکنسین ها و متخصصین آی پی امداد تماس حاصل نمایید تا بتوانید از خدمات تعمیر جاروبرقی در محل این مرکز بهره مند شوید.

3.5/5 - (4 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

10 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • محمدرضا عفاری 14 دی 1402

    سلام و درود جارو برقی نو خریدم پارویی جارو برقی هیتاچی خیلی سخت روی فرش حرکت میکنه با اینکه سرعتشم کم میکنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 15 دی 1402

      درد، درجه شاسی برس جاروبرقی را تغییر دهید.

      پاسخ دادن
  • وحیده 22 آذر 1402

    سلام.من از جاروبرقی سطلی هیتاچی استفاده کردم..در حد۱۰دقیقه جارو کشیدم..عصر یهو دیدم بدنه فلزی استوانه ای از چهارجهت جمع شده و تبدیل به مکعب مستطیل شده میشه راهنمایی کنید دلیلش چیه..آیا نگران کننده س؟؟؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 23 آذر 1402

      درود، این مشکل در اثر گرمای بیش از حد موتور رخ داده است. پس از مدت کوتاهی استفاده از جاروبرقی حدود 4 یا 5 دقیقه باید به آن استراحت دهید.

      پاسخ دادن
  • خانم محمدی 23 آبان 1402

    چجوری میشه پارویی جاروبرقی هیتاچی که ۳۶۰ درجه میچرخه رو ثابت کرد که به چپ و راست نچرخه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 24 آبان 1402

      درود، باید آن را با چسب بچسبانید تا نچرخد یا یک برس دیگر تهیه کنید.

      پاسخ دادن
  • متین رئیسی 18 آذر 1401

    یه جاروبرقی هیتاچی نو خریدم... وقتی باهاش جارو میکنم چند دقیقه میگذره صفحه نارنجی روی موتور پیداش میشه صدا میده... لطفا کمکم کنید خیلی نگرانم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 18 آذر 1401

      برای مکش بیش از حد میباشد. درجه مکش را کم کنید

      پاسخ دادن
  • سارا 06 مهر 1401

    سلام..جارو برقی سطلی دارم جایی مرطوب بود با دستمال خشک کردم بعد جارو زدم چن دقیقه ای جاهای دیگم جارو کردم بدون اختلالی در جارو برقی بعد خاموش کردم مجددا روشن نشد ایا مشککلی سوختگی دارد یا از سیم جارو است

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 08 مهر 1401

      سلام، اگر رطوبت را جارو کرده باشید اتمالا موتور مشکل پیدا کرده و تا 5 ساعت روشن نکنید. همچنین سیم اتصال تا موتور هم چک شود

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد