logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای فارسی جاروبرقی فاکر

راهنمای فارسی جاروبرقی فاکر
راهنمای فارسی جاروبرقی فاکر
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای فارسی جاروبرقی فاکر به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

برند فاکر یکی از برند های تولید لوازم خانگی می باشد که جاروبرقی های محبوب و پر استفاده ای را به بازار ارائه کرده است؛ اگر از آن دسته افرادی هستید که جاروبرقی فاکر خریداری کرده اید اما از نحوه استفاده جاروبرقی فاکر چیزی نمی دانید و قادر به مطالعه دفترچه راهنمای انگلیسی این محصول نیستید در این مقاله با راهنمای فارسی جاروبرقی فاکر با ما همراه باشید.

کاربران گرامی چنانچه نظر به خصوصی در مورد نحوه استفاده از جاروبرقی های فاکر دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظرات خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین مجموعه تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد بپردازید.

راهنمای فارسی شیوه استفاده از جاروبرقی فاکر

هر وسیله برقی که خریداری می کنید، حتما باید دارای دفترچه راهنمای فارسی باشد. به همین خاطر به شما توصیه می کنیم که در زمان خرید جاروبرقی فاکر توجه کنید که دفترچه راهنمای فارسی آن را به همراه جاروبرقی فاکر دریافت کرده باشید.

اما اگر جاروبرقی فاکر شما فاقد دفترچه راهمای فارسی استفاده فارسی می باشد و شما سوالات زیادی در مورد نحوه استفاده از این جاروبرقی فاکر دارید، نگران نباشید؛ ما در این مقاله از آی پی امداد راهنمای فارسی جاروبرقی فاکر را به کمک متخصصین به شما ارائه کرده ایم تا شما را از مطالعه هر مطلب دیگری بی نیاز سازیم.

معرفی اجزای مختلف جاروبرقی فاکر

امکان دارد که پس از مدتی استفاده، جاروبرقی شما دچار مشکل شود. به همین خاطر لازم است که با اجزا و قطعات آن آشنا شوید.

  • در صورتی که هر یک از قسمت های موتور جاروبرقی، جا پاکتی جاروبرقی، برد، سیم جمع کن، درب و بدنه، دچار آسیب شوند، باید برای تعمیر هر یک از آن ها با یک تکنسین مجرب تماس حاصل نمایید.
  • البته لازم به ذکر است که شما می توانید برای تعمیر سایر قطعات جارو برقی مانند چرخ، فیلتر، لوله خرطومی، برس، لوله تلسکوپی، زانویی، پاکت و کیسه، با استفاده از راهنمای فارسی جاروبرقی فاکر در آی پی امداد، بدون نیاز به تکنسین تعمیر جارو برقی، آن ها را به تنهایی تعمیر نمایید.

معرفی موتور در راهنمای فارسی جاروبرقی فاکر

در این بخش قصد به بررسی اصلی ترین قطعه موجود در جاروبرقی یا همان موتور داریم.

  • از اصلی ترین لوازم یدکی جاروبرقی، موتور آن می باشد. موتور وظیفه دارد تا با ایجاد مکش، ذرات و گرد و غبار را به داخل کیسه بکشد.
  • هر یک از قطعات تعبیه شده در موتور جارو برقی فاکر دارای وظیفه ای هستند که با بروز ایراد و مشکل برای هر کدام، باید هر چه سریع تر برای تعمیر و یا تعویض آن اقدام نمایید.

توجه داشته باشید تعمیر موتور در جاروبرقی امری تخصصی است که بدون داشتن دانش فنی بالا مقدور نیست؛ ما توصیه می کنیم برای تعمیر جاروبرقی از خدمات تعمیرکاران متخصص آی پی امداد بهره مند شوید.

معرفی لوله تلسکوپی در جاروبرقی فاکر

لوله تلسکوپی در جاروبرقی فاکر، جهت سهولت در استفاده از این محصول به کار رفته است. بدین صورت که شما می توانید بسته به قد و یا شرایط جارو کردن، آن را برای کارایی بهتر تنظیم نمایید.

مشخصات و معرفی بدنه جاروبرقی فاکر

مشخصات و معرفی بدنه در راهنمای فارسی جاروبرقی فاکر به شرح زیر است:

  • به طور کلی بدنه جاروبرقی های فاکر دارای دو بخش، یکی جهت موتور، کلید ها، سیم جمع کن، مدار های الکتریکی و محفظه برس ها، و دیگری برای نگهداری از کیسه زباله و فیلتر، می باشند.
  • بدنه جاروبرقی های فاکر به گونه ای طراحی شده است که مقاوممت بالایی در برابر ضربه داشته و می تواند از اجزای داخلی خود محافظت نماید.

معرفی سیم جمع کن در جاروبرقی فاکر

سیم جمع کن جاروبرقی های فاکر، در قسمت عقبی تعبیه شده است. شما می توانید با فشردن کلید، سیم را به درون بدنه جارو برقی، جمع کنید. در صورتی که سیم جاروبرقی شما دچار آسیب هایی مانند خمیدگی و با له شدگی شده است، باید هر چه زود تر جهت تعمیر آن اقدام نمایید.

معرفی فیلتر جارو برقی فاکر

در راهنمای فارسی جاروبرقی فاکر، فیلتر جهت جلوگیری از ورود ذرات و گرد و غبار به موتور و پخش آن در محیط، تعبیه شده است. زمانی که فیلتر جاروبرقی پر می شود، مکش تا حد چشم گیری کاهش پیدا کرده و این مسئله می تواند به موتور جارو برقی آسیب وارد کند.

راهنمای استفاده و نگهداری از جاروبرقی فاکر

دستگاه جاروبرقی مانند سایر لوازم خانگی نیاز به مراقبت و نگهداری مستمر دارد تا کارایی و بازدهی خوبی در ادامه داشته باشد و از خرابی های احتمالی جاروبرقی جلوگیری شود.

  • سعی کنید مدت‌ زمانی که جاروبرقی را روشن نگه می‌دارید، حداکثر 15 دقیقه باشد.
  • اگر سیم جاروبرقی کوتاه است، آن را به‌ زور به این‌ طرف و آن‌ طرف نکشید. با این کار هم به بدنه جارو و هم به سیم برق آن آسیب می‌زنید.
  • اجازه ندهید کیسه یا مخزن زباله جاروبرقی بیش‌ از حد پر شود.
  • هر ماه تمیز کردن فیلترها بسیار مهم است. قبل از شروع تمیز کردن آنها، باید جاروبرقی را از برق جدا کنید. سپس، راهنمای دستورالعمل خود را چک کنید تا ببینید که آیا می توانید فیلتر را بشویید یا خیر.
  • اگر دستگاه شما به طور ناگهانی خاموش شد، ممکن است بیش از حد گرم شده باشد. حداقل نیم ساعت آن را خاموش کنید و کیف یا سطل را بررسی کنید.

برای تمیز کردن جاروبرقی فاکر چه کنیم؟

بهتر است که جاروبرقی را به صورت متناوب و دوره ای تمیز کنید تا گرد و غبار و ذراتی که درون آن به جا مانده است، تمیز شود. این کار باعث می شود که مکش جاروبرقی زیادتر شده و همچنین برای مدت طولانی تمیز بماند.

  • در مرحله اول تمیز کردن جاروبرقی فاکر حتما جاروبرقی خود را از برق جدا کنید.
  • تمام برس ها را بررسی کنید تا هرگونه ضایعات و مو بر روی آن را جدا کنید.
  • اگر مو یا نخ هایی وجود دارد که به دور برس و غلطک پیچیده شده است، برای جدا کردن آن از یک قیچی استفاده کنید.
  • یک سطل را با آب گرم و حدود یک قاشق چای خوری مایع ظرفشویی پر کرده و قطعات قابل شستشو را داخل آن بریزید.
  • در انتها تمام وسایل جانبی جاروبرقی از قبیل لوله، شلنگ و اتصالات را بعد از خشک شدن در جای خود قرار دهید.

چه کارهایی برای تمیز کردن فیلتر جاروبرقی فاکر انجام دهیم؟

فیلتر جاروبرقی به عنوان تصفیه کننده هوا عمل می‌ کند و وظیفه دارد از ورود گرد و خاک به داخل موتور و هوای بیرون از دستگاه جلوگیری نماید. این فیلتر با جذب گرد و خاک به درون خود پس از مدتی کارایی خود را از دست می‌ دهد. به همین دلیل باید اقدام به تمیز کردن فیلتر جاروبرقی فاکر نمایید.

  • فیلترهایی که در خروجی هوای جاروبرقی فاکر قرار دارند، معمولا قابل شستشو با آب هستند، اما مطمئن شوید که قبل از نصب مجدد کاملا خشک شده باشند.
  • فیلترهای پلاستیکی باید با یک دستمال نرم یا برس ترجیحا روی سطل آشغال تمیز شوند.

چگونه می توان پاکت جاروبرقی فاکر را تخلیه کرد؟

در صورتی که می خواهیم اقدام به تخلیه کردن پاکت جاروبرقی فاکر خود نمایید، حتما به نکات زیر توجه داشته باشبد تا دستگاه شما دچار ایرادات دیگری نشود:

  • برای تخلیه پاکت جاروبرقی فاکر نیاز است که پس از تخلیه آشغال‌ ها آن را به صورت ملایم بتکانید تا تمامی گرد و خاک‌ های موجود بر روی بدنه خارج شوند.
  • سپس پاکت جاروبرقی را در داخل آب ولرم قرار دهید و استفاده از مسواک سعی کنید آن را تمیزتر کنید.

نحوه تعویض و نصب کیسه جارو برقی فاکر

زمانی که جاروبرقی، مکش کافی نداشته باشد، استفاده مداوم از آن می تواند به موتور جاروبرقی فشار زیادی وارد کند. از همین رو باعث داغ کردن موتور و آسیب رساندن به آن می شود. یکی از دلایلی که می تواند باعث کم شدن مکش جارو برقی شود، پر شدن کیسه آن است. شما می توانید به راحتی در راهنمای فارسی جاروبرقی فاکر، نحوه تعویض کیسه آن را مطالعه کنید. اما برای سهولت شما در انجام این کار، ما در ادامه به توضیح آن پرداخته ایم.

  • توجه کنید که تعویض کیسه جارو برقی فاکر، بهتر است در محیطی سر باز و بیرون از خانه انجام شود تا از پخش شدن غبار و ذرات در هوا جلوگیری شود. هم چنین این ذرات می توانند به سلامت ریه های شما آسیب وارد کنند. به همین خاطر به شما توصیه می کنیم که حتما در زمان انجام این کار از ماسک استفاده کنید.
  • ابتدا لوله خرطومی را جدا کرده و درب جارو برقی را باز نمایید. سپس کیسه را از جایگاه خارج کنید. در صورتی که کیسه جارو برقی شما یک بار مصرف است، کیسه نویی را درون جایگاه قرار دهید، در غیر این صورت، کیسه را خالی نموده، شسته و پس از آن که به طور کامل خشک شد، سر جایش بگذارید.
  • حال درب جارو برقی را بسته و لوله خرطومی را سر جای خودش نصب کنید.

نحوه تعویض شلنگ جارو برقی فاکر

امکان دارد که در زمان استفاده از جاروبرقی فاکر، احساس کنید که مکش آن ها کم شده است. در این صورت امکان دارد که خرطومی دچار پارگی و یا سوراخ شده باشد. تعویض این قطعه چندان کار سختی نیست، به همین خاطر سعی کردیم در راهنمای فارسی جاروبرقی فاکر، آن را برای شما مرحله به مرحله شرح دهیم.

  • توجه کنید که قسمت پارگی، در کدام سمت از خرطومی ایجاد شده است. اگر در قسمت پایینی بود، می توانید خرطومی را جدا نموده، قسمت پاره شده را جدا کرده و سپس خرطومی را سر جای خودش نصب کنید.
  • در صورتی که پارگی در قسمت بالایی بود، باید خرطومی را از لوله تلسکوپی جدا نمایید تا بتوانید پارگی را قطع کرده و سپس خرطومی را سر جای خودش بگذارید.
  • در صورتی که خرطومی جاروبرقی فاکر شما سوراخ شده است، بهتر است کاملا آن را بررسی کنید تا قسمت سوراخ شده را پیدا کنید. اگر در قسمت بالایی و یا پایینی آن بود می توانید مانند پارگی آن را از خرطومی جدا کنید اما اگر سوراخ در قسمت میانی خرطومی واقع شده بود، باید به طور کلی خرطومی را تعویض نمایید.

نکاتی جهت افزایش طول عمر مفید جاروبرقی فاکر

هر وسیله ای در صورتی که در شرایطی مناسب نگهداری شود و نکات ایمنی در مورد آن رعایت شود، می تواند طول عمر مفید تری داشته باشد و خیلی دیر تر نیاز به سرویس و یا تعمیر داشته باشد به همین دلیل در ادامه برخی از نکاتی که در هنگام استفاده از جاروبرقی فاکر باید رعایت کنید را به شما گوشزد می کنیم.

  • از نشستن کودکان بر روی جاروبرقی فاکر به شدت جلوگیری کنید.
  • هم چنین توجه کنید که در زمان استفاده، بهتر است آن را با دست روشن و خاموش کنید. چرا که در زمان روشن و خاموش کردن با پا، دکمه آن دچار آسیب شود.
  • یکی دیگر از نکاتی که باید در زمان استفاده جاروبرقی فاکر به آن توجه کنید، عدم استفاده در اوج مصرف برق است؛ چرا که امکان دارد نوسانات برقی رخ دهد و جارو برقی فاکر شما دچار مشکل شود.
  • حتما پس از هر بار استفاده از جاروبرقی فاکر، برس آن را تمیز کنید. توجه کنید که جمع شدن مو و کرک در قسمت برس جارو برقی، می تواند مانع از راحت حرکت کردن آن بر روی زمین شود.
  • در زمان استفاده از جارو برقی فاکر توجه کنید که حتما از پریز های نزدیک به محیط استفاده کنید تا از کشیدگی سیم جلوگیری نمایید.
  • بهتر است هر چند ماه یک بار، برس، لوله و شلنگ آن را شستشوس دهید.
  • برای اطمینان خاطر بیش تر حتما ماهی یک بار، کیسه و فیلتر جارو برقی را چک و بررسی نمایید.

بررسی کلی راهنمای فارسی جاروبرقی فاکر

در صورتی که با مطالعه راهنمای فارسی جاروبرقی فاکر، باز هم مشکل جارو برقی شما بر طرف نشد، بهتر است هر چه زود تر با تکنسین های متخصص آی پی امداد تماس حاصل نمایید. توجه کنید که تعمیر و سرویس جارو برقی امری تخصصی است و در صورت عدم تسلط کافی، می تواند به سلامت جارو برقی شما آسیب وارد شود و شما متحمل هزینه های بیش تری جهت تعمیر و یا تعویض قطعه و اجزای آن شوید.

2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • زینب پورناصری 23 اسفند 1401

    سلام . یه جاروبرقی اب و خاک فکر "fakir" گرفتیم بعد از چند بار استفاده . از قسمت درب جارو برقی که موتور توش هست آب میاد بیرون و جارو برقی مکش نداره .فقط به شدت اب میریزه بیرون

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 23 اسفند 1401

      درود، اگر جاروبرقی شما مخصوص آب نباشد و با آن آب را جارو کرده باشید، موتور سوخته است.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد