logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای فارسی جاروبرقی زیرووات

راهنمای فارسی جاروبرقی زیرووات
راهنمای فارسی جاروبرقی زیرووات
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای فارسی جاروبرقی زیرووات به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

جاروبرقی زیرووات، جزو یکی از اساسی ترین لوازم خانگی است. البته در واقع جاروبرقی به طور کلی یکی از کالای اساسی برای هر خانواده ای به شمار می آید. اگر تصمیم دارید‌ که جاروبرقی زیرووات خود را آماده به کار کنید، باید پیش از هر چیزی به طور کامل، راهنمای فارسی جاروبرقی زیرووات را مطالعه کنید. به همین منظور، آی پی امداد در این مطلب جز به جز راهنمای فارسی جاروبرقی زیرووات را آورده است تا بتوانید بیش ترین‌ کارایی را از جاروبرقی خود داشته باشید.

کاربران گرامی چنانچه تجربه یا نظر به خصوصی در مورد نحوه استفاده از جاروبرقی های زیرووات دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله با گفتمان با متخصصین آی پی امداد و دیگر مخصصان بپردازید.

راهنمای فارسی استفاده از جاروبرقی زیرووات

راهنمای فارسی جاروبرقی زیرووات، به طور کلی به شما آموزش می دهد تا در صورت بروز مشکل، چه کار هایی را برای سلامت جاروبرقی زیرووات انجام دهید. همین طور نحوه نگهداری و محافظت از جاروبرقی زیرووات را به شما آموزش می دهد. البته توجه کنید که شما باید دفترچه راهنمای استفاده از جاروبرقی زیرووات را همراه با جاروبرقی زیرووات در زمان خرید از فروشنده دریافت کنید.

درباره برند تولید کننده جاروبرقی زیرووات

برند تولید کننده جاروبرقی زیرووات، یکی از معتبرترین برند های اروپایی است که در سال 1949 در میلان ایتالیا فعالیت خود را آغاز کرده است. برند زیرووات، ابتدا فعالیت خود را در زمینه لوازم خانگی، با طراحی و تولید محصولاتی کوچک مانند قهوه ساز، چای ساز، جاروبرقی و… آغاز نموده و امروزه می توان از آن به عنوان یک برند قوی در تولید انواع لوازم خانگی یاد نمود.

معرفی اجزای مختلف جاروبرقی زیرووات

در راهنمای فارسی جاروبرقی زیرووات، اجزای مختلفی از جاروبرقی زیرووات شرح داده شده است که در این مطلب به اصلی ترین لوازم یدکی جاروبرقی خواهیم پرداخت.

  • هر جاروبرقی دارای قطعات مختلفی است‌ که کار کرد هر کدام در کنار یکدیگر باعث جمع آوری گرد و غبار و آلودگی می شود.
  • به طور مثال موتور وظیفه ایجاد مکش برای جمع کردن آلودگی ها و گرد و غبار را از انواع سطوح به داخل کیسه جاروبرقی زیرووات دارد.
  • همین طور لوله تلسکوپی، می تواند عمل جارو زدن را برای شما سهولت بخشد. لازم به ذکر است که در ادامه به توضیح هر یک از قطعات نام برده شده خواهیم پرداخت.

معرفی موتور در راهنمای فارسی جاروبرقی زیرووات

همان طور که پیش تر گفته شد، موتور جاروبرقی زیرووات، وظیفه ایجاد مکش را دارد. قدرت مکش در هر جاروبرقی متفاوت است. همین طور مکش ایجاد شده توسط موتور، باعث می شود تا گرد و غبار و آلودگی ها، وارد کیسه شده و سطح مورد نظر شما را تمیز کند.

  • توجه کنید در صورتی که قدرت مکش جاروبرقی زیرووات، کم شده است، باید برای تعمیر آن با متخصص مربوط به این کار تماس حاصل نمایید.

معرفی لوله تلسکوپی در جاروبرقی زیرووات

یکی از بخش های جاروبرقی زیرووات، لوله تلسکوپی است. لوله تلسکوپی که از جنس استیل ضد زنگ است، مقاومت خوب و چشم گیری در برابر ضربه دارد. همین طور با داشتن قابلیت تنظیم ارتفاع به شما این امکان را می دهد تا بسته به ارتفاع سطح مورد خود، آن را تنظیم کنید.

مشخصات و معرفی بدنه جاروبرقی زیرووات

بدنه در هر جاروبرقی، وظیفه نگهداری و محافظت از اجزای داخلی جاروبرقی را دارد. باید توجه کنید که بدنه جاروبرقی زیرووات نیز از این قاعده مستثنی نیست. چرا که این بخش از جاروبرقی زیرووات، به دو قسمت تقسیم شده است. یک قسمت جهت نگهداری و محافظت از موتور اختصاص داده شده است و بخش دیگر متعلق به کیسه جاروبرقی زیرووات می باشد.

معرفی سیم جمع کن در جاروبرقی زیرووات

سیم جمع کن، یکی از قطعات داخلی جاروبرقی زیرووات است که شما می توانید حضور آن را در جاروبرقی خود با مشاهده کلید سیم جمع کن در قسمت انتهایی جاروبرقی زیرووات متوجه شوید. در نظر داشته باشید که برای طول عمر بیش تر سیم جمع کن، به شما توصیه می کنیم که حتما آن را با دست فشار دهید. چرا که فشار دادن آن با پا، می تواند به سلام سیم جمع آسیب وارد کند.

معرفی فیلتر جاروبرقی زیرووات

یکی دیگر از اجزای مهم و حائز اهمیت در جاروبرقی زیرووات، فیلتر است. فیلتر موظف است تا از ورود گرد و غبار از طریق کیسه به داخل موتور جلوگیری کند. تمیز بودن فیلتر بسیار در سلامت موتور جاروبرقی زیرووات، تاثیر گذار است. چرا که عدم تمیز بودن فیلتر، می تواند گرد و غبار را وارد موتور جاروبرقی زیرووات کرده و در عملکرد صحیح آن، اختلال وارد کند.

نحوه استفاده صحیح از جاروبرقی زیرووات

رعایت نکات نگهداری و استفاده از صحیح از جاروبرقی باعث می شود تا جاروبرقی بهترین عملکرد را داشته باشد. اگر به به نکات نگهداری از جاروبرقی زیرووات توجه نشود، امکان دارد دستگاه با مشکلاتی رو به رو شود.

  • کابل جاروبرقی را با احتیاط جا به جا کنید و از کشیدن دوشاخه برق با کابل، یا جمع کردن کابل به صورت خودکار زمانی که در جایی گیر کرده پرهیز کنید.
  • هر چند وقت یکبار برای کارایی بهتر دستگاه فیلترهای جاروبرقی را تمیز یا تعویض کنید.
  • قبل از تمیز کردن و نظافت با دستگاه جاروبرقی اشیاء بزرگ و تیز را جمع آوری کنید تا به طور تصادفی وارد لوله جاروبرقی نشوند و باعث مسدود شدن لوله جاروبرقی شوند.
  • کیسه جاروبرقی را منظم خالی کنید، در صورت پر شدن و خالی یا تعویض نکردن کیسه جاروبرقی باعث می شود بخشی از مکش دستگاه به دلیل پر بودن کیسه از بین برود.

چگونه جاروبرقی زیرووات را تمیز نماییم؟

جاروبرقی یکی از مهمترین وسایل برای خانه تکانی و نظافت است و مثل هر وسیله دیگری برای سالم ماندن و عملکرد بهتر نیازمند به مراقبت و نگهداری درست است. یکی از روش‌ های نگهداری از جاروبرقی، تمیز کردن به موقع آن است.

  •  قطعات جاروبرقی شامل لوله، برس، خرطومی، پاکت، فیلتر و … را از جاروبرقی جدا نمایید.
  • کیسه جاروبرقی و یا فیلتر جاروبرقی را با توجه به راهنمای فارسی جاروبرقی زیرووات درآورده و تمیز نمایید.
  • قطعات را با استفاده از آب گرم و مواد شوینده ملایم شستشو داده و اجازه دهید تا خشک شوند.
  • با استفاده از قیچی اقدام به تمیز کردن غلطک و برس جاروبرقی خود نمایید.
  • با دستمال مرطوب و یا آب و صابون داخل و بدنه جاروبرقی را تمیز کنید.
  • تمام قطعات مربوط به جاروبرقی را پس از خشک شدن در سر جای خود قرار دهید.

فیلتر جاروبرقی زیرووات چگونه تمیز می شود؟

فیلتر باید به صورت مداوم تمیز شود تا از ورود گرد و غبار به موتور جاروبرقی زیرووات، جلوگیری شود. برای انجام این کار مراحل در آن راهنمای فارسی جاروبرقی زیرووات آورده شده است:

  1. برای تمیز کردن فیلتر جاروبرقی زیرووات، باید ابتدا درب جاروبرقی را باز کنید.
  2. توجه کنید که برای شستشوی فیلتر جاروبرقی زیرووات باید از آب ولرم استفاده کنید.
  3. از خشک کردن فیلتر جاروبرقی زیرووات در داخل مایکروفر به شدت خودداری کنید.
  4. برای آب کشی فیلتر زیاد آن را مچاله نکنید. همین طور برای خشک نمودن آن از خشک کن استفاده نکنید بگذارید به مرور زمان خشک شود.
  5. در صورتی که فیلتر شسته هنوز نم دار است، از قرار دادن آن در داخل جاروبرقی زیرووات، به شدت اجتناب کنید.

برای تخلیه پاکت جاروبرقی زیرووات چه اقداماتی انجام دهیم؟

به مرور زمان به دلیل پر شدن پاکت جاروبرقی، دستگاه کارایی اولیه خود را از دست می دهد و نیاز به تخلیه دارد. از این رو باید در این شرایط اقدام به تخلیه پاکت جاروبرقی زیرووات خود نمایید.

  • پیش از آن که پاکت جاروبرقی را شستشو دهید، محتویات داخل آن را به طور کامل تخلیه کنید.
  • برای شستن پاکت جاروبرقی زیرووات، حتما از آب ولرم استفاده کنید.

نحوه تعویض و نصب کیسه جاروبرقی زیرووات

کیسه جاروبرقی، همان طور که پیش به آن اشاره کردیم، باید پیش از هر بار استفاده از جاروبرقی زیرووات چک شود تا از خالی بودن و ظرفیت داشتن آن اطمینان خاطر کسب کنید. در صورتی که متوجه شدید با کیسه جاروبرقی زیرووات شما تعویض و یا تخلیه شود، می توانید در چند مرحله آن را برای جارو زدن و جمع کردن گرد و غبار و آلودگی ها آماده کنید.

  1. برای خارج نمودن کیسه از جاروبرقی زیرووات، باید ابتدا درب تعبیه شده بر روی بدنه‌ آن را باز کنید.
  2. حتما پیش از تعویض کیسه جاروبرقی زیرووات، آن را خاموش کرده و از برق بکشید.
  3. حتما شیوه و شکل قرار گرفتن کیسه را به خاطر بسپارید و یا از آن عکس بگیرید.
  4. چرا که باید مجدد کیسه نو و یا تمیز شده را در همان محل قرار دهید.

نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی زیرووات

فیلتر جاروبرقی زیرووات یکی از بخش های اصلی آن است که باید در صورت نیاز هر چند وقت یکبار اقدام به تعویض آن نمود. در ادامه نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی زیرووات را برای شما آورده ایم:

  1. برای انجام این کار باید ابتدا نسبت به باز کردن جاروبرقی و درآوردن فیلتر دستگاه خود اقدام نمایید.
  2. در صورتی که فیلتر دستگاه شما از نوع غیرقابل شستشو و دارای عمر کوتاهی است، باید آن را فیلتری نو جایگزین نمایید.
  3. برای باز کردن فیلتر دستگاه می توانید مطابق با دفترچه راهنمای فارسی جاروبرقی زیرووات خود عمل کنید.

نحوه تعویض شیلنگ جاروبرقی زیرووات

لوله خرطومی، یکی از اجزای جاروبرقی زیرووات است که امکان دارد طی مرور زمان دچار آسیب شود. اما برای تعویض آن، نیازی به کمک تکنسین و تعمیرکار ندارید و با آموزش های راهنمای فارسی جاروبرقی زیرووات، می توانید به راحتی آن را تعویض کنید.

  • برای جدا نمودن لوله خرطومی آسیب دیده از جاروبرقی زیرووات، باید ابتدا و انتهای آن را خلاف جهت عقربه های ساعت حرکت دهید تا به طور کامل جدا شود.
  • سپس لوله خرطومی جدید را در محل قبلی قرار داده و آن را جهت موافق با عقربه های ساعت بچرخانید.
  • شما توانستید به راحتی لوله خرطومی جاروبرقی زیرووات خود را تعویض کنید.

نکاتی جهت افزایش طول عمر مفید جاروبرقی زیرووات

با کمک راهنمای فارسی جاروبرقی زیرووات، شما می توانید باعث افزایش طول عمر مفید جاروبرقی زیرووات خود شوید. تنها کافی است‌ مواردی را که در ادامه شرح می دهیم‌، یک به یک انجام دهید.

  1. مطمئن شوید که ولتاژ جاروبرقی زیرووات شما با‌ولتاژ برق شهری تناسب دارد.
  2. تحت هیچ شرایطی در صوتر خیس بودن دست هایتان، جاروبرقی زیرووات را لمس نکنید.
  3. از جمع آوری اجسام تیز مانند سوزن و خورده شیشه با جاروبرقی زیرووات به شدت اجتناب کنید.
  4. از جمع آوری مواد اشتعال زا مانند ته سیگار خاموش نشده، خودداری کنید.
  5. برای اتصال آن به برق، از سه راهی و سیم سیار استفاده نکنید. شما می توانید‌ دو شاخه جاروبرقی زیرووات را مستقیم به پریز برق متصل کنید.
  6. به صورت مداوم و پیش از هر بار استفاده از جاروبرقی زیرووات، تمیز بودن فیلتر و هم چنین عدم پر بودن کیسه را چک کنید.
  7. پس از اتمام کارتان با جاروبرقی زیرووات، حتما دو شاخه آن را از پریز برق جدا نمایید.

بررسی کلی راهنمای فارسی جاروبرقی زیرووات

راهنمای فارسی جاروبرقی زیرووات، یک سری نکات ریز و اصولی جهت نگهداری بهتر و همین طور استفاده راحت تر از جاروبرقی زیرووات می باشد. ما سعی نمودیم تمام نکات کاربردی را‌ برای شما شرح دهیم تا در صورت نیاز، از آن استفاده کنید.

  • توجه کنید که شما می توانید با بهره گیری از نکات گفته شده، به راحتی به طول عمر جاروبرقی زیرووات خود بی افزایید و استفاده بیش تری از آن داشته باشید.
  • در نظر داشته باشید که با بروز هر گونه مشکل می توانید با متخصصین و تعمیرکاران آی پی امداد تماس حاصل نمایید تا از بروز ایراد برای سایر اجزای جاروبرقی زیرووات خود جلوگیری نمایید.
1 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • حمید زارع 15 آبان 1400

    سلام نمایندگی لوازم یدکی جاروبرقی زیرووات سبزوار کجاست

    پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد