logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای خرید سرخ کن

راهنمای خرید سرخ کن
راهنمای خرید سرخ کن
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای خرید سرخ کن به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

دستگاه های سرخ کن جزء دستگاه هایی هستند که امروزه برای آشپزی بهتر به کمک افراد آمده اند و می توانند بسیار راحت تر از گذشته مواد غذایی را به صورت سرخ شده در اختیار آنها قرار دهند. اگر برای راحت کردن آشپزی خود و تکمیل وسایل آشپزخانه قصد خرید سرخ کن خوب را دارید، به شما توصیه می کنیم تا راهنمای خرید سرخ کن های باکیفیت، کم مصرف و ارزان قیمت موجود در بازار را با دقت مطالعه فرمایید. در صورتی که برای شما نیز این پرسش ایجاد شده است که سرخ کن خوب چی بخرم، به مطالعه این مقاله از آی پی امداد بپردازید تا با انواع سرخ کن و مزایا و معایب آنها و همچنین بهترین سرخ کن های موجود در بازار ایران آشنا شوید.

کاربران گرامی، اگر سوال و یا تجربه مشابهی در زمینه راهنمای خرید سرخ کن دارید، میتوانید در قسمت دیدگاه همین مقاله و یا بخش پرسش و پاسخ با کارشناسان آی پی امداد در میان بگذارید.

سرخ کن چیست و چه کاربردی دارد؟

در ابتدای امر ممکن است برای شما این پرسش ایجاد شود که سرخ کن بخرم یا نه؟ سرخ کن ها دستگاه های پیچیده ای نیستند و عمدتا متشکل از یک المنت گرم کننده، یک ظرف توری برای قرار گرفتن مواد غذایی در آن و ظرف پر از روغن می باشند که با استفاده از این سیستم ساده شما می توانید غذای خود را به بهترین شکل ممکن سرخ و برشته کنید.

  • معمولا در فست فودها و رستوران ها به جای استفاده از قابلمه یا تابه از سرخ کن های بزرگ و صنعتی استفاده می شود که این دستگاه ها با حجم زیادی از روغن بسیار سریع مواد را به صورت سرخ شده در اختیار شما می دهند.
  • در دستگاه های سرخ کن نقاط سردی وجود دارد که باعث می شود خرده های غذا که در ظرف ته نشین می شوند، در دمای پایین باعث لکه دار شدن و سوختن روغن نشوند.
  • معمولا افراد فکر می کنند که با خرید سرخ کن باید به میزان زیادی روغن مصرف کنند، اما بد نیست بدانید که در سال های اخیر سرخ کن هایی تولید شده که با استفاده از روغن کم می توانند به شکل ویژه ای مواد غذایی را برای شما سرخ کنند.

سرخکن چیست؟ نحوه عملکرد سرخ کن چگونه است؟

حال که با مشخصات کلی یک سرخ کن آشنا شدید، می توانید با مطالعه مقاله راهنمای خرید سرخ کن انتخاب راحتی تری در هنگام خرید این دستگاه داشته باشید.

آشنایی با انواع سرخ کن

معرفی انواع سرخ کن و آشنایی با آنها یکی از مواردی است که در هنگام خرید سرخ کن بسیار مهم و الزامی است. در این بخش ما با معرفی و توضیح در مورد انواع سرخ کن سعی می کنیم که شما با آشنایی بیشتر بتوانید انتخاب مناسب تری داشته باشید. سرخ کن ها بسته به نوع مصرف شما و میزان هزینه ای که می خواهید، برای خرید آن صرف کنید به چند دسته  تقسیم می شوند:

  1. سرخ کن معمولی
  2. سرخ کن بدون روغن
  3. مینی سرخ کن

راهنمای خرید سرخ کن معمولی و الکتریکی

یکی از پراستفاده ترین مدل های سرخ های موجود در بازار، مدل معمولی آن است که برای راهنمایی بهتر شما قصد داریم در ادامه هریک از مزایا و معایب خرید این محصول را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار دهیم.

مزایا معایب
سرعت عملکرد بالا مصرف روغن زیاد
قیمت مقرون به صرفه مضر بودن برای سلامتی بدن
خوش طعم و ترد کردن غذا شستشوی دشوار
دارای ظرفیت بالا مضرف انرژی بالا

سرخ کن های معمولی و الکتریکی چه ویژگی هایی دارند؟

  • سرخ کن های معمولی یا الکتریکی با مکانیزمی ساده به همراه المنت گرم کننده و روغن کار می کنند و می توانند با حرارت های متفاوت مواد غذایی شما را سرخ کنند.
  • اگر دوست دارید که در سریع ترین زمان غذای سرخ شده ای برشته داشته باشید، بهترین گزینه برای شما خرید سرخ کن های معمولی و الکتریکی است.
  • اما این سرخ کن ها دارای یک عیب بسیار بزرگ هستند و آن هم این است که برای استفاده از این دستگاه های سرخ کن نیاز به حجم زیادی از روغن هستند.
  • به همین دلیل اگر به سلامتی خود اهمیت زیادی می دهید، بهتر است که اقدام به خرید این نوع از سرخ کن نکنید.

راهنمای خرید سرخ کن های معمولی و الکتریکی

راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن یا کم مصرف

احتمالا شما نیز تعریف سرخ کن های بدون روغن را شنیده اید و به دنبال این هستید که بدانید این مدل سرخ کن چه ویژگی ها و مزایا و معایبی دارد که در ادامه این بخش از راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن به بررسی این موارد پرداخته ایم.

مزایا معایب
مصرف پایین روغن قیمت بالاتر نسبت به سرخ کن‌های معمولی
شست و شوی آسان کامل سرخ نشدن مواد غذایی
افزایش سریع دمای روغن عدم وجود طعم غذای سرخ شده در مواد غذایی
حفظ ارزش غذایی مواد سرخ شده اندازه بزرگتر از سرخ کن‌ های معمولی

سرخ کن های بدون روغن یا کم مصرف اغلب با جریان سریع هوا مواد غذایی را سرخ می کنند، این نوع از سرخ کن ها دارای چندین مزیت هستند که این مزیت ها شما را به خرید آن ها راغب می کند:

  • مصرف پایین روغن در این سرخ کن ها موجب می شود که هزینه های خرید روغن برای شما کاهش یابد.
  • سرخ کردن مواد غذایی با استفاده از جریان سریع هوا موجب می شود که شما طعم لذیذ غذاهای سرخ شده را با کمترین ضرر تجربه کنید.
  • این نوع از سرخ کردن که با استفاده از جریان هوا است، موجب می شود که خواص مواد غذایی تا حد زیادی حفظ شود.

سرخ کن بدون روغن

راهنمای خرید مینی سرخ کن

در صورتی که خانواده ای کم جمعیت یا زوج هستید و به دنبال خرید مینی سرخ کن می باشید، لازم است از ویژگی های این محصول اطلاع داشته باشید تا بتوانید تصمیم گیری بهتری نمایید.

مزایا معایب
مناسب خانواده های کم جمعیت گنجایش کمتر
ترد شدن مواد غذایی ابعاد کوچک
سرخ شدن کامل مواد غذایی مصرف روغن زیاد
قیمت ارزان دشوار بودن نطافت دستگاه

خرید سرخ کن های مدل مینی به چه افرادی توصیه می شود؟

  • این سرخ کن ها تشابه زیادی به سرخ کن های معمولی دارند، با این تفاوت که بسیار کوچک تر از سرخ کن های معمولی هستند.
  • این سرخ کن ها اغلب برای استفاده در منزل مورد توجه قرار می گیرند و با امکانات متفاوت و کارایی های متمایز از یکدیگر به مشتریان ارائه می شوند.

راهنمای خرید مینی سرخ کن ها

در هنگام خرید سرخ کن خوب به چه نکاتی باید توجه کنید؟

در هنگام خرید هر وسیله ای برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید، به شما توصیه می شود که برخی از نکات را در نظر بگیرید. برای خرید سرخ کن خوب هم مانند تمام وسایل موجود در منزل باید دقت زیادی به خرج داد و نکات مورد توجه در راهنمای خرید سرخ کن را دانست. برخی از مهم ترین نکاتی که سرنوشت انتخاب شما در خرید سرخ کن را مشخص می کنند، عبارتند از:

  • میزان بودجه
  • ظرفیت سرخ کن
  • توان و قدرت دستگاه
  • طراحی و رنگ بندی
  • برخورداری از گارانتی معتبر
  • قابلیت ها و امکانات دستگاه

در ادامه به بررسی نکات مهمی که هنگام خرید سرخ کن باید به آن ها توجه کنید، می پردازیم.

بررسی ظرفیت دستگاه در زمان خرید سرخ کن خوب

ممکن است برای شما این پرسش ایجاد شود که سرخ کن چند لیتری خوبه؟ به طور کلی ظرفیت نامناسب یک سرخ کن در یک خانه جزء مسائلی است که می تواند شما را به مشکل بیاندازد.

  • بهتر است به ظرف سرخ کن توجه کنید و سرخ کن هایی را خریداری کنید که حالت استوانه ای دارند.
  • سرخ کن های استوانه  ای این امکان را به شما می دهند تا غذاهایی با حجم بزرگتر مانند مرغ و ماهی را هم در سرخ کن خود سرخ کنید.
  • معمولا سرخ کن های چهار گوش بیشتر برای خانواده های کم جمعیت کاربرد دارند.
  • دقت داشته باشید که یک سرخ کن کوچک برای یک خانواده ی 6 یا 7 نفره اصلا مناسب نیست و باید دستگاهی با ظرفیت بالاتر خریداری کنید.
  • این نکته را هرگز فراموش نکنید که برای اینکه مواد غذایی خوب در روغن شناور شوند باید فقط نیمی از ظرف را پر از روغن کنید.

ظرفیت سرخ کن

در هنگام خرید سرخ کن بودجه مورد نظر و نوع آن را مشخص کنید

شما قبل از اقدام به خرید سرخ کن باید به این نکته توجه کنید که سرخ کن مد نظر شما چه نوعی از سرخ کن است و چقدر می خواهید برای آن هزینه کنید.

  • اینکه سرخ کن را برای چند نفر می خواهید، سرخ کن شما چقدر روغن مصرف می کند و … جزء نکاتی است که در خرید این محصول باید در نظر گرفته شود.
  • همچنین بحث قیمت هم بسیار مهم است، حتما در هنگام خرید این مسئله را مشخص کنید که چه میزان می خواهید برای سرخ کن هزینه کنید.
  • این موضوع به شما کمک می کند تا به دنبال سرخ کن هایی در همان رده قیمتی بگردید.

راهنمای خرید سرخ کن مناسب از نظر توان مصرفی

یکی دیگر از مواردی که در راهنمای خرید سرخ کن باید به آن توجه داشته باشید، توان و قدرت دستگاه است.

  • به طور کلی توان مصرفی به صورت مستقیم با سرعت  کیفیت عملکرد دستگاه در ارتباط است.
  • به طور معمول سرخ کن هایی که توان بیشتر از 1000 وات و بیشتر دارند، از عملکرد بهتری برخوردار می باشند.
  • برای کسانی که استفاده بیشتری از این دستگاه دارند، توان بیشتر از 1800 می تواند گزینه مناسب تری باشد.

توان مصرفی سرخ کن

بررسی قابلیت های دستگاه به هنگام خرید سرخ کن

به طور کلی به هنگام خرید سرخ کن خوب بهتر است به امکانات و ویژگی های دستگاه توجه ویژه ای داشته باشید که در ادامه برخی از مهمترین آنها را ذکر کرده ایم:

  • سبدهای سرخ کن از اهمیت بالایی در فرآیند طبخ و سرخ کردن غذا برخوردارند. از این رو بهتر است از خرید سرخ کن هایی با سبد آسانسوری صرف نظر کنید.
  • کار فیلتر سرخ کن جلوگیری از پخش بخار و بوی ناشی از غذاست، به همین علت دستگاه سرخ کن باید دارای فیلترهایی باشد که تعویض و تمیز کردن آنها بسیار راحت باشد.
  • امروزه در بازار دستگاه های سرخ کنی تولید و عرضه می شوند که با استفاده از چراغ هشدار دهنده افراد را از درجه حرارت مطلوب در سرخ کن مطلع می کنند.
  • این چراغ ها این امکان را به ما می دهند که هرگاه روغن درون سرخ کن به درجه حرارت مناسب رسید از آن ها استفاده کنیم و همچنین از سوختن روغن هم جلوگیری می شود.
  • بهتر است سرخ کنی بخرید که لایه داخلی آن نچسب است، این لایه های نچسب باعث می شوند که علی رغم ضایعات کمتر غذا شما شست و شوی راحت تری هم داشته باشید.

بهتر است سرخ کن های تایمردار خریداری کنید!

سرخ کن هایی که تایمر دارند، دارای مزیت مهمی هستند. آیا در مورد این مزیت تاکنون چیزی شنیده اید؟

  • معمولا شما زمانی که قصد سرخ کردن غذای خود را دارید، زمان حدودی حاضر شدن آن را می توانید حدس بزنید.
  • شما با این تایمرها می توانید زمانی که چراغ هشدار دهنده داغ بودن روغن را به شما اطلاع داد، مواد غذایی خود را درون سرخ کن قرار دهید.
  • سپس با تنظیم تایمر سرخ کن به باقی کارهای خود بپردازید تا مواد غذایی به خوبی سرخ شده و پس از هشدار دستگاه آنها را از سرخ کن خارج کنید.

سرخ کن تایمردار

راهنمای خرید سرخ کن براساس طراحی و رنگ

اگرچه ممکن است طراحی و رنگ برای بسیاری از افراد اهمیتی نداشته باشد، اما حقیقت این است که هماهنگ بودن رنگ و طراحی سرخ کن شما با آشپزخانه می تواند جذابیت زیادی به فضا بدهد.

  • در بسیاری از موارد شاهد آن هستیم که افراد پس از خرید سرخ کن فقط به این دلیل که این دستگاه به طراحی و رنگ های آشپزخانه آن ها نمی آید.
  • از این رو نمی توانند آن را روی کابینت کنار سایر لوازم برقی قرار دهند، تصمیم میگیرند سرخ کن را در بالا ترین کابینت آشپزخانه قرار داده و پس از مدتی نیز دیگر از آن استفاده نمی کنند.

بهترین سرخ کن های موجود در بازار

همواره تهیه یک لیست از بهترین ها و انتخاب بین گزینه های محدود می تواند کمک شایانی به خریداران کند، چرا که با این کار انتخاب میان موارد فراوان راحت می شوند. ما در این بخش برای این که بتوانیم در راهنمای خرید سرخ کن به شما کمک چشمگیری کرده باشیم، لیستی متشکل از بهترین سرخ کن های موجود در بازار ایران را برای شما تهیه کرده ایم.

برند سرخ کن ویژگی ها و امکانات
فیلیپس
  • قابلیت تفکیک قطعات و شستشوی آسان
  • سیم جمع کن خودکار
  • گنجایش و ظرفیت مناسب
  • دارای قابلیت تنظیم میزان حرارت
  • قابلیت طبخ با 80% چربی کمتر
  • دارای دسته های عایق حرارت
  • دارای چراغ هشدار دهنده
  • توان مصرفی بالا
تفال
  • کمترین میزان سر و صدا
  • قیمت مناسب
  • ظاهر زیبا
  • مصرف بسیار پایین روغن
  • قابلیت سرخ کردن با جریان هوای سریع
  • دارای تنظیمات درجه حرارت
دلونگی
  • توان مصرفی بالا
  • گنجایش مناسب
  • توانایی سرخ مواد غذایی با استفاده از جریان سریع باد
  • دارای تایمر
  • دارای زنگ هشدار دهنده
  • دارای برنامه پخت متنوع
  • پنجره دید برای دیدن غذا در هنگام پخت
پارس خزر
  • توان مصرفی مناسب
  • چراغ نشانگر زمان پخت
  • دیگ باز شونده قابل شست و شو
  • گنجایش خوب
  • دارای چراغ هشدار دهنده
  • قیمت مناسب

ارزان ترین سرخ کن های موجود در بازار

اگر جزء افرادی هستید که به هر دلیلی به دنبال ارزان ترین سرخ کن های موجود در بازار هستند، می توانید خرید خود را از برندهای ایرانی انجام دهید. اگر قصد خرید از برندهای ایرانی را دارید، به شما توصیه می کنیم که از برند پارس خزر خرید خود را انجام دهید، چرا که علی رغم قیمت پایین توانسته است سرخ کن های با کیفیت و با طول عمری بالایی را تولید کند.

سرخ کن پارس خزر

گران ترین سرخ کن های موجود در بازار

همانطور که می دانید، کالاهای با کیفیت عمدتا از قیمت بالاتری برخوردار هستند. البته در کشور ما بخشی از گرانی قیمت ها متاثر از شرایط سیاسی و اقتصادی می باشد. به هر روی در این بخش گران ترین سرخ کن بازار را به کسانی که به دنبال گران ترین گزینه هستند، معرفی می کنیم. برند مطرح فیلیپس توانسته عنوان گران ترین سرخ کن موجود در بازار را به خود اختصاص دهد، قطعا وقتی صحبت از صرف هزینه بالاتر می شود، این سوال برای ما پیش می آید که این سرخ کن چه ویژگی هایی دارد؟

  • دارای سیستم هشدار
  • خاموش شدن خودکار
  • توان مصرفی بالا
  • کنترل و تنظیم دما
  • دارای تایمر
  • قابلیت تفکیک اجزا
  • توانایی سرخ کردن مواد با جریان هوای سریع و بدون نیاز به روغن
  • توانایی کباب کردن در کنار سرخ کردن

سرخ کن فیلیپس

اما این نکته را در نظر داشته باشید که برای داشتن یک سرخ کن مناسب لازم نیست حتما دست به گران ترین گزینه بزنید و با قیمت های متوسط تری می توانید از سرخ کن های خوبی بهره مند شوید.

سرخ کن خوب چی بخرم؟

در بخش های قبل متوجه شدید که یک سرخ کن خوب چه ویژگی هایی دارد، اما سوالی که برای همه قبل از خرید سرخ کن پیش می آید، این است که سرخ کن چی بخرم؟ در این سوال اغلب افراد به دنبال یافتن بهترین برند و امکانات برای خرید سرخ کن هستند. به همین دلیل در این بخش سعی می کنیم که بررسی و پاسخ به این سوال بپردازیم.

  • برای اینکه قطعات به کار رفته در سرخ کن شما جزء بهترین ها باشند، می توانید از برندهایی مانند فیلیپس، تفال و … خرید خود را انجام دهید که قبلا در تمام حوزه ها امتحان خود را پس داده اند و خدمات پس از فروش و گارانتی قابل اطمینانی هم دارند.
  • اگر نمی خواهید هزینه زیادی را صرف خرید سرخ کن کنید یا به دنبال خرید برندهای ایرانی هستید، سرخ های پارس خزر از کیفیت مناسبی برخوردار هستند.
  • چنانچه تعداد اعضای خانواده شما زیادی است، بهتر است اقدام به خرید سرخ کن های 6 الی 7 لیتری و مدل های معمولی یا بدون روغن نمایید.
  • در صورتی که خانواده ای کم جمعیت هستید یا زوج می باشید، سرخ های های زیر 4 لیتر و حتی مدل های مینی و معمولی می تواند برای شما مناسب باشد.
  • همچنین برای خانواده های پرجمعیت سرخ های محفظه استوانه ای از سرخ های چهارگوش می تواند کارایی بیشتری داشته باشد.
  • در صورتی که برای آشپزی حرفه ای نیاز به سرخ کن دارید، بهتر است دستگاهی با توان 1800 وات به بالا خریداری کنید و در صورت استفاده خانگی 1000 وات می تواند مناسب باشد.
  • اگر به دنبال دستگاهی هستید که استفاده از آن ضرری نداشته و غذایی سالم را تهیه نماید، سرخ های بدون روغن می تواند برای شما کارآمدتر باشد.

سرخ کن خوب چی بخرم

نتیجه گیری از راهنمای خرید سرخ کن

ما در این مقاله به صورت مفصل به راهنمایی شما در امر خرید سرخ کن پرداختیم. در بخش آخر به صورت خلاصه نکات مهم در این خرید را به شما یادآور شویم:

  • حتما به نیاز خود توجه ویژه ای داشته باشید تا بتوانید سرخ کنی را تهیه کنید که متناسب با تعداد نفرات خانواده و انتظارات شما است.
  • حتما بودجه و برندی که قصد خریداری از آن را دارید، مشخص کنید و سعی کنید ار برن های معتبر خرید خود را انجام دهید.
  • از فروشگاه هایی خرید کنید که به شما مهلت تست کالا را می دهند.
  • سعی کنید برای سلامتی خود از سرخ کن هایی استفاده کنید که یا با روغن کم کار می کنند یا با استفاده از جریان گرم هوا مواد غذایی را سرخ می کنند.
  • اهمیت خدمات پس از فروش و گارانتی را در خرید خود جدی بگیرید.

همیشه به این نکته توجه کنید که لوازم خانگی نیاز به نگهداری مناسبی دارند تا طول عمر بالایی داشته باشند و کمتر با خرابی مواجه شوند.

4.3/5 - (12 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

3 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • محسن 18 بهمن 1402

    سلام توضیحات عالی بود

    پاسخ دادن
  • Mahin 07 تیر 1402

    خیلی کمکم کردید. سپاسگزارم

    پاسخ دادن
  • سما 04 آذر 1401

    ممنون از توضیحاتتون عالی بود

    پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد