logo logo نمایندگی تعمیرات یخچال مجیک شف با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای استفاده از یخچال مجیک شف

راهنمای استفاده از یخچال مجیک شف
راهنمای استفاده از یخچال مجیک شف
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای استفاده از یخچال مجیک شف به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

مجیک شف یکی از شرکت های بزرگ تولیدکننده لوازم خانگی با ایده هایی خلاقانه و جدید میباشد این شرکت در ابتدا با تاسیس در کشور آلمان فعالیت خود را آغاز کرده و اقدام به تولید لوازم خانگی با کیفیت بسیار بالایی نموده است ممکن است شما نیز به تازگی یک یخچال مجیک شف را خریداری کرده باشید به این منظور برای استفاده درست ازآن میتوانید با ما در مقاله راهنمای استفاده از یخچال مجیک شف همراه باشید.

کاربران گرامی؛ چنانچه به دفترچه راهنمای استفاده از یخچال مجیک شف دسترسی ندارید با همراهی تعمیرکار لوازم خانگی آی پی امداد در این مقاله می توانید به مطالع نحوه صحیح استفاده از این یخچال ها بپردازید.

نحوه راه اندازی و نصب یخچال مجیک شف

بعد از قرار دادن یخچال در محل مناسب خود نوبت به راهنمای نصب یخچال فریزر مجیک شف در محل خود میرسد که برای انجام اینکار میتوانید در ادامه این مقاله با نحوه راه اندازی و نصب یخچال مجیک شف همراه باشید:

  • پس از تحویل یخچال خود مشاهده خواهید کرد که تمام قطعات داخلی و خارجی آن به صورت جداگانه در اختیار شما قرار خواهند گرفت.
  • به منظور راه اندازی و نصب یخچال مجیک شف خود میتوانید این قطعات را از درون پلاستیک های حباب دار خود خارج نموده و از قسمت پایین کشوها را در مح خود جا زده و پس از آن اقدام به قرار دادن طبقه ها در محل خود نمایید.
  • پس از قرار دادن کشوهای فریز شما میتوانید شیر آی ورودی برای آبسردکن را نیز وصل نموده و پس از آن یخچال خود را به برق متصل نمایید.

انتخاب محل مناسب برای نصب یخچال مجیک شف

اینکه یخچال شما از برند مجیک شف باشد و یا هر برند دیگر فرقی نمیکند انتخاب درست محل قرار گیری یخچال ها یکی از مواردی است که باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد تا سبب افزایش عمر مفید و بهبود کارایی یخچال شما گردد در ادامه به بررسی انتخاب محل مناسب برای نصب یخچال مجیک شف میپردازیم:

  • مکانی که انتخاب میکنید باید برای حرکت آزادانه درب یخچال مجیک شف مناسب باشد و به دلیل کمبود جا دامنه حرکتی درب یخچال شما نباید محدود گردد.
  • به منظور جلوگیری از خراب شدن رنگ یخچال شما همچنین خطرناک نبودن گاز یخچال شما بهتر است این دستگاه در مجاورت گاز، سماور، شوفاژ قرار نداشته باشد.
  • به دلیل تاثیر مستقیم دمای بیرون بر روی دمای تنظیم شده در یخچال مجیک شف شما بهتر است این دستگاه ها را در معرض تابش مستقیم نور خورشید و یا سرمای مستقیم قرار ندهید.

نحوه تراز نمودن یخچال مجیک شف در راهنمای فارسی

تراز کردن یخچال ها در افزایش بهره وری آنها نقش بسزایی را ایفا میکند و درست انجام دادن اینکار سبب افزایش بهبود کارایی این یخچال ها میگردد در ادامه به بررسی نحوه تراز نمودن یخچال مجیک شف در راهنمای فارسی آن میپردازیم:

  • ابتدا به طور کامل یوتولیت و پلاستیک هایی که به منظور حفاظت در زیر یخچال قرار داده شده است را جدا نمایید.
  • پس از آن پایه های تنظیم و زیر یخچالی ساید بای ساید را به میزان استاندارد تنظیم کرده.
  • پس از آن میتوانید به کمک قفل پایه های تراز یخچال آن را قفل نمایید تا از جا به جایی و حرکت آن جلوگیری نمایید.

معرفی دکمه و کلیدهای موجود روی یخچال مجیک شف

دکمه ها و کلیدهای موجود روی یخچال مجیک شف را میتوانید مطابق مقاله زیر استفاده نمایید:

دکمه های یخچال مجیک شف معنای دکمه های یخچال
on/off روشن و خاموش شدن یخچال
reset از سرگیری تنظیمات
water آبسردکن
fridge تنظیمات دمای یخچال
freezer تنظیمات دمای فریزر
ice یخساز
up/down بالا و پایین بردن دمای یخچال
child lock قفل کودک

چگونه باید اقدام به تنظیم درجه یخچال مجیک شف کرد؟

نحوه تنظیم دمای یخچال مجیک شف به شرح زیر می‌باشد:

  • تنظیم دمای یخچال و فریزر بر روی صفحه نمایشانجام می‌شود.
  • برای تنظیم دمای بخش یخچال باید از گزینه Fridge استفاده نمایید.
  • برای تنظیم دمای بخش فریزر باید از گزینه Freezer استفاده نمایید.
  • چنانچه قبلاً صفحه نمایش را قفل کرده اید، ابتدا آن را از حالت Lock به حالت UnLock تغییر دهید و سپس این کار را انجام دهید.

انتخاب درجه مناسب دما برای یخچال مجیک شف در زمستان و تابستان

به منظور استفاده درست از قابلیت های یخچال مجیک شف بهتر است نسبت به تنظیم دمای درست آن در فصل تابستان و زمستان اقدام نمایید در ادامه به انتخاب درجه مناسب دما برای یخچال مجیک شف در زمستان و تابستان میپردازیم:

  • بهتر است درجه نرمال یخچال را در فصل گرما نزدیک به صفر قرار دهید که البته در صورت یخ زدگی میتوانید اقدام به تغییر میزان این دما نمایید.
  • میتوانید در فصل تابستان دمای یخچال مجیک شف خود را روی 3 قرار دهید.
  • در فصل تابستان دمای فریزر را روی منفی 18 قرار داده و در فصل زمستان دمای فریزر را بر روی منفی 19 قرار دهید.

چه اقداماتی جهت نگهداری از یخچال مجیک شف برای سفر انجام دهیم؟

یخچال‌ ها لوازم خانگی مهم و کاربردی آشپزخانه‌ هستند. از این رو مراقب از آن‌ ها باعث حفظ کیفیت‌ اولیه و همچنین صرفه‌جویی در مخارج مصرف کنندگان می‌ شود. بنابراین در صورت سفر طولانی مدت بهتر است یخچال خود را از برق بکشید، اما برای سفر کوتاه مدت نیازی به این کار نیست. از برق کشیدن یخچال به مدت طولانی مشکلی ندارد، اما بهتر است در این مدت از یخچال خوب نگهداری کنید تا بتوانید دوباره از آن استفاده کنید.

برای از برق کشیدن طولانی مدت یخچال در گام اول شیر آب را ببندید. زیرا ممکن است آب نشت کند و یا فیلتر آب یخچال سوراخ شود. باکس یخ را خالی کنید و یخساز یخچال را خاموش کنید. با رعایت این نکات می‌ توانید با خیال راحت به یخچالتان استراحت دهید.

نحوه جابه جایی یخچال مجیک شف در هنگام اثاث کشی

یخچال ها متشکل از قطعات ریز و حساسی هستند که در صورت جا به جایی نادرست آنها ممکن است دچار آسیب گردند به منظور حرکت دادن یخچال ساید مجیک شف شما میتوانید نحوه جا به جایی یخچال مجیک شف را که در ادامه برای شما آورده ایم را مورد مطالعه قرار دهید:

  • برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به یخچال مجیک شف در هنگام جا به جایی بهتر است این یخچال را مانند زمانی که خریداری نموده اید به همراه یونولیت و بسته بندی حمل نمایید.
  • میتوانید برای جلوگیری از ایجاد خط و خش بر روی یخچال مجیک شف خود آن را دورن یک پارچه و یا پلاستیک حباب دار قرار دهید.
  • دقت داشته باشید که به دلیل دارا بودن گاز یخچال نباید آن را به صورت افقی حمل نمایید و حتما باید به صورت عمودی و نهایتا به صورت زاویه 30 درجه حمل نمایید.

نحوه تمیز کردن یخچال مجیک شف

تمیز کردن یخچال مجیک شف نیز مانند انواع برند های دیگر در بازدهی و کیفیت کارکرد آن نقش اساسی را بر عهده دارد به این منظور در قسمت های مختلف راهنمای فارسی استفاده از یخچال مجیک شف به آن اشاره شده است. برای تمیز کردن یخچال مجیک شف میتوانید مطابق با مراحلی که در ادامه برای شما خواهیم گفت پیش روید:

  • برای تمیز کردن اصولی یخچال مجیک شف خود بهتر است در ابتدا مواد غذایی درون آن را به طور کامب در یخچال و فریزر بیرون بیاورید.
  • پس از آن باید به کمک یک دستمال و یک ماده پاک کننده اقدام به تمیز کردن طبقات یخچال خود نمایید.
  • میتوانید برای تمیز کردن طبقات درون درب یخچال خود آنها را بیرون آورده و شستشو دهید برای این شست و شو میتوانید از یک ماده شوینده و آب گرم استفاده نمایید.
  • پس از آن برای تميز كردن يخچال با جوش شيرين اقدام نموده و آن را به کمک یک دستمال و ماده شوینده مثل پاک کننده سطوح و یا آب گرم به همراه جوش شیرین تمیز نمایید.
  • بهتر است به صورت دوره ای قسمت زیری یخچال مجیک شف خود را نیز تمیز نمایید تا گرد و غبار وارد موتور و قسمت های پشتی یخچال شما نگردد.

چه کارهایی می توان برای خوشبو کردن یخچال مجیک شف انجام داد؟

خوشبو کردن یخچال مجیک شف یکی از دغدغه های بسیاری از کاربران  است. زیرا بسیار ناخوشایند خواهد بود که هنگام باز کردن درب یخچال، با بوی نامطبوعی روبرو شوید. اگر با باز کردن یخچال بوی نامطبوعی احساس می کنید، برای خوشبو کردن فضای داخلی یخچال می‌ توانید یک کاسه پر از قهوه را داخل یخچال قرار دهید. برای اینکه بوی بد یخچال به طور کامل از بین برود، اجازه دهید قهوه به مدت یک الی دو روز داخل یخچال بماند.

لیمو یکی از میوه‌ هایی است که دارای خاصیت اسیدی می باشد و برای گرفتن بوی بد یخچال استفاده می شود. روش استفاده از لیمو به این صورت است که باید یک لیمو را به صورت ورقه ای برش دهید و در داخل یک بشقاب قرار دهید. سپس آن را در داخل یخچال بگذارید. لیمو تمام بوهای نامطبوع یخچال را به خود جذب می کند و با رایحه خود هوای داخل یخچال را خوشبو می کند.

مواد غذایی را چه مدت در یخچال مجیک شف نگهداری کنیم؟

مدت زمان نگهداری مواد غذایی در یخچال مجیک شف را در جدول زیر برای شما شرح داده ایم:

انواع مواد غذایی روز
شیر پاستوریزه حداکثر 3 روز
پنیر 6 ماه
شیرینی ها حداکثر 3 روز
کیک 1-2 ماه
گوشت گاو بسته بندی 2 تا 3 روز
گوشت چرخ کرده 12 ساعت
گوشت مرغ تازه 3 روز
سوسیس و کالباس 1 ماه
نوشابه های گازدار 6 ماه
آب میوه جات 2 سال
انواع سس 6 ماه

برای استفاده از یخساز یخچال ساید مجیک شف چگونه عمل کنیم؟

در بسیاری از مدل های یخچال ساید مجیک شف، هنگامی که یخچال به برق وصل شده و روشن می گردد، همراه با آن سیستم یخساز یخچال نیز فعال می شود. در برخی مواقع ممکن است افراد متوجه شوند که سیستم یخساز دستگاه فعال نشده است که باید اقدام به روشن کردن این سیستم نمایید. برای انجام این کار نیز می توانید دکمه on که بر روی بدنه دستگاه تعبیه شده است استفاده کنید. در صورتی که این دکمه را مشاهده نکردید، احتمالا سیستم یخساز یخچال شما به وسیله اهرم فعال می گردد. در صورتی که نیازی به سیستم یخساز یخچال را ندارید، می توانید به وسیله دکمه off یا بالا کشیدن اهرم آن را غیرفعال کنید.

تعویض فیلتر یخچال مجیک شف چگونه امکان پذیر است؟

نحوه تعویض فیلتر آب یخچال مجیک شف به صورت زیر می باشد:

  1.  در برخی مدل های مجیک شف، فیلتر یخچال در جلوی دستگاه و در پایین یخچال قرار دارد.
  2. در این مدل ها برای تعویض فیلتر یخچال لازم است تا دکمه ای که کنار فیلتر قرار دارد را فشار دهید تا فیلتر آزاد شود. سپس فیلتر را بیرون بکشید.
  3. درب پلاستیکی را از بالای فیلتر بردارید.
  4.  اکنون درب را بر روی فیلتر جدید به گونه ای قرار دهید که نماد فلش رو به سمت بالا باشد.
  5.  حال لازم است تا فیلتر را درون محفظه قرار دهید و به داخل فشار دهید.
  6.  امکان دارد یک یا دو لیوان اول که آب از یخچال می گیرید از فشار جریان کمی برخوردار باشد.
  7. این مشکل موقتی است و به زودی برطرف خواهد شد.

نحوه ریست فیلتر آب یخچال مجیک شف

در همه انواع یخچل ها ممکن است گاهی به دلیل کارکرد نادرست شما نیازمند ریست کردن فیلتر آب یخچال خود باشید برای آموزش نحوه ریست کردن فیلتر آب یخچال مجیک شف شما میتوانید مطابق مراحل زیر پیش روید:

  • به منظور ریست کردن فیلتر آب یخچال مجیک شف شما باید ابتدا به مدت 3 ثانیه دکمه child lock را نگه داشته و پس از آن دکمه ریست یخچال مجیک شف را فشار دهید.
  • در این مرحله همه چراغ های روی صفحه نمایش یخچال شما با هم خاموش و مجددا روشن میگردد.

نحوه تعویض لامپ یخچال مجیک شف

لامپ های استفاده شده در یخچال های مجیک شف اکثرا از نوع ال ای دی هستند برای تعویض لامپ یخچال مجیک شف شما میتوانید مطابق مقاله نحوه تعویض لامپ یخچال مجیک شف که در ادامه برای شما آورده ایم اقدام نمایید:

  • این لامپ ها معمولا بر روی دیواره یخچال قرار دارند که به وسیله یک روکش پلاستیکی شفاف محافظت میشوند.
  • برا تعویض این لامپ ها باید ابتدا روکش شفاف آن را به آرامی کشیده و بیرون بیاورید.پس از آن به کمک یک پیچ گوشتی و یا کاردک اقدام به بیرون اوردن لامپ ال ای دی نموده و لامپ نو را در محل آن قرار دهید.

طریقه استفاده از صفحه نمایش یا دیسپلی یخچال ساید بای ساید مجیک شف

بر روی درب یخچال های ساید بای ساید مجیک شف یک صفحه نمایش به همراه چراغ تعبیه شده است که در اطراف آن نیز دکمه های یخچال قرار دارند، طریقه استفاده از صفحه نمایش یخچال مجیک شف در یخچال های ساید بای ساید بدین صورت است که برای مشاهده دمای یخچال و فریزر میتوانید از ان استفاده کنید ضمن اینکه در صورت بروز خطا بر روی برد داخلی دستگاه شما آن را به صورت کدهایی بر روی صفحه نمایش مشاهده خواهید کرد. همچنین برای از بین بردن ارور های این دستگاه باید از دکمه ریست یخچال reset در آن استفاده نمایید.

راه های افزایش طول عمر یخچال مجیک شف

قطعا استفاده درست از یک وسیله خانگی مانند یخچال با توجه به بالا بودن هزینه های تعمیر و خرید مججد آن برای شما از نظر هزینه بسیار به صرفه تر خواهد بود. به این منظور میتوانید راه های افزایش طول عمر یخچال مجیک را که در ادامه برای شما آورده ایم را به کار گیرید:

  • انتخاب درجه مناسب تعیین شده برای یخچال در فصل تابستان و زمستان.
  • قرار دادن مواد غذایی به صورت مرتب در یخچال به منظور گردش هوای بهتر.
  • نظافت مرتب و دوره ای یخچال خود.
  • تعویض به موقع فیلتر ها و سرویس به موقع آن

بررسی راهنمای استفاده از یخچال مجیک شف به طور کلی

یخچال ها به دلیل حساس بودن قطعات داخلی آنها باید به دقت مورد استفاده و حمل و نقل قرار گیرند همانطور که در مقاله بالا نحوه استفاده از تمامی بخش های یخچال مجیک شف را برای شما توضیح دادیم استفاده درست و مطابق اصول گفته شده برای شما میتواند باعث افزایش عمر مفید یخچال مجیک شف شما گردد.

2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • حکیمی 13 شهریور 1400

    با سلام برای تهیه طبقه داخل درب فریزر ساید مجیک شف از چه راهی باید اقدام کنم لطفاً راهنمایی بفرمایید متشکرم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 13 شهریور 1400

      سلام، به وبسایت آی پی یدک مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد