logo logo نمایندگی تعمیرات یخچال سیلوان با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای استفاده از یخچال سیلوان

راهنمای استفاده از یخچال سیلوان
راهنمای استفاده از یخچال سیلوان
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای استفاده از یخچال سیلوان به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

سیلوان یکی از شرکت های تولید لوازم خانگی ایرانی میباشد که به تولید لوازم خانگی با کیفیت بالایی پرداخته است ممکن است شما نیز به تازگی اقدام به خرید یک یخچال سیلوان نموده باشید که برای استفاده از آن نیازمند اطلاعات بیشتر هستید به این منظور در ادامه به بررسی راهنمای استفاده از یخچال سیلوان میپردازیم.

کاربران گرامی؛ در صورت عدم دسترسی به دفترچه یخچال سیلوان می توانید با همراهی متخصصین مرکز تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد در این مقاله از راهنمای فارسی یخچال سیلوان بهره مند شوید.

نحوه راه اندازی و نصب یخچال سیلوان

بعد از انتخاب محل قرار دادن یخچال و تراز کردن آن نوبت به راه اندازی یخچال گرنیه میرسد که در ادامه این قسمت را از روی راهنمای استفاده از یخچال سیلوان برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد:

  • برای انجام نحوه راه اندازی یخچال سیلوان در ابتدا باید اقدام به بازکردن همه پلاستیک ها و نایلون های آن نمایید همچنین در صورت وجود گرد و خاک بهتر است قبل از قرار دادن این قطعات در محل خود آنها را پاک نمایید.
  • پس از آن اقدام به قرار دادن طبقات یخچال در محل خود نموده و همچنین کشوهای فریزر را نیز در محل خود قرار دهید.
  • پس از آن درجه نرمال یخچال خود را تنظیم نموده و میتوانید یخچال را به برق متصل نمایید.

انتخاب محل مناسب برای نصب یخچال سیلوان

با توجه به هزینه زیادی که شما برای خرید یک یخچال پرداخت میکنید در هنگام مطالعه دفترچه راهنمای استفاده از یخچال سیلوان متوجه میشوید که اتنخاب مکان مناسب یخچال چقدر در بهبود کارایی یخچال شما و افزودن به عمر مفید آن موثر خواهد بود به همین دلیل در ادامه این مقاله برای انتخاب محل مناسب برای نصب یخچال سیلوان را برای شما عزیزان آورده ایم:

  • به منظور انتخاب محل مناسب برای روشن كردن يخچال نو خود این نکته را در نظر داشته باشید که یخچال شما باید در محل استقرار خود ثابت بوده و هیچ گونه حرکتی نداشته باشد.
  • برای دستیابی به این مکان بهتر است اگر سطحی که انتخاب میکنید دارای پستی و بلندی است به وسیله اشیاء کمکی اقدام به صاف کردن آن نمایید.
  • همچنین برای انتخاب مکان مناسب نصب یخچال سیلوان به این نکته نیز توجه داشته باشید که این فضا باید جایی به دور از تابش مستقیم نور خورشید و یا برخورد باد مستقیم کولر باشد تا در دمای تنظیم شده شما برای یخچالتان مشکلی ایجاد نگردد.

نحوه تراز نمودن یخچال سیلوان در راهنمای فارسی

یکی از نکات مهم در نحوه نگه داری و به منظور سالم ماندن یخچال ها برای کارکرد بهتر تراز کردن آن به طور صحیح میباشد که برای اطلاع از نحوه درست آن میتوانید از دفترچه راهنمای استفاده از سیلوان استفاده نمایید همچنین به منظور یادگیری این نکات برای شما عزیزان چند نمونه از آنها را در ادامه برای شما آورده ایم:

  • اولین نکته ای که برای نحوه تراز نمودن یخچال سیلوان مورد توجه قرار دهید این موضوع است که درست و یاغلط انجام دادن این کار را میتوانید از روی حرکات درب یخچال خود متوجه شوید.
  • زمانی که شما به کمک پیچ های موجود در قسمت جلویی یخچال خود اقدام به تراز كردن يخچال سايد مینمایید در یخچال شما پس از باز شدن در همان محلی که رهایش میکنید مانده و دیگر هیچ گونه حرکتی نخواهد داشت در واقع یخچال به سمت بیرون و به سمت یخچال نباید حرکت داشته باشد.

معرفی دکمه و کلیدهای موجود روی یخچال سیلوان

دکمه های قرار داده شده روی یک دستگاه به منظور اعمال دستورات است به این منظور به معرفی دکمه و کلیدهای موجود روی یخچال سیلوان میپردازیم:

دکمه های یخچال سیلوان معنای دکمه های یخچال
on/off روشن و خاموش
دکمه گردان تغییر دمای یخچال
Display تنظیمات نمایشگر
water/ice آبسردکن و یخساز
alarm هشدار درب یخچال
reset تنظیم مجدد یخچال

تنظیمات درجه یخچال سیلوان چگونه اعمال می شود؟

با اطلاع پیدا کردن از نحوه تنظیم درجه یخچال فریزر سیلوان اجازه نخواهید داد تا غذا در معرض دمای نامناسب و خراب شدن قرار بگیرد. بنابراین با پیدا کردن دمای صحیح ترموستات، موادی مانند سبزیجات، میوه جات، لبنیات و … را برای مدت بیشتری تازه نگه دارید. بسیاری از نمایشگرهای دیجیتال یخچال سیلوان دارای دکمه هایی گردان برای جهت دادن به میزان دمای دلخواه شما هستند که برای تغییر سرما و تنظیم درجه یخچال و فریزر باید آنها را بچرخانید.

انتخاب درجه مناسب دما برای یخچال سیلوان در زمستان و تابستان

انتخاب درجه دمای مناسب در یخچال ها به شما این امکان را میدهد که در فصول مختلف از فاسد شدن و یخ زدگی مواد غذایی در یخچال جلوگیری نمایید. به این منظور به انتخاب درجه مناسب دما برای یخچال سیلوان در زمستان و تابستان میپردازیم:

  • بهتر است درجه یخچال سیلوان در فصل تابستان برروی مثبت 4 یاشد همچنین این دما برای فریزر بهتر است منفی 19 باشد.
  • دمای فریزر سیلوان با توجه به توضیحات راهنمای استفاده از یخچال سیلوان بهتر است 3 و برای فریزر منفی 17 باشد.

نکات مهم نگهداری از یخچال سیلوان در زمان مسافرت

بهتر است در سفرهای کوتاه یخچال را خاموش نکنید، اما مواد غذایی فاسد شدنی را از آن خارج نمایید. همچنین اگر یخچال دارای یخساز و سیستم آبسرد کن است، مطابق دستور دفترچه راهنما سیستم را قطع کنید. تمام مواد را با درپوش یا با روکش محافظ بهداشتی در یخچال قرار دهید تا از انتشار بوی غذاها جلوگیری شده و در یخچال های ضد برفک، از خشک شدن آنها جلوگیری کند. بهتر است یخچال را از وسایل گرمازا و تابش نور خورشید دور نگاه دارید. در صورتی که قصد سفر به مدت طولانی را دارید، پس از خارج نمودن مواد غذایی بهتر است یخچال را خاموش کنید.

نحوه جابه جایی یخچال سیلوان در هنگام اثاث کشی

جهت آگاهی از نحوه جا به جایی یخچال سیلوان در هنگام اثاث کشی میتوانید این مراحل را مطابق زیر انجام دهید:

  • ابتدا یخچال خود را به طور کامل تخلیه نمایید.
  • سعی کنید قسمت آبسردکن و فریزر یخچال خود را نیز به طور کامل تخلیه نمایید.
  • پس از ان اقدام به بیرون آوردن طبقه ها و کشوی یخچال خود نمایید.
  • بعد از این مرحله یخچال خود را از برق کشیده و منتظر میمانیم که اگر برفک یا یخ زدگی در یخچال وجود دارد آب شود این قسمت در راهنمای استفاده از یخچال سیلوان اهمیت زیادی داشته زیرا در صورت آب نشدن برفک ها نباید اقدام به جا به جایی یخچال سیلوان نمایید.
  • در این مرحله میتوانید به کمک یک پلاستیک حباب دار دور تا دور یخچال خود را بپوشانید تا در هنگام جا به جایی دچار خط و خش نگردد همچنین در صورت در دسترس نداشتن پلاستیک حباب دار میتوانید از یک پارچه استفاده نمایید.
  • در هنگام حمل یخچال نیز به این نکته توجه داشته باشید که یخچال نباید از حالت عمودی خارج گردد، همچنین در مکان های باریک مانند راه پله مراقب باشید یخچال شما با دیوار برخورد نکند.

نحوه تمیز کردن یخچال سیلوان

یکی دیگر از نکاتی که در دفترچه راهنمای یخچال سیلوان به اهمیت آن اشاره شده است نظافت یخچال میباشد که در صورت انجام صحیح آن میتواند سبب بهبود کارایی و افزایش طول عمر دستگاه ما گردد در ادامه به نحوه تمیز کردن یخچال سیلوان میپردازیم:

  • برای تمیز کردن یخچال خود در ابتدا اقدام به خالی کردن تمام مواد غذایی درون یخچال خود نمایید.
  • پس از آن بهتر است برای تمیز کردن یخچال سیلوانخود آن را از برق بکشید.
  • و برای تمیز کردن طبقات و قفسه های آن میتوانید آنها را از درون یخچال بیرون آورید و پس از شستشو و خشک شدن مجددا در محل خود قرار دهید.
  • برای تمیز کردن فریزر یخچال خود دقت داشته باشید که کشوها را به صورت کامل بیرون آورده و از عدم وجود برفک در آنها اطمینان حاصل نمایید.
  • جهت تمیز کردن بدنه یخچال خود میتوانید از یک دستمال مرطوب و مایع پاک کننده سطوح و یا محلول آب ولرم و جوش شیرین استفاده نمایید.
  • برای تمیز کردن قسمت آبسرد کن یخچال خود میتوانید درون آن را چندین مرتبه از آب پر و خالی نمایید.

نحوه تمیز کردن پشت یخچال (کندانسور یا همان لوله های شبکه ای) یخچال سیلوان

لوله های مشکی قسمت پشتی یخچال سیلوان در واقع کندانسور این دستگاه هستند که در صورت نشستن گرد و غبار بر روی آنها و تمیز نکردن باعث کاهش سرما میشود در ادامه به بررسی نحوه تمیز کردن پشت یخچال سیلوان میپردازیم:

  • برای تمیز کردن پشت یخچال در ابتدا یخچال خود را از نزدیک دیوار جدا نمایید تا به قسمت پشتی آن تسلط کامل داشته باشید.
  • پس از آن طبق راهنمای استفاده از یخچال سیلوان باید اقدام به تمیز کردن این لوله ها به کمک یک دستمال نمایید.
  • در مرحله آخر میتوانید به کمک سری نازک جاروبرقی اقدام به جمع آوری باقی مانده ذرات گرد و غبار نمایید.

نحوه تمیز کردن قسمت فاضلاب و رفع گرفتگی درین یخچال سیلوان

درین به قسمتی از یخچال گفته میشود که آب ناشی از عمل سرمازدایی یخچال باید از طریق آن از یخچال خارج گردد مکان این قطعه در قسمت انتهایی یخچال و فریزر است که در صورت تمیز نشدن میتواند باعث جمع شدن آب در کشوی یخچال شما گردد به این منظور در ادامه به نحوه تمیز کردن قسمت فاضلاب و رفع گرفتگی درین یخچال سیلوان میپردازیم:

  • برای تمیز کردن لوله تخلیه اب یخچال میتوانید از یک سیخ باریک کمک بگیرید و آن را تا انتها در مخزن درین قرار دهید تا زمانی که این راه به طور کامل برای شما باز گردد.
  • در ادامه یک قیف یر این محل قرار دهید و در این مسیر آب جوش بریزید تا اگر چسبندگی در این مسیر قرار دارد از بین رود.
  • مکان دقیق این قطعه را میتوایند در تصویر راهنمای فارسی استفاده از یخچال سیلوان مشاهده نمایید.

راهکارهای مناسب برای خوشبو کردن یخچال سیلوان در منزل

از جمله راه هایی که می توان از آن ها جهت خوشبو کردن یخچال سیلوان استفاده نمود، شامل موارد زیر است:

  • یک پارچه تمیز و مناسب مانند پارچه مایکروفایبر را داخل آب و صابون مرطوب کنید و داخل یخچال را با آن پاک کنید.
  • اگر لکه های سخت وجود دارند، مقداری جوش شیرین روی آن بریزید و با دستمال خوب بمالید و سپس با دستمال و آب گرم پاک و خشک کنید.
  • می توانید یک لیمو را از وسط نصف کرده، درون یک ظرف قرار داده و در یخچال بگذارید.
  • قهوه، سرکه و زغال نیز بوهای خوشایندی را در یخچال ایجاد می کنند.

زمان لازم جهت نگهداری مواد غذایی در یخچال سیلوان

در صورتی که شما نیز به دنبال مدت زمان نگهداری مواد غذایی در یخچال سیلوان هستید، جدول زیر را مطالعه نمایید:

مواد غذایی روز
گوشت چرخ کرده 12 ساعت
گوشت مرغ تازه 3 روز
گوشت پخته 1 تا 2 روز
گوشت گوسفندی کباب شده 3 تا 5 روز
گیلاس 2 تا 3 روز
مرکبات 2 هفته
خربزه، هندوانه، طالبی 1 هفته
گل کلم 1 هفته
کاهو 1 هفته

نحوه استفاده از سیستم یخساز یخچال ساید سیلوان

راه اندازی یخساز یخچال سیلوان کار پیچیده ای نیست. برای این کار لازم است ابتدا یخچال را به شیر آب خانه خود متصل کنید. در برخی از مدل های یخچال های سیلوان، یخساز دارای دکمه روشن و خاموش یا on و off می باشد. برخی دیگر از یخسازها دارای اهرمی به شکل یک میله هستند که با قرار دادن در حالت بالا و پایین موجب فعال شدن یا غیرفعال شدن یخساز می گردد. در مدل های دارای دکمه با قرار دادن یخساز یخچال بر روی حالت off یخساز خاموش می شود. در اکثر مدل ها قرار دادن اهرم یخساز در موقعیت بالا سبب خاموش شدن و غیرفعال شدن یخساز می گردد.

چگونگی تعویض فیلتر آب یخچال سیلوان

برای تعویض فیلتر یخچال سیلوان ابتدا شیر آب ورودی یخچال را ببندید، تا در هنگام تعویض آن، آب بیرون نیاید. فیلتر بیرونی یک واشر به رنگ قرمز دارد، آن را با دو سر لوله بیرون بکشید؛ اما اگر قادر به انجام این کار نبودید می توانید لوله را با قیچی ببرید. سپس فیتینگ ها را درون آن قرار داده و محکمشان کنید.

همانطور که گفته شد، باید آب سیاه داخل فیلتر که ناشی از کربن است را از داخل فیلتر بشوییم تا آن خارج شود. لوله ای که به شیر آب وصل است را در سمت راست و چپ فیلتر قرار دهید و هر طرف را بشویید تا تمام آب سیاه از داخل آن خارج شود. سپس فیلتر را در جای خود بگذارید و شیرآب ورودی یخچال را باز کنید. برای خاموش کردن آلارم تعویض فیلتر باید یخچال را ریست کنید.

طریقه ریست کردن فیلتر یخچال ساید سیلوان

در ادامه به مراحل ریست کردن فیلتر یخچال میپردازیم:

  1. در یخچال های سیلوان دکمه ریست قرار داده شده است.
  2. به منظور ریست فیلتر آب باید در ابتدا دکمه water را فشار دهید.
  3. پس از آن اقدام به فشردن دکمه reset به مدت 5 ثانیه نمایید.

نحوه تعویض لامپ یخچال سیلوان

لامپ های یخچال سیلوان از نوع لامپ رشته ای بوده و در سقف این یخچال ها قرار دارند به منظور تعویض این لامپ ها میتوانید از مراحل نحوه تعویض لامپ یخچال سیلوان کمک بگیرید:

  • در ابتدا اقدام به قطع برق دستگاه خود نمایید.
  • پس از آن با توجه به راهنمای استفاده از یخچال سیلوان باید لامپ معیوب را از محل خود جدا نموده و با لامپ جدید تعویض نمایید برای اینکار محافظ لامپ را برداشته به کمک دست خود به آرامی لامپ را از محل خود بیرون بکشید و لامپ نو را در آن محل قرار دهید.

بررسی راهنمای استفاده از یخچال سیلوان به طور کلی

به منظور استفاده صحیح از یک وسیله مانند یخچال در هنگام خرید این وسیله به شما دفترچه ای نیز برای استفاده درست از آن اهدا میگردد که میتوانید با رعایت موارد ذکر شده درآن به بهبود کارایی دستگاه خود کمک کنید همچنین میتوانید برای استفاده از یخچال سیلوان خود از راهنمای استفاده از یخچال سیلوان که در مقاله بالا برای شما آوردیم استفاده نمایید.

2.9/5 - (14 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

61 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • حکیمه 25 فروردین 1403

    سلام یخچال ما سیلوان هس الان ۳ روزه یکسره کار میکنه فقط یکبار اتومات‌ کرده بعدش فقط کار کرده داخلش هیچ مشکلی نداره فقط کار میکنه مشکلش چی میتونه باشه ممنون میشم بگین

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 25 فروردین 1403

      درود، ترموستات یا سنسور محیطی، کمپرسور و برد الکترونیکی باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
1 2
اینستاگرام آی پی امداد