logo logo نمایندگی تعمیرات یخچال بهی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای استفاده از یخچال بهی

راهنمای استفاده از یخچال بهی
راهنمای استفاده از یخچال بهی
زمان مطالعه: 7 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای استفاده از یخچال بهی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

بهی یک شرکت ایتالیایی در زمیه تولید و ساخت و لوازم خانگی میباشد که یکی از محصولات پر طرفدار آن نیز یخچال میباشد، ممکن است شما به تازگی و یا برای جهیزیه خود اقدام به خرید یک دستگاه یخچال بهی نموده باشید که باید برای راه اندازی و شروع کارکرد آن مواردی را آموزش ببینید، اگر شما نیز علاقه مند به دانستن چگونگی استفاده از یخچال بهی هستید در ادامه با ما در  راهنمای فارسی استفاده از یخچال بهی همراه باشید.

کاربران گرامی؛ چنانچه قادر به مطالعه دفترچه راهنمای یخچال بهی نیستید می توانید با همراهی متخصصین نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد در این مقاله به مطالعه راهنمای استفاده از یخچال بهی بپردازید.

نحوه راه اندازی و نصب یخچال بهی

برای راه اندازی یخچال بهی پس از استقرار آن در محل مشخص شده و تراز کردن آن میتوانید به توضیحات ارائه شده در قسمت نحوه راه اندازی و نصب یخچال بهی بپردازید:

  • برای راه اندازی یخچال خود ابتدا باید تمام نایلون ها و پلاستیک ها قسمت های مختلف یخچال خود را جدا نمایید.
  • پس از آن اقدام به قرار دادن طبقه ها و کشوهای یخچال نمایید.
  • اگر یخچال بهی شما مجهز به آبسردکن میباشد باید قطعات مربوط به آبسردکن را نیز در محل خود قرار دهید.
  • پس از آن برای تامین آب آبسردکن یخچال در صورت نیاز به شیر آب وروی آن را به یخچال متصل کرده .
  • بعد از انجام مراحل فوق در راهنمای فارسی استفاده از یخچال بهی شما میتوانید اقدام به اتصال یخچال به برق و تنظیم دمای یخچال نمایید.

انتخاب محل مناسب برای نصب یخچال بهی

هنگامی که دفترچه راهنمای استفاده از یخچال بهی را باز میکنید مشاهده میکنید که اولین نکته ای که به توضیح در مورد آن پرداخته شده است این موضوع میباشد زیرا مکان درست قرار گیری یخچال برای شما تعیین میکند که کارکرد یخچال شما و کارایی آن به چه صورت باشد در ادامه شما را برای انتخاب محل مناسب برای نصب یخچال بهی  راهنمای میکنیم:

  • اولین نکته ای که باید در انتخاب محل یخچال خود مورد بررسی قرار دهید سطح مکانی است که قرار است یخچال شما بر روی آن قرار بگیرد به دلیل حساس بودن کارکرد یخچال بهتر است سطح زیری یخچال بهی شما کاملا صاف و یکدست باشد.
  • در قرار دادن و روشن کردن یخچال نو به این نکته توجه داشته باشید که از تابش مستقیم نور خورشید به دور باشد و همچنین در معرض باد مستقیم نیز قرار نگرفته باشد.
  • مکان اتنخابی برای قرار دادن یخچال بهی خود را به گونه ای انتخاب نمایید که بر روی آن کابینت و یا جسمی قرار نداشته باشد تا از وارد شدن ضربه ناگهانی به یخچال خود جلوگیری نمایید.
  • یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب محل قرار گیری یخچال بهی فاصله آن از دیوار و سایر اجسام اطرافش میباشد که بهتر است این فاصله در حدود 25 سانتی متر باشد.

نحوه تراز نمودن یخچال بهی در راهنمای فارسی

تراز بودن یخچال یکی از اقدامات اساسی در جهت بهبود کارکرد یخچال در راهنمای فارسی استفاده از یخچال بهی میباشد، گاها مشاهده میشود در صورت تراز نبودن یخچال صداهایی از آن شنیده میشود و یا در هنگام باز کردن ما در یخچال احساس لرزش میکنیم بدین منظور برای نحوه تراز نمودن یخچال بهی در راهنمای فارسی میتوانید مراحل زیر را انجام دهید:

  • تراز نمودن یخچال در انواع مدل های یخچال بهی با استفاده از ابزار مختلفی انجام میگردد.
  • در انواع مدل های دوقلو یخچال بهی برای تنظیم و تراز شدن این دستگاه از پیچ تنظیم که در جلوی یخچال قرار دارد استفاده میشود.
  • به این منظور و برای بالا بردن قسمت جلویی یخچال باید این پیچ را در جهت عقربه های ساعت چرخانده و تا جایی این کار را ادامه دهیم تا در صورت باز کردن درب یخچال، درب حرکت نکرده و ثابت بایستد.
  • در صورت وجود نداشتن پیچ های تنظیم باید از پایه های یخچال بهی استفاده نمایید که به این منظور این پایه ها در قسمت های جلویی و عقبی زیر یخچال قرار میگیرند و به وسیله اهرمی که دارند تنظیم میشوند.

معرفی دکمه و کلیدهای موجود روی یخچال بهی

در قسمت معرفی دکمه و کلیدهای موجود روی یخچال بهی در راهنمای فارسی آن این قسمت به صورت زیر برای مصرف کنندگان معرفی شده است:

دکمه های یخچال بهی معنای دکمه های یخچال
on/off روشن و خاموش کردن یخچال
دکمه گردان بالا و پایین بردن درجه دمای یخچال و فریز
water آبسردکن
+/- تغییر دمای یخچال و فریزر
Power Freeze انجماد سریع مواد غذایی
Power Cool سرد کردن سریع مواد غذایی
Child Lock قفل کودک

چگونه درجه دمای یخچال بهی را تنظیم کنیم؟

یخچال فریزرهای بهی دارای کنترل دمای دیجیتال هستند که دما دقیق یخچال را نشان می دهند. نحوه تنظیم دمای یخچال بهی بر روی پنل صفحه نمایش آنها انجام می شود. در صورتی که دکمه گردان مربوط به تنظیم درجه را مشاهده می کنید، می توانید از آن برای افزایش یا کاهش دمای یخچال و فریزر خود استفاده نمایید. همچنین در برخی از مدل های یخچال های بهی می توانید با استفاده از دکمه + یا – دمای یخچال را کم یا زیاد نمایید.

انتخاب درجه مناسب دما برای یخچال بهی در زمستان و تابستان

به منظور استفاده از قسمت تنظیم درجه در یخچال بهی شما میتوانید از راهنمای فارسی استفاده از یخچال بهی استفاده نمایید، تنظیم درجه یخچال در تابستان و زمستان به ما این امکان را میدهد که از فاسد شدن و یخ زدن مواد غذای جلوگیری نمایید در ادامه انتخاب درجه مناسب دما برای یخچال بهی در زمستان و تابستان را برای شما توضیح خواهیم داد:

  • با توجه به گرم بودن هوا در فصل تابستان و گردش هوا درون یخچال به دنبال باز و بسته کردن زیاد درب آن بهتر است درجه یخچال بهی را روی 4 قرار دهید.
  • دمای فریز را نیز بهتر است در فصل تابستان بر روی منفی 20 قرار دهید.
  • در فصل زمستان باید دمای یخچال بهی را بر روی 2 قرار دهید.
  • همچنین دمای فریزر بر روی منفی 15 تنظیم شود.

پیش از رفتن به سفر برای یخچال بهی چه اقداماتی انجام دهیم؟

قبل از رفتن به سفر بهتر است آن دسته از مواد غذایی که زودتر خراب می‌ شوند را استفاده کنید تا در صورت خرابی، باعث فاسد شدن باقی مواد غذایی در یخچال نشوند. یخساز یخچال را خاموش و باکس یخ را خالی کنید. شیرآب را نیز ببندید. اگر یخساز روشن باشد، یخ‌ ها به تعداد زیادی ساخته شده و به هم می‌ چسبند. در چنین شرایطی هنگام یخگیری، یخساز یخ بیرون نمی‌ دهد. در صورتی که یخساز یخچال روشن باشد،
مشکل دیگری که ممکن است ایجاد شود این است که در صورت قطعی برق منزل، یخ‌ ها ذوب شده و از یخچال نشت می‌ کنند. همچنین در صورت سفر طولانی مدت بهتر است برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل اقدام به کشیدن یخچال از برق نمایید.

نحوه جابه جایی یخچال بهی در هنگام اثاث کشی

برای جابه جایی یخچال بهی در هنگام اثاث کشی باید موارد زیر را به دقت انجام دهید تا از وارد شدن آسیب به یخچال خود جلوگیری نمایید:

  • ابتدا تمام طبقات و کشوهای یخچال خود را از مواد غذایی خالی نمایید.
  • اگر یخچال بهی شما مجهز به آبسردکن میباشد باید آب آن قسمت را نیز تخلیه نمایید.
  • به منظور جلوگیری از سقوط طبقات یخچال میتوانید آنها را بیرون بیاورید و یا اگر طبقات یخچال خود را خارج نمیکنید باید اطراف یخچال را به وسیله یک طناب سفت ببندید.
  • همچنین در راهنمای فارسی استفاده از یخچال بهی برای جلوگیری از ایجاد خط و خش بر روی آن استفاده از پلاستیک حباب دار و یا پارچه بر روی یخچال را پیشنهاد میکنیم.
  • در روش حمل یخچال به این نکته توجه داشته باشید که زاویه آن به صورت 30 درجه باشد و از افقی کردن کامل آن خودداری نمایید تا از جا به جا شدن گاز یخچال نیز جلوگیری گردد.

نحوه تمیز کردن یخچال بهی

به منظور افزایش کارایی و بهبود کیفیت یخچال بهی باید اقدام به تمیز کردن آن به صورت دوره ای نمایید به این منظور میتوانید از نحوه تمیز کردن یخچال بهی در راهنمای فارسی استفاده نمایید:

  • به منظور نظافت یخچال بهی ابتدا باید آن را از برق کشیده و اقدام به خارج کردن مواد غذایی درون آن به صورت کامل نمایید.
  • پس از آن میتوانید برای تمیز کردن طبقات دورن یخچال آنها را بیرون آورده و پس از شستشو و خشک کردن در جای خود قرار دهید.
  • برای تمیز کردن بدنه یخچال میتوانید از یک دستمال خیس و مایع پاک کننده سطوح استفاده کنید، همچنین میتوانید از محلول آب ولرم و جوش شیرین استفاده نمایید.
  • برای تمیز کردن قسمت آبسرد کن یخچال میتوانید آن را چندین مرتبه از آب پر و خالی نمایید.
  • به منظور تمیز کردن فریزر نیز باید کشوهای آن را بیرون آورده در صورت برفک داشتن اقدام به پاک کردن برفک های آن نمایید.

نحوه تمیز کردن پشت یخچال (کندانسور یا همان لوله های شبکه ای) یخچال بهی

حتما در قسمت پشتی یخچال خود لوله های مشکی رنگی را مشاهده کرده اید که این لوله ها کندانسور یخچال میباشد، گاهی مشاهده میشود که در صورت تمیز نکردن و ایجاد گرد و خاک در قسمت های پشتی یخچال و این لوله ها نمیتوانند به درستی عمل برودت را در یخچال ایجاد نمایند و برودت یخچال شما کاهش پیدا میکنند برای نحوه تمیز کردن پشت یخچال بهی  میتوانید مطابق با مراحل زیر پیش روید:

  • برای تمیز کردن لوله کندانسور یخچال باید دستگاه را کمی جلو کشیده و پس از آن به کمک یک دستمال اقدام به تمیز کردن آن نمایید.
  • پس از آن میتوانید به کمک سری باریک جاروبرقی اقدام به جمع آوری ذرات باقی مانده گرد و خاک در اطراف این لوله ها نمایید.

نحوه تمیز کردن قسمت فاضلاب و رفع گرفتگی درین یخچال بهی

در قسمت داخلی و پشتی همه یخچال ها محفظه ای وجود دارد که برای تخلیه آب از ناشی از عمل دیفراست قرار داده شده است. عمل دیفراست به یخ زدایی در یخچال ها گفته میشود که در اثر آن باید محلی برای تخلیه این آب وجود داشته باشد، این محفظه درین یا ناودان نام دارد که گاهی به سبب تمیز نکردن دچار گرفتگی میشود عوارض این گرفتگی را گاهی به صورت تجمع آب در کشوهای یخچال مشاهده میکنیم. توجه داشته باشید در صورت دو قلو بودن یخچال شما، یخچال شما دارای دو درین میباشد، به منظور تمیز کردن قسمت فاضلاب یخچال و رفع گرفتگی یخچال بهی میتوانید مطابق با مراحل زیر اقدام نمایید:

  • برای تمیز کردن لوله تخلیه اب یخچال میتوانید از یک جسم میله مانند که قابلیت انعطاف نیز دارد مثل یک میله بافتنی استفاده نمایید و آن را دورن این محفظه قرار دهید تا در صورت گرفتگی سبب باز شدن آن گردد.
  • پس از آن میتوانید یک قیف در سر درین یخچال بهی قرار داده و مقداری آب جوش برای برطرف کردن چسبندگی و ذرات چسبیده به این قطعه بریزید تا مسیر آن برای آب های ناشی از دیفراست باز گردد.

نحوه خوشبو کردن یخچال بهی به چه صورت است؟

گاهی با رعایت نکات و تمیز کردن یخچال، باز هم از داخل یخچال بوی تند و بدی را استشمام می کنید. به همین منظور در این بخش ترفندهای ساده برای خوشبو کردن یخچال بهی را ارائه می نماییم. بهترین روش برای از بین بردن بوی بد یخچال، پیدا کردن منشا بو و تمیز کردن یخچال می باشد. اما چنانچه بعد از تمیز کردن آن نیز، بوی بد آن به طور کامل از بین نرفت، با استفاده از نوشابه گازدار، جوش شیرین، سرکه سفید، میخک، زغال فعال، لیمو و عصاره وانیل می توان بوی بد یخچال را از بین برد و عطر مطبوعی در یخچال ایجاد نمود.

مواد غذایی تا چه مدت باید در یخچال بهی نگهداری شوند؟

به طور کلی برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل و فاسد شدن مواد غذایی مختلف در یخچال، بهتر است از مدت زمان لازم جهت نگهداری از مواد غذایی در یخچال اطلاع داشته باشید تا دچار مشکل نشوید. در همین راستا می توانید به بررسی جدول زیر بپردزاید:

مواد غذایی در یخچال روز
رب گوجه فرنگی 2 سال
ترشیجات و شورجات 5/1 تا 2 سال
ادویه جات 2 سال
سبزی خام بسته بندی 3-5 روز
عسل 2 تا 3 سال
شکلات 1 سال
گندم و جو 2 سال
تخم مرغ 3 تا 4 هفته
روغن جامد 2 سال
روغن مایع 1 سال
سبزی خرده شده 1 سال
ماهی کم چرب 4 تا 5 ماه
ماهی پرچرب 3 ماه

چگونه اقدام به راه اندازی یخساز یخچال بهی نماییم؟

یکی از بهترین امکاناتی که یخچال های امروزی نظیر یخچال بهی به مصرف کنندگان ارائه می دهد، سیستم یخساز است که می تواند در مدت زمان کوتاهی یخ مورد نیاز مصرف کننده را فراهم آورد. به همین دلیل اولی اقدامی که معمولا کاربران پس از روشن کردن یخچال بهی خود به دنبال آن هستند، راه اندازی و فعال کردن سیستم یخساز یخچال بهی است.

به طور کلی برای انجام این کار اولین اقدام باز کردن شیر آب ورودی به دستگاه است. سپس می توانید با استفاده از دکمه on که در برخی از مدل های یخچال بهی به صورت یک اهرم فلزی نیز می باشد، اقدام به فعال کردن این سیستم نمایید. برای غیرفعال سازی این سیستم نیز در صورت نیاز می توانید این اهرم را به جای اولیه خود بازگردانید یا دکمه off را فشار دهید.

چه اقداماتی باید برای تعویض فیلتر یخچال بهی انجام شود؟

اقدامات لازم جهت تعویض فیلتر یخچال بهی به صورت زیر می باشد:

  • فیلتر آب یخچال خود را پیدا کنید.
  • در بیشتر مدل ها، فیلتر آب در قسمت مشبک پایین یخچال قرار دارد.
  • همچنین ممکن است فیلتر آب در پشت گوشه بالای سمت راست یخچال قرار داشته باشد.
  • با پیدا کردن فیلتر، یک دکمه خواهید دید که فیلتر را آزاد می کند.
  • فیلتر قدیمی یخچال خود را جدا کنید.
  • فیلتر جدید را از بسته بندی اش باز کنید و کارتریج را تعویض کنید.
  • اگر فیلتر شما دارای کلاهکی است، فیلتر و کلاهک را بر روی هم تنظیم کنید و کلاهک را بپیچانید تا صدای جا افتادن آن را بشنوید.

نحوه ریست کردن فیلتر آب یخچال بهی

برای ریست کردن فیلتر آب یخچال بهی مطابق با مراحل زیر اقدام نمایید:

  • ممکن است در دفترچه راهنمای فارسی استفاده از یخچال بهی خود به قسمتی که مسئول کنترل کیفیت آب است برخورد کنید که این قسمت فیلتر آب است.
  • ممکن است گاهی به دلیل کارکرد اشتباه سبب کدر و ناصاف بودن آب یخچال شما گردد.
  • اما در این شرایط نگران نباشید. زبرا میتوانید با ریست کردن فیلتر آب یخچال ساید بای ساید این مشکل را برطرف نمایید.
  • تنها کافی است ابتدا دکمه home رافشار دهید و پس از باز شدن منو دکمه water و پس از آن دکمه ریست را برای 5 ثانیه نگه دارید.

نحوه تعویض لامپ یخچال بهی

لامپ های موجود در یخچال بهی در قسمت سقف آن قرار دارند و برای تعویض لامپ میتوانید به قسمت نحوه تعویض لامپ یخچال بهی در ادامه بپردازید:

  • لامپ های یخچال بهی بر روی قسمت سقف این یخچال ها قرار دارند و برای باز کردن آن باید محفظه رویی آن را بردارید.
  • پس از آن لامپ ها را از محل خود بیرون آورده و لامپ جدید را در محل آن قرار دهید.
  • دقت داشته باشید که در طول مدت زمان تعویض لامپ یخچال بهی برق دستگاه را قطع نمایید تا از برق گرفتگی جلوگیری نمایید.

راه های افزایش عمر مفید یخچال بهی

با توجه به هزینه های زیاد خرید و یا تعمیر یک یخچال بهی بهتر است در هنگام خرید و برای راه اندازی آن تمام موارد را از روی دفترچه راهنمای فارسی یخچال بهی رعایت نمایید تا بتوانید سبب افزایش کارایی یخچال خود شوید در ادامه برای شما مواردی را ذکر میکنیم:

  • یکی از راه های افزایش عمر مفید یخچال بهی را میتوان رعایت الگوی مناسب استفاده دانست.
  • همچنین به قسمت پشتی دستگاه خود دقت لازم را داشته باشید تا در صورت کارکرد نادرست و ایجاد سروصدا در آن در اسرع وقت برای تعمیر آن اقدام نمایید.
  • به نظافت یخچال خود حداکثر توجه را داشته باشید تا در صورت ایجاد گرد و خاک سبب روز ایراداتی در آن نگردد.

بررسی راهنمای استفاده از یخچال بهی به طور کلی

دفترچه راهنمای فارسی استفاده از یخچال بهی به منظور استفاده مصرف کنندگان از توان حداکثری این دستگاه و رضایت آنها در اختیار شما قرار گرفته است تا از ابتدای زمان استفاده از آن تا مراحل نظافت را در آن مطالعه نموده و بتوانبد به بهترین نحوه از آن استفاده نمایید.

با توجه به قیمت این روز های یخچال بهی بسیاری از کاربران به دنبال افزایش طول عمر مفید این دستگاه در منازل خود هستند، به شما توصیه می کنیم تا برای این که بدانید برای افزایش طول عمر یخچال بهی چه باید کرد در این مقاله از آی پی امداد با ما همراه باشید.

نظافت یخچال بهی را نمیتوان کار ساده ای دانست، چرا که ایراد اشتباه کوچکی در روند انجام این فرایند ممکن است موجب آسیب رسیدن به این وسیله برقی شود، برای اینکه بتوانید نظافت یخچال بهی خود را به بهترین نحو انجام دهید در این مقاله با ما همراه باشید.

شاید شما هم در هنگام استفاده از یخچال بهی با دکمه های مختلفی مواجه شده باشید ولی با آن ها آشنا نباشید، برای آشنا شدن با این دکمه ها این مقاله رو مطالعه کنید.

اگر مطالعه دفترچه راهنمای یخچال بهی به دلیل انگلیسی بودن مطالب برای شما دشوار است در این مقاله با بررسی راهنمای فارسی استفاده از یخچال بهی توسط تعمیرکار آی پی امداد با ما همراه باشید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد