logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تکنولوژی تلویزیون پلاسما

تکنولوژی تلویزیون پلاسما
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تکنولوژی تلویزیون پلاسما به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

تکنولوژی تلویزیون پلاسما چیست و چه کاربردی دارد؟ نزدیک به یک قرن از اختراع اولین تلویزیون می‌گذرد و برندهای زیادی نیز در این راستا با یکدیگر رقابت می‌کنند. به طور دقیق نمی‌توان یک برند را در میان شرکت‌های مختلف به عنوان بهترین برند معرفی کرد. زیرا هر کدام از این تلویزیون‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند که مورد توجه مصرف کنندگان بوده است. تکنولوژی تلویزیون پلاسما نیز یکی از این قابلیت‌های منحصر به فرد به شمار می‌رود که این سبک نیز طرفدارن زیادی دارد. در صورتی که قصد آشنایی با مزایا و معایب تلویزیون پلاسما را دارید و به دنبال مقایسه تلویزیون پلاسما با LCD و LED هستید، تا انتهای این مقاله همراه آی پی امداد باشید.

کاربران گرامی؛ در صورت وجود هرگونه پرسش درباره تکنولوژی تلویزیون پلاسما خود می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و مرکز تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

تلویزیون پلاسما چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

به لطف پیشرفت تکنولوژی سال‌هاست که تلویزیون های سیاه و سفید جای خود را به تلویزیون‌های هوشمند و رنگی داده‌اند. بسیار از تلویزیون‌ها در ظاهر شبیه به هم هستند. اما تفاوت اصلی‌ آنها در کیفیت و تعداد قابلیت‌های کاربردی می‌باشد. یکی از انواع تلویزیون های موجود در بازار، مدل پلاسما می باشد.

  • تلویزیون‌های پلاسما برخلاف صفحه نمایش‌های LCD و LED، تصاویر را از طریق پیکسل‌هایی که حاوی گازهای یونیزه یا همان پلاسما است، نمایش می دهند.
  • در هر پیشکل از تلویزیون پلاسما گاز نئون و مواد شیمیایی فسفری به مقدار معین وجود دارد.
  • به هنگام عبور الکتریسیته، گازهای درون پیکسل اقدام به تولید نور فرابنفش نامرئی می کنند.
  • این نور نامرئی پس از برخورد با پوشش فسفری می تواند به نورهای مرئی به رنگ های سبز، آبی و قرمز تبدیل گردیده و تصاویر را نشان دهد.

ویژگی های تلویزیون‌ های پلاسما

بررسی مزایا و معایب تلویزیون ‎پلاسما

بهترین راه برای بررسی ویژگی های یک محصول، شناخت نقاط ضعف و قوت آن است. از این رو در این بخش قصد داریم به بررسی هریک از مزایا و معایب استفاده از تلویزیون های پلاسما برای شما بپردازیم.

مزایا معایب
زاویه دید بیشتر مصرف برق بالا
نرخ بروزرسانی تصویر بالا وزن و ابعاد بالا
طول عمر بالا ظرافت و زیبایی کم‌
بالا بودن عمق نمایش رنگ مشکی روشنایی و کنتراست پایین
تاری کم تصویر هوشمند نبودن
قیمت مقرون به صرفه‌ اثر سوختگی در تصویر

تکنولوژی تلویزیون پلاسما

آشنایی با نقاط قوت و ضعف تلویزیون های پلاسما

تلویزیون‌های پلاسما مزایای زیادی دارند که این مزیت‌ها در تلویزیون‌های LCD و LED نیست. از جمله این مزیت‌ها روشنایی بسیار بالا می‌باشد، البته در تلویزیون‌های OLED که دارای قابلیت کنتراست هستند نیز این روشنایی دیده می شود. کیفیت بالای تلویزیون‎ های پلاسما باعث شده که تولید این تلویزیون‌ها در ابعاد بزرگ بسیار راحت باشد، بدون آنکه از کیفیت تصویر کاسته شود. مزایا و معایب تلویزیون پلاسا به همین چند مورد ختم نمی‌شود، در ادامه این ویژگی‌ها بیشتر مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

  • تلویزیون پلاسما نسبت به سایر تلویزیون‌ها کیفیت تصویر بسیار بالاتری دارد. راز این کیفیت تصویر بالا در نرخ بروز رسانی تصویر یا همان ریفرش ریت بسیار عالی این صفحه نمایش‌ها می‌باشد.
  • با توجه به آنکه تلویزیون‌های پلاسما تقریبا قدیمی محسوب می‌شوند، اما به دلیل رفرش ریت بالا در این صفحه نمایش ها باعث شده که همچنان طرفدارن زیادی داشته باشند. به گونه ای که برخی افراد تلویزیون‌های پلاسما را به تلویزیون ‎های LCD و LED ترجیح می‌دهند.
  • عمر تلویزیون‌های پلاسما نسبت به تلویزیون‌ها دیگر نسبتا بیشتر است. البته در نظر داشته باشید که میزان طول عمر تلویزیون‌ ها با استفاده درست ما رابطه مستقیم دارد.
  • یکی از معایبی که در تکنولوژی تلویزیون پلاسما به چشم می‌آید، میزان مصرف زیاد انرژی در آنها است.
  • این مصرف برق تلویزیون پلاسما به دلیل روشنایی و نرخ رفرش ریت تلویزیون بیشتر در این صفحه نمایش ها می‌باشد.
  • البته با راهکارهایی مانند کاهش میزان نور و کنتراست تلویزیون می‌توان تا حد زیادی از میزان مصرف انرژی صرفه جویی کرد.

تصاویر صاف و بدون تاری در تلویزیون پلاسما

مقایسه تلویزیون پلاسما با تلویزیون LED و LCD

حال برای اینکه بتوانید بین تلویزیون های ال سی دی، ال ای دی و پلاسما بهترین انتخاب را داشته باشید، قصد داریم به بررسی تفاوت تلویزیون پلاسما با تلویزیون LCD و LED برای شما بپردازیم.

پلاسما LED و LCD
از وضوح و کنتراست پایین تری برخوردار است. مدل های LED و LCD دارای کنتراست و وضوح تصویر بالاتری هستند.
نرخ بروزرسانی تصویر در پلاسما از led و lcd بسیار بیشتر است تصاویر با سرعت پایین تری از مدل پلاسما نمایش داده می شود.
طول عمر تلویزیون‌ پلاسما نسبت به سایر مدل ها بیشتر است. تلویزیون های دیگر طول عمر کمتری دارند.
زاویه دید این مدل تلویزیون از سایر مدل های بیشتر است. زاویه دید کمتری نسبت به مدل پلاسما دارند.
مصرف برق تلویزیون های این مدل بیشتر است. مصرف انرژی و برق سایر مدل ها از تلویزیون پلاسما کمتر است.
به دلیل استفاده از گاز پلاسما گرمای زیادی تولید می‌کند. گرما و حرارت زیادی در زمان استفاده از تلویزیون ایجاد نمی شود.
از قیمت مقرون به صرفه تری برخوردار است. دارای قیمت بالاتری نسبت به مدل پلاسما می باشند.
در مدل های پلاسما اثر سوختگی پیکسل باقی می‌ ماند. در مدل های lcd و led اثر سوختگی پیکسل وجود ندارد.

مقایسه تلویزیون پلاسما با تلویزیون LCD و LED

تلویزیون پلاسما بهتر است یا LCD و LED؟

در این مقاله توانستید با هریک از ویژگی ها و مزایا و معایب تلویزیون های پلاسما آشا شده و تفاوت این مدل تلویزیون با سایر مدل های امروزی را درک کنید. اما ممکن است کمی دچار شک شده باشید و ندانید بهترین انتخاب برای شما کدام تلویزیون تلویزیون است. اگر برای شما نیز این پرسش ایجاد شده است که تلویزیون پلاسما بخریم یا LCD و LED؟ در این بخش از مقاله با ما همراه باشید.

  • پیش از هر چیز باید ابتدا نوع نیازها و انتظارات خود را از خرید تلویزیون مشخص کرده و سپس ویژگی های مدل های مختلف را مدنظر قرار دهید.
  • چنانچه وضوح، شفافیت و کنتراست تلویزیون به هنگام تماشای فیلم و … برای شما مهم است، بهتر است تلویزیون های ال سی دی یا ال ای دی خریداری کنید.
  • اگر استفاده زیادی از تلویزیون دارید و برای شما مصرف برق و انرژی دستگاه مهم است، بهتر است به سراغ خرید تلویزیون های پلاسما نروید.
  • چنانچه بودجه محدودی دارید، تلویزیون های پلاسما به دلیل قیمت مقرون به صرفه می توانند گزینه مناسبی برای شما باشند.
  • لازم به ذکر است از آنجایی که در حال حاضر تلویزیون های پلاسما خارج از رده تولید می شوند، ممکن است دسترسی به مدل باکیفیت آن و یا تعمیرکار متخصص برای رفع خرابی دستگاه محدود باشد.
  • از این رو بهترین و مطمئن ترین انتخاب برای شما می تواند خرید تلویزیون های ال ای دی یا ال سی دی از بهترین های معتبر باشد.

نتیجه گیری از تکنولوژی تلویزیون پلاسما

در این مطلب به آشنایی با تکنولوژی تلویزیون پلاسما پرداختیم. پلاسما از انواع صفحه نمایش تلویزیون است که فیلم و تصاویر را در کیفیت های نمایش می دهد. بنابراین اگر قصد خرید تلویزیون پلاسما را دارید، ابتدا هدف و نیاز خود را از خرید این نوع تلویزیون تعیین کنید و سپس با بررسی ویژگی ها و مزایا و معایب تلویزیون های پلاسما تلویزیون خود را خریداری کنید. در صورت نیاز به تعمیرات تلویزیون پلاسما خود می توانید از خدمات تعمیرگاه تلویزیون در آی پی امداد استفاده کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد