logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تعمیر برد لباسشویی کندی

تعمیر برد لباسشویی کندی
تعمیر برد لباسشویی کندی
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تعمیر برد لباسشویی کندی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از قطعات ماشین لباسشویی کندی که می تواند دچار ایراد شود، برد الکترونیکی است که در بسیاری از مواقع مصرف کنندگان به راهنمای تعمیر برد لباسشویی کندی خود نیاز پیدا خواهند کرد. برد الکترونیکی یکی از قطعات اصلی ماشین لباسشویی کندی است که می تواند به دلایل مختلفی معیوب شود. هرگونه ایراد در برد الکترونیکی باعث ایجاد اختلال در عملکرد ماشین لباسشویی خواهد شد. تعمیرات یا تعویض برد ماشین لباسشویی کندی نیاز به مهارت و تخصص کافی دارد. در این مقاله از آی پی امداد، علائم خرابی برد لباسشویی کندی و همچنین هزینه تعمیرات برد الکترونیکی لباسشویی کندی را شرح خواهیم داد و به سوالات رایج شما در این باره پاسخ خواهیم داد.

کاربران گرامی؛ چنانچه با تعمیرات برد لباسشویی کندی مواجه هستید به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله با همراهی تعمیرکار مجموعه تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به عیب یابی و نحوه رفع این مشکل در منزل بپردازید.

برای تعمیر برد الکترونیکی ماشین لباسشویی کندی باید به کجا مراجعه کنیم؟

برد الکترونیکی یکی از قطعات مهم است که باید توسط تعمیرکار مرکز تعمیر ماشین لباسشویی کندی انجام شود. شما می توانید برای تعمیرات برد الکترونیکی به آی پی امداد مرکز تعمیر برد لباسشویی کندی مراجعه کنید. تعمیرکاران آی پی امداد با بهره گیری از تجربه و جدیدترین دانش در حوزه تعمیرات ماشین لباسشویی کندی خدمات تعمیر برد لباسشویی را به مشتریان خود ارائه می دهد.

آیا تعمیر برد لباسشویی کندی در محل انجام می شود؟

بله. مدت کوتاهی پس از ثبت درخواست شما، تعمیرکار برد لباسشویی به محل شما اعزام خواهد شد و نیازی به حمل ماشین لباسشویی به مرکز تعمیر نیست. تکنسین برد معیوب را به بخش تعمیرات الکترونیکی ارجاع می دهد و  بعد از 1 الی 3 روز کاری برد الکترونیکی رفع عیب شده و روی دستگاه نصب می شود.

نشانه های خرابی برد لباسشویی کندی

برد ماشین لباسشویی در صورتی که خراب شود می تواند باعث ایجاد اختلال در برنامه های دستگاه شود یا ماشین لباسشویی حین کار به صورت ناگهانی خاموش شود. علاوه بر این اگر پنل جلویی ماشین لباسشویی از کار افتاده و کارایی لازم را ندارد یا اگر ماشین لباسشویی آب را به درستی تخلیه نمی کند، می تواند از علامت های خرابی ماشین لباسشویی باشد که باید برای عیب یابی و تعمیر به مرکز تعمیر ماشین لباسشویی کندی مراجعه کنید.

نشانه های خرابی برد لباسشویی کندی

برای تعمیر برد لباسشویی کندی چه کنیم؟

همان طور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم، تعمیرات برد بهتر است که توسط تعمیرکار انجام شود؛ زیرا آن ها به دلیل داشتن تجربه و مهارت کافی می توانند به سرعت علت خرابی را تشخیص و سریعا نسبت به تعمیر برد ماشین لباسشویی کندی اقدام کنند. با این حال اگر شما قصد دارید که خودتان برد الکترونیکی را عیب کنید، می توانید از راهنمای زیر کمک بگیرید:

آماده سازی ابزار لازم برای تعمیرات برد

برای تعمیر برد شما تنها نیاز به برخی ابزارهای اولیه مانند پیچ گوشتی، اهم متر، چهارسو … دارید. همچنین بهتر است که از یک دستکش مخصوص کار استفاده کنید؛ زیرا ممکن است که دست شما هنگام تعمیر در اثر برخورد با قطعات فلزی دچار آسیب شود.

خاموش کردن ماشین لباسشویی

هر چند این مراحله ممکن است که کم اهمیت به نظر برسد، اما در صورت عدم قطع اتصالات برق ماشین لباسشویی ممکن است که حین تعمیر، دستگاه دچار آسیب های جدی تر شود. برای تعمیرات برد الکترونیکی ماشین لباسشویی کندی، قبل از هر اقدامی، دو شاخه ماشین لباسشویی را از برق بکشید تا از هرگونه خطر احتمالی پیشگیری کنید.

باز کردن پنل لباسشویی

در این مرحله باید پنل لباسشویی را با کمک پیچ گوشتی باز کنید. این کار را با حوصله و دقت انجام دهید تا آسیبی به لباسشویی وارد نشود. از وارد کردن هرگونه فشار اضافه به پنل خودداری کنید. سپس به دلیل اینکه پنل کثیف است با استفاده از تمیزکننده مخصوص برد را تمیز کنید. به هیچ عنوان از مواد شوینده قوی برای پاک کردن برد استفاده نکنید.

  • توجه: قبل از هرگونه دستکاری، بهتر است از برد یک عکس بگیرید تا مراحل بعدی سردرگم نشوید.

بررسی خازن و فیوزهای برد لباسشویی

خازن و فیوزها از مهم ترین قطعات برد الکترونیکی هستند. یک خازن سالم شکل صاف و صیقلی دارد. اگر خازن در اثر عوامل مختلفی مانند نوسانات برق دچار سوختگی شود یا به هر دلیلی خراب شود، شکل آن تغییر خواهد کرد که نشان دهنده معیوب بودن خازن است. برای تعویض خازن، خازن قدیمی را از محل خود با استفاده از هویه بردارید و خازن جدید را در محل خود قرار دهید.

بررسی خازن ها و فیوزهای برد لباسشویی کندی

چک کردن مدار فرمان برد الکترونیکی

مدار فرمان برد الکترونیکی از قطعات مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از این قطعات اگر خراب شوند، ماشین لباسشویی طبق برنامه کار نخواهد کرد. مدار فرمان برد الکترونیکی شامل قطعات مختلفی مانند رله ها، icها، رگلاتورها و IGBT است. تمام این قطعات باید به دقت چک شوند و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض شوند.

آیا آی سی برد لباسشویی کندی قابل تعمیر است؟

آی سی اصلی ترین قسمت برد الکترونیکی است و در صورت خراب شدن قابل تعمیر نیست؛ زیرا به دلیل تحریم های اعمال شده علیه ایران، برنامه مخصوص آی سی لباسشویی کندی در اختیار نمایندگی های ایرانی قرار نمی گیرد. از این رو فقط سازنده اصلی می تواند آی سی معیوب را توسط پروگرمر، پروگرم کند. بنابراین فریب افرادی را نخورید که وعده تعمیر آی سی برد را می دهند.

آی سی برد لباسشویی کندی

نقشه برد ماشین لباسشویی کندی

تمام بردها دارای نقشه الکترونیک هستند که تعمیرکاران از آن برای تعمیر برد لباسشویی کندی استفاده می کنند. برای استفاده از نقشه برد، شما باید نقشه خوانی بلد باشید و با علائم اختصاری آن آشنا باشید. به عنوان مثال مقاومت در نقشه برد به صورت زیگزاگ و دو پایانه کشیده شده به بیرون است.

تعویض یا تعمیر برد ماشین لباسشویی کندی

اینکه برد لباسشویی نیاز به تعویض دارد یا با تعمیر رفع عیب می شود، بهتر است توسط تعمیرکار آی پی امداد مشخص می شود. در مواردی مانند سوختگی برد امکان تعمیر برد لباسشویی کندی وجود ندارد و باید تعویض شود. به عنوان مثال اگر برد ماشین لباسشویی در اثر نوسانات برق یا ورود آب به داخل ماشین لباسشویی بسوزد، امکان تعمیر و استفاده مجدد از برد نیست. در این صورت برد باید تعویض شود.

فاکتورهای موثر در هزینه تعمیر برد لباسشویی کندی

هزینه تعمیر برد لباسشویی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. اینکه علت خرابی برد چیست، اصلی ترین عامل تاثیرگذار در هزینه تعمیر برد ماشین لباسشویی کندی است. تعمیرکار بعد از حضور در محل و پیدا کردن علت خرابی برد ماشین لباسشویی، هزینه تعمیرات را به مشتری اعلام می کند. در صورتی که تعمیر برد امکان پذیر نباشد، تعویض حتما باید طبق نظر تعمیرکاران متخصص انجام شود. مشورت با تعمیرکاران آی پی امداد به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید برای تعویض یا تعمیرات برد ماشین لباسشویی کندی خود بهتر تصمیم بگیرید.

قیمت برد لباسشویی کندی

قیمت برد لباسشویی کندی به فاکتورهای مختلفی مانند مدل لباسشویی و مدل برد بستگی دارد. از طرف دیگر با توجه به اینکه قیمت برد هر روز تغییر می کند نمی توان قیمت ثابتی را اعلام کرد. یک نکته بسیار مهم که باید به آن توجه کرد، تهیه این قطعه از مرکز تعمیر برد لباسشویی کندی است. متاسفانه در سال های اخیر قطعات تقلبی با قیمت پایین در بازار زیاد شده است که پس از مدتی از کار می افتند. پس اگر قصد خرید برد لباسشویی کندی را دارید، بهترین کار تماس با نمایندگی مربوطه است.

3.3/5 - (3 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد