logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

آموزش ست کردن کنترل کولرگازی

آموزش ست کردن کنترل کولرگازی
آموزش ست کردن کنترل کولرگازی
زمان مطالعه: 7 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله آموزش ست کردن کنترل کولرگازی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

آیا از آموزش ست کردن کنترل کولرگازی اطلاع دارید؟ با استفاده از این ریموت کنترل کولر گازی همه کاره­ افراد می ­توانند تنظیمات مورد نظر را روی کولر گازی خود اعمال کنند. گاهی ممکن است که این کنترل­ های اصلی به مشکل خورده و مصرف­ کنندگان به فکر تهیه ریموت کنترل جایگزین (Second remote) برای دستگاه خود باشند. در این مقاله به ریموت کنترل­ های کولرگازی و نحوه تنظیم کنترل همه کاره کولر گازی پرداخته ایم. با آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی چنانچه نیاز داریم تا ریموت کنترل کولرگازی را ست کنید، اما اشراف کافی به نحوه انجام این کار را ندارید در این مقاله با توضیحات تعمیرکار لوازم خانگی آی پی امداد با ما همراه باشید.

چگونه کنترل کولر را ست کنیم؟

برخی مواقع به دلایل مختلفی ممکن است ریموت کنترل کولرگازی دچار خرابی شده و یا گم شود. در این حالت امکان پیدا کردن ریموت اصلی وجود نداشته و کاربران باید از ریموت کنترل دیگری برای دستگاه خود استفاده کنند که نیاز به ست کردن آن می باشد. در این بخش نحوه ست كردن كنترل كولر گازي را براش ما بررسی خواهیم کرد.

سوال پاسخ
روش های ست کردن کنترل کولرگازی
  • از طریق دستی
  • به کمک سرچ اتوماتیک
  • انتخاب دکمه select یا set به مدت 8 ثانیه
ست كردن كنترل كولر گازي جنرال
  • بکارگیری کدهای 0128، 0136، 0639، 0976 و 1161
کد کنترل کولر گازی ال جی
  • استفاده از کدهای 0200، 1733، 0514، 0197 و 1026
ست كردن كنترل كولر گازي سامسونگ
  • به کار بردن کدهای 0188، 0196، 0700 و 1726
کد کنترل مادر کولر هایسنس
  • استفاده از کدهای 0332، 0335، 0847، 1355 و 1888

کارایی دکمه های روی ریموت کنترل کولرگازی

توضیح کارایی دکمه های روی ریموت کنترل کولرگازی

بر روی ریموت کنترل­ ها دکمه­ های بسیاری تعبیه شده است که هر کدام از آنها کارایی مختص خود را دارند. برای عملکرد صحیح قبل از هرچیزی باید نحوه کار با کنترل کولر گازی را بدانید. در این بخش از آموزش ست کردن کنترل کولرگازی به بررسی دکمه های مختلف موجود روی ریموت کنترل پرداخته ایم.

  • دکمه روشن / خاموش: روشن و یا خاموش کردن کولر گازی
  • دکمه تنظیم حالت: FAN (حالت پنکه)، COOL (حالت سرمایش)، DRY (جذب بیشتر رطوبت هوا)، HEAT (حالت گرما)، AUTO (حالت اتوماتیک)
  • کلید تنظیم درجه حرارت Temp: این دکمه برای تنظیم صحیح سرودترین و گرمترین درجه کولر گازی برودت و حرارت اتاق است که بهتر است بین دمای 22 تا 25 درجه سانتی­گراد قرار بگیرد.
  • دکمه سرعت فن Fan Speed: این دکمه برای کم، متوسط، زیاد و حالت نامنظم است که با هر بار فشار دادن این دکمه یکی از این حالت­ ها فعال می­ شود.
  • دکمه Turbo، دکمه Swing: ایجاد حالت نامنظم و شناور در پره ­ها برای پخش کردن هوای خنک در همه جای اتاق
  • کلید ON/Off Timer: کولر طبق ساعت برنامه ­ریزی روشن و یا خاموش می­ شود.
  • دکمه Time Setting: تنظیم زمان خاموش و روشن شدن کولرگازی در ساعات آینده
  • دکمه Timer Set/Cancel: ریست تنظیمات در نظر گرفته شده برای روشن و یا خاموش شدن در موقعی مشخص
  • کلید Sleep Mode Auto: برای خاموش کردن خودکار در صورت خوابیدن و یا حضور نداشتن در منزل
  • دکمه Air Circulation Button: برای گردش هوا

چرا کنترل کولرگازی کار نمی کند؟

چرا کنترل کولرگازی کار نمی کند؟

به طور کلی علت علت کار نکردن کنترل کولر گازی به 3 دسته تقسیم می­ شوند که عبارتند از:

  1. اتمام باطری کنترل
  2. خراب شدن برد ریموت کنترل
  3. خرابی برد کولر گازی

با توجه به دلایل بالا بهتر است قبل از خرید کنترل همه کاره کولر گازی، کنترل دستگاه را تست و از سالم بودن و یا نبودن آن مطمئن شوید. برای این کار دو راه معمول وجود دارد.

  • تست اول: در صورتی که کنترل از فاصله دور کار نکرده و در فاصله نزدیک به کولر، قابل استفاده است، ممکن است باطری آن ضعیف شده باشد و مشکل ریموت با عوض کردن باطری برطرف گردد.
  • تست دوم: در قسمت جلوی کنترل­ ها چراغی قرار دارد که از طریق آن، کنترل از فرستنده مادون قرمز استفاده کرده و موجب روشن شدن کولر می­ گردد. این نور نامرئی با دوربین گوشی قابل رویت است. پس دوربین گوشی خود را در حالت عکاسی قرار داده و چراغ جلوی کنترل را روبه­ روی دوربین بگیرید. در صورتی که نوری مشاهده کردید، کنترل دستگاه (برد دستگاه) سالم است.

کنترل همه کاره اسپیلت چیست و چه کاربردی دارد؟

کنترل همه کاره کولر گازی

کنترل کولر گازی همه کاره مانند کنترل اصلی و فابریک دستگاه بوده که در شرایطی مانند گم شدن ریموت یا خراب شدن آن، امکان استفاده از این کنترل وجود دارد. دلیل استفاده از کنترل همه کاره اسپیلت نیز عدم وجود کنترل اصلی در بازار می باشد. همچنین این نوع کنترل ها قیمت به صرفه تر و مناسب تری نسبت به ریموت های اصلی دارند. کنترل کولر همه کاره مانند ریموت اصلی وظیفه دارد تا دستگاه را روشن و خاموش کرده و تنظیمات دمای و تغییر دو فن را انجام دهد و هیچ تفاوتی با کنترل اصلی ندارد. امروزه در بازار می توان مدل های مختلفی از ریموت های همه کاره را پیدا کرد، اما روش تنظیم و ست کردن آنها مشابه یکدیگر می باشد.

طرز کار با کنترل همه کاره کولر گازی

برای اینکه بتوانید با کنترل همه کاره کولر گازی کار کنید، لازم است ابتدا نحوه کار با این ریموت را بدانید. در ادامه این بخش برای کاربرانی که نحوه کار با کنترل همه کاره اسپیلت را نمی دانند، به نحوه استفاده از کنترل همه کاره کولر گازی پرداخته ایم:

  • کلید select و brand را به صورت همزمان فشار دهید. صفحه نمایش علامت = را نشان خواهد داد و سه بار چشمک می زند. در این حالت تنظیمات لازم انجام شده است.
  • از جدول کدها می توانید تمامی کدها را پیدا کنید. گروه های زیادی از کد برای هر برند وجود دارد که باید اولین گروه را امتحان کنید.
  • اگر کد مورد نظر صحیح نبود، کدهای بعد را امتحان کنید و این کار را تا جایی ادامه دهید که کد مناسبی که بتواند با دستگاه کار کنید را پیدا نمایید.
  • در راهکار دیگر کلید select را انتخاب کنید. سپس کلید + یا – را بر روی کنترل فشار  دهید تا کد مناسب مورد نظر شما ظاهر شود.
  • کلید enter را فشار دهید در این حالت کد برند دیگر خاموش و روشن نخواهد شد و کنترل کولر گازی را به سمت کولر بگیرید با استفاده از کلید on/off می توانید با کولر کار کنید.

راهنمای تنظیم کنترل همه کاره کولر گازی

آموزش نحوه ست کردن کنترل کولرگازی

همانطور که در بالا اشاره کردیم، ریموت کنترل وسیله ­ای است که توسط آن می­ توانید از همه ویژگی­ های کولرگازی خود بهره­ مند گردید. اما بعضی اوقات ممکن است که ریموت کنترل کولر گازی شما گم و یا دچار مشکل شود، در این صورت شما نیاز به تهیه ریموت کنترل برای کولر گازی خود دارید. ریموت کنترل­ ها انواع مختلفی دارند، اما در عملکرد می ­توان گفت یکسانند و قابلیت استفاده برای مدل ­های مختلف کولر گازی را دارا هستند. با خرید یکی از این ریموت کنترل­ های همه کاره و ست کردن کنترل کولر گازی با دستگاه خود می­ توانید این مشکل را پشت­ سر بگذارید.

طرز کار با کنترل همه کاره کولر گازی کار چندان سختی نیست. برای ست کردن کنترل­ های همه کاره با کولرگازی ابتدا لازم است که به ریموت کنترل کولر گازی کد بدهیم. این کددهی از دو روش دستی و اتوماتیک امکان­پذیر است. اگر به هر دلیلی ریموت کنترل کولرگازی خراب بود برای خاموش و روشن كردن اسپلیت بدون كنترل می توانید آموزش های مربوطه را مطالعه کنید.

روش ست كردن كنترل كولر گازي به صورت دستی

پس از خرید ریموت کنترل مورد نظر، ابتدا از متصل بودن کولر گازی به برق اطمینان حاصل کنید. سپس باطری­ های نو را داخل ریموت کنترل قرار دهید. در ابتدای نحوه کد دادن به کنترل کولر گازی به صورت دستی، ابتدا دکمه SELECT یا SET را سه ثانیه نگه داشته و سپس رها کنید. سپس کد مربوط به دستگاه کولر گازی خود را طبق لیست وارد نمایید. به طور مثال کد کولر گازی ال­جی 0200 است. برای هر دستگاه سه الی چهار کد وجود داردکه با وارد کردن یکی از آنها دستگاه شما باید با کنترل ست شود.

شیوه کنترل همه کاره کولر گازی به صورت سرچ اتوماتیک

برای تنظیم کنترل همه کاره کولر گازی با سرچ اتوماتیک، ابتدا باید دقت داشته باشید که در هنگام خرید بر روی کنترل، دکمه سرچ اتوماتیک موجود باشد. با فشردن دکمه select یا set به مدت 8 ثانیه اقدام به سرچ کردن اتوماتیک کولر گازی می­ نمایید. پس از اینکه کنترل، کولر گازی شما را شناسایی کرد و پنل کولر گازی روشن شد، سریعا باید دکمه enter یا ok را زده و برای روشن و خاموش کردن کولر گازی اقدام کنید.

بررسی کد کنترل همه کاره کولر گازی برندهای مختلف

یکی از تجربیات مصرف کنندگان کولر گازی خرابی یا گم کردن ریموت کنترل اصلی کولر گازی است که این روزها پیدا کردن ریموت کنترل اصلی آن کاری بسیار سخت و ناممکن است. در همین راستا کاربران اقدام به خرید کنترل همه کاره اسپیلت می نمایند، اما نمی دانند چه کد دستوری باید برای ست کردن با برند کولرگازی خود استفاده نمایند. از این رو در این بخش به بررسی کد کنترل همه کاره کولر گازی برندهای مختلف می پردازیم.

  • در کولرگازی های برند الجی جهت استفاده از ریموت همه کار می توانید از کد کنترل کولر گازی ال جی شامل 0200، 1733، 0514، 0197 و 1026 استفاده کنید.
  • برای استفاده از کد کنترل همه کاره کولر گازی جنرال می توانید کدهای 0128، 0136، 0639، 0976 و 1161 را به کار ببرید.
  • جهت ست كردن كنترل كولر گازي سامسونگ امکان استفاده از کد کنترل همه کاره کولر سامسونگ شامل 0188، 0196، 0700 و 1726 وجود دارد.
  • در صورتی که قصد استفاده از کد کنترل مادر کولر هایسنس را دارید، می توانید از کدهای 0332، 0335، 0847، 1355 و 1888 استفاده نمایید.

خلاصه ای از آموزش نحوه ست کردن کنترل کولرگازی توسط تعمیرکار آی پی امداد

در صورتی که با مطالعه روش ست کردن کنترل کولر گازی نتوانستید مشکل خود را حل کنید، در این بخش با ما همراه باشید و یا برای عیب یابی کولرگازی از کارشناسان آی پی امداد کمک بگیرید.؛ چرا که ما قصد داریم تا در این بخش به برخی نکاتی اشاره کنیم که با رعایت آن ها ست کردن کنترل همه کاره اسپیلت برای شما ساده تر خواهد بود.

  • سعی کنید تا جایی که ممکن است مشکل خود را با ست کردن دستی ریموت کنترل رفع کنید.
  • با کمک انتخاب دکمه های select یا se به مدت چند ثانیه و وارد کردن کد کنترل می توانید ریموت دستگاه خود را ست کنید.
  • از سالم بودن ریموت کنترل همه کاره مطمئن شوید.
  • با مطالعه راهنمای تنظیم کنترل همه کاره کولر گازی تمام اقدامات لازم را به صورت گام به گام انجام دهید.
  • در صورت نیاز برای تعمیرات اسپیلت خود با آی پی امداد تماس بگیرید.
3.9/5 - (8 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد