logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

چرا صفحه نمایش ماکروفر کار نمیکند؟

چرا صفحه نمایش ماکروفر کار نمیکند؟
چرا صفحه نمایش ماکروفر کار نمیکند؟
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله چرا صفحه نمایش ماکروفر کار نمیکند؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از سوالات متداولی که ممکن است حین کار با دستگاه ماکروفر برای مصرف کنندگان ایجاد شود، این است که چرا صفحه نمایش ماکروفر کار نمیکند؟ به طور کلی سالم بودن کار کردن صحیح صفحه نمایش از اهمیت بالایی برخوردار است. در مواقعی ممکن است صفحه نمایش ماکروفر به دلایل متعددی کار نکند. از کار افتادن صفحه نمایش ماکروفر ممکن است باعث اختلال در عملکرد دستگاه و عدم کارایی آن شود؛ زیرا بدون روشن شدن صفحه نمایش نمی توان دستگاه را حتی خاموش یا روشن کرد. بر این اساس ما در این مطلب بر آن شدیم تا به بررسی علت کار نکردن صفحه نمایش مایکروفر بپردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش علت کار نکردن صفحه نمایش ماکروفر خود می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرگاه مجاز آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

خاموش شدن صفحه نمایش به علت نوسانات جریان برق

یکی از شایع ترین عواملی که ممکن است باعث کار نکردن صفحه نمایش مایکروفر شود، نوسانات جریان برق است. امروزه بسیاری از دستگاه های موجود در آشپزخانه به واسطه برق کار می کنند و استفاده زیاد از این دستگاه ها باعث می شود تا جریان برق به اندازه کافی به دستگاه وارد نشود و محافظ باعث خاموش شدن ماکروفر شود. بنابراین نوسان جریان برق یا کم و زیاد شدن جریان برق از جمله دلایلی است که ممکن است به دلیل خاموش کردن دستگاه، باعث مشکل کار نکردن صفحه نمایش ماکروفر شود.

خاموش شدن صفحه نمایش ماکروفر

خراب شدن برد ماکروفر از دلایل کار نکردن صفحه نمایش

دومین عاملی که ممکن است باعث از کار افتادن صفحه نمایش ماکروفر می شود، خراب شدن برد اصلی ماکروفر است. هر ماکروفر از بخش های مختلفی تشکیل شده است. یکی از بخش ها و قطعات داخلی مایکروفر، برد آن است که به عنوان مغز دستگاه ماکروفر عمل کرده و بعد از دریافت اطلاعات مهم از قطعات دیگر، برای دستور و فرمان به سایر قطعات اقدام می کند. بنابراین اگر برد اصلی ماکروفر خراب شود، بسیاری از قطعات ماکروفر کارایی خود را از دست می دهند و ممکن است حتی موجب بروز مشکل کار نکردن صفحه نمایش ماکروفر شود. در همین راستا توصیه می شود تا برد اصلی ماکروفر توسط افرادی که در این حوزه مهارت دارند، تعمیر شود.

خراب شدن برد ماکروفر باعث کار نکردن صفحه نمایش میشود

سوختن فیوز برق علت از کار افتادن صفحه نمایش ماکروفر

سومین عاملی که ممکن است منجر به کار نکردن صفحه نمایش مایکروفر شود، خراب شدن و سوختن فیوز برق ماکروفر است. فیوز یکی از انواع دستگاه های محافظتی است که در هنگام اتصال کوتاه یا نوسانات جریان برق از دستگاه ماکروفر محافظت می کند. خراب شدن فیوز حرارتی یا محافظ برق باعث به خطر افتادن سلامت ماکروفر و سوختن این دستگاه می شود. در همین راستا ممکن است خراب شدن فیوز حرارتی باعث از کار افتادن صفحه نمایش مایکروویو شود. بنابراین در صورت خراب شدن فیوز حرارتی هر چه سریع تر آن را تعمیر کنید تا آسیبی به ماکروفر وارد نشود.

یوختن فیوز ماکروفر باعث کار نکردن صفحه نمایش میشود

قطع شدن اتصالات و سیم ماکروفر دلیل کار نکردن صفحه نمایش ماکروفر

چرا صفحه نمایش ماکروفر کار نمیکند؟ یکی از علت های عمده کار نکردن صفحه نمایش مایکروفر، خراب شدن سیم و اتصالات ماکروفر است. خراب شدن سیم و اتصالات ماکروفر مانع روشن شدن صفحه نمایش یا حتی خود دستگاه می شود. همچنین پیچ خوردگی سیم و کابل ماکروفر ممکن است باعث به نرسیدن جریان برق یا اختلال در مسیر جریان برق شود. تمام عوامل گفته شده موجب می شود تا صفحه نمایش ماکروفر به علت نرسیدن جریان برق و روشن نشدن ماکروفر کار نکند. به همین جهت در هنگام روشن کردن ماکروفر به سالم بودن کابل و سیم ماکروفر توجه کنید.

قطع شدن اتصالات و سیم ماکروفر

چگونه مشکل صفحه نمایش ماکروفر را در منزل برطرف کنیم؟

به طور کلی بروز هرگونه مشکل و خرابی در صفحه نمایش ماکروفر می تواند برای کاربران بسیار آزاردهنده و مشکل ساز باشد. چرا که در این حالت ممکن است امکان دسترسی به دکمه های ماکروویو وجود نداشته باشد و بنابراین نتوانید تنظیمات لازم را برای دستگاه خود انجام دهید. از این رو در این بخش به بررسی نحوه رفع مشکل کار نکردن صفحه نمایش ماکروفر در منزل به روشی ساده خواهیم پرداخت.

  • چنانچه مشکل صفحه نمایش دستگاه به دلیل وجود مشکل در منبع برق باشد، باید آن را بررسی کرده و مشکل را رفع کنید.
  • در برخی مواقع ممکن است از کار افتادن صفحه نمایش مایکروفر مربوط به خرابی اجزای برد کنترل اصلی یا باز شدن لحیم و جوش آن باشد.
  • در این حالت برای رفع مشکل باید مدار دستگاه را به دقت مورد بررسی قرار داده و خطوط شکستگی آن را پیدا نمایید.
  • چنانچه بر روی این قسمت هرگونه خط شکستگی را مشاهده کردید، باید آن را با استفاده از دستگاه لحیم کاری مشکل را برطرف کنید.
  • همچنین در صورت خرابی یا سوختگی هریک از اجزای روی برد ماکروفر مانند خازن باید اقدام به تعویض آنها نمایید.
  • در بسیاری از مواقع سوختگی فیوز می تواند باعث معیوب شدن صفحه نمایش شود که در این حالت باید هریک از فیوزها را عیب یابی کنید.
  • اگر پس از عیب یابی متوجه شدید که هر کدام از فیوزها سوخته یا خراب شده اند، باید سریعا تعویض شوند.
  • برای عیب یابی و رفع مشکل صفحه کنترل مایکرویو باید هریک از دکمه ها را فشار دهید تا در صورت خرابی آن را تعمیر کنید.

در صورت خراب شدن صفحه نمایش ماکروفر چه باید کرد؟

در این مطلب به بررسی کلیه عواملی که موجب از کار افتادن صفحه نمایش ماکروویو می شوند، پرداختیم. اینکه چرا صفحه نمایش ماکروفر کار نمیکند؟ به عوامل متعددی بستگی دارد که بهتر است به دلیل حساسیت بالایی ماکروفرهای موجود در بازار، توسط افرادی که در این حوزه از دانش و مهارت بالایی برخوردار هستند، بررسی شود. بررسی خرابی صفحه نمایش توسط افراد با تجربه با دقت بالاتر و مطمئن تر انجام می شود. در همین راستا توصیه می شود از مجموعه ای معتبر بخواهید تا تعمیرات صفحه نمایش ماکروفر شما را انجام دهد.

در صورتی که تمایل به تعمیر صفحه نمایش ماکروفر را دارید می توانید با مجموعه آی پی امداد تماس بگیرید. آی پی امداد یکی از بزرگ ترین مجموعه هایی است که تعمیرات انواع لوازم خانگی را با کیفیت بالایی انجام می دهد. بنابراین شما می توانید با خیال راحت تعمیر ماکروفر خود را به تیم آی پی امداد بسپارید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد