logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

چرا سینمای خانگی صدا ندارد؟

چرا سینمای خانگی صدا ندارد؟
چرا سینمای خانگی صدا ندارد؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله چرا سینمای خانگی صدا ندارد؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

چرا سینمای خانگی صدا ندارد؟ امروزه در بسیاری از خانه ها برای بهبود کیفیت صدا و تصویر از دستگاه سینمای خانوادگی استفاده می کنند. در مواقعی ممکن است صدا از دستگاه سینمای خانگی ضعیف به گوش برسد یا به طور کلی سینمای خانگی هیچ صدایی از خود خارج نکند. علت های متعددی باعث خارج نشدن صدا از سینمای خانگی می شوند. دانستن دلایل صدا نداشتن سینمای خانگی کمک می کند تا بتوانید برای رفع این مشکل اقدام کنید. به همین علت ما در این مطلب به بررسی مشکل پخش نشدن صدا از سینمای خانگی می پردازیم. جهت دریافت اطلاعات بیشتر تا انتهای محتوا همراه آی پی امداد باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش درباره علت صدا نداشتن سینمای خانگی می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرکار لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

علت پخش نشدن صدا از سینمای خانگی چیست؟

امروزه تولید سینمای خانگی توسط برندهای متعددی چون سامسونگ، سونی، ال جی و … انجام می شود. همه این برندها از کیفیت بالای لوازم خانگی برخوردار هستند. اما ممکن است به طور ناگهانی صدای سینمای خانگی قطع شود. چه عاملی باعث خارج نشدن صدا از سینمای خانگی می شود؟ طبق بررسی های انجام شده دو عامل مهم باعث پخش نشدن صدا از سینمای خانگی می شوند. مشکلات سخت افزاری و به هم خوردن تنظیمات سینمای خانگی باعث خارج نشدن صدا از دستگاه می شود. بنابراین اگر با مشکل پخش نشدن صدا از سینمای خانگی همراه هستید، باید مجدداً تنظیمات سینمای خانگی را دستکاری کنید و در صورت مشکلات سخت افزاری به تعمیرگاه مراجعه کنید. دلایلی که باعث صدا نداشتن سینمای خانگی می شوند، عبارت است از:

متصل نبودن کابل ها به سینمای خانگی

متصل نبودن کابل ها به دستگاه یکی از مهمترین دلیل صدا نداشتن سینمای خانگی است. سینمای خانگی برای پخش صدای تلویزیون باید از طریق سیم و کابل های مختلف به تلویزیون متصل شود. در صورتی که کابل ها به درستی به سینمای خانگی یا تلویزیون متصل نشوند، پخش صدا از سینمای خانگی انجام نمی شود. همچنین ممکن است خراب شدن سیم و اتصالات از دلایل پخش نشدن صدا از سینمای خانگی باشند. بنابراین اگر سینمای خانگی شما صدا ندارد، کافیست تا کابل ها را مجدداً به تلویزیون و سینمای خانگی متصل کنید تا این مشکل رفع شود.

متصل نبودن کابل ها به سینمای خانگی

خراب شدن باتری دستگاه سینمای خانگی

چرا سینمای خانگی صدا ندارد؟ اگر با مشکل صدا نداشتن سینمای خانگی همراه هستید، بهتر است به بررسی باتری این دستگاه بپردازید. در مواقعی ممکن است خراب شدن باتری یا ضعیف شدن آن منجر به پخش نشدن صدا از سینمای خانگی شود. به همین علت از یک تکنسین دوره دیده بخواهید تا به عیب یابی موتور سینمای خانگی بپردازد. در صورتی که موتور این دستگاه خراب باشد، از تعمیرکار بخواهید تا هرچه سریع تر آن را تعمیر کند.

تنظیم صدای سینمای خانگی تلویزیون چگونه انجام می شود؟

تنظیم صدا در دستگاه سینمای خانگی به دو شکل انجام می شود. روش تنظیم سینمای خانگی در اغلب برندهای سینمای خانگی یکسان است. با این حال اگر مطابق مراحل ذیل قادر به تنظیم صدای تلویزیون نیستید، می توانید با مطالعه دفترچه راهنمای دستگاه، تنظیمات صدا را انجام دهید. روش های تنظیم صدا در سینما خانگی عبارت است از:

  • ابتدا از طریق منوی دستگاه سینمای خانگی وارد تنظیمات بلند یا سیستم صوتی دستگاه شوید. در این مرحله باید خروجی صدای سینمای خانگی را در حالت ثابت قرار دهید. در این مرحله به این نکته توجه داشته باشید که اگر سینمای خانگی شما با برنامه dolby digital  سازگار نباشد، می توانید خروجی صدا را در حالت pcm قرار دهید. اگر با وجود انجام مراحل بالا بازهم با مشکل پخش نشدن صدا از سینمای خانگی همراه هستید می توانید از روش دوم برای تنظیم صدا سینما خانگی سونی استفاده کنید.

تنظیم صدای سینمای خانگی تلویزیون

برای رفع مشکل صدا نداشتن سینما خانگی چه باید کرد؟

برای رفع مشکل پخش نشدن صدا از سینمای خانگی ابتدا از طریق کنترل دستگاه گزینه home را فشار دهید. حال بعد از انتخاب تنظیمات کانال گزینه تنظیم آنالوگ را انتخاب کنید. در این مرحله باید تنظیم دستی صدا را انتخاب کنید و وارد سیستم تنظیم تلویزیون شوید. اگر صدا در کمترین حالت تنظیم شده است آن را تغییر داده و در بیشترین حالت تنظیم کنید.

در برخی مواقع ممکن است صدا از باندهای سینمای خانگی خارج شود، اما بسیار ضعیف شنیده شود. در چنین وضعیتی به احتمال زیاد باند سالم است و باید تنظیمات سینمای خانگی دستکاری شود. برای رفع این مشکل باید از طریق کلید level speaker صدای هر کدام از باندها را تنظیم کنید.

نتیجه گیری از چرا سینمای خانگی صدا ندارد؟

در این مطلب به بررسی اینکه چرا سینمای خانگی صدا ندارد؟ پرداختیم. با توجه به بررسی های انجام شده کلیه عوامل سخت افزاری و به هم خوردن تنظیمات باعث صدا نداشتن سینمای خانگی می شود. در صورتی که علت پخش نشدن صدا از سینما خانگی به هم خوردن تنظیمات باشد، می توان با اصلاح آن برای رفع مشکل اقدام کرد. اما اگر علت این مشکل به دلیل مشکلات سخت افزاری باشد، باید برای تعمیرات به تعمیرگاه لوازم خانگی سپرده شود. آی پی امداد یکی از بزرگ ترین شرکت هایی است که تعمیرات تلویزیون، جاروبرقی، یخچال، فر و … را به صورت تخصصی انجام می دهد. در صورتی که با مشکل خارج نشدن صدا از سینمای خانگی همراه هستید، می توانید از طریق شماره ۰۲۱۵۸۹۴۱ با این مجموعه تماس گرفته و درخواست تعمیر سینمای خانگی در محل را داشته باشید.

5 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • علی محمدی 18 آذر 1402

    سلام بعد از ۲ سال خواستم سینما خانگی پایونیر رو نصب کنم و ازش استفاده کنم، اما متاسفانه صداش در نمیاد. می خوام ببینم مشکلش چیه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 18 آذر 1402

      درود، کابل و اتصالات، تنظیمات صدا و منبع تغذیه دستگاه را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • فاطمه نجفی 10 شهریور 1402

    با سلام خسته نباشید، من یک سینما خانوادگی مدل jazz دارم. وقتی به تلویزیون وصل میشه، خیلی طول میکشه تا صدا برای بلوتوث بیاد. وصل میشه و همه چیش اوکیه ولی صدا نمیاد. رادیو هم همین. میخواستم ببینم مشکل از چیه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 11 شهریور 1402

      درود، کابل ها، اسپیکرها، باتری و تنظیمات داخلی صدای دستگاه را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • حسن 10 آبان 1401

    با سلام یه طبظ ۵ دیسک پاناسونیک دارم دو سه سال خواب بوده تمام قسمتها کار میکند اما صدا ندارد در قسمت دیسپلی که نشان دهنده سیگنال صدا هست هیچ سیگنالی دیده نمیشه میدنم که ای سی صدا هم سالم هست ممنون میشم راهنمایی کنید کمی سر رشته ذارم

    پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد