logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

پخش همزمان صدای تلویزیون از هدفون و بلندگو

پخش همزمان صدای تلویزیون از هدفون و بلندگو
پخش همزمان صدای تلویزیون از هدفون و بلندگو
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله پخش همزمان صدای تلویزیون از هدفون و بلندگو به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

تلویزیون از آن دسته دستگاه هایی است که همه افراد بدون در نظر سن و جنسیت می توانند برای از آن جهت سرگرمی و گذراندن وقت استفاده کنند. تلویزیون به عنوان یکی از لوازم جدا نشدنی در منزل شناخته می شود که امروزه به دلیل قابلیت های زیادی که به آن اضافه شده است، محبوبیت بسیاری بین سنین کوچک و بزرگ بدست آورده است. یکی از امکانات کاربردی که در طی چند سال اخیر به تلویزیون اضافه شده است، پخش همزمان صدای تلویزیون از هدفون و بلندگو است.

این برنامه امکان استفاده از بلندگو و هدفون را در یک زمان برای مصرف کنندگان فراهم می کند. اما متاسفانه درصد بالایی از افراد نحوه فعال کردن پخش صدای تلویزیون از هدفون و بلندگو را نمی دانند و به همین جهت نمی توانند از این امکانات تلویزیون استفاده کنند. با توجه به درخواست بالای صاحبان این دستگاه، در این مطلب به بررسی اینکه چگونه می توان پخش صدای تلویزیون از هدفون و بلندگو را فعال کرد؟ می پردازیم.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش درباره نحوه پخش صدای تلویزیون از بلندگو و هدفون به صورت همزمان می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

چه تلویزیون هایی قابلیت پخش همزمان صدای تلویزیون از هدفون و بلندگو را دارند؟

پخش همزمان صدای تلویزیون از هدفون و بلندگو در بیشتر مواقع در تلویزیون های جدید و پیشرفته امکان پذیر است. به طور کلی تنها تلویزیون هایی قابلیت پخش صدا را دارند که دارای بلوتوث باشند. تلویزیون های بدون بلوتوث نمی توانند از امکان را برای مصرف کنندگان فراهم کنند. همچنین اگر تلویزیون شما قابلیت پشتیبانی از بلوتوث a2dp را داشته باشد، این کار با کیفیت بالاتری انجام می شود. چنان چه تلویزیون شما از این بلوتوث پشتیبانی نمیکند نگران نباشید؛ زیرا روش های مختلفی برای پخش صدای تلویزیون از هدفون و بلندگو بدون بلوتوث a2dp وجود دارد که با توجه به مدل تلویزیون کمی متفاوت است.

چه تلویزیون هایی قابلیت پخش همزمان صدای تلویزیون از هدفون و بلندگو را دارند؟

نحوه فعال سازی پخش صدای تلویزیون از هدفون و بلندگو با پشتیبانی بلوتوث a2dp چگونه است؟

برای اینکه بتوانید پخش همزمان صدای تلویزیون از هدفون و بلندگو را فعال کنید ابتدا باید بلوتوث هدفون را فعال کنید. بعد از فعال کردن هدفون بلوتوث، باید از دستگاه های صوتی بلوتوث استفاده کنند. دستگاه های صوتی از طریق همگام سازی صدا و تصویر می توانند پخش همزمان صدا از هدفون و بلندگو را فراهم کنند. ممکن است صدای تلویزیون قطع شده باشد.

برای فعال کردن این امکان ابتدا باید دکمه home را نگهدارید و بعد از راه یافتن به بخش تنظیمات، از طریق منو گزینه نمایش و صدا و در ادامه خروجی صوتی را انتخاب کنید. بعد از انتخاب گزینه خروجی صوتی باید  گزینه پخش صدا از بلندگو های تلویزیون و سایر دستگاه های متصل را انتخاب کنید. بعد از اتمام این مراحل پخش صدا از هدفون و بلندگو انجام می شود.

نحوه فعال سازی پخش صدای تلویزیون از هدفون و بلندگو بدون پشتیبانی بلوتوث a2dp چگونه است؟

نحوه فعال سازی پخش صدای تلویزیون از بلندگو و هوفون بدون پشتیبانی بلوتوث a2dp چگونه است؟ در این روش مانند روش قبلی ابتدا باید بلوتوث هدفون فعال شود. در صورتی که تلویزیون شما قابلیت اتصال با بلوتوث را نداشته باشد نمی توانید از این امکان استفاده کنید. بعد از روشن کردن بلوتوث هدفون از طریق فشار دادن دکمه هوم باید وارد تنظیمات دستگاه تلویزیون شوید تا بتوانید این امکان را فعال کنید. از منوی تنظیمات تلویزیون باید گزینه صدا و تصویر را انتخاب کنید و سپس خروجی صوتی را انتخاب کنید. حال در این مرحله باید پخش صدا از طریق بلندگوی هدفون را خاموش کنید تا صدا از طریق فیش هدفون و بلندگو های تلویزیون خارج شود.

نتیجه گیری از پخش همزمان صدای تلویزیون از هدفون و بلندگو

در مطلب فوق به بررسی اینکه چگونه می توان پخش صدای تلویزیون از هدفون و بلندگو را فعال کرد، پرداختیم. با توجه به آنچه در بالا توضیح داده شده است، پخش همزمان صدای تلویزیون از هدفون و بلندگو از طریق فعال سازی بلوتوث a2dp و بدون a2dp امکان پذیر است. نوع فعال سازی این برنامه ممکن است با توجه به تلویزیون و هدفون کمی متفاوت باشد. در صورتی که موفق به پخش صدای تلویزیون از هدفون و بلندگو نیستید، توصیه می شود از پشتیبانی و نمایندگی برند تلویزیون خود کمک بخواهید. همچنین در صورت نیاز برای تعمیرات تلویزیون از خود متخصصین آی پی امداد کمک بگیرید.

4 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • کیومرث قبادی 07 بهمن 1402

    سلام تلوزیون من مدل اسنوا 50SSD است اما این قابلیت پیدا نمیکنم اصلا برای این تلوزیون موجود است

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 07 بهمن 1402

      درود، خیر این مدل تلویزیون از بلوتوث پشتیبانی نمی کند و تنها راه اتصال هدفون به آن، استفاده از جک هدفون 3.5 میلی متری است. در این حالت فقط می توانید صدای تلویزیون را از هدفون بشنوید و بلندگوهای تلویزیون خاموش می شوند.

      پاسخ دادن
  • مهدی رهبرنژاد 27 مهر 1402

    سلام وقتی اسپیکر بلوثوث رو به تلویزیون وصل میکنم هم از تلویزیون صدا پخش میشه هم از اسپیکر لطفا راهنمایی میفرمایید صدا تلویزیون چطور قطع میشه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 27 مهر 1402

      درود، در بخش منو و تنظیمات خروجی صدا، گزینه پخش همزمان صدا از هدفون و بلندگو را غیرفعال کنید.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد