logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

ورق نسوز میکا ماکروفر چیست؟

ورق نسوز میکا ماکروفر چیست؟
ورق نسوز میکا ماکروفر چیست؟
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله ورق نسوز میکا ماکروفر چیست؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

ورق نسوز (میکا) ماکروفر چیست و چه کاربردی در ماکروفر دارد؟ ورق نسوز میکا یکی از انواع لوازمی است که در ماکروفر استفاده می شود. این وسیله نقش موثری در افزایش طول عمر ماکروفر و کارایی بیشتر آن دارد. به همین جهت در طی فواصل منظم این ورق نسوز در ماکروفر تعویض می شود. در این مطلب به بررسی اینکه ورق نسوز میکا ماکروفر چیست؟ و کاربردهای آن، می پردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش در مورد ورق نسوز ماکروفر می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرکاران  آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

منظور از ورق نسوز میکا چیست؟

ورق نسوز میکا ماکروفر چیست؟ میکا یکی از انواع مواد معدنی با ارزش و پرکاربرد است که در اکثر مواقع از کانی سنگ های با ارزشی چون آذرین، رسوبی و سنگ دگرگونی ساخته می شود. میکا را در کارخانجات به صورت ورقه های نسبتاً نازکی برش می دهند و برای صنایع مختلف استفاده می کنند. ورق های میکا از ویژگی هایی برخوردارند که عبارتند از آب دوست بودن، عایق بودن، وزن کم، انعطاف پذیری بالا ، عایق نور و گرما و… که همه این ویژگی ها باعث شده است ورق میکا به عنوان یک ورق نسوز با ارزش شناخته شود.

ورق میکا مایکروفر

کاربرد ورق نسوز میکا در ماکروفر چیست؟

همانطور که می دانید ماکروفر دستگاهی است که برای گرم کردن یا پخت غذا، از خود اشعه تولید می کند. پرتو های این اشعه در صورت برخورد مداوم به دیواره های ماکروفر باعث خرابی مایکروفر می شوند. به همین جهت برای جلوگیری از خراب شدن و سوراخ شدن دیواره های ماکروفر، از نوعی ورق نسوز به نام ورق نسوز میکا در ماکروفر استفاده می کنند که مانع از خراب شدن ماکروفر می شود. این ورق باعث افزایش طول عمر ماکروفر می شود زیرا مانع از نفوذ اشعه ها به دیواره ماکروفر می شود. به همین علت هر چند وقت یکبار این ورق را در ماکروفر تعویض می کنند تا آسیبی به این دستگاه وارد نشود.

چه زمانی باید ورق نسوز میکا در ماکروفر را تعویض کرد؟

چه زمانی باید ورق نسوز میکا ماکروفر را تعویض کرد؟ قطعا ورق نسوز میکا بعد از مدتی کارایی خود را از دست می دهد و نمی تواند در برابر اشعه هایی که از ماکروفر ساطع می شود مقاوم باشد. به همین علت در صورت تعویض نشدن ممکن است ماکروفر خراب شود. اما چه زمانی باید ورق نسوز ماکروفر را تعویض کرد؟ زمان تعویض ورق نسوز میکا در ماکروفر به میزان استفاده مصرف کننده بستگی دارد. هر چه قدر میزان استفاده شما از دستگاه ماکروفر بیشتر باشد، ورق نسوز زود تر خراب می شود و شما باید هر چه سریع تر آن را تعویض کنید. همچنین کسانی که به میزان کمتری از این دستگاه استفاده می کنند می توانند طی زمان طولانی تری برای تعویض ورق نسوز اقدام کنند.

زمان تعویض ورق میکا یا ورق نسوز مایکروفر

تعویض ورق نسوز میکا ماکروفر چگونه انجام می شود؟

تعویض ورق نسوز باید توسط افرادی انجام شود که در این حوزه مهارت و دانش بالایی دارند. یکی از شرکت هایی که تعویض ورق نسوز ماکروفر را انجام می دهد، شرکت آی پی امداد است که تعمیر و تعویض قطعات ماکروفر را انجام می دهد. شما می توانید برای تعویض ورق نسوز (میکا) ماکروفر به این مجموعه مراجعه کرده و درخواست خود را برای تعمیرات به ثبت برسانید. تعویض ورق نسوز توسط افراد بی تجربه ممکن است باعث خراب شدن ماکروفر شود. به همین علت توصیه می شوند تکنسین با تجربه ای را برای تعمیرات انتخاب کنید. برای اینکه بتوانید اقدام به تعویض ورق نسوز ماکروفر خود نمایید، باید نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

  • ورق نسوز معمولا به رنگ خاکستری بوده و می توان آن را به شکل یک صفحه مستطیلی در دیواره داخلی ماکروفر مشاهده نمود.
  • برای باز کردن این ورق و تعویض آن باید اتصالات مربوط به محل ورق را با پیچ گوشتی باز کنید.

نحوه تعویض ورق نسوز میکا

  • چنانچه در زیر ورق میکا آلودگی هایی جمع شده است، باید آن را تمیز نمایید.
  • همچنین می توانید یک ورق جدید را جایگزین آن کنید و ورق جدید را بر روی محل نصب آن قرار دهید.
  • ورق را در زبانه های مخصوص آن قرار داده و پیچ های آن را مجددا محکم کنید.

چگونه ورق نسوز میکا را تعویض کنیم

نتیجه گیری از ورق نسوز میکا ماکروفر

در این مطلب به بررسی اینکه ورق نسوز میکا ماکروفر چیست؟ و دلیل استفاده از آن در ماکروفر چیست، پرداختیم. ورق نسوز میکا در ماکروفر برای جلوگیری از خراب شدن دیواره های ماکروفر در برابر اشعه تولید شده توسط این دستگاه، استفاده می شود. بنابراین سالم بودن این ورق در ماکروفر از اهمیت بالایی برخوردار است. در همین راستا بهتر است کسانی که به صورت مداوم از ماکروفر استفاده می کنند باید به تعویض ورق نسوز ماکروفر بپردازند.

4.7/5 - (4 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد