logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

نحوه استفاده از خشک کن لباسشویی

نحوه استفاده از خشک کن لباسشویی
نحوه استفاده از خشک کن لباسشویی
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله نحوه استفاده از خشک کن لباسشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

خشک کن لباسشویی انواع مختلفی دارد که در هر مدل ماشین لباسشویی نوعی از آن ها استفاده شده است. همین طور استفاده از خشک کن لباسشویی بسیار حائز اهمیت است و می تواند سرعت خشک کردن لباس های شما را دو چندان کند. از این رو آی پی امداد مطلبی را تحت عنوان نحوه استفاده از خشک کن لباسشویی برای شما تهیه کرده است تا علاوه بر آشنایی با انواع خشک های ماشین لباسشویی، بتوانید با اصطلاحات درج شده برروی ماشین لباسشویی مربوط به خشک کن آشنا شوید. شما می توانید برای آموزش و یاد گیری نحوه استفاده از خشک کن لباسشویی ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

کاربران گرامی؛ چنانچه نمی دانید چطور باید از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده کنید به شما توصیه می کنیم تا در این بخش با متخصصین وبسایت تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد همراه باشید.

نحوه استفاده از خشک کن لباسشویی

یادگیری نحوه استفاده از خشک کن لباسشویی می تواند به شما کمک کند تا علاوه بر آشنایی با انواع خشک کن های ماشین لباسشویی، در کسری از ساعت، لباس های خود را به طور کامل آبگیری کنید. در صورتی که شما هم جزو افرادی هستید که در مناطق مرطوب زندگی می کنید و یا دسترسی به فضای آزاد در جهت خشک کردن لباس ها خیس ندارید، استفاده از خشک لباسشویی می تواند برای شما مثمر ثمر باشد. تکنسین های آی پی امداد تمام تلاش خود را کرده اند تا کامل ترین و جامع ترین آموزش نحوه استفاده از خشک کن لباسشویی را برای شما جمع آوری کنند.

خشک کن لباسشویی

انواع خشک کن لباسشویی

همان طور که پیش تر گفتیم خشک کن‌ لباسشویی مدل های مختلفی دارد. هم چنین به طور کلی وظیفه خشک کن لباسشویی همان طور که از اسمش مشخص است، خشک کردن لباس ها می باشد.

انواع خشک کن لباسشویی

خشک کن ها از نظر ظاهر دارای یک مخزن دوار می باشند که هوای گرم را به صورت خشک به گردش درمی آورند. تفاوت عمده ای که در بین خشک کن های لباسشویی وجود دارد نحوه تشخیص خشک کن می باشد که بسته به جنس و سایز هر لباس متفاوت است. چرا که می تواند تشخیص دهد تا بر اساس جنس و سایز لباس نوع خشک کن را مشخص نماید.

آشنایی با اصطلاحات خشک کن لباسشویی

همان طور که اطلاع دارید، برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی می تواند شما را با نحوه استفاده از خشک لباسشویی آشنا تر کند. در ادامه به صورت مجزه معنای هر کدام از این اصطلاحات را برای شما آورده ایم:

  • Rinse+spin: آب کشی و خشک کن
  • Spin: خشک کن
  • Wash + dry: شستشو و خشک کن
  • Dry: خشک کن 100 درصد
  • No spin: بدون خشک کن
  • Dry only: خشک کن تنها
  • Cupboard dry: خشک کردن پارچه های کتان و نخی
  • Eco dry: خشک کردن اقتصادی

اصطلاحات خشک کن لباسشویی

چگونه فقط از خشک کن لباسشویی استفاده کنیم؟

امکان دارد که در شرایطی قرار بگیرید که خودتان مجبور به شستن لباس ها شوید و سپس تصمیم بگیرید که با استفاده از خشک کن ماشین لباسشویی، آن ها را خشک کنید. شما در این زمان صرفا به دور خشک کن لباسشویی نیاز خواهید داشت.

  • لازم به ذکر است‌ که خشک کن لباسشویی از جمله مواردی است که اگر در مورد آن دانش و اطلاعات کافی نداشته باشد، امکان دارد که به لباس هایتان آسیب وارد شود. همین طور ممکن است مصرف برق بیش تر شده در آخر ماه با قبض برقی نجومی رو به رو شوید.
  • توجه داشته باشید که با مشاهده هر یک از اصطلاحاتی که پیش تر گفتیم، می توانید دکمه ولوم ماشین لباسشویی را بر روی آن ها قرار داده و پس از تنظیم نمودن دمای خشک کن لباسشویی، دکمه استارت را در ماشین لباسشویی فشار دهید.
  • آی پی امداد کلیه نکات حائز اهمیت در زمان استفاده از خشک کن لباسشویی را به شما در ادامه این مطلب گفته است.
  • عمل کردن به این نکات می تواند مانع از خراب شدن و آسیب دیدن لباس ها و همین طور ماشین لباسشویی شود.

بررسی لباس ها در جهت استفاده از خشک کن لباسشویی

پیش از آن که تصمیم بگیرید لباسی را با خشک لباسشویی خشک نمایید، بهتر است به بر چسب روی لباس دقت کنید تا متوجه شوید که امکان خشک شدن با ماشین لباسشویی را دارا می باشد یا خیر. امکان دارد که برخی از لباس ها امکان خشک شدن در گرمای شدید را نداشته باشند و به همین خاطر به سلامت آن ها آسیب وارد شود.

  • به طور معمول شما می توانید این برچسب را در داخل یقه پشتی مشاهده نمایید. یا اگر لباس شما شلوار است، در داخل قسمت کمر شلوار، دوخته شده است. اگر لباس مورد نظر شما قابلیت خشک شدن ‌در گرمای شدید خشک کن لباسشویی را داشت، می توانید برای خشک کردن آن از خشک کن استفاده کنید.
  • به شما توصیه می کنیم که خشک کردن لباس های حساس و نازک را به خشکشویی بسپارید.

نکاتی در مورد استفاده از خشک کن لباسشویی

اطلاع داشتن از نکاتی در مورد استفاده از خشک کن لباسشویی به شما کمک خواهد کرد تا با رعایت نکات ایمنی از آن استفاده کنید. همچنین به سلامت لباس های شما آسیبی وارد نشود. در ادامه مهم ترین این نکات را برای شما آورده ایم:

  • پیش از آن که لباس ها را به قصد خشک کردن در داخل خشک کن لباسشویی بی اندازید، حتما به طور کامل آن ها بچکانید تا آب لباس ها تا جای ممکن از آن ها خارج شود.
  • تحت هیچ شرایطی، لباس ها را به صورت مچاله شده در داخل خشک کن لباسشویی نیندازید.
  • اگر هم لباسی که قصد خشک کردن آن را دارید، بلند است، بهتر است به گونه ای آن را در داخل خشک کن لباسشویی قرار دهید که پیچیده نشود. توجه داشته باشید که اگر لباس به صورت مچاله شده در داخل خشک کن لباسشویی قرار بگیرد، به خوبی خشک نخواهد شد.
  • از پر کردن خشک کن لباسشویی خودداری کنید.
  • در غیر این صورت فضای کافی برای خشک کردن لباس ها وجود نخواد داشت.
  • اگر تصمیم دارید به طور کلی لباس های شما خشک شوند و هیچ گونه رطوبتی در آن ها باقی نماند، بهتر است خشک کن لباسشویی را پر نکنید و اگر تعداد لباس های شما زیاد است، به دفعات از خشک کن لباسشویی استفاده کنید.
  • حتما به حجم، ضخامت و جنس لباس توجه کنید.
  • به طور مثال شاید بتوانید چندین تی شرت و یا روسری را در داخل خشک کن لباسشویی به صورت هم زمان خشک کنید.
  • اما اگر حوله ضخیم و یا پتو و ملحفه برای خشک کردن داشته باشید، بهتر است هر کدام را به صورت جداگانه خشک کنید.
  • در غیر این صورت امکان دارد که علاوه بر کامل خشک نشدن البسه، به ماشین لباسشویی نیز آسیب وارد شود.

نتیجه گیری از نحوه استفاده از خشک کن لباسشویی

نحوه استفاده از خشک کن لباسشویی، به طور کلی شامل آموزه های در مورد اصطلاحات رایج خشک کن لباسشویی در انواع ماشین های لباسشویی می باشد. همین طور نکاتی را در مورد استفاده از خشک کن‌ لباسشویی در دل خود جای داده است تا حدالامکان آسیب کم تری به سلامت ماشین لباسشویی وارد شده و همین طور لباس ها صدمه ای نبینند.

  • آی پی امداد در این مطلب سعی نموده است تا کلیه موارد مهم و حائز اهمیت را برای شما به صورت مجزا و با سرفصل های مشخص شده بیاورد تا در زمان استفاده از خشک کن لباسشویی، دچار مشکل نشوید.
  • اما اگر فکر می کنید که خشک کن لباسشویی شما از کار افتاده است و یا کارایی لازم را با انجام دستور العمل های گفته شده ندارد، بهتر است با نمایندگی تعمیرات لباسشویی آی پی امداد تماس بگیرید و هر چه سریع تر در جهت عیب یابی و تعمیر لباسشویی خود اقدام نمایید.
3.4/5 - (7 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

8 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • ادريس 22 بهمن 1401

    سلام عليكم. تشكر از موضوع . من يك سوالى دارم. اگر ماشين خشك شويی نجس بشود، میتوان آن را شست و آب كشيد؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 22 بهمن 1401

      سلام، آیا منظور شما ماشین لباسشویی است؟

      پاسخ دادن
      • ادريس 22 بهمن 1401

        نه خشك كن لباس

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 22 بهمن 1401

          شستشوی دستگاه توصیه نمی شود زیرا اکثر خشک کن ها برای تمیز کردن در آب طراحی نشده اند. با این حال، می‌توانید پس از هر بار استفاده، فیلتر پرز را تمیز کنید و به صورت دوره‌ای قسمت بیرونی را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا گرد و غبار یا کثیفی انباشته شده را پاک کنید.

          پاسخ دادن
  • اعظم کریمیان 04 بهمن 1401

    لباسشویی ۸ کیلویی پاکشوما دارم ک زمان خشک کردن لباس ها ۳ دقیقه اس چطوری زمان خشک کردن لباس ها رو زیاد کنم چون لباس ها خیسن و هوای بد زمستون باعث یخ زدگی لباس ها میشه؟؟؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 04 بهمن 1401

      سلام. خشک کن لباسشویی باید آب لباس ها را به طور کامل بگیرد. در غیر اینصورت باید پمپ و فیلتر لباسشویی را چک کنید که گرفتگی نداشته باشد.

      پاسخ دادن
  • احمدی 26 مرداد 1401

    سلام وقت بخیر ببخشید من یک سوال داشتم ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید من به تازگی یک ماشین لباسشویی اسنوا مدل۹۴۵۳۷ خریده ام موقعی که لباسشویی به دور خشک کن میرسه چنددقیقه ای تایمر روی یک عدد ثابت میماند و بعد که خاموش می‌شود لباسها خیس هستند که باید دوباره رو دور خشک کن بزارم تا خشک شوند چندین بار این مسئله را با نمایندگی مطرح کر‌دم و هردفعه گفتند لباسشویی مشکلی ندارد و این حالت بخاطرسنسوری است که در لباسشوییهای جدید میزارند که وقتی که لباسها را نمی‌تواند بالانس کند بزور روی دور خشک کن نرود تا به مرور به دستگاه آسیب وارد نشود ولی این مسئله واقعا روی اعصاب است اگر می‌شود لطفا راهنمایی کنید که راه حلی برای این مشکل وجود دارد یا نه من باید با این قضیه کنار بیایم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 مرداد 1401

      سلام، اگر با لباس کم مشکل حل میشود بله از سنسور بالانس لباس هست ولی اگر با لباس کم هم مشکل حل نشود دستگاه ایراد دارد

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد