logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

میکروسوئیچ درب ماکروفر

میکروسوئیچ درب ماکروفر
میکروسوئیچ درب ماکروفر
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله میکروسوئیچ درب ماکروفر به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

میکروسوئیچ درب ماکروفر چیست؟ ماکروفر یکی از انواع لوازم خانگی های کوچک اما پراستفاده است که امروزه جهت پخت و گرم کردن غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. عملکرد ماکروفر به گونه ای است که از نوعی اشعه جهت پخت و گرم کردن غذا استفاده می کند. این اشعه برای انسان بسیار مضر است. به همین جهت سالم بودن درب ماکروفر برای جلوگیری از برخورد اشعه به بدن انسان بسیار ضروری است.

میکروسوئیچ درب مایکروفر یکی از بخش های بسیار مهم در ماکروفر است که وظیفه محکم کردن درب و افزایش ایمنی این دستگاه را حین استفاده افزایش می دهد. در این مطلب به بررسی اینکه میکروسوئیچ درب چگونه خراب می شود و نشانه های خرابی میکروسوئیچ درب ماکروفر و … می پردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این حوزه تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش در مورد میکروسوئیچ درب مایکروفر می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرکاران  آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

کاربرد میکروسوئیچ در ماکروفر چیست؟

میکروسوئیچ یکی از لوازم مایکروفر است که باعث قفل شدن درب مایکروفر می شود. درون درب هر مایکروفر یک نوع قلاب وجود دارد که با کمک میکروسوئیچ باعث چفت شدن درب مایکروفر می شود. در واقع در هنگام بسته شدن درب مایکروفر، قلاب و میکروسوئیچ درب ماکروفر با یک دیگر جفت شده و باعث قفل شدن درب مایکروفر و جلوگیری از برخورد اشعه این دستگاه به انسان می شوند. معمولاً درون هر مایکروفر ۳ نوع میکروسوئیچ وجود دارد. وظیفه اصلی میکروسوئیچ درب مایکروفر این است که از بسته بودن درب مایکروفر اطمینان حاصل شود.

کاربرد میکروسوئیچ در ماکروفر چیست؟

نشانه های خراب شدن میکروسوئیچ درب ماکروفر

نشانه های خراب شدن میکروسوئیچ درب ماکروفر چیست؟ قطعاً اگر میکروسوئیچ درب مایکروفر خراب شود، با نشانه هایی همراه است که افراد تعمیر کار می توانند با بررسی آن به تشخیص خراب بودن میکروسوئیچ درب مایکروفر بپردازند. چند نمونه از نشانه های خراب شدن میکروسوئیچ درب مایکروفر عبارت است از:

  • ماکروفر در هنگام روشن شدن جرقه می زند.
  • درب ماکروفر به درستی بسته نمی شود.
  • میکروسوئیچ با قلاب چفت نمی شود.
  • ماکروفر روشن نمی شود.
  • ماکروفر غذای موجود در دستگاه را گرم نمی کند.

نشانه های خراب شدن میکروسوئیچ درب ماکروفر

چه عواملی باعث خراب شدن میکروسوئیچ درب مایکروفر می شوند؟

چه عواملی باعث خراب شدن میکروسوئیچ درب ماکروفر می شوند؟ عوامل متعددی هستند که باعث خراب شدن درب ماکروفر می شوند. استفاده نامناسب از مایکروفر و عدم نگهداری صحیح از این دستگاه علاوه بر اختلال در عملکرد مایکروفر باعث خراب شدن میکروسوئیچ درب مایکروفر می شود. بر این اساس چند مورد از عواملی که باعث خراب شدن میکروسوئیچ درب مایکروفر می شوند، عبارتند از:

  • باز کردن ناگهانی درب ماکروفر
  • بسته شدن محکم درب ماکروفر
  • ضربه شدید به درب ماکروفر و خراب شدن میکروسوئیچ
  • تماس میکروسوئیچ درب مایکروفر با آب

تعویض میکروسوئیچ درب ماکروفر چگونه انجام می شود؟

میکروسوئیچ یکی از مهمترین قطغات ماکروفر است که اجازه روشن شدن سایر قسمت های دستگاه را پس از بسته شدن کامل درب می دهد. در شرایطی که پس از بررسی میکروسوئیچ متوجه شدید که این قطعه دچار خرابی شده است، باید آن را تعویض نمایید. تعویض میکروسوئیچ درب ماکروفر با توجه به نوع میکروسوئیچ ممکن است کمی متفاوت باشد. اما به طور کلی نحوه تعویض میکروسوئیچ درب ماکروفر عبارت است از:

  • برای تعویض میکروسوئیچ درب ماکروفر در ابتدا باید برق ماکروفر را قطع کرده و قاب بدنه را در بیاورید.
  • سپس باید دستگاه را از جریان برق خالی کنید.
  • برای این کار دو شاخه را از پریز جدا کنید تا جریان برق از دستگاه خارج شود.
  • پس از گذشت چند دقیقه کاور بدنه ماکروفر را از او جدا کنید و میکروسوئیچ درب را پیدا کنید.

تعویض میکروسوئیچ درب مایکروفر

  • پس از پیدا کردن میکروسوئیچ، کلیدهای درب ماکروفر را جدا کرده و با توجه به اینکه کدام میکروسوئیچ در ماکروفر خراب شده است، میکروسوئیچ درب جدیدی را خریداری کنید
  • بعد از خریداری میکروسوئیچ جدید، میکروسوئیچ قبلی را از دستگاه خارج کرده و آن را جایگزین کنید.
  • سپس باید تمامی سیم ها را به درستی به میکروسوئیچ متصل کنید.
  • نکته ای که در هنگام تعویض میکروسوئیچ درب ماکروفر باید به آن توجه شود، خالی بودن خازن است که ممکن است در صورت پر بودن باعث برق گرفتگی تعمیرکار شود.

چگونه میکروسوئیچ درب ماکروفر را تعویض کنیم

نتیجه گیری از میکروسوئیچ درب ماکروفر

در این مطلب از وبسایت تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به بررسی اینکه چه عواملی باعث خراب شدن میکروسوئیچ درب ماکروفر می شود، پرداختیم. همچنین به بررسی نشانه های خراب شدن میکروسوئیچ درب مایکروفر پرداختیم. میکروسوئیچ درب مایکروفر قطعه ای تخصصی است که در صورت خراب شدن باید توسط افراد باتجربه و متخصص تعمیر شود. تعمیر و تعویض میکروسوئیچ درب ماکروفر باید توسط افرادی انجام شود که در این حوزه از دانش بالایی برخوردار هستند زیرا تعمیر نکردن صحیح میکروسوئیچ درب مایکروفر ممکن است خطرات جبران ناپذیری را برای انسان به همراه داشته باشد. آی پی امداد یکی از بهترین و بزرگ ترین شرکت هایی است که تعمیرات انواع ماکروفر را انجام می دهد. شما می توانید با مراجعه به این تیم حرفه ای هزینه تعمیرات خود را تا 75 درصد کاهش داده و طی زمان کوتاهی ماکروفر خود را صحیح و سالم از آن ها تحویل بگیرید.

4.3/5 - (3 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد