logo logo تعمیر لباسشویی در تهران با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

مقدار لباس در لباسشویی

مقدار لباس در لباسشویی
مقدار لباس در لباسشویی
زمان مطالعه: 7 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله مقدار لباس در لباسشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

چه مقدار لباس باید در ماشین لباسشویی بریزیم؟ مقدار لباس در لباسشویی یا به زبان ساده تر وزن لباس در ماشین لباسشویی را در این مقاله از آی پی امداد برای شما عزیزان شرح داده ایم. برای دانستن این مسئله که چقدر لباس داخل لباسشویی بریزیم باید با اندازه لباسشویی و ظرفیت داخلی آن آشنا شوید. در این مقاله به بررسی نحوه ریختن لباس در ماشین لباسشویی های مختلف و همچنین بررسی مزایای انداختن لباس کم در ماشین لباسشویی برای شما خواهیم پرداخت. با آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه سوال در زمینه مقدار لباس در لباسشویی میتوانید در قسمت دیدگاه های همین مقاله و یا بخش پرسش و پاسخ با کارشناسان مرکز تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد در میان بگذارید.

خلاصه ای از نکات مهم مقدار لباس در ماشین لباسشویی

یکی از مهمترین مسائلی که به هنگام استفاده از ماشین لباسشویی جهت شستشوی لباس های خود باید در نظر داشته باشید، این است که مقدار لباس در لباسشویی باید رعایت شود. در صورتی که وزن لباس در ماشین لباسشویی بیشتر از حد متعادل باشد، ممکن است منجر به عدم شستشوی صحیح لباس ها یا بروز ایراداتی برای دستگاهتان شود. از این رو در این بخش به بررسی نکات مهم در زمینه بررسی مقدار لباس در ماشین لباسشویی برای شما پرداخته ایم.

اهمیت رعایت وزن لباس در لباسشویی
  • افزایش کیفیت شستشوی لباس ها
  • عدم بروز خرابی های احتمالی در دستگاه
  • افزایش طول عمر لباسشویی
نکات ریختن لباس در لباسشویی درب از جلو
  1. لباس های درون دیگ باید کاملا آزاد باشند.
  2. به اندازه یک وجب یا 15 سانتی متر باید فضای بالای دیگ خالی باشد.
  3. لباس های سنگین و ضخیم باید کف دیگ ریخته شوند.
  4. البسه باید به صورت یکدست و متوازن پخش شوند.
نکات ریختن لباس در لباسشویی درب از بالا و دوقلو
  1. لباس ها را در کناره های همزن لباسشویی بریزید.
  2. بین لباس ها و قسمت بالای محفظه حداقل 15 سانتی متر فضای خالی قرار دهید.
  3. حوله ها و ملحفه ها را در یکدیگر نپیچانده و آن را باز کنید.
  4. لباس ها را به صورت متوازن در محفظه لباسشویی پخش کنید.
عوارض انداختن زیاد لباس در لباسشویی
  • تمیز شسته نشدن لباس ها
  • وارد شدن آسیب به لباس ها و دستگاه
  • ایجاد لرزش و صدا به هنگام کارکرد لباسشویی

اهمیت تنظیم وزن لباس در ماشین لباسشویی

تنظیم صحیح مقدار لباس در ماشین لباسشویی می تواند علاوه بر حفظ کیفیت شستشوی لباس ها، در افزایش عمر مفید لباسشویی شما نیز تاثیرگذار باشد. مصرف کنندگانی که اقدام به مطالعه نکات دفترچه راهنمای دستگاه خود مربوط به اندازه لباس در ماشین لباسشویی کرده باشند، آگاهی بیشتری نسبت به اهمیت رعایت این موضوع خواهند داشت.

  • رعایت این نکات می تواند موجب افزایش طول عمر لباسشویی شود.
  • مانع از بروز هرگونه ایراد و خرابی در دستگاه می گردد.
  • موجب افزایش کیفیت شستشوی لباس ها در لباسشویی خواهد شد..

روش آسان اندازه گیری مقدار لباس در لباسشویی

روش سنتی اندازه گیری مقدار لباس در ماشین لباسشویی

اگر حوصله وزن کردن و شمردن لباس‌ هایتان را ندارید، می‌ توانید از روش سنتی برای اندازه گیری مقدار لباس در لباسشویی استفاده کنید. این شیوه توسط بسیاری از نمایندگی‌ های تعمیرات ماشین لباسشویی نیز معرفی می‌ شود. در این روش شما باید بعد از اینکه تمام لباس‌ هایتان را در ماشین لباسشویی انداختید، فضای درون بالا مخزن لباسشویی را اندازه بگیرید. اگر کمی فضا وجود داشته باشد، به این معناست که شما به‌اندازه کافی درون مخزن لباس قرار داده‌ اید. در حال حاضر بسیاری از افراد از این روش برای اندازه گیری وزن لباس در ماشین لباسشویی‌ خود استفاده می‌ کنند و به دلیل راحتی طرفداران زیادی نیز دارد.

چقدر لباس داخل لباسشویی بریزیم؟

همانطور که می‌ دانید، ماشین لباسشویی با اندازه‌ های مختلفی در بازار وجود دارد که ظرفیت هر کدام از آنها با دیگری فرق می‌ کند. شما در هنگام خرید باید با توجه به تعداد خانواده خود ماشین لباسشویی را با وزن مناسب خریداری نمایید؛ زیرا در صورتی‌ که خانواده پرجمعیتی هستید و ماشین لباسشویی با ظرفیت کم را بخرید، ممکن است مجبور شوید چندین مرتبه ماشین لباسشویی را برای شستن لباس‌ هایتان روشن کنید که این مسئله تنها افزایش هزینه‌ های شما را به دنبال دارد. در ادامه قصد داریم شما را با این مسئله که باید چه مقدار لباس در لباسشویی بریزیم آشنا کنیم.

نحوه قرار دادن لباس در لباسشویی درب از جلو

نحوه قرار دادن لباس ها در ماشین لباسشویی درب جلو

برای اینکه متوجه شوید که مقدار لباس در ماشین لباسشویی های مدل درب از جلو چگونه مشخص می شود و چه نکاتی را باید در این زمینه رعایت کنید، در ادامه به بررسی این مسئله برای شما پرداخته ایم.

  • هنگام ریختن لباس های خود در لباسشویی دقت داشته باشید که لباس ها درون محفظه لباسشویی آزاد باشند.
  • به هیچ وجه در زمان بارگیری این مدل لباسشویی ها، دستتان را وارد دیگ نکرده و حداقل باید به اندازه 15 سانت یا یک وجب فضای خالی ماین سقف دیگ و لباس ها وجود داشته باشد.
  • لازم است لباس ها را به صورت کاملا متوازن و یکدست درون دیگ لباسشویی خود پخش کنید.
  • لباس هایی که سنگین تر هستند را بهتر است در سمت کف لباسشویی بریزید تا کیفیت شستشو افزایش پیدا کند.

طریقه بارگیری لباس در لباسسشویی دوقلو یا درب از بالا

نحوه قرار دادن لباس در ماشین لباسشویی با درب بالا

در این بخش به بررسی نکاتی پرداخته ایم که در زمینه بررسی وزن لباس در ماشین لباسشویی های مدل درب از بالا یا دوقلو باید رعایت شوند.

  • بهتر است لباس های را در کناره های همزن لباسشویی بریزید تا بهتر شسته و تمیز شوند.
  • از قسمت بالای مخزن تا لباس باید حداقل 15 سانتی متر فضای خالی وجود داشته باشد.
  • لباس ها را به صورت مخلوط کوچک و بزرگ درون محفظه بریزید تا توازن بار رعایت شود.
  • حوله ها و ملحفه ها را در هم نپیچانید و آنها را به صورت یکسان در نقاط مختلف دیگ پخش کنید.

نکات شستشوی اقلام سنگین در ماشین لباسشویی

آیا شما نیز از آن دسته افرادی هستید که پتو و پرده خود را با ماشین لباسشویی می‌ شویید؟ اگر شما نیز برای شستن پرده و پتوی خود از ماشین لباسشویی با ظرفیت پایین استفاده می‌کنید، بهتر است بدانید این کار علاوه بر اینکه خراب شدن پتو و پرده‌ شما را در پی دارد، باعث بروز آسیب و مشکلات جدی در ماشین لباسشویی شما می‌ شود. مشکل آن نیز به‌ اندازه‌ ای بزرگ است که اگر به مقدار لباس در لباسشویی دقت نکنید، ممکن است مجبور شوید برای رفع آن از یک نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

چه مقدار لباس برای شستن اقلام سنگین در لباسشویی میتوانیم استفاده نماییم

پیشنهاد می‌ کنیم در صورتی‌ که از لباسشویی برای شستن اقلام سنگینی مانند پتو استفاده می‌ کنید، حتماً در هنگام خرید به ظرفیت ماشین لباسشویی توجه کنید و ماشین لباسشویی با حداقل ظرفیت 10 کیلوگرم انتخاب کنید. زیرا ظرفیت‌ های پایین‌ تر معمولاً برای شستن این اقلام مناسب نیستند. برای درک این موضوع تصور کنید یک پتو بعد از خیس شدن چه وزن سنگینی را به خود می‌ گیرد. پس قضاوت کنید آیا مقدار لباس، پتو یا پرده که برای لباسشویی انتخاب کرده اید مناسب است؟

نحوه شستن پتو در ماشین لباسشویی
نحوه شستن پتو در ماشین لباسشویی

اگر میخواهید از نحوه شستن پتو در ماشین لباسشویی مطلع شوید، کلیک نمایید.

مشاهده مقاله

انداختن مقدار زیاد لباس در لباسشویی چه عوارضی دارد؟

عوارض گذاشتن بیش از حد لباس در ماشین لباسشویی

شاید بارها پیش‌آمده باشد که در هنگام کار با لباسشویی، لباس‌های کثیف خود را بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی در آن ریخته باشید و ماشین لباسشویی مانند گذشته کار خود را انجام داده باشد و همین مسئله باعث شده است که شما تصور کنید انداختن لباس بیش‌ از مقدار ظرفیت آن مشکلی برای ماشین لباسشویی ایجاد می‌ کند.

لازم به ذکر است بدانید در زمانی که شما درون مخزن ماشین لباسشویی بیش از ظرفیت آن لباس می‌ اندازید، به‌ اندازه کافی فضا برای چرخش لباس‌ ها و جریان آب در بین لباس‌ ها وجود ندارد و همین عامل باعث می‌ شود که لباس‌ ها خوب و تمیز شسته نشوند و یا ماشین لباسشویی در حین کار بلرزد و صدای زیادی از خود تولید کند. بنابراین به مقدار لباس در لباسشویی دقت ویژه ای داشته باشید.

انداختن لباس کم در ماشین لباسشویی چه مزایایی دارد؟

همانطور که می‌ دانید، استفاده از هر وسیله برقی شرایطی دارد که شما با رعایت آن می‌ توانید عمر دستگاه خود را افزایش دهید و مدت‌ زمان بیشتری بدون مشکل از آن استفاده کنید. ماشین لباسشویی نیز از این امر مستثنا نیست.

یکی از مهمترین نکات مورد نیاز جهت کار با لباسشویی که رعایت آن باعث افزایش عمر ماشین لباسشویی می‌شود انداختن لباس‌ های کثیف با توجه به مقدار ظرفیت ماشین لباسشویی و بررسی کردن آنها است. بهتر است در صورتی‌ که از ماشین لباسشویی با ظرفیت پایین استفاده می‌کنید و وزن لباس‌ های کثیف شما همیشه از ظرفیت ماشین لباسشویی بالاتر است، عمل شستن لباس‌ ها را در چندین دوره انجام دهید و یا اینکه متناسب با لباس‌ هایتان ماشین لباسشویی با ظرفیت مناسب خریداری کنید.

خلاصه ای از مقدار لباس در لباسشویی توسط آی پی امداد

با مطالعه مقاله مقدار لباس در لباسشویی متوجه شدید که از چه اندازه و استانداردی می توانید برای پر کردن دیگ دستگاه استفاده نمایید. همچنین لازم است بدانید که استفاده نادرست از وزن لباس در ماشین لباسشویی می تواند به دستگاه شما آسیب برساند. در صورتی‌ که ماشین لباسشویی شما به دلایل مختلفی مانند انداختن لباس بیش‌ از اندازه، استفاده بیش‌ از حد و … دچار مشکل شود، می توانید برای حل مشکل از خدمات نمایندگی مجاز تعمیرات لوازم خانگی و مخصوصاً لباسشویی استفاده کنید و از درست کردن آن به‌ وسیله افراد غیرحرفه‌ ای خودداری کنید.

پیشنهاد می‌ کنیم اگر در تهران زندگی می‌کنید و ماشین لباسشویی شما دچار مشکل شده است، با آی پی امداد، نمایندگی مجاز تعمیرات ماشین لباسشویی در تهران تماس بگیرید و برای حل مشکل خود در منزل اقدام کنید. تعمیرکاران آی پی امداد با تماس شما با تجهیزات کامل به منزلتان مراجعه و مشکل ماشین لباسشویی شما را در همان روز برطرف می‌کنند.

3.5/5 - (33 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

10 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • رضا صالحی 27 فروردین 1403

    اگر لباس کمی در لباس شویی هشت کیلویی بریزم آیا در خشک کردن لباس تاثیری دارد

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 27 فروردین 1403

      درود، خیر اگر لباس بیش از حد ظرفیت در لباسشویی بریزید، در عملکرد خشک کن مشکل ایجاد می شود.

      پاسخ دادن
  • M 19 اسفند 1401

    سلام آیا میتوانیم به لباسشویی 8کیلویی ،نیم کیلو لباس بیاندازیم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 21 اسفند 1401

      سلام، بله. ماشین‌های لباسشویی برای تحمل اندازه‌های مختلف بار طراحی شده‌اند، بنابراین شستشوی یک بار کوچک در ماشین‌های بزرگ‌تر کاملاً خوب است. در واقع، شستن یک بار کوچکتر می تواند به صرفه جویی در مصرف آب و انرژی در مقایسه با بارگیری کامل کمک کند. با این حال، به خاطر داشته باشید که اگر بارهای بسیار کوچک را به دفعات بشویید، ممکن است به طور کلی مصرف انرژی کمتری نسبت به شستن بارهای بزرگتر با دفعات کمتر داشته باشد.

      پاسخ دادن
  • منا 28 بهمن 1401

    چه مقدار‌ لباس‌ در هر‌ بار‌ شستشو‌ بریزم‌؟؟؟ در‌ روز‌ چند‌ بار‌ میتونم‌ استفاده‌ کنم‌ از‌ ماشین‌ لباسشویی‌ ۸ کیلویی؟؟؟؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 28 بهمن 1401

      سلام. پس از ریختن لباس در لباسشویی باید دقت کنید که اندازه یک وجب از روی آن خالی باشد. در روز هم می توانید تا چهار بار از لباسشویی استفاده کنید.

      پاسخ دادن
    • شقایق باقری 29 بهمن 1402

      سلام ببخشید لباسشویی من جدیدا موقع خشک کردن یه مقدار سروصدا میکنه، آیا وزن زیاد ریختم داخلش یا کم؟و اینکه باید فکر تعمیر باشم یا فعلا مشکلی نداره؟

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 29 بهمن 1402

        درود، کمک های زیر دستگاه، بلبرینگ، شفت و سه نظام را بررسی کنید.

        پاسخ دادن
  • شبنم 09 دی 1401

    با،سلام و احترام آیا انداختن لباس کم مثلا ۵ یا ۶ تکه نیز برای ماشین ضرر دارد؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 10 دی 1401

      اگر تا نصف پر شود خیر ضرری ندارد

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد