logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

مقایسه مصرف برق کولر گازی پنجره ای و اسپلیت

مقایسه مصرف برق کولر گازی پنجره ای و اسپلیت
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله مقایسه مصرف برق کولر گازی پنجره ای و اسپلیت به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

همراهان گرامی آی پی امداد، از شما دعوت میکنیم مطلبی که برای بررسی و مقایسه مصرف برق کولر گازی پنجره ای و اسپلیت آماده کرده ایم را مطالعه بفرمایید. مطالعه این مطلب به کسانی توصیه میشود که قصد خرید کولرگازی را دارند، اما هزینه های مصرف برق دستگاه نیز برای آنها مهم است و تمایلی به دیدن و پرداخت قبض های نجومی برق ندارند. کولر گازی پنجره ای و اسپلیت هر دو از دستگاه های بسیار پرطرفدار تهویه مطبوع بین خانواده های ایرانی هستند و در مورد کارایی آن ها حرفی نیست، اما با توجه به هزینه های روز افزون مصرف انرزی، در مورد مصرف برق آن ها ناگفته هایی هست که بهتر است قبل از خرید آن ها بدانید. با آی پی امداد همراه باشید.

میزان مصرف برق اسپلیت

به طور کلی مصرف برق اسپلیت به عوامل مختلفی وابسته است. اما میتوان گفت این دستگاه در طی یک ساعت 2900 وات برق مصرف می کند. البته لازم به ذکر است که اگر اسپلیت تنها روی فن کار کند، مصرف برق کمتری دارد و میزان مصرف آن به 750 وات در ساعت نیز می رسد که با توجه به ظرفیت و کارایی مناسب آن عدد بسیار خوبی است. همانطور که میدانید، کولرگازی اسپیلت را میتوان برای خنک کردن فضاهای بزرگ و یا چندین اتاق مورد استفاده قرار داد. پس چنین نتیجه ای به دست می آید که مصرف برق اسپلیت با در نظر گرفتن ظرفیت آن، بسیار مناسب است.

میزان مصرف برق اسپلیت

میزان مصرف برق کولرگازی پنجره ای

اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که تصور میکنید کولرگازی های پنجره ای به دلیل ساختار ساده و سهولت در نصب، به احتمال زیاد کم مصرف تر نیز هستند، اینگونه نیست. کولرگازی پنجره ای جزو دستگاه های پر مصرف است. اگر بخواهیم مصرف برق این دستگاه با کولر آبی را مقایسه کنیم، نتیجه این است که کولرگازی پنجره ای نسبت به کولر آبی 5 برابر بیشتر برق مصرف می کند.

کولرگازی پنجره ای بین 400 تا 2425 وات برق مصرف می کند! این مورد را نیز در نظر بگیرید که این دستگاه با این میزان مصرف برق، تنهایی توانایی خنک کردن یک اتاق را دارد. شاید از خود پرسیده اید چرا مصرف برق کولرگازی پنجره ای انقدر بالاست؟ برای پاسخ این سوال اجازه دهید میزان مصرف برق کولر گازی پنجره ای را با سایر دستگاه ها اینگونه مقایسه میکنیم:

  • میزان مصرف برق روزانه کولرگازی پنجره ای با 35 ساعت کار مداوم تلویزیون برابر است.
  • میزان برقی که کولرگازی پنجره ای روزانه مصرف می کند، برابر با میزان برقی است که پنکه سقفی برای 4 روز کار مداوم مصرف می کند.
  • مصرف برق کولرگازی پنجره ای با 2 روز کار مداوم فریزر برابر است.

میزان مصرف برق کولرگازی پنجره ای

چرا مصرف برق کولرگازی پنجره ای بالاست؟

حال میخواهیم به این سوال که چرا مصرف برق کولرگازی پنجره ای بالاست؟ دلیل این مشکل و مصرف بی رویه را میتوان در نحوه نصب آن جستجو کرد. همانطور که از اسم این نوع کولرگازی نیز پیداست، روی پنجره و روی چهارچوب آن نصب میشود. بنابراین احتمال وارد شدن هوای گرم به محیط داخلی بالاست و هوای خنک اتاق نیز میتواند از همان قسمت خارج شود. بنابراین کولرگازی پنجره ای باید برای مدت طولانی تری روشن بماند و کار کند تا این هدر رفتن انرژی جبران شود. پس بالا رفتن مصرف برق در کولرگازی پنجره ای دور از انتطار نیست.

مقایسه مصرف برق کولرگازی پنجره ای و اسپیلت

اگر مطلب را به دقت خوانده باشید، حال دیگر به جواب سوالتان در مورد میزان مصرف برق کولر گازی پنجره ای و اسپیلت رسیده باشید.

  • همانطور که گفته شد، برخلاف نظر بسیاری از افراد میزان مصرف برق کولرگازی پنجره ای خیلی بیشتر از کولرگازی اسپلیت است و دلیل آن نیز خدمتتان ارائه شد.
  • همچنین مصرف برق اسپلیت نسبت به میزان ظرفیت و هوای سردی که برای خنک کردن متراژهای بالا و چندین اتاق دارد، بسیار مناسب است.

آنچه در مورد مصرف برق اسپلیت و کولرگازی پنجره ای آموختیم

همراهان گرامی آی پی امداد، بسیار سپاسگذاریم و خرسند از اینکه حس خوب همراهی شما را تا انتهای مطلب استشمام کردیم. در این مطلب در مورد مصرف برق اسپلیت و کولرگازی پنجره ای اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دادیم.

  • حال میدانیم که مصرف برق کولرگازی اسپلیت بسیار کمتر از کولرگازی پنجره ای است. باید این را نیز بدانید که ظرفیت اسپلیت بسیار بیشتر از کولرگازی پنجره ای است.
  • همچنین در مورد بالا بودن میزان مصرف برق کولرگازی پنجره ای نیز گفته شد که به دلیل نصب نامناسب روی چهارچوب، احتمال نفوذ هوای گرم و هدر رفتن هوای خنک شده این اتفاق می افتد و مصرف برق کولرگاز پنجره ای را بالا می برد.

مطلبی که در حال مطالعه آن بودید حاصل زحمات تیم نویسندگان و راهنمایی های تکنسین های مجموعه آی پی امداد است. شما میتوانید سوالات خود را در بخش دیدگاه هر مطلب و یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید. چنانچه نیاز به حضور تعمیرکار در محل دارید، تکنسین های مجموعه آی پی امداد در کنار شما هستند.

3 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • یزدی 15 مرداد 1402

    سلام و عرض ادب. می خواستم بدونم اگر کولر گازی روی یک دمای مشخص دائم روشن باشه، مصرفش کمتر است یا اگر روی حالت اتومات قرار بگیرد. ممنون می شم راهنمایی کنید.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 15 مرداد 1402

      درود، اگر کولر روی درجه 18 یا 19 باشد، به دلیل کارکرد یکسره، مصرف برق بالاتری دارد. اما در صورتی که روی درجه های بالاتر باشد، سنسور فرمان قطع و وصل دستگاه را صادر کرده و مصرف پایین تری دارد.

      پاسخ دادن
  • حائری 01 مرداد 1402

    شما گفتید مصرف برق پنجره ای معادل ۳۵ ساعت تلویزیون ۲روز فریز و... است اما نگفتید مصرف اسپیلت معادل چند ساعت تلویزیون و چند ساعت فریزر و ... است ۲ مصرف پنجره ای کوچک از ۴۰۰ وات شروع میشه اما اسپیلت فن خالیش ۷۵۰ مصرف داره پر مصرف ترین کولر پنجره ای گازی طبق نوشته همین سایت ۲۵۰۰ است اسپیلت ۲۹۰۰ همه ی اسپیلت ها با یک کمپروسور و چند پنل قابلیت کار کردن ندارن پس چند جا نمیشه همشون رو استفاده کرد و در آخر اگر کولر گازی پنجره ای درست نصب بشه دمه پنجره نباشه رو دیوار آب بند نصب بشه تنها مشگلش صداشه حتی توی تک اتاق خیلی سریع تر و بهتر خنک میکند

    پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد