logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

میزان مصرف برق دستگاه بخور سرد یا گرم

میزان مصرف برق دستگاه بخور سرد یا گرم
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله میزان مصرف برق دستگاه بخور سرد یا گرم به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

همراهان گرامی آی پی امداد، ضمن خوش آمدگویی به شما، دعوت میکنیم مطلبی که با عنوان میزان مصرف برق دستگاه بخور سرد یا گرم برای شما آماده کرده ایم را مطالعه فرمایید. احتمالا بسیاری از شما ممکن است در فصل‌های سرد و خشک، به ویژه در زمستان، با خشکی گلو و بینی یا خشکی پوست مواجه شده باشید. همچنین در زمان سرما خوردگی و بروز خشکی سینوسی و حساسیت‌ های فصلی، شاید به هوای تازه و رطوبت نیاز داشته باشید. در این شرایط، استفاده از یک دستگاه بخور می ‌تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری در محیط داشته باشید.

شما همراهان همیشگی آی پی امداد میتوانید هر سوالی که در زمینه تعمیر این دستگاه دارید را از بخش دیدگاه هر مطلب و یا بخش پرسش و پاسخ سایت مطرح کنید تا تکنسین های حرفه ای ما به شما پاسخ دهند و در صورت نیاز به راهنمایی قدم به قدم، این کار را برای شما به صورت کاملا رایگان انجام خواهند داد. در این مطلب قصد داریم ابتدا توضیح دهیم که دستگاه بخور گرم و سرد چه نوع دستگاهی است و سپس در مورد مصرف برق آن نیز خواهیم گفت. امیدواریم تا پایان مطلب با آی پی امداد همراه باشید.

آشنایی با دستگاه بخور گرم و سرد

دستگاه ‌های بخور به منظور افزایش رطوبت محیط و کاهش خشکی هوا استفاده می ‌شوند. در مناطق با آب و هوای خشک و یا در فصل‌ های سرد که رطوبت هوا کاهش می ‌یابد، خشکی هوا مشکلات متعددی را ایجاد می ‌کند. استفاده از دستگاه بخور برای هر فضای بسته، می ‌تواند در کاهش خشکی هوا و پاک ‌سازی آلودگی آن، بسیار موثر باشد. خرید دستگاه بخور، گامی موثر در ایجاد فضایی با هوای تمیز و عاری از آلودگی در خانه و یا محل کار است. استفاده از دستگاه بخور می‌ تواند باعث افزایش بهتر تنفس، کاهش علائم آسم و بیماری‌ های تنفسی، کاهش سرماخوردگی و یا خشکی چشم و دیگر مشکلات شود.

آشنایی با دستگاه بخور گرم و سرد

امروزه به دلیل افزایش مشکلات محیط زیستی و آلودگی های هوا، با کمک دستگاه بخور سرد یا گرم فضای خانه می ‌تواند به دور از محیط آلوده بیرون، به محیطی پاک برای اعضای خانواده تبدیل شود. به خصوص برای خانواده‌هایی که دارای نوزاد و یا فرزندان کوچک هستند، استفاده از دستگاه بخور در قسمتی از خانه و یا محل کار، ضروری است.

دو نوع دستگاه بخور وجود دارد: دستگاه بخور سرد و دستگاه بخور گرم. دستگاه بخور سرد برای ایجاد رطوبت در فصل گرم و دستگاه بخور گرم برای فصل سرد استفاده می ‌شود. برخی از آن‌ها هم دارای بخور سرد و هم بخور گرم هستند. همچنین در برخی دیگر از دستگاه‌ های بخور، مکانیسم ‌هایی برای تصفیه هوا نیز وجود دارد.

مقایسه میزان مصرف برق دستگاه بخور سرد و گرم

مصرف برق دستگاه بخور سرد و گرم به نوع دستگاه و توان آن بستگی دارد. دستگاه‌های بخور سرد معمولاً دارای توان پایینی هستند و در حدود 30 تا 50 وات برق مصرف می ‌کنند. این میزان مصرف برق بسیار پایین است و به همین دلیل، مصرف برق آن‌ها در مقایسه با دستگاه‌های بزرگ‌ تر، به صرفه ‌تر است.

مقایسه میزان مصرف برق دستگاه بخور سرد و گرم

اما دستگاه‌های بخور گرم به دلیل استفاده از یک المان گرمایی برای تولید بخار و گرما، مصرف برق بیشتری نسبت به دستگاه ‌های بخور سرد دارند. معمولاً توان این دستگاه ‌ها حدود 1000 تا 2000 وات است که با توجه به مدت زمان استفاده، می ‌تواند مصرف برق بالاتری داشته باشد. در هر صورت، مصرف برق دستگاه بخور سرد و گرم بستگی به توان و طراحی آن دارد و باید در هنگام خرید، به این نکته توجه شود. همچنین بهتر است برای کاهش مصرف برق، دستگاه بخور را هنگام استفاده در مدت زمان کوتاهی روشن کرد و پس از استفاده، آن را خاموش کنید.

روش های کاهش مصرف برق دستگاه بخور سرد و گرم

در ادامه به بررسی راهکارهایی خواهیم پرداخت که به کمک آنها می توانید مصرف برق دستگاه بخور خود را کاهش دهید:

  • استفاده از دستگاه با توان کمتر

در هنگام خرید دستگاه، به توان آن توجه کنید و سعی کنید دستگاهی با توان کمتر را انتخاب کنید. این کار به شما کمک می ‌کند تا مصرف برق دستگاه بخور کاهش پیدا کند.

  • مدت زمان استفاده کوتاه

در هنگام استفاده از دستگاه بخور، سعی کنید زمان استفاده را کوتاه نگه دارید و پس از استفاده، دستگاه را خاموش کنید. همچنین، می ‌توانید برای استفاده مجدد، دستگاه را بعد از چند دقیقه خاموش کنید.

  • استفاده از آب سرد

در صورتی که دستگاه شما دارای قابلیت بخور سرد است، می ‌توانید از آن استفاده کنید. در این صورت، دستگاه فقط برای تولید بخار کوچکی از آب استفاده می ‌کند و مصرف برق کمتری دارد.

  • شستشوی منظم

دستگاه بخور باید منظماً شستشو شود تا عمر دستگاه افزایش یابد و مصرف برق آن نیز کاهش پیدا کند. تجمع کلسیم و رسوب درون دستگاه می ‌تواند باعث افزایش مصرف برق و کاهش کارایی دستگاه شود.

آنچه در مورد میزان مصرف برق دستگاه بخور گرم و سرد آموختیم

همراهان گرامی آی پی امداد، از اینکه تا پایان مطلب ما را همراهی کردید، از شما سپاسگذاریم. در این مطلب تمام سعی خود را به کار گرفتیم تا بتوانیم ضمن توضیح کارایی دستگاه بخور سرد و گرم، در مورد مصرف برق آنها نیز اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهیم.

  • حال میدانیم که مصرف برق دستگاه بخور گرم به دلیل استفاده از یک المان گرمایی برای تولید بخار و گرما نسبت به دستگاه‌های بخور سرد بیشتر است.
  • در انتهای مطلب نیز روش هایی برای کاهش مصرف برق دستگاه بخور سرد یا گرم ارائه کردیم و امیدواریم برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

مطلبی که در حال مطالعه آن بودید توسط تیم نویسندگان آی پی امداد و با همراهی و راهنمایی تکنسین های مجموعه آی پی امداد نوشته شده است. تکنسین های مجموعه آی پی امداد با توجه به اینکه سال ها است در زمینه تعمیر و نگهداری انواع لوازم برقی خانگی فعالیت می کنند، میتوانند برای نوشتن مقالات تخصصی نیز به نویسندگان کمک کنند. اگر شما ساکن شهر تهران و یا حومه هستید کافی است به سایت آی پی امداد مراجعه کنید و درخواست کنید که تکنسین در محل شما حضور پیدا کند.

3.7/5 - (3 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد