logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

دستگاه بخور سرد یا گرم برای چه متراژی مناسب است؟

comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله دستگاه بخور سرد یا گرم برای چه متراژی مناسب است؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

همانطور که میدانید، تامین رطوبت مورد نیاز محیط باعث بالا رفتن سطح کیفیت زندگی ما میشود. رطوبت کنترل شده و به اندازه ای که توسط دستگاه بخور سرد یا گرم ایجاد میشود، کمک می کند که تنفس بهتر و راحت تری داشته باشیم. به خصوص افرادی که از بیماری های تنفسی در عذاب هستند. در این مطلب قصد داریم در مورد اینکه هر دستگاه بخور سرد یا گرم برای چه متراژی مناسب است توضیح دهیم و به شما کمک کنیم بر اساس متراژ محیطی که در اختیار دارید، برای خرید دستگاه بخور با ظرفیت مناسب اقدام کنید. پس لطفا تا انتهای مطلب با آی پی امداد همراه باشید.

میزان رطوبت در محیط باید چقدر باشد؟

همانطور که رطوبت کم باعث ایجاد مشکل خواهد شد، میزان بالای رطوبت نیز شرایط رشد انواع قارچ، کپک و باکتری های بیماری زا ایجاد می کند. شاید برای شما عزیزان نیز سوال باشد که سطح مناسب رطوبت در محیط داخلی چقدر است. بر اساس آماری که توسط موسسه بین المللی ستاره انرژی (Energy Star)، منتشر شده است، گفته میشود که میزان رطوبت مناسب در محیط باید بین 30 تا 50 درصد باشد. البته در روزهای گرم تر سال به واسطه استفاده از وسایل سرمایشی بخش هایی از خانه خنک تر هستند و باید میزان رطوبت بین 30 تا 40 درصد باشد.

دستگاه بخور گرم و سرد چه متراژی از محیط را پوشش می دهند؟

برای پاسخ به این سوال باید ابتدا بدانید که دستگاه بخور سرد یا گرم که قصد خرید آن را دارید چه اندازه و قدرتی دارد.

انواع دستگاه بخور سرد و میزان تولید رطوبت بر اساس متراژ

دستگاه بخور رومیزی

  • این نوع از دستگاه بخور سایز بسیار کوچکی دارند.
  • به عنوان یک رطوبت ساز کوچک برای فضاهای محدود و کوچک مثل اتاق خواب، اتاق کودک و یا برای قرار دادن روی میز مناسب هستند.
  • این نوع دستگاه بخور به راحتی قابل حمل و جابجایی است. با توجه به اندازه کوچک آن ها، ظرفیت تولید رطوبت برای فضاهای کمتر از 30 متر مربع را دارد.

دستگاه بخور رومیزی

دستگاه بخور متوسط یا با ظرفیت بالاتر

  • این دستگاه های بخور روی زمین قرار داده میشوند و مناسب فضاهای بزرگ تر مثل سالن پذیرایی، اتاق های بزرگ در اداره ها و محیط های کاری هستند.
  • ظرفیت تولید بخار این نوع دستگاه ها برای تولید بخار در یک محیط با ابعاد بین 30 تا 75 متر مناسب است.
  • برای فضاهای بزرگتر از 75 متر مربع میتوانید از چندین دستگاه بخور با ظرفیت مناسب استفاده کنید و یا یک دستگاه رطوبت ساز بزرگتر را خریداری کنید.

دستگاه بخور متوسط یا با ظرفیت بالاتر

انواع دستگاه بخور گرم و میزان تولید رطوبت بر اساس متراژ

دستگاه بخور گرم کوچک رومیزی

  • این نوع بخور گرم به دلیل ابعاد کوچک و ظرفیت محدود برای تولید بخار گرم برای فضاهای کمتر از 25 متر مثل اتاق کودک، اتاق محیط کار یا اتاق خواب بسیار مناسب هستند.

دستگاه بخور گرم با ظرفیت بالاتر

  •  همانطور که مشخص است، این دستگاه با توان بیشتر و تولید رطوبت بیشتر، می تواند تا متراژ 50 متر را پوشش دهد.

هنگام خرید دستگاه بخور علاوه بر متراژ باید چه مواردی را در نظر بگیریم؟

به طور کلی به هنگام خرید دستگاه بخور علاوه بر ظرفیت دستگاه باید موارد دیگری را نیز در نظر داشته باشید که در ادامه به بررسی آنها پرداخته ایم:

  1. قبل از خرید دستگاه بخور سعی کنید نوع بخار آن را بر اساس ویژگی ها و عملکردهای خاصی که دارند، مثلا گرم باشد یا سرد، انتخاب کنید.
  2. مخزن آب دستگاه بخور را بررسی کنید. همانطور که میدانید، ظرفیت بالاتر مخزن، باعث تولید بخار بیشتر و عملکرد طولانی تر میشود.
  3. فاکتور بعدی که بهتر است حتما در نظر بگیرید، قابلیت تنظیم رطوبت آن هاست.
  4. میزان تولید صدا نیز بسیار مهم است. در برخی از دستگاه های بخور سرد یا گرم به دلیل ایجاد رسوب و یا کثیف بودن مخزن آب، صداهای عجیب تولید می شود. بنابراین اگر حساس هستید و تحمل صدا را ندارید، بهتر از فروشنده در مورد میزان صدای آن سوال کنید.
  5. مورد مهم دیگری که حتما باید آن را بدانید این است که پس کثیف شدن دستگاه بخور، بتوانید به راحتی آن را تمیز کنید. همانطور که میدانید، عدم تمیز کردن دستگاه بخور، روی عملکرد صحیح آن تاثیر می گذارد.

همراهان گرامی آی پی امداد از اینکه سایت ما را برای کسب اطلاعات در مورد ظرفیت دستگاه بخور سرد و گرم انتخاب کرده اید، خوشحالیم. لازم به ذکر است که مجموعه آی پی امداد در تلاش است با قرار دادن مقالات تخصصی، اطلاعات علمی درستی را در اختیار شما قرار دهد. همچنین به شما عزیزان کمک کند که اطلاعات خود را درباره لوازم خانگی برقی به روز نگه دارید.

4 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • عسل 08 آبان 1402

    برای اتاق خواب دستگاه بخور چند لیتری مناسبه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 09 آبان 1402

      درود، برای اتاق خواب با ابعاد کوچک تا ۲8 مترمربع می توانید از دستگاه بخور رومیزی کوچک، برای اتاق های متوسط با ابعاد ۳۷ از دستگاه بخور متوسط استفاده کرده و برای اتاق خواب های بزرگ تا ۴۶ مترمربع از مدل کنسولی و بزرگ دستگاه بخور استفاده نمایید.

      پاسخ دادن
      • علی 05 فروردین 1403

        سلام و خسته نباشید ببخشید منظورتون متر مکعب‌ هستش دیگه درسته؟ مثلا یه اتاق با طول ۶ و عرض ۴ و ارتفاع ۳ متر ما همون ۲۴ متر رو در نظر بگیریم یا ۷۲متر ؟ ممنون میشم جواب بدین واقعا برام مهمه فروشنده ها هم سئوال کردم با شک جواب میدادن

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 06 فروردین 1403

          درود، برای خرید دستگاه بخور واحد اندازه گیری مناسب براساس متر مکعب می باشد. بنابراین با توجه به اندازه های ذکر شده، حجم اتاق 72 متر مکعب است.

          پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد