logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تاریخچه دستگاه بخور

تاریخچه دستگاه بخور
زمان مطالعه: 3 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تاریخچه دستگاه بخور به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در این مطلب تاریخچه دستگاه بخور را بررسی خواهیم کرد. پس از خواندن این نقاله از آی پی امداد با مخترع اولین دستگاه بخور آشنا میشوید و در مورد تاریخچه استفاده از دستگاه بخور سرد و گرم اطلاعات بیشتری به دست می آورید. همچنین پیشرفت تکنولوژی دستگاه بخور در گذر زمان را خواهید خواند. لطفا تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

تاریخچه استفاده از دستگاه بخور سرد و گرم

دستگاه های رطوبت ساز چه از نوع گرم باشند و چه از نوع سرد، بهترین وسیله برای تولید رطوبت هستند و با کمک آن ها میتوان در روزهای سرد از خشک شدن هوای درون محیط داخلی جلوگیری کرد. امروزه اگر چه دستگاه های بخور گرم و سرد در انواع مختلف و با طراحی های متفاوت ساخته میشوند و به مرور زمان پیشرفت داشته اند، اما پیشینیان ما هم در سال ها قبل از میلاد به اهمیت وجود رطوبت در هوا پی برده بودند.

تاریخچه استفاده از دستگاه بخور سرد و گرم

بنابراین از دستگاه های بخور با طراحی های منحصر به فرد برای تولید بخار و دود در مراسم مذهبی و شفاعت و… استفاده می کردند. داشتن دستگاه بخور در گذشته به نوعی نماد قدرت و ثروت نیز تبدیل شده بود. در حال حاضر نیز از دستگاه های بخور سرد و گرم علاوه بر افزایش رطوبت هوا، برای ایجاد احساس آرامش، آرایش، زیبایی/ پاکسازی پوست و آروماتراپی نیز استفاده میشود.

اولین دستگاه رطوبت ساز در چه سالی اختراع شد؟

نخستین دستگاه بخور در 27 ژوئیه سال 1962 توسط شخصی به نام “رایموند بنکس” اختراع شد و به ثبت رسید. اولین دستگاه های بخور با طراحی بسیار ساده و ویژگی های محدود ساخته شدند. این دستگاه ها معمولا دارای مخزن کوچکی بودند که درون آن را از آب پر می کردند و با استفاده از حرارت آب درون آن را تبخیر می کردند تا به شکل بخار درآید و از این طریق رطوبت ایجاد شود و از میزان خشکی هوا کاسته شود. امکان کنترل دمای آب در دستگاه های بخور ابتدایی وجود نداشت و تنها برای ایجاد رطوبت آب را گرم می کردند و به همان اندازه نیز رطوبت ایجاد می شد.

پیشرفت های تکنولوژی دستگاه بخور در گذر زمان

دستگاه های بخور سرد و گرم مانند همه لوازم برقی به مرور زمان در مسیر پیشرفت قرار داشتند و تغییرات زیادی در طراحی، ساخت و متریال به کار رفته در آن ها را شاهد هستیم. آنچه در ادامه خواهید خواند، همه تغییراتی است که تکنولوژی در دستگاه های بخور ایجاد کرده است و ممکن است خواندن آن برای شما جالب باشد.

پیشرفت های تکنولوژی دستگاه بخور در گذر زمان

قابلیت کنترل دما

  • یکی از بهترین قابلیت های افزوده شده به دستگاه بخور گرم امکان تنظیم دما است. با این قابلیت کاربر میتواند بر اساس شرایط و دمای محیط، دمای بخار تولید شده را تنظیم کند.

کنترل رطوبت

  • برای کنترل رطوبت محیط کاربر میتواند رطوبت دستگاه بخور را تنظیم کند. برخی از افراد تمایلی به مرطوب شدن بیش از حد هوا ندارند. این قابلیت به آن ها اجازه می دهد میزان رطوبت دستگاه را تنظیم کنند.

تایمر

  • در دستگاه بخورهای پیشرفته امکان تنظیم تایمر و مدیریت زمان روشن بودن دستگاه وجود دارد. قطعا این ویژگی به کنترل میزان رطوبت محیط کمک بسیاری می کند.

صفحه نمایش

  • در جدیدترین دستگاه بخورهای گرم و سرد، صفحه نمایش هایی به کار رفته که کاربر از طریق آن میتواند میزان رطوبت، دمای محیط و وضعیت عملکرد دستگاه را مشاهده کند.

کنترل از راه دور

  • نسل جدید دستگاه بخور گرم و سرد با قابلیت اتصال به اینترنت و کنترل از راه دور به کاربر اجازه می دهند که بدون رفتن به کنار دستگاه و از راه دور تنظیمات آن را تغییر داده و عملکرد آن را کنترل کنند.

مخزن برای استفاده از عصاره ها و روغن های معطر

  • هدف از ساخت دستگاه بخورهای پیشرفته فقط و فقط راحتی و آسایش کاربران است. به همین دلیل است که در این دستگاه ها مخزن های برای ریختن عصاره و روغن های معطر در نظر گرفته شده است.
  • با وجود مخزن مخصوص برای ریختن عصاره ها، همزمان با کارکرد دستگاه و تولید بخار، محیط نیز بسیار خوشبو میشود.

سیستم تصفیه هوا

  • یکی از ویژگی های دستگاه بخورهای پیشرفته، داشتن قابلیت تصفیه هوا و تاثیر بر آلاینده و ذرات گرد و غبار است.
  • دستگاه بخورهای دارای سیستم تهویه هوا علاوه بر بالاتر بردن رطوبت محیط، هوای تمیزتری نیز تولید می کنند.
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد