logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

مزایا و معایب جاروبرقی رباتیک

مزایا و معایب جاروبرقی رباتیک
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله مزایا و معایب جاروبرقی رباتیک به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در طول سال ها، جاروبرقی به بخشی جدایی ناپذیر از خانه و محل کار ما تبدیل شده است که تاکنون انواع مختلفی از این دستگاه عرضه شده که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و شاید برایتان سوال باشد که جاروبرقی رباتیک چیست؟ و چرا این نوع جاروبرقی ها به بازار عرضه شده اند. در ادامه همراه آی پی امداد باشید تا به جارو برقی رباتیک چگونه کار می کند؟ مزایا و معایب جاروبرقی رباتیک و خرید جاروبرقی رباتیک به چه کسانی توصیه می شود؟ بپردازیم. همچنین پیشنهاد می شود در بخش نظرات، نظر خودتان را درباره جاروبرقی رباتیک با ما درمیان بگذارید.

خلاصه ای از مزایا و معایب جاروبرقی رباتیک

کاربران گرامی آی‌ پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از مزایا و معایب جاروبرقی رباتیک را مطرح کرده ایم.

جاروبرقی رباتیک چیست؟
  • جاروبرقی های هوشمندی هستند که می توانند به صورت هوشمند منزل و محیط را تمیز کنند.
نحوه کار جارو برقی رباتیک 
  • با استفاده از برنامه هایی که به آن ها داده می شود می توانند اطراف را شناسایی کنند و کار خود را شروع کنند.
مزایای جارو برقی رباتیک
  • عملکرد مناسب روی انواع زمین
  • تمیز کردن زیر وسایل خانه
  • نگهداری ارزان و راحت
  • صرفه‌ جویی در زمان
  • تمیز کردن محیط بدون نیاز به دخالت کاربر
معایب جارو برقی رباتیک
  • عمر کوتاه باتری جاروبرقی
  • قیمت بالا
  • قدرت پاک‌کنندگی کمتر نسبت به جاروبرقی‌ های معمولی
  • عدم توانایی در تمیز کردن پله‌ ها
آیا جاروبرقی رباتیک ارزش خرید دارد؟
  • برای افرادی که دوست دارند همیشه محیطی تمیز داشته باشند.
  • برای افرادی که توانایی تمیز کردن محیط را ندارند مناسب است.

جاروبرقی رباتیک چیست؟

شاید برایتان سوال باشد که جاروبرقی رباتیک چیست؟ و اصلا چرا این نوع جاروبرقی ها داخل بازار هستند و چه ویژگی هایی دارند:

  • جاروبرقی رباتیک ابزاری هوشمند برای تمیز کردن محیط است.
  • این دستگاه که به صورت صفحه دایره ای ساخته شده است در محیط مورد نظر بدون دخالت کاربر قابل جاروبرقی و تمیز کردن است.
  • جاروبرقی های رباتیک به لطف سیستم هوشمند خود در حین تمیز کردن محیط به موانع برخورد نمی کنند و می توانند بهترین بازدهی را خدمتتان تحویل دهند.
  • علاوه بر این، این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که به راحتی از پایه های میز، زیر صندلی ها و در گوشه های اتاق عبور می کند و به جایی گیر نخواهد کرد.

جاروبرقی رباتیک چیست؟

انواع مختلفی از جاروبرقی رباتی در بازار وجود دارد که هر کدام عملکرد خاصی دارند. به عنوان مثال، برخی از آنها علاوه بر جارو کردن فرش، برای جارو کردن زمین نیز قابل استفاده هستند، در حالی که برخی دیگر برای جارو کردن موهای حیوانات خانگی مناسب تر هستند اما می توانید از مدل های معمولی برای این امر نیز استفاده کنید. با توجه به قابلیت های هر ربات جاروبرقی می توانید به راحتی مدل مورد نظر را انتخاب و خریداری کنید.

جارو برقی رباتیک چگونه کار می کند؟

وقتی صحبت از جمع آوری گرد و غبار و خاک از روی فرش ها و کف زمین می شود، جاروبرقی های رباتی مانند یک جاروبرقی غول پیکر عمل می کنند:

  • با استفاده از یک سری برس و در برخی موارد یک میله برس چرخان برای بلند کردن و جمع آوری خاک
  • معمولا کثیفی قبل از ورود به محفظه گرد و غبار از طریق یک فیلتر فشار داده می شود، در حالی که برخی از جاروبرقی های روباتی باید به صورت دستی تخلیه شوند.
  • برخی دیگر به طور خودکار محتویات محفظه گرد و غبار خود را در یک ظرف گرد و غبار تخلیه می کنند.
  • اکثر ربات های جاروبرقی دایره ای هستند، بنابراین چندین برس کوچک از لبه جاروبرقی وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که گرد و غبار و زباله هایی که روی زمین جمع می شوند به خوبی تمیز شوند.
  • جاروبرقی های گران قیمت رباتی از لیزرهای مادون قرمز برای اندازه گیری و شکل اتاق استفاده می کنند، در حالی که مدل های ارزان تر به نوارهای مرزی فیزیکی که روی زمین قرار می دهید متکی هستند تا اطمینان حاصل شود که ربات ها فقط یک منطقه خاص را تمیز می کنند.
  • در هر دو روش، جاروبرقی ربات معمولا به روشی منطقی در اطراف اتاق حرکت می کند و اطمینان حاصل می کند که هر اینچ فرش یا کف سخت تمیز می شود.
  • این سنسورها همچنین زمانی که جاروبرقی بین اتاق‌ های طبقات مختلف مانند موکت یا کف سخت حرکت می‌کند، استفاده می‌ شود تا از گیر کردن بین این دو جلوگیری کند.
  • اگر می‌ خواهید مطمئن شوید که کارها طبق برنامه انجام می‌ شوند یا می‌ توانید از یک برنامه (یا کنترل از راه دور) برای شروع فرآیند تمیز کردن استفاده کنید، می‌توانید زمانی که تمیز کردن تمام شد، یک تایمر تنظیم کنید.

جارو برقی رباتیک چگونه کار می کند

مزایای جاروبرقی رباتیک

جاروبرقی های رباتیک به دلیل مزایایی که دارند به صورت انبوه تولید و به بازار عرضه می شوند. در زیر نمونه هایی از مزایای این دستگاه را برای شما آورده ایم.

  1. عملکرد مناسب روی انواع زمین
  2. تمیز کردن زیر وسایل خانه
  3. نگهداری راحت و مقرون به صرفه
  4. صرفه‌ جویی در زمان
  5. پاکسازی محیط بدون دخالت کاربر

عملکرد مناسب روی انواع زمین از مزایای جاروبرقی رباتیک

ربات جاروبرقی روی سطوح سخت بهترین عملکرد را دارد. بنابراین اگر کف محل کار یا خانه شما از سنگ یا پارکت است خرید این دستگاه را به شما توصیه می کنیم. ربات جاروبرقی می تواند به راحتی برروی آن حرکت کند و گرد و غبار و کثیفی های کوچک را تمیز کند.

عملکرد مناسب روی انواع زمین از مزایای جاروبرقی رباتیک

تمیز کردن زیر وسایل خانه از مزایای جاروبرقی رباتیک

یکی از چالش های نظافت، نظافت زیر مبلمان مانند مبل، تخت و میز است. ارتفاع کم جاروبرقی رباتی باعث می شود به راحتی زیر اشیاء داخل خانه رفته و همه جا را تمیز کند. برس نصب شده در پایین ربات می تواند گرد و غبار را از اطراف خانه و زیر مبلمان پاک کند.

 تمیز کردن زیر وسایل خانه از مزایای جاروبرقی رباتیک

نگهداری راحت و مقرون به صرفه از مزایای جاروبرقی رباتیک

کافی است هر از چند گاهی از جاروبرقی رباتیک استفاده کنید تا برای مدت طولانی برای شما کار کند. برخی از جاروبرقی های رباتیک موجود در بازار می توانند پس از حذف محیط و تخلیه مخزن خود، خود را شارژ کنند. این بدان معنی است که برای حفظ بهداشت خود نیازی به انجام کار خاصی ندارید. جاروبرقی های رباتیک راه حلی بی دردسر و مورد انتظار هستند.

صرفه‌ جویی در زمان از مزایای جاروبرقی رباتیک

جارو کردن محیط کاری دشوار و زمان بر است. جاروبرقی های رباتیک می توانند دردسر جارو کردن را برای شما به صفر برسانند. دیگر لازم نیست وقت خود را صرف جارو کردن گوشه و کنار خانه کنید، فقط جاروبرقی رباتیک خود را روشن کنید و بنشینید و استراحت کنید. با یک جاروبرقی رباتیک، زمانی که صرف جاروبرقی می کنید متعلق به شماست و می توانید در آن زمان کتاب بخوانید.

پاکسازی محیط بدون دخالت کاربر از مزایای جاروبرقی رباتیک

مهمترین دلیل محبوبیت جاروبرقی های رباتیک بدون شک خودکار بودن آنهاست. برخلاف جاروبرقی های سنتی که باید به صورت دستی کنترل شوند، جاروبرقی های رباتی به طور هوشمند تمام محیط را جارو می کنند. اگر بیرون از خانه کار می کنید، می توانید ربات خود را هنگام خروج از خانه روشن کنید و پس از بازگشت خانه تمیزی داشته باشید. این ویژگی همچنین برای کسانی که مشکلات حرکتی دارند عالی است؛ زیرا نیازی به جاروبرقی زدن نیست.

معایب جاروبرقی رباتیک

جاروبرقی رباتی در کنار مزایایی که دارد معایبی نیز دارد که باید قبل از خرید جاروبرقی به آن ها توجه کنید. در زیر به چند نمونه از این مشکلات اشاره شده است:

  1. عمر کوتاه باتری جاروبرقی
  2. قیمت بالا
  3. قدرت پاک‌ کنندگی کمتر نسبت به جاروبرقی‌ های معمولی
  4. عدم توانایی در تمیز کردن پله‌ ها از معایب جاروبرقی رباتیک

عمر کوتاه باتری جاروبرقی

اکثر جاروبرقی های رباتی عمر باتری کوتاهی دارند. از طرفی این جاروبرقی مدت زمان نسبتا زیادی طول می کشد تا کل محیط را تمیز کند. این دو مشکل در کنار هم گاهی باعث می شوند که باتری جاروبرقی رباتی در میانه کار تمام شود. جاروبرقی های رباتیک به طور متوسط ​​حدود دو ساعت شارژ خود را حفظ می کنند، اما زمان بیشتری برای شارژ شدن نیاز دارند. البته اگر محیطی که به دنبال آن هستید خیلی بزرگ نباشد، همین مقدار شارژ کفایت می کند.

عمر کوتاه باتری جاروبرقی

قیمت بالا از معایب جاروبرقی رباتیک

به طور کلی جاروبرقی های رباتیک قیمت بیشتری نسبت به جاروبرقی های معمولی دارند و باید بودجه مناسبی برای خرید جاروبرقی رباتی در نظر بگیرید. در واقع استفاده از این جاروبرقی ها باعث صرفه جویی زیادی در زمان شما می شود، بنابراین پرداخت هزینه زیادی برای خرید این ابزار در دراز مدت نتیجه خواهد داد.

قدرت پاک‌ کنندگی کمتر نسبت به جاروبرقی‌ های معمولی

اگرچه استفاده از جاروبرقی های رباتیک باعث صرفه جویی در زمان و سهولت کار می شود، اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که قدرت پاک کنندگی این جاروبرقی ها از برخی جاروبرقی های معمولی کمتر است. علاوه بر این، جاروبرقی ربات شما می تواند بین خطوط یا موانع مشابه گیر کند و ممکن است برای ادامه کار لازم باشد آن را جابجا کنید. این مشکل گاهی باعث می شود که جاروبرقی نتواند به درستی تمام مناطق مورد نظر محیط را جارو کند و عملکرد ضعیف تری نسبت به جاروبرقی های معمولی از خود نشان دهد.

عدم توانایی در تمیز کردن پله‌ ها از معایب جاروبرقی رباتیک

جاروبرقی های رباتیک برای محیط های مسطح انتخاب خوبی هستند اما متاسفانه نمی توانند از پله ها بالا بروند. ارتفاع کوتاه تر تاثیری در عملکرد این دستگاه ندارد، اما ظاهر این دستگاه به گونه ای است که اجازه نمی دهد این دستگاه به سمت بالا برود.

عدم توانایی در تمیز کردن پله‌ ها از معایب جاروبرقی رباتیک

خرید جاروبرقی رباتیک به چه کسانی توصیه می شود؟

اگرچه جاروبرقی های رباتیک می توانند نظافت محیط را آسان تر کنند، اما محدودیت هایی دارند که آنها را برای همه نامناسب می کند. جاروبرقی های رباتی روی سطوح سخت مانند سنگ یا پارکت بسیار خوب عمل می کنند. در مورد سطوح نرمی مانند فرش و موکت وضعیت کمی متفاوت است و این جاروها نمی توانند خیلی خوب روی این سطوح کار کنند. از طرفی اگر موانع زیادی در محیط مورد نظر شما وجود داشته باشد، ربات جاروبرقی نمی تواند آن محیط را آنطور که باید تمیز کند. در عوض، این جارو برقی ها می توانند در محیطی با حداقل موانع بسیار خوب عمل کنند. همانطور که در مقاله مزایا و معایب جاروبرقی رباتیک اشاره کردیم، قیمت این جاروبرقی های رباتیک بالاتر از جاروبرقی های معمولی است. پیشنهاد می کنیم اگر قصد خرید مدل جاروبرقی رباتی را دارید، بودجه مناسبی را برای خرید آن اختصاص دهید زیرا خرید مدل ارزان و بی کیفیت چندان موثر نیست.

4.2/5 - (4 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد