logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

قهوه روبوستا چیست؟

قهوه روبوستا چیست؟
قهوه روبوستا چیست
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله قهوه روبوستا چیست؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

شاید برای شما نیز این موضوع پیش آمده باشد که برای خرید قهوه به یک قهوه فروشی مراجعه کرده باشید و در آنجا با اسامی و مشخصاتی روبرو شوید که اطلاعاتی از آن ندارید مانند قهوه روبوستا چیست؟ و دیگر مشخصات قهوه. قهوه روبوستا یکی از قهوه هایی است که بسیاری از افراد مشتاق به دانستن اطلاعات بیشتری در رابطه با ویژگی های قهوه روبوستا هستند. پس با ما در ادامه این مقاله از آی پی امداد همراه باشید تا برای شما انواع قهوه روبوستا، بهترین قهوه روبوستا و شکل ظاهری قهوه روبوستا را توضیح دهیم.

کاربران گرامی؛ چنانچه پرسش قهوه ربوستا چیست برای شما هم مطرح است به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله با آی پی امداد همراه باشید.

قهوه روبوستا چیست؟

قهوه روبوستا اولین بار در قرن 18 میلادی و توسط بلژیکی ها کشف شد و با نام تجاری Coffea canephora نام گذاری گردید. نژاد قهوه روبوستا از درخت های بومی جنگل های استوایی می باشد. روبوستا سهمی 40 درصدی از بازار قهوه جهان دارد و در بین بسیاری از کشورها محبوبیت زیادی دارد. گیاه قهوه روبوستا بسیار بادوام و مقاوم است. به طوری که در دماهای بالا نیز رشد می یابد و تابش نور خورشید را نیز تحمل می کند. تنها چیزی که برای رشد هرچه بیشتر قهوه روبوستا موثر است، آب فراوان می باشد.

قهوه روبوستا

بهترین قهوه روبوستا کدام است؟

انواع قهوه روبوستا یکی از محبوب ترین و خوش طعم ترین قهوه های موجود در بازار قهوه می باشند. به همین دلیل شرکت های بسیاری در سرتاسر دنیا اقدام به تولید قهوه روبوستا نموده اند. بنابر این انتخاب و گزینش یک برند به عنوان بهترین قهوه روبوستا کار چندان راحتی نخواهد بود و شاید این برند از نظر هرکدام از مصرف کنندگان قهوه روبوستا متفاوت باشد.

ویژگی های قهوه روبوستا چیست؟

قهوه روبوستا یکی از پرمصرف ترین قهوه های جهان می باشد که به دلیل داشتن ویژگی های زیر در طی سالیان به یکی از محبوبترین قهوه های جهان تبدیل شده است:

  • طعم تلخی کم
  • میزان کافئین در دانه های روبوستا 7/1 تا 4 درصد است که در مقایسه با قهوه هایی مثل عربیکا تقریبا دو برابر است.
  • قیمت مناسب قهوه روبوستا
  • یکی دیگر از ویژگی های قهوه روبوستا چربی و قند کمتر آن است.
  • گیاه این قهوه در برابر نور خورشید و آفت بسیار مقاوم است.

مشخصات قهوه روبوستا

برندهای تولید کننده قهوه روبوستا کدامند؟

در ادامه به معرفی برندهای تولید کننده قهوه روبوستا می پردازیم:

  • Death wish coffe: یکی از محبوب ترین مارک های تولیدکننده قهوه روبوستا می باشد که ترکیبی از قهوه روبوستا و عربیکا است. این قهوه هم از نظر طعم و هم از نظر کافئین از قوی ترین قهوه های جهان به حساب می آید و یک فنجان از آن به اندازه دو فنجان از قهوه های دیگر حاوی کافئین است.
  • قهوه Connonball: این قهوه طعمی همانند طعم شکلات تلخ و بو داده دارد که هم می توان به صورت دمی و هم در دستگاه اسپرسو از آن استفاده کرد.
  • Valhalla java: یکی دیگر ازمعروف ترین تولیدکنندگان قهوه روبوستاست و رایحه ای مشابه به رایحه گردو و نان دارد.
  • قهوه Anni: این نوع یکی از قهوه های ویتنامی است که دارای رنگ بسیار تیره است اما هیچ ماده افزودنی به آن اضافه نشده است.

شکل ظاهری قهوه روبوستا چگونه است؟

یکی دیگر از مشخصاتی که شما را در انتخاب بهترین انواع قهوه روبوستا یاری می کند، شناخت شکل ظاهری آن است. در ادامه به معرفی شکل ظاهری قهوه روبوستا برای شما می پردازیم:

  • خطی که در وسط دانه قهوه روبوستا قرار دارد، تقریبا یک خط صاف است.
  • دانه های قهوه روبوستا گرد هستند و تقریبا شکل دایره ای دارند.
  • دانه های روبوستا در مقایسه با دانه های دیگر مانند عربیکا کوچک تر هستند.

شکل ظاهری قهوه روبوستا

مزایای قهوه روبوستا چیست؟

همانطور که گفتیم، قهوه روبوستا سهم 40 درصدی از سهم بازار قهوه دارد. با توجه به این آمار به بررسی مزایای قهوه روبوستا می پردازیم:

  • در شرایط تابش نور زیاد نیز رشد می کند.
  • در برابر آفت ها بسیار مقاوم هستند.
  • آسان بودن کشت این محصول
  • یکی از مهمترین مزایای انواع قهوه روبوستا بالا بودن میزان کافئین آن است.
  • کم چرب بودن دانه های آن
  • هزینه های مناسب این قهوه

نتیجه گیری از معرفی قهوه روبوستا

قهوه روبوستا چیست؟ به طور کلی همه برندهای انواع دانه قهوه در سرتاسر دنیا طرفداران خود را دارند که با توجه به سلیقه خود اقدام به انتخاب قهوه می نمایند. اما مساله ای که باید به آن توجه داشت، این است که با شناختن دقیق نوع دانه های قهوه و ویژگی های آنها می توانید دانه قهوه ای که بیشترین سازگاری با سلیقه شما دارد را انتخاب نمایید.

کاربران گرامی؛ چنانچه با بروز خرابی در اسپرسوساز خود مواجه شدید می توانید از خدمات نمایندگی تعمیر اسپرسو ساز در تهران بهره مند شوید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد