logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای خرید دانه سبز قهوه

راهنمای خرید دانه سبز قهوه
راهنمای خرید دانه سبز قهوه
زمان مطالعه: 3 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای خرید دانه سبز قهوه به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

راهنمای خرید دانه سبز قهوه یکی از مهمترین مواردی است که جهت تهیه قهوه عالی از تاثیر زیادی برخوردار است. به طور کلی انتخاب نوع قهوه در طعم و مزه نهایی آن حرف اول و آخر را می زند. ممکن است شما قهوه های معروف موجود در بازار مثل قهوه ترک، فرانسه و … را به خوبی بشناسید. اما آیا تا به حال نام دانه سبز قهوه را شنیده اید؟ باید به شما بگوییم که قهوه سبز از انواع قهوه موجود در بازار بوده که طرفداران زیادی نیز دارد. اگر شما با فواید دانه سبز قهوه و مشخصات طعم دانه سبز قهوه آشنایی ندارید، پس در مقاله خرید دانه سبز قهوه همراه ما باشید.

کاربران گرامی؛ چنانچه پرسش های زیادی در مورد خرید دانه سبز قهوه دارید، به شما توصیه می کنیم تا در این بخش با راهنمای خرید دانه سبز قهوه در آی پی امداد با ما همراه باشید.

دانه سبز قهوه چیست؟

دانه سبز قهوه در واقع همان دانه های معمولی قهوه ولی در مرحله ابتدایی تر هستند. یعنی مرحله ای که این دانه ها هنوز بو داده نشده اند. عصاره دانه سبز قهوه به عنوان یک مکمل غذایی محبوب استفاده می شود. این ماده دارای اسید کلروژنیک فراوان می باشد که اثر آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی دارد.

دانه سبز قهوه چیست؟

فواید دانه سبز قهوه چیست؟

قهوه ها چه از نوع سبز چه نوع بو داده شده خواص بسیار زیادی برای ما دارند که در ادامه به بررسی برخی خواص دانه سبز قهوه می پردازیم:

  • قهوه سرشار از آنتی اکسیدان است، اما میزان این آنتی اکسیدان در دانه سبز قهوه از نسبت آن در قهوه بو داده شده بیشتر می باشد.
  • دانه قهوه سبز باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن و شکستن پیوندهای چربی و آب شدن آنها می شود.
  • دانه سبز قهوه با پاکسازی کبد از سموم و کلسترول به عنوان یک ماده سم زدا عمل می کند.
  • یکی دیگر از فواید مهم دانه سبز قهوه دارا بودن ویتامین ها و مواد مورد نیاز برای جلوگیری از پیری و افتادگی پوست می باشد.

دانه سبز قهوه با کیفیت را چگونه انتخاب نماییم؟

دانه سبز قهوه برای ذائقه هر فرد متفاوت می باشد. برای انتخاب دانه سبز قهوه باکیفیت و همچنین هر کدام از دانه های سبز قهوه مناطق خاص خواص متفاوتی با یکدیگر دارند. در ادامه به معرفی برخی خواص مناطق مختلفی که قهوه برداشت می شود، می پردازیم:

  • دانه های قهوه سبز منطقه آمریکای جنوبی و مرکزی به طعم گلی و مرکبات شهرت دارند.
  • پس اگر تلخی زیاد در قهوه را نمی پسندید، می توانید از دانه سبز قهوه که از مناطق آمریکای جنوبی و مرکزی کشت می شود، استفاده کنید.
  • دانه سبز قهوه در منطقه مکزیک بیشتر از نوع ارگانیک بوده و طعمی مشابه شکلات دارند.
  • دانه سبز قهوه برزیل معمولا شیرین تر و خوش طعم تر هستند و طعم آنها طعمی شکلاتی و آجیلی است.

دانه سبز قهوه با کیفیت را چگونه انتخاب نماییم؟

روش های فرآوری دانه سبز قهوه به چه صورت است؟

قهوه ها معمولا به دو روش فرآوری می شوند که در ادامه به شرح روش های فرآوری دانه سبز قهوه می پردازیم:

  • روش خشک یا طبیعی: به خشک شدن دانه های سبز قهوه در معرض مستقیم هوا و بدون دخالت روش خشک گفته می شود که در این روش دانه هایی شیرین تر و سنگین تر تولید می شود.
  • روش مرطوب یا شسته شده: دانه ها در این روش به دلیل شسته شدن طعمی نرم تر و ملایم تر خواهند داشت.

دانه سبز قهوه را چگونه بخوریم؟

برای میل کردن دانه سبز قهوه نیاز به انجام کار خاصی نیست. فقط در مواردی که شما دارای بیماری زمینه ای مانند فشار خون، قند، افت فشار و … هستید، از مصرف سرخود دانه سبز قهوه پرهیز نمایید. در غیر اینصورت میت وانید مانند سایر قهوه ها این قهوه را به صورت پودر کرده و نوش جان کنید و برای شیرین کردن آن نیز می توانید از عسل استفاده نمایید.

دانه سبز قهوه را چگونه بخوریم؟

مشخصات طعم دانه سبز قهوه

دانه های قهوه های سبز معمولا در طعم های مختلفی در بازار وجود دارند که شما با توجه به نیاز و سلیقه خودتان می توانید نوع آن را انتخاب نمایید. در ادامه به معرفی مشخصات طعم دانه سبز قهوه می پردازیم:

  • طعم flower: اگر دانه های با طعم گل و شهد گل دوست دارید، این نوع قهوه سبز را انتخاب نمایید.
  • با طعم berry: اگر طعم میوه ها و مرکبات را دوست دارید، این نوع قهوه انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.
  • طعم refresh: قهوه ای که اسیدیته بالاتری داره و حس شادابی بیشتری در شما ایجاد می کند.
  • با طعم complexity: به مخلوط چند دانه سبز قهوه پیچیدگی دانه قهوه گفته می شود.

نتیجه گیری از راهنمای خرید دانه سبز قهوه

اینکه شما چه نوع طعمی را برای قهوه خود می پسندید، امری است کاملا سلیقه ای اما در مورد خواص دانه سبز قهوه با توجه به بکر بودن این دانه ها و قرار نگرفتن تحت فرآیندی برای فرآوری شدن خواص آنتی اکسیدانی آنها بیشتر بوده و همچنین شما می توانید این دانه ها را در طعم هایی که در مقاله راهنمای خرید دانه سبز قهوه به آنها اشاره کردیم، تهیه و مصرف نمایید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد