logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

فیلتر قهوه کاغذی استفاده کنیم یا دائمی؟

فیلتر قهوه کاغذی استفاده کنیم یا دائمی؟
فیلتر قهوه کاغذی استفاده کنیم یا دائمی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله فیلتر قهوه کاغذی استفاده کنیم یا دائمی؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اگر شما جزء آن دسته افرادی هستید که هنگام تهیه قهوه به ریزترین مسائل مانند اینکه فیلتر قهوه کاغذی استفاده کنیم یا دائمی؟ دقت می کنید، قطعا بررسی فیلتر قهوه مسئله ای مهم به حساب می آید. زیرا یعضی افراد در هنگام نوشیدن قهوه از حس کردن حتی ریزترین دانه های قهوه در دهانشان احساس ناخوشایندی دارند. برخی بر این باورند که در کافی شاپ ها بهتر است از فیلتر دائمی قهوه ساز استفاده شود. برخی دیگر نیز مخالف این نظر را دارند و موافق با کاغذ صافی قهوه هستند. اما در واقعیت فیلتر قهوه کاغذی بهتر است یا دائمی؟ پس اگر این موضوع سوال شما نیز می باشد، با ما در مقاله بررسی فیلترهای قهوه کاغذی و فلزی و تفاوت آنها در آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی؛ در صورتی که برای شما نیز سوال فیلتر قهوه کاغذی استفاده کنیم یا دائمی پیش آمده است، در این مقاله با متخصصین آی پی امداد همراه باشید.

فیلتر قهوه کاغذی چیست و چه مشخصاتی دارد؟

همانطور که از اسم فیلتر مشخص است، این ورقه های از جنس کاغذ بین دو چیز نقش حائل را بازی می کنند. همچنین مانع نفوذ حتی ریزترین دانه ها می گردند. اما حال این سوال پیش می آید که فیلتر قهوه کاغذی چیست؟ در فیلترهای قهوه نیز فضای بین بافت این کاغذ به قدری ریز است که حتی ریزترین دانه های قهوه توانایی عبور از آن را نمی توانند داشته باشند. به همین دلیل یک فنجان قهوه که با فیلتر تهیه می شود، بسیار خالص و فاقد هرگونه ذراتی در داخل آن است. با توجه به اینکه فیلترهای کاغذی از چوب درختان تهیه می شوند، در دو نوع سفید و قهوه ای مشاهده می شوند. در ادامه به اختصار آنها را برای شما شرح خواهیم داد:

  • همانطور که گفته شد، کاغذ صافی قهوه از چوب درختانی مانند بامبویا پالپ تهیه می شود.
  • این فیلتر در رنگ طبیعی و دستکاری نشده یعنی به رنگ قهوه ای روشن دیده می شود.
  • اما فیلترهایی که سفید هستند، توسط عوامل بیرونی رنگ آنها به سفید تغییر داده می شود که در سالیان گذشته این سفید کردن به وسیله کلر انجام می شد.
  • با توجه به مضر بودن کلر برای انسان و محیط زیست، این روش با روش سفید کردن به وسیله اکسیژن جایگزین شد.

فیلتر قهوه کاغذی

آشنایی با ویژگی های فیلتر قهوه دائمی

فیلتر دائمی قهوه ساز همانطور که از نامش پیداست، نیاز به تعویض نداشته و به صورت دائمی یا مدت طولانی تری نسبت به فیلتر قهوه کاغذی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. از نظر هزینه نیز برای شما مقرون به صرفه تر می باشد. زیرا اگر شما در مکانی مثل یک کافی شاپ باشید که تعداد قهوه هایی که درست می کنید، بالا می باشد، برای خرید این فیلترها باید هزینه زیادی پرداخت کنید و مدام در حال تعویض کردن آنها باشید. شما فیلتر قهوه دائمی را در انواع زیر می توانید تهیه نمایید:

  • این مدل از فیلترهای قهوه معمولا از جنس فلزی یا پلاستیکی هستند.
  • فیلتر قهوه سبدی شکل که در مواقعی که شما برای ریختن قهوه در فنجان از آن می توانید استفاده کنید.
  • فیلتر قهوه مخروطی در هنگامی که نیاز دارید با قهوه نوشیدنی دیگری تهیه نمایید و یا قهوه را در بین یک ماده دیگر بریزید.

فیلتر قهوه دائمی

فیلتر قهوه کاغذی بهتر است یا دائمی؟

اینکه شما از کدام نوع فیلتر برای محل خود و یا کافی شاپ استفاده می کنید، امری است کاملا سلیقه ای. این مسئله تا حد زیادی به هزینه ای که شما برای خرید این فیلترها می کنید، بستگی دارد. اما در ادامه به بررسی چند علل برای مقایسه فیلترهای قهوه کاغذی و فلزی و تفاوت آنها می پردازیم:

  • از نظر هزینه و اینکه شما برای منزل اقدام به تهیه یک فیلتر قهوه می کنید، بهتر است که یک فیلتر قهوه دائمی را خریداری نمایید.
  • این فیلتر عمر طولانی تری داشته و با انتخاب یک نوع قهوه ثابت خود می توانید از تداخل طعم و عطر قهوه های مختلف جلوگیری نمایید.
  • اگر این فیلتر را برای کافی شاپ خریداری می کنید و از نظر هزینه مشکلی ندارید، بهتر است کاغذ صافی قهوه استفاده نمایید.
  • به این صورت هم طعم قهوه بهتری را برای مشتریان خود ایجاد کرده اید و در نتیجه کیفیت قهوه کافه شما نیز بالاتر می رود.
  • در نظر داشته باشید که فضای بین الیاف فیلترهای کاغذی بسیار ریزتر و دقیق تر از فیلترهای دائمی است.
  • تمیز کردن فیلتر کاغذی نیز نسبت به فیلتر دائمی و فلزی آن بسیار آسان‌ تر است.
  • در نهایت اگر هزینه برای شما در الویت قرار دارد، پیشنهاد ما به شما فیلترهای دائمی و اگر در خرید این وسیله هزینه اهمیتی برای شما ندارد، پیشنهاد ما به شما فیلتر قهوه کاغذی است.

مقایسه فیلتر قهوه کاغذی و فیلتر قهوه دائمی

تاثیر فیلتر قهوه یکبار مصرف و فیلتر دائمی بر روی طعم قهوه

یکی از مهمترین مواردی که به هنگام درست کردن قهوه با استفاده از فیلتر یکبار مصرف و دائمی باید مورد توجه قرار بگیرد، طعم قهوه خروجی است. به طور کلی فیلتر دائمی قهوه یا فیلتر یکبار مصرف هریک طعمی کاملا متفاوت به قهوه خواهند داد. از این رو باید ببینید که کدامیک از این فیلترها طعم مورد علاقه شما را ایجاد می کنند. در ادامه به بررسی اینکه فیلتر کاغذی قهوه و فیلتر توری قهوه چه تفاوتی در طعم دارند، می پردازیم.

  • از آنجایی که فیلتر دائمی از نوع فلزی دارای سوراخ های بزرگی است، ممکن است ذرات قهوه وارد نوشیدنی شود و طعم سنگین تری به قهوه بدهد.
  • فیلتر کاغذی می تواند ذرات ریز را به خوبی جذب کند که این مسئله منجر به ایجاد یک طعم ملایم تر برای قهوه می شود.
  • بنابراین اگر به قهوه ای با رایحه قوی تر و غلیظ تر نیاز دارید، بهتر است از فیلتر دائمی و فلزی استفاده نمایید.

نتیجه گیری از مقایسه فیلتر قهوه دائمی و کاغذی

همانطور که در مقاله فیلتر قهوه کاغذی استفاده کنیم یا دائمی؟ توضیح دادیم، برای خرید فیلتر دائمی یا کاغذی قهوه بهتر است در انتخاب کیفیت آن نیز وسواس بیشتری به خرج دهید. زیرا بعضی افراد از حس کردن دانه های قهوه در دهان خود احساس بدی دارند. این مسئله ممکن است برای کسب و کار شما یک امتیاز منفی محسوب گردد. اما با دقت در انتخاب فیلتر قهوه مناسب می توانید یک قهوه خوش طعم و دلچسب که طرفداران زیادی نیز دارد را تهیه و عرضه نمایید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد