logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

عیب یابی تایمر اجاق گاز

عیب یابی تایمر اجاق گاز
عیب یابی تایمر اجاق گاز
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله عیب یابی تایمر اجاق گاز به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

عیب یابی تایمر اجاق گاز چگونه انجام می شود؟ رضایت بالای مصرف کنندگان از اجاق گاز باعث شده است که تولید کنندگان به دنبال راه حلی برای کارایی بهتر این دستگاه باشند. به همین علت اقدام به نصب تایمر اجاق گاز کرده اند. تایمر برای تنظیم زمان پخت غذا در فر و اجاق گاز مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه در بسیاری از اجاق گازها تایمری تعبیه شده است که از طریق آن می توان زمان مناسب برای پخت هر نوع غذا را تنظیم کرد تا در زمان مناسب شعله اجاق گاز خاموش شود. اما در مواقعی افراد با خرابی تایمر اجاق گاز مواجه می شوند و نیاز به تعمیرات تایمر اجاق گاز دارد. در این مطلب به نحوه عیب یابی تایمر اجاق گاز و روش تعمیر تایمر اجاق گاز می پردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای این محتوا همراه ما باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش درباره عیب یابی تایمر اجاق گاز خود می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرگاه مجاز آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

چرا تایمر اجاق گاز کار نمی کند؟

چرا تایمر اجاق گاز کار نمی کند؟ امروزه در بسیاری از اجاق گاز های موجود در بازار از تایمر برای تنظیم زمان پخت غذا در ماکروفر و اجاق گاز  استفاده می شود. هرگونه خرابی در قطعات و اجزای اجاق گاز ممکن است باعث از کار افتادن تایمر اجاق گاز و عدم کارکرد آن شود. در صورتی که تایمر اجاق گاز شما خراب شده است، برای تعمیر تایمر مکانیکی و لمسی اجاق گاز و رفع مشکل آن ابتدا باید دلیل خراب شدن آن تشخیص دهید. چند مورد از دلایل خرابی تایمر اجاق گاز را در ادامه توضیح خواهیم داد.

چرا تایمر اجاق گاز خراب میشود

نبود جریان برق دلیل خرابی تایمر اجاق گاز

برای عیب یابی تایمر اجاق گاز ابتدا باعث به بررسی همه عواملی که باعث روشن یا کار کردن تایمر می شوند، بپردازیم. برای مثال جریان برق یکی از عواملی است که باعث روشن شدن تایمر اجاق گاز می شود. بنابراین اگر جریان برق در تایمر یا اجاق گاز وجود نداشته باشد، تایمر نیز روشن نمی شود. عوامل متعددی چون نوسانات جریان برق، قطع شدن برق منطقه، سوختن پریز، اتصالی سیم و … باعث نرسیدن جریان برق به این قطعه و در نتیجه روشن نشدن تایمر اجاق گاز می شود. بنابراین در صورت کار نکردن تایمر اجاق گاز ابتدا از وجود جریان برق در اجاق گاز اطمینان حاصل کنید. همچنین دلایل روشن نشدن اجاق گاز  نیز متفاوت است.

خراب شدن برد الکترونیکی از علل کار نکردن اجاق گاز

خراب شدن برد الکترونیکی اجاق گاز از دلایل دیگری است که باعث از کار افتادن یا روشن نشدن تایمر اجاق گاز می شود. با توجه به اینکه برد الکترونیکی اجاق از مهم ترین قطعات اجاق گاز است و به عنوان مغز دستگاه وظیفه دستور به قطعات اجاق گاز را بر عهده دارد. تایمر اجاق گاز با توجه به دستور برد الکترونیکی روشن شده و فعالیت خود را آغاز می کند. در صورتی که برد الکترونیکی اجاق گاز خراب شود، هیچ قطعه ای دستور روشن شدن تایمر را نمی دهد.

خراب شدن برد الکترونیکی اجاق گاز باعث مشکل در تایمر میشود

تعمیر مشکل روشن شدن تایمر اجاق گاز

در صورتی که تایمر اجاق گاز شما به دلیل نرسیدن برق یا خراب شدن قطعه ای چون برد الکترونیکی خراب شده است و کارایی خود را از دست داده است، توصیه می شود برای استفاده مجدد، اقدام به تعمیرات تایمر اجاق گاز نمایید. برای تعمیر تایمر مکانیکی و لمسی اجاق گاز توصیه می شود از یک متخصص حاذق و با تجربه بخواهید تا بعد از عیب یابی و تشخیص علت کار نکردن تایمر گاز، برای رفع مشکل آن اقدام کند. در بسیاری از مواقع می توان با تعویض برد الکترونیکی اجاق گاز و تعمیر آن مشکل تایمر اجاق گاز را حل کرد. در صورتی که مشکل روشن نشدن تایمر اتصالی برق یا خراب شدن پریز باشد، باید از یک برق کار بخواهید تا عاملی که باعث بروز این مشکلات مانند یکسره شدن فندک گاز می شود را هرچه سریع تر رفع کند.

تعمیر مشکل روشن نشدن تایمر اجاق گاز

راهنمای تنظیم تایمر اجاق گاز

چنانچه در عملکرد تایمر اجاق گاز ایراداتی به وجود آمده است و به صورت مکرر چشمک می زند، به احتمال زیاد مشکل از منبع تغذیه آن است. در این شرایط نیاز به تنظیم تایمر یا تعمیر این قطعه جهت رفع مشکل کار نکردن تایمر اجاق گاز می باشد. برای تنظیم تایمر نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

  • ابتدا سعی کنید به صورت دستی اقدام به تنظیم مشکل تایمر اجاق گاز نمایید.
  • در صورتی که تایمر به چشمک زدن ادامه می دهد، نشان دهنده این است که اجاق گاز از حالت اتوماتیک خارج نمی شود.
  • بر روی تایمر سه دکمه وجود دارد که یکی از آنها جهت زمان پخت و پز و دیگری برای نشان دادن ساعت است و دکمه وسط عملکرد این دو دکمه را تنظیم می کند.
  • شما می توایند با فشردن این دکمه زمان و تایم مربوط به اجاق گاز را تنظیم کنید.

نتیجه گیری از عیب یابی تایمر اجاق گاز

در مطالب بالا به عیب یابی تایمر اجاق گاز پرداختیم. اجاق گاز دستگاهی بسیار کاربردی در آشپزخانه است که خراب شدن هر یک از قطعات در آن باعث کاهش کیفیت و عدم کارایی آن می شود. بنابراین چنانچه خرابی یا نقصی را در اجاق گاز خود احساس کرده اید، حتماً از یک تعمیرکار برای عیب یابی و تعمیر اجاق گاز کمک بگیرید.

شرکت آی پی امداد یک مجموعه متخصص و حرفه ای در حوزه تعمیرات لوازم خانگی است که از نیروهای متخصص برای تعمیرات لوازم خانگی کمک می گیرد. شرکت آی پی امداد در طی این سال ها توانسته است اعتبار و رضایت مشتریان زیادی را با ارائه کارهای با کیفیت خود جلب کند. در صورت سپردن تعمیرات اجاق گاز به این مجموعه می توانید هزینه خود را تا 75 درصد کاهش دهید.

3.8/5 - (6 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

20 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • دهیان 01 مهر 1402

    باسلام شعله زماندار گاز چند وقته اصلا کار نمیکنه، بوبین و ترموکوپل رو هم عوض کردم ولی باز کار نکرد. چطور میتونم تایمر رو از مدار خارج کنم؟ اگه دو سر سیمهایی که به موتور تایمر وصل هست رو بهم وصل کنم، جواب میده؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 02 مهر 1402

      درود، امکان خارج کردن تایمر از مدار وجود ندارد. تنها مشکل از ترموکوپل یا بوبین است که باید این دو قطعه به صورت تخصصی بررسی شود.

      پاسخ دادن
      • حسین 05 آذر 1402

        سلام وقت بخیر تایمر گاز بعد از اتمام زمان پخت، شعله گاز رو خاموش نمیکنه. کل صفحه از تایمر گرفته تا ساعت خاموش و روشن میشن و گاز قطع نمیشه و همچنان روشن میمونه که قبلا اینجوری نبود و گاز خاموش میشد.

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 05 آذر 1402

          درود، تایمر اجاق گاز خراب شده است و باید تعویض شود.

          پاسخ دادن
  • بهناز 28 شهریور 1402

    سلام‌وقت بخیر گاز لوفرا دارم و تایمرش درحال چشمک زدنه و وقتی ست میکنم، بعد از سی ثانیه دوباره از حالت ست خارج شده و چشمک میزنه و دوباره که بخوام تنظیم کنم، e11 میزنه.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 28 شهریور 1402

      درود، برد الکترونیکی اجاق گاز مشکل داشته و باید تعمیر شود.

      پاسخ دادن
    • مهسا 16 اسفند 1402

      سلام وقت بخیر من هاردستون دارم و فرم همش خاموش میکنه ازتایمرش استفاده میکنم ولی درست کارنمیکنه راهنماییم میکنیدممنونم

      پاسخ دادن
  • پگاه حیدریان 24 خرداد 1402

    سلام، شعله گاز تایمر دار من روشن میشه و تایمر هم کار می کنه ولی به محض اینکه پیچ شعله گاز رو رها می کنم، خاموش میشه! دلیلش چی هست و چطور می تونم درست کنم؟ پیشاپیش ممنون از پاسخگویی شما

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 24 خرداد 1402

      درود، ترموکوپل و بوبین اجاق گاز را چک کنید.

      پاسخ دادن
      • پگاه حیدریان 02 تیر 1402

        بله ممنون از پاسخگویی شما

        پاسخ دادن
  • نادر 15 اردیبهشت 1402

    سلام فرگاز من روشن میشه ولی جریان گازشو قطع می کنه بعد بررسی سیم ترموکوبل متوجه شدم اشکال از قطع کن تایمر هست. برای همین یکسره کردن تایمر رو از مدار خارج کردم چطور تایمر رو تعمیر کنم آیا رله دارد باید عوض کنم یا چه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 15 اردیبهشت 1402

      درود، لازم است ترموکوپل، بوبین و دریچه هوا را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • سينا 28 فروردین 1402

    سلام. اجاق گاز من تايمرش كاملا روشنه و كار ميكنه و شعله تايمرش هم روشن ميشه ولي وشن نميمونه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 فروردین 1402

      درود، ترموکوپل یا بوبین اجاق گاز دچار مشکل شده اند که باید بررسی شوند.

      پاسخ دادن
  • علی 19 فروردین 1402

    سلام اجاق گاز تایمر مکانیکی دارد گاهی کار میکند گاهی کار نمیکند و اجاق خاموش میشود، علت چیست؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 20 فروردین 1402

      درود، اگر شعله ها خاموش میشود، ترموکوبل و بوبین ها مشکل دارند و اگر تایمر عمل نمیکند، باید تعویض شود.

      پاسخ دادن
  • خانم گل محمدی 22 اسفند 1401

    سلام.تایمر گاز من روشن هست ولی لمسی چندتا از دکمه ها کار نمی کنه..لطف میکنید راهنمایی کنید.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 23 اسفند 1401

      درود، برد الکترونیکی صفحه نمایش خرابه و باید تعمیر شود.

      پاسخ دادن
  • جلیل سعدونی 27 دی 1401

    با سلام. اجاق گاز مربوط به 10 سال پیش است. تایمر آن وسط زمان گیر می کند و نمی چرخد. آیا قابل تعمیر است؟ یا اینکه باید تعویض شود؟ کدام به صرفه تر است. تایمر اصلی لاجرمانیا موجود است؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 27 دی 1401

      سلام، تایمر باید تعویض شود.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد