logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت سوختن المنت چای‌ ساز

علت سوختن المنت چای‌ ساز
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت سوختن المنت چای‌ ساز به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

سوختن المنت چای ساز یکی از مشکلات ناراحت‌کننده‌ای است که زمان استفاده از دستگاه ممکن است با آن مواجه شوید. در صورت سوختگی المنت دستگاه چایساز دیگر مانند قبل نمی‌توانید در مدت زمانی کوتاه آب جوش و چای تهیه کنید. المنت چای ساز بنا به دلایل مختلفی از جمله استفاده نادرست و نوسانات برق دچار سوختگی می‌شود. در این مقاله از آی پی امداد، با علت سوختن المنت چای‌ ساز آشنا خواهید شد و با شناخت این دلایل و راه‌حل‌های برطرف کردن آن در سریع‌ترین زمان در منزل، نسبت به تعمیر آن اقدام خواهید کرد. درصورتی‌که بعد از خواندن این مطلب، در رابطه با این مشکل سوالی داشتید، می‌توانید در قسمت ثبت دیدگاه مقاله یا پخش پرسش‌وپاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا کارشناسان ما در آی پی امداد راه‌حل‌های مناسب را به شما ارائه دهند.

5 علت سوختن المنت چای‌ ساز + راه‌حل

چای ساز یکی از لوازم‌خانگی پرکاربرد در منزل است که برای تهیه چای و قهوه به کار برده می‌شود. چای ساز نیز مانند هر وسیله برقی دیگر در صورت استفاده نادرست ممکن است دچار خرابی و مشکل شود. یکی از رایج‌ترین مشکلات، سوختن المنت دستگاه چای ساز است که کارایی لازم برای تهیه آب جوش را از دست می‌دهد. داغ نشدن آب در کتری، روشن نشدن چراغ المنت، احساس بوی سوختگی و روشن نشدن چای ساز مهم‌ترین علائم سوختن المنت چای ساز هستند. دلایل متعددی در ایجاد این مشکل موثر هستند که رایج‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  1. نوسانات برق
  2. کمبود آب در کتری چایساز
  3. استفاده مکرر از چای ساز
  4. برخورد آب با المنت
  5. خراب شدن برد الکترونیکی

5 علت سوختن المنت چای‌ ساز + راه‌حل

در ادامه هریک از این موارد را به صورت کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد.

1. نوسانات برق

یکی از مهم‌ترین علت‌های سوختن المنت این دستگاه، نوسانات برق شهری است که ولتاژ و آمپر به صورت ناگهانی تغییر زیادی پیدا می‌کنند و همین افزایش یا کاهش موجب سوختن المنت می‌شود. پرش‌های ناگهانی برق و افزایش یا کاهش ناگهانی ولتاژ برق به چای ساز شوک الکتریکی وارد می‌کند و منجر به سوختن المنت می‌شود.

راه‌حل:

  • برای جلوگیری از ایجاد این مشکل باید از محافظ برق استفاده کنید که نوسانات برق را تا حدود 80 درصد کاهش می‌دهد و از چای ساز محافظت می‌کند.
  • اگر اکنون المنت چای ساز شما به دلیل نوسانات برق سوخته است، باید از تعمیرکار متخصص برای تعمیر یا تعویض المنت چای ساز کمک بگیرید.

2. کمبود آب در کتری چای ساز

دیگر علت سوختن المنت چای‌ ساز به دلیل کمبود آب یا بی آب بودن کتری چای ساز است. اگر کتری مقدار آب کمی داشته باشد، حرارت و گرما در قسمت نصب المنت افزایش زیادی پیدا می‌کند و همین موضوع موجب ذوب شدن و سوختن المنت می‌شود. کمبود آب کتری چای ساز حرارت المنت را زیاد می‌کند. در این زمان حرارت زیاد موجب ذوب شدن و سوختن سیم‌های المنت می‌شود.

کمبود آب در کتری چای ساز

راه‌حل:

  • برای جلوگیری از این اتفاق قبل از روشن کردن چای ساز حتماً مقدار آب کتری را چک کنید که حداقل 50% مخزن کتری آب داشته باشد.
  • در صورتی که المنت به دلیل کمبود آب کتری بسوزد، باید از تکنسین ماهر برای بررسی دستگاه کمک بخواهید.

3. استفاده مکرر از چای ساز

چای ساز هم مانند دیگر لوازم برقی دارای چارچوب استانداردی برای استفاده است. اگر بیش از حد مجاز و برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گیرد، آسیب می‌بیند و موجب سوختن المنت می‌شود. هر چای ساز مناسب چهار نفر است که در یک بازه زمانی بیش از دو بار نباید روشن شود. اگر چای ساز را مداوم و پشت سرهم روشن کنید، استهلاک و حرارت زیاد المنت آن را می‌سوزاند. استفاده مداوم و بیش از حد، حرارت موتور و قسمت نصب المنت آن را زیاد می‌کند و علت سوختن المنت چای‌ ساز می‌باشد.

راه‌حل:

  • برای جلوگیری از ایجاد این مشکل بهتر است چای ساز را به صورت مداوم روشن نکنید و برای پذیرایی از مهمانان از سماور استفاده کنید تا مجبور به روشن کردن چای ساز به صورت مداوم نشوید.

4. برخورد آب با المنت

آب تاثیر مستقیمی در سلامت و کیفیت چای ساز دارد. اگر به هر دلیلی آب وارد قسمت‌های داخلی مانند المنت چای ساز شود، امکان سوختن المنت چای ساز و این دستگاه وجود دارد. ورود آب به قطعات داخلی چای ساز مانند المنت سبب سوختن آن می‌شود.

راه‌حل:

  • برای جلوگیری از رسیدن آب به المنت محلی خشک را برای قرار دادن چای ساز انتخاب کنید و سعی کنید کتری چای ساز را خیلی پر نکنید تا پس از جوش آمدن کتری، آبی از آن روی المنت نریزد و آب به بخش‌های داخلی دستگاه نفوذ نکند.

5. خراب شدن برد الکترونیکی

خرابی برد دیگر علت سوختن المنت چای‌ ساز است. برد قطعه‌ای کاربردی در چای ساز است و تاثیر مستقیمی در عملکرد درست دستگاه دارد و هرگونه مشکل یا خرابی آن، عملکرد چایساز را مختل می‌کند. قطع و وصل شدن ناگهانی و زیاد برق شهری و افزایش و کاهش ولتاژ ورودی موجب آسیب رسیدن به برد الکترونیکی و سوختن المنت دستگاه می‌شود.

خراب شدن برد الکترونیکی

راه‌حل:

  • برای جلوگیری از آسیب رسیدن به برد الکترونیکی دستگاه از محافظ برق استفاده کنید.
  • اگر برد الکترونیکی دستگاه آسیب دید، باید از تکنسین ماهر برای تعمیر چای ساز خود کمک بگیرید.

برای تعمیر مشکل سوختن المنت چای‌ ساز با کجا تماس بگیریم؟

چای ساز نیز مانند هر وسیله برقی دیگری به دلایل مختلفی ممکن است دچار خرابی و مشکل شود. سوختن المنت چای ساز جزء رایج‌ترین مشکلاتی است که در زمان استفاده با آن مواجه شوید، اما جای نگرانی نیست؛ زیرا المنت دستگاه قابل تعویض است و نیازی به خرید چای ساز جدید نیست، بلکه با کمک گرفتن از تکنسین ماهر می‌توانید نسبت به تعمیر سریع آن اقدام کنید. اگر علت سوختن المنت چای‌ ساز را نمی‌دانید، بهتر است از تکنسین‌های متخصص کمک بگیرید و با ارتباط گرفتن با تیم آی پی امداد از طریق شماره 02158941 یا 02191093903 اقدام به رفع مشکل آن نمایید.

دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده!

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال دیدگاه حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد پاسخ داده می شود.
  • لطفاً سوال خود را با جزئیات کامل مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست