logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت روشن نشدن رینگ لایت

علت روشن نشدن رینگ لایت
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت روشن نشدن رینگ لایت به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

نورپردازی مناسب یکی از شروط ضروری برای عکاسی است. فرقی نمی‌کند که صاحب یک آنلاین‌شاپ هستید یا عکاس حرفه‌ای و حتی بلاگر، در هر صورت «رینگ لایت» یکی از لوازم و ابزارهای ضروری برای شما است. اگر تجربه استفاده از این ابزار را داشته باشید، حتماً با ایرادهایی در عملکرد آن مواجه شده‌اید. ما در این مقاله برایتان دربارهٔ علت روشن نشدن رینگ لایت خواهیم گفت. با راهکارهایی که در این مقاله ارائه می‌دهیم، شخصاً می‌توانید برای رفع مشکل روشن نشدن رینگ لایت خود اقدام کنید. چنانچه بعد از مطالعه این مطلب و استفاده از راه‌حل‌های آن، عملکرد رینگ لایت بهتر نشد، می‌توانید برای تعمیر آن از خدمات آی پی امداد بهره‌مند شوید. اگر سؤالی در زمینه مشکل کار نکردن رینگ لایت دارید، در بخش دیدگاه همین مقاله یا در قسمت پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد عنوان کنید تا متخصصین مجموعه شما را راهنمایی کنند.

6 علت رایج روشن نشدن رینگ لایت

اکثر افرادی که تجربه عکاسی و فیلم‌برداری با رینگ لایت را دارند، با مشکلاتی مانند روشن نشدن آن روبه‌رو شده‌اند. حتماً در این شرایط اولین سوالی که به ذهن افراد خطور می‌کند، این است که علت روشن نشدن رینگ لایت چیست؟ برای پاسخ این پرسش باید تمامی جوانب سنجیده و مشکل به‌صورت دقیق عیب‌یابی شود. مواردی که نام می‌بریم، 6 علت رایج کار نکردن رینگ لایت محسوب می‌شوند:

  1. تمام شدن باتری رینگ لایت
  2. خرابی اتصالات داخلی و برد تغذیه
  3. جابه‌جایی رینگ لایت
  4. استفاده از رینگ لایت در محیط ناهموار
  5. سوختن ال ای دی رینگ لایت
  6. سوختن برد رینگ لایت

6 علت رایج روشن نشدن رینگ لایت

چرا رینگ لایت روشن نمی‌شود؟

در ادامه هر کدام از علت‌های عنوان‌شده را برایتان بررسی کرده و دربارهٔ راه‌حل‌هایی کاربردی برای رفع این قبیل از مشکلات صحبت می‌کنیم.

  1. تمام شدن باتری رینگ لایت

آیا رینگ لایت شما به جریان برق متصل می‌شود یا به واسطه باتری کار می‌کند؟ اگر منبع تغذیه رینگ لایت شما باتری است، تمام شدن باتری منجر به روشن نشدن آن می‌شود. اگر باتری زاپاس در دسترس داشته باشید، به محض مواجهه با این مشکل می‌توانید با تعویض باتری، علت روشن نشدن رینگ لایت را تشخیص دهید. چنانچه با تعویض باتری رینگ لایت روشن شد، یعنی مشکلی وجود ندارد.

راه‌حل:

  • علاوه بر باتری، برخی مواقع مشکل از منبع تغذیه رینگ لایت است. دقت داشته باشید پریز برقی که رینگ لایت خود را به آن متصل می‌کنید، سالم باشد. مشکل باتری و منبع تغذیه چندان جدی نبوده و شخصاً می‌توانید برای رفع آن اقدام کنید.
  • چنانچه باتری را عوض کردید یا منبع تغذیه را تغییر دادید، اما همچنان رینگ لایت روشن نشد، ممکن است مشکل چیز دیگری باشد.
  1. خرابی اتصالات داخلی و برد تغذیه

اگر جزء آن دسته از افرادی باشید که فراموش می‌کنند رینگ لایت را بعد از استفاده خاموش کنند، حتماً با مشکلاتی نظیر خرابی و روشن نشدن آن مواجه می‌شوید. به نظر شما علت روشن نشدن رینگ لایت این افراد چیست؟ بیش از حد روشن ماندن رینگ لایت به ابزارهای داخلی و مدارهای آن آسیب وارد می‌کند. در نتیجه ممکن است اتصالات داخلی و برد تغذیه رینگ لایت دچار اختلال شده و منجر به از کار افتادن دستگاه شوند.

خرابی اتصالات داخلی و برد تغذیه

راه‌حل:

  • برای رفع مشکل اتصالات و برد تغذیه شخصاً نمی‌توانید کاری کنید. در نتیجه بهتر است از افراد متخصص کمک بگیرید. پیشنهاد ما برایتان استفاده از خدمات آی پی امداد است. با یک تماس تلفنی ساده می‌توانید در این زمینه مشورت بگیرید.
  1. جابه‌جایی رینگ لایت

بهتر است رینگ‌ لایت به‌ صورت ثابت مورد استفاده قرار گرفته و جابه‌جا نشود؛ زیرا این مسئله منجر به خرابی آن می‌شود. جابه‌جایی رینگ لایت، قطعات و لامپ آن را در معرض آسیب و خرابی قرار داده و در نتیجه علت روشن نشدن رینگ لایت محسوب می‌شود.

راه‌حل:

  • اگر از رینگ لایت در فضای مسطح و سربسته استفاده کرده و کمتر آن را جابه‌جا کنید، این مشکلات پیش نمی‌آید. البته اگر شغل شما به گونه‌ای است که نیازمند تجهیزات عکاسی خود هستید، برای این تجهیزات کیف مخصوص بخرید.

جابه‌جایی رینگ لایت

  1. استفاده از رینگ لایت در محیط ناهموار

اینکه رینگ لایت شما دارای پایه کوتاه است یا پایه بلند دارد، مسئله مهمی است و از جمله موارد مؤثر بر عملکرد آن محسوب می‌شود. مورد مهمی که باید به آن توجه کنید، قرار دادن رینگ لایت در سطح هموار است. اکثر افراد از رینگ لایت در فضاهای بسته استفاده می‌کنند. سطحی که پایه رینگ لایت به روی آن قرار می‌گیرد، باید صاف باشد؛ زیرا در غیر این صورت سطوح ناهموار موجب وارد شدن شوک به قطعات داخلی رینگ لایت شده و عملکرد آن را مختل می‌کنند.

راه‌حل:

  • بهترین راه‌حل ممکن برای این مشکل پیشگیری است. چنانچه مجبور شدید در محیط ناهموار از رینگ لایت استفاده کنید، مراقب این مسئله باشید که ضربه‌ای به آن وارد نشود.
  • در صورت ضربه خوردن به منبع تغذیه و برد تغذیه رینگ لایت، تعمیر و معاینه فنی قطعات آن حرف اول را می‌زند. در نتیجه رینگ لایت را به شخص متخصص نشان دهید تا ایرادات احتمالی آن را رفع کند.
  1. سوختن ال ای دی رینگ لایت

از دیگر مشکلات شایع و علت روشن نشدن رینگ لایت می‌توان به سوختن ال ای دی آن اشاره کرد. البته باید بگوییم همیشه به این صورت نیست که تمامی ال ای دی‌های موجود در رینگ لایت به‌صورت یکباره بسوزند. در اکثر مواقع تنها تعدادی از LED ها سوخته و نور رینگ لایت کم می‌شود. مواردی زیر از جمله دلایل سوختن ال ای دی رینگ لایت محسوب می‌شوند:

  • ورود ولتاژ بیش از حد ممکن
  • تکان دادن رینگ لایت در زمان استفاده
  • فرسودگی سرپیچ لامپ و ال ای دی
  • اتصال کوتاه در رینگ لایت
  • بی‌کیفیت بودن ال ای دی

سوختن ال ای دی رینگ لایت

اینکه علت روشن نشدن رینگ لایت و مشکل سوختن ال ای دی آن به کدام یک از موارد عنوان‌ شده، مربوط باشد، حائز اهمیت است. اگر مشکل را به درستی تشخیص ندهید، قادر به رفع آن نیز نخواهید بود.

راه‌حل:

  • چنانچه رینگ لایت از برند معتبر و کیفیت مطلوب خریده باشید، با این قبیل مشکلات نیز مواجه نمی‌شوید. اگر مطمئن هستید که مشکل از سوختن ال ای دی رینگ لایت است، حتماً از افراد متخصص بگیرید تا در زمینه تعویض ال ای دی به شما کمک کنند.
  1. سوختن برد رینگ لایت

به جرأت می‌توان گفت که برد رینگ لایت یکی از اصلی‌ترین قطعات این ابزار است. چنانچه مشکلی برای برد آن پیش بیاید، عملکرد رینگ لایت تحت‌تأثیر قرار گرفته و حتی ممکن است روشن نشود. در این شرایط تشخیص علت خرابی برد ضرورت دارد. وقتی رینگ لایت شما برای مدتی خاموش و روشن می‌شود، به احتمال زیاد مشکل از برد آن است. برد در واقع وظیفه برق‌رسانی به لامپ و ال ای دی رنگ لایت را به عهده دارد. وقتی برای آن مشکلی پیش می‌آید، جریان برق به لامپ نرسیده و در نتیجه روشن نمی‌شود.

راه‌حل:

  • در شرایط مشابه بهتر است ابتدا علت روشن نشدن رینگ لایت را بررسی کنید. ممکن است مشکل یکی از علت‌های عنوان‌شده باشد. اگر مشکل، از موارد گفته‌شده نبود و رینگ لایت به‌صورت کلی روشن نشد یا خاموش و روشن شد، حتماً مشکل از برد است.
  • تعمیر برد این ابزار نیازمند مهارت و توانایی کافی است و احتمالا شخصاً نمی‌توانید تنهایی به این منظور اقدام کنید. در نتیجه توصیه ما برایتان کمک گرفتن از افراد متخصص و تعمیرکاران حرفه‌ای آی پی امداد است. چنانچه برد رینگ لایت قابلیت تعمیر نداشت، با تعویض آن مشکل رفع می‌شود.

برای تعمیر مشکل روشن نشدن رینگ لایت با کجا تماس بگیریم؟

در این مقاله از وب‌سایت آی پی امداد، درباره علت‌های روشن نشدن رینگ لایت گفتیم. حال به خوبی می‌دانید که این مشکل از کجا بوده و چگونه رفع می‌شود. چنانچه مشکل رینگ لایت شما جدی است، با شماره تلفن 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و یا درخواست تعمیر رینگ لایت را در سایت آی پی امداد ثبت کنید. کارشناسان آی پی امداد دراسرع‌وقت برای تعمیر تجهیزات عکاسی شما اقدام می‌کنند.

دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده!

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال دیدگاه حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد پاسخ داده می شود.
  • لطفاً سوال خود را با جزئیات کامل مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست