logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت بوی سوختگی در ماشین لباسشویی

علت بوی سوختگی در ماشین لباسشویی
علت بوی سوختگی در ماشین لباسشویی
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت بوی سوختگی در ماشین لباسشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه
podcast

پادکست بررسی دلایل بوی سوختگی در لباسشویی

منتظر خواندن دیدگاه شما بعد از گوش کردن به این پادکست خواهیم بود.
133

ماشین های لباسشویی یکی از پرکاربرد ترین و مهم تریم وسایل هر خانه ای هستند که سالیان سال است زحمت شستن انبوهی از لباس های کثیف را از دوش شخص برداشته و در کوتاهترین زمان اقدام به شستشوی لباس ها میکنند اما این دستگاه نیز مانند سایر وسایل خانگی ممکن است دچار مشکل گردد یکی از مشکلاتی که مصرف کنندگان ماشین های لباسشویی گزارش میکنند بوی سوختگی در ماشین لباسشویی است، اگر این مشکل برای شما نیز پیش آمده است در مقاله علت بوی سوختگی ماشین لباسشویی همراه ما باشید.

کاربران گرامی؛ چنانچه با مشکل ایجاد بوی سوختگی در لباسشویی مواجه هستید می توانید با همراهی تعمیرکار نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد در این مقاله به بررسی نحوه عیب یابی و حل این مشکل بپردازید.

در مواجه با بوی سوختگی ماشین لباسشویی چه باید کرد؟

توجه داشته باشید به دلیل کارکرد دو جانبه ماشین لباسشویی و استفاده آن از برق و آب در صورت استشمام بوی سوختگی از هریک از قطعات آن هرگز این بو را نادیده نگیرید و بعد از پیدا کردن منبع بو در اسرع وقت برای رفع آن اقدام نمایید در مواجه با بوی سوختگی ماشین لباسشویی میتوانید مطابق زیر عمل کنید:

  • سعی کنید در اولین فرصت ماشین لباسشویی خود را از برق بکشید.
  • اگر در قسمت پشتی و یا سیم کشی ها این بو را استشمام میکنید میتوانید برق محل خود را نیز قطع نمایید.
  • در مرحله بعدی شیرهای آب ورودی متصل به دستگاه را بسته و به سرعت با یک تعمیرکار ماشین لباسشویی تماس بگیرید و از دست کاری کردن قطعات لباسشویی توسط خودتان خودداری نمایید.

آیا بوی سوختگی ماشین لباسشویی میتواند به دلیل نیم سوز شدن موتور باشد؟

موتور ماشین لباسشویی را میتوان قلب آن در نظر گرفت که ایجاد مشکل برای آن و معیوب شدن هر یک از قطعات آن میتواند عدم توانایی ما را در استفاده نکردن از ماشین لباسشویی مان در پی داشته باشد. گاهی ممکن است شما احساس بوی سوختگی را از قسمت پشتی ماشین لباسشویی خود داشته باشید و به نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی خود شک کرده باشید، به همین دلیل در این مقاله سعی داریم به بررسی این موضوع که آیا بوی سوختگی ماشین لباسشویی میتواند دلیل نیم سوز شدن موتور باشد بپردازیم:

  • بزرگترین اشتباه در استفاده از ماشین لباسشویی پر کردن مخزن دستگاه بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی و یا روشن بودن آن برای ساعات طولانی است که موتور متحمل فشار زیادی میگردد. ممکن است این فشار باعث نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی شما گردد.
  • در اثر استفاده از ماشین لباسشویی برای ساعات طولانی و بدون استراحت ممکن است موتور آن به سختی کار کرده و به حالت نیم سوز در بیاید که در این حالت شما شاهد شنیدن صداهای عجیب از آن و تمیز نشدن لباس ها نیز هستید. همچنین ممکن است در پی نیم سوز شدن شما متوجه بوی سوختگی گردید.

آیا پارگی تسمه لباسشویی میتواند دلیل بوی سوختگی در ماشین لباسشویی باشد؟

تسمه ماشین لباسشویی قطعه ای است که قطعات موتور و مخزن لباسشویی را محکم در جایگاه خود نگه میدارد. اما گاهی به دنبال پارگی و یا پوسیدگی بیش از حد این تسمه ممکن است از محل درست جای گیری خود خارج شود و باعث آزاد شدن قطعات موتور و مخزن لباسشویی گردد که در این صورت پارگی تسمه ماشین لباسشویی میتواند دلیل بوی سوختگی گردد.

اگر تسمه لباسشویی پاره شود، دستگاه بوی سوختنی میدهد

  • همچنین سفت بودن بیش از حد تسمه ماشین لباسشویی و شل بودن آن نیز باعث قرار گیری آن در محل اشتباه و نهایتا ایجاد بوی سوختگی در آن میگردد.

آیا سوختگی لاستیک المنت ماشین لباسشویی میتواند ایجاد بوی سوختگی نماید؟

جهت آب بندی المنت داخلی مخزن ماشین لباسشویی برای آن یک قطعه پلاستیکی تعبیه شده است با توجه به نحوه کارکرد المنت در کنار پلاستیک این سوال پیش میاید که سوختگی لاستیک المنت ماشین لباسشویی میتواند ایجاد بوی سوختگی نماید؟

  • برای پاسخ به این پرسش و با توجه به اصول کارکرد المنت که داغ شدن است و قرار داشتن این قطعه در مجاورت المنت.
  • میتوان گفت بله داغ شدن المنت و انتقال این گرما به پلاستیک نزدیک آن میتواند دلیلی برای ایجاد بوی سوختگی در ماشین لباسشویی گردد.

اگر لاستیک المنت لباسشویی بسوزد، بوی سوختگی میدهد

خراب بودن سیم کشی لباسشویی در ایجاد بوی سوختگی در آن

ماشین های لباسشویی نیز مانند هر وسیله دیگر برقی دیگر تشکیل شده از میزان بسیار زیادی سیم کشی داخلی هستند که خراب بودن سیم کشی لباسشویی در ایجاد بوی سوختگی در آن نقش مهمی دارد در ادامه به بررسی این نقش میپردازیم:

  • قسمت های داخلی ماشین لباسشویی دارای سیم کشی هایی برای قطعات مختلف این دستگاه میباشد که این سیم کشی ها گاها در مجاورت موتور و یا المنت ماشین لباسشویی قرار دارند.
  • ممکن است در اثر استفاده زیاد از لباسشویی و داغ شدن قطعات این گرما به سیم کشی نیز انتقال پیدا کرده و موجب ایجاد بوی سوختگی در آن گردد.

ایجاد بوی سوختگی در لباسشویی ممکن است از دوشاخه برق دستگاه باشد؟

گاهی ممکن است شما تمام قسمت های ماشین لباسشویی خود را بررسی کرده باشید و از سلامت آنها اطمینان داشته باشید در این وضعیت باید این امکان را نیز بدهید که ایجاد بوی سوختگی در لباسشویی ممکن است از دوشاخه برق باشد و مطابق زیر به بررسی آن بپردازید:

  • گاهی به دلیل بی کیفیت بودن سیم پیچی ها و روکش های سیم در دوشاخه متصل به ماشین لباسشویی شما ممکن است در اثر استفاده پس از چند ساعت شما متوجه بوی سوختگی گردید.
  • ممکن است پلاستیک اطراف پریز برق متصل به ماشین لباسشویی شما آب شده باشد و ایجاد بوی سوختگی کرده باشد.

راهکارهایی برای از بین بردن بوی سوختگی در ماشین لباسشویی

همانطور که که قسمت های قبل توضیح دادیم با توجه به نحوه کارکرد ماشین لباسشویی و استفاده آنها از برق و آب این دستگاه در اثر بی توجهی میتواند حتی منجر به آتش سوزی نیز گردد. بدین منظور در ادامه با ارائه راهگارهایی برای از بین بردن بوی سوختگی ماشین لباسشویی تا حدی به برطرف کردن این مشکل میپردازیم:

  • برای جلوگیری از وارد شدن فشار به موتور دستگاه خود و نیم سوز شدن آن بهتر است به مقدار لباس در لباسشویی توجه داشته باشید.
  • اگر میزان لباس های شما زیاد است بهتر است آنها را در چند مرحله و به فاصله زمانی در ماشین لباسشویی قرار دهید تا از نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی خود جلوگیری نمایید.
  • پارگی تسمه ماشین لباسشویی و یا شل بودن آن همیشه با تاب برداشتن دیگ لباسشویی همراه است به همین دلیل در اسرع وقت و در صورت مشاهده لق بودن مخزن لباسشویی بهتر است تسمه آن را بررسی نمایید تا از پارگی آن جلوگیری گردد.
  • به دلیل داخلی بودن لاستیک المنت ماشین لباسشویی و عدم دسترسی شما به آن بهتر است به صورت دوره ای اقدام به سرویس و چک کردن آن نمایید تا از سوختگی در این قطعه جلوگیری نمایید.
  • خراب بودن سیم کشی های ماشین لباسشویی نیز به دلیل قرار داشتن در قسمت های داخلی باید توسط یک تعمیرکار متخخص و با رعایت نکات ایمنی بررسی گردد.
  • به منظور جلوگیری و از بین بردن بوی سوختگی در ماشین لباسشویی در اثر خرابی پریز و یا دوشاخه برق باید در صورت مشاهده هر گونه سیاه شدگی و یا آب شدگی این قطعات برای تعویض آنها اقدام نمایید.

نتیجه گیری از علت بوی سوختگی در ماشین لباسشویی

ماشین های لباسشویی یکی از وسایل گران قیمت هر منزلی محسوب میگردند که طبیعتا وارد شدن آسیب به آنها ما را متحمل به پرداخت هزینه های زیادی برای تعمیر آنها مینماید پس بهتر است با رعایت الگوی صحیح استفاده و توجه به قطعات آن بربهبود کارایی آن بیفزاییم و در صورت مشاهده هر گونه از مواردی که در مقاله بالا برای شما آوردیم در اسرع وقت جهت رفع آن اقدام نمایید.

6 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • اف کی 06 دی 1402

    سلام وقتتون بخیر لباسشویی زیرووات من موقعی که چرخشش تند میشه بوی سوختگی مثل سوختگی لنت ماشین میده. میشه راهنمایی کنین؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 07 دی 1402

      درود، ممکن است لاستیک به بدنه لباسشویی گیر کرده یا تسمه و زغال های دستگاه دچار مشکل شده باشند که باید این موارد بررسی شوند.

      پاسخ دادن
  • اسماراد 08 دی 1401

    سلام به تازگی ماشین لباسشویی الجی 9کیلویی درب فضایی خریداری کردیم هنگام خشک کردن لباس ها در دور تند بوی سوختگی جزئی میاد علت چی میتونه باشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 08 دی 1401

      بوی سوختگی برای دور خشک کنه و چون دور بالاس بوی تسمه میاد

      پاسخ دادن
  • علی اصغر ستوده 30 تیر 1401

    سلام از راهنمایی شما متشکرم ..برای تعویض سیم اصلی آیا میشود سر اصلی که به پریز وصل میشود را تعویض نمود یا باید کامل عوض شود

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 30 تیر 1401

      باید ببینید مشکل از کدام قسمته سیمه. بهتره کل سیمو عوض کنید

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد