logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت بوی سوختگی از جاروشارژی

علت بوی سوختگی از جاروشارژی
علت بوی سوختگی از جاروشارژی
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت بوی سوختگی از جاروشارژی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

علت بوی سوختگی از جاروشارژی چیست؟ جاروهای شارژ در صورت بروز هرگونه مشکل می توانند نظافت منزل ما را مختل کرده و نیز باعث آزردگی خاطر و کلافگی ما گردند. یکی از مشکلاتی که برای جاروهای شارژی ممکن است اتفاق بیافتد، ایجاد بوی سوختگی در جاروشارژی است. اگر برای شما نیز اتفاق افتاده که از جاروی شارژی خود بوی سوختگی استشمام می کنید، در این مقاله با آی پی امداد همراه باشید تا به بررسی دلایل بوی بد جاروشارژی و راهکارهای عیب یابی بوی سوختگی جاروشارژی بپردازیم.

کاربران گرامی؛ چنانچه با بوی سوختگی در جاروشارزی مواجه اید با مطالعه این مقاله در نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد می توانید به عیب یابی و تعمیر این مشکل در منزل بپردازید.

راهکارهای تشخیص بوی سوختگی جاروشارژی

برای دانستن بهتر اینکه کدامیک از اجزای جاروشارژی شما دچار مشکل شده است، نیاز به این دارید که تشخیص دهید چه هنگام این بو از جاروشارژی شما استشمام می شود. در ادامه برخی از موقعیت های ایجاد بوی سوختگی در جاروشارژی را برای شما توضیح می دهیم:

  • زمانی که جاروی شارژی به پایه شارژ متصل است، بوی سوختگی می دهد.
  • زمان استفاده و کار کردن جاروشارژی بوی سوختگی می دهد.

4 علت بوی سوختگی از جارو شارژی

به ندرت خرابی یک وسیله ناگهانی اتفاق می افتد و در اکثر موارد در ابتدا با پدیدار شدن علائمی این مشکل بروز می کند. در صورت بی توجهی به آن ممکن است دستگاه شما به صورت کامل سوخته و یا کارایی لازم را نداشته باشد. در ادامه به شما توضیح می دهیم که علل بوی سوختگی جاروشارژی به چه عواملی بستگی دارد:

  • دقت داشته باشید که گاهی زمانی که شما باطری جاروی شارژی خود را به پایه شارژر متصل می کنید، این بو به مشامتان می خورد. در این هنگام بوی سوختگی جاروشارژی ممکن است مربوط به پایه شارژر جاروی شما که به برق متصل می شود، باشد. در اینگونه مواقع بهتر است از استفاده مجدد از این دستگاه خودداری کرده و در اسرع وقت برای رفع مشکل آن توسط یک فرد متخصص اقدام نمایید.
  • اگر جاروشارژی برقی است این بو می تواند از خرابی پریزی که از آن استفاده می کنید نیز باشد.
  • اگر تشخیص بوی بد جاروشارژی زمانی است که در حال استفاده از آن هستید، شاید برای یک قطعه داخلی در آن مشکلی پیش آمده باشد و در اینگونه مواقع بهتر است از یک تعمیرکار جاروشارژی کمک بگیرید.
  • گاهی به دلیل خالی نکردن مخزن زباله جاروشارژی، مواد درون این مخزن به موتور جاروشارژی فشار وارد کرده و سبب ایجاد بویی شبیه به بوی سوختگی می شود.

چرا جاروشارژی بوی سوختگی میدهد

چگونه بوی بد جارو شارژی را از بین ببریم؟

توجه داشته باشید که در مورد جاروهای شارژی استشمام بوی سوختگی با بوی بد تفاوت دارد. بوی علت بوی سوختگی جاروشارژی مشکلی است که حتما باید بررسی و رفع گردد. اما بوی بد جاروشارژی ممکن به دلیل عواملی باشد که در ادامه برای شما نام می بریم و به راحتی توسط خودتان قابل رفع است:

  • برای رفع بوی بد جاروشارژی در اولین قدم مخزن زباله دان را خالی کنید؛ زیرا ممکن است در هنگام نظافت یک تکه از مواد غذایی درون جارو شما رفته باشد.
  • مورد دیگر بیشتر در جاروهای شارژی چندمنظوره که قابلیت جمع آوری آب و جامدات را دارند، صدق میکند، به دلیل ترکیب مایع آب یا مایعات دیگر با تکه های مواد غذایی ممکن است گندیدگی ایجاد شود و باعث ایجاد بوی بد در جاروشارژی شود که این مشکل نیز با خالی کردن مخزن جاروشارژی قابل حل است.

چگونه جاروشارژی که بوی سوختگی می دهد را تعمیر کنیم؟

سعی کنید تعمیر جارو شارژی را به یک فرد متخصص در این زمینه بسپارید. اما در ادامه مقدماتی را برای تعمیر بوی سوختگی جاروشارژی به شما عزیزان توضیح می دهیم:

  • در ابتدا اقدام به خالی کردن مخزن زباله دان جاروشارژی کنید.
  • می توانید فیلتر هوای جاروی شارژیتان را تعویض نموده و بررسی کنید که آیا مجددا بوی سوختگی ایجاد می شود یا خیر.
  • پایه شارژر جاروشارژی خود را تعویض نمایید.
  • مدت زمان استفاده از جاروشارژیتان را خیلی طولانی نکنید، شاید این بو به دلیل فشار زیاد روی موتور دستگاه شما باشد.

تعمیر بوی سوختگی جاروشارژی

چنانچه با انجام موارد فوق مشکل جاروشارژی شما حل نشد، ممکن است یک مشکل برای قسمت های داخلی جاروشارژی شما پیش آمده باشد که با توجه به تخصصی بودن قطعات جاروشارژی پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات یک نمایندگی تعمیرات جاروشارژی کنوود می باشد.

آیا میتوان از جاروشارژی که بوی سوختگی میدهد استفاده کرد؟

اگر احساس کردید که جاروی شارژی شما بوی سوختگی میدهد، در ابتدا به دنبال این موضوع باید بود که این بو دقیقا چه زمانی ایجاد می شود. اگر در موقعیت های زیر متوجه این بو شدید، بهتر است برای جلوگیری از آسیب های بیشتر و جدی تر دستگاه را خاموش کرده و از استفاده از آن خودداری نمایید:

  • تشخیص بوی سوختگی در حین کار با جاروشارژی
  • زمانی که جارو شارژی شما در شارژ می باشد و شما متوجه بوی سوختگی می شوید، نباید مجددا از دستگاهتان استفاده کنید.
  • اما اگر این بو مربوط به پریز برقی که جارو شما به آن متصل بوده می باشد، می توانید با تعویض پریز و اطمینان از رفع بو به استفاده از جاروی شارژی خود ادامه دهید.

نتیجه گیری از علت بوی سوختگی از جاروشارژی

به خاطر داششته باشید که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است! در مورد وسایل خانگی نیز این امر صدق می کند و زمانی که شما متوجه کارکرد ناصحیح یک وسیله خانگی شدید، بهتر است با بررسی هرچه سریع تر مساله در صدد رفع آن اقدام نمایید، مانند بوی سوختگی از جاروشارژی که در صورت تشخیص و تعمیر به موقع از وارد کردن آسیب های جدی تر به دستگاه شما جلوگیری کرده و نیز باعث صرفه جویی در هزینه های شما می گردد.

4.7/5 - (4 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد