logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت ارور e60 لباسشویی آاگ

علت ارور e60 لباسشویی آاگ
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت ارور e60 لباسشویی آاگ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

ارور e60 لباسشویی آاگ می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد که در این میان می توان به معیوب بودن ترموستات یا سنسور المنت، خرابی هیدرواستات و … می باشد. در این مقاله از آی پی امداد به موضوعات بسیار مهمی اشاره خواهیم کرد که در این میان می توان به ماشین لباسشویی چگونه آب را گرم می کند؟، نحوه عیب یابی و رفع هشدار e60 لباسشویی آاگ، نحوه رفع کد خطای e60 ماشین لباسشویی آاگ و علت ارور e60 لباسشویی آاگ اشاره کرد.

خلاصه ای از علل خطای e60 لباسشویی آاگ

کاربران گرامی مرکز تعمیرات لوازم خانگی آی‌ پی امداد برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از علل خطای e60 ماشین لباسشویی آاگ را مطرح کرده ایم.

علت ارور e60 ماشین لباسشویی آاگ چیست؟
  • دلیل اصلی کد خطای e60 گرم نشدن آب است.
  • خرابی شیر برقی از علت های ارور e60 لباسشویی آاگ می باشد.
  • معیوب بودن ترموستات یا سنسور المنت
  • خرابی برد الکترونیکی یا تایمر
  • مشکل در هیدرواستات
چگونگی عیب یابی و رفع کد خطای e60 ماشین باسشویی آاگ
  • به دلیل این که مشکل در گرم نشدن آب مربوط به قطعات کاملا تخصصی می باشد، عیب یابی آن دشوار است.
  • خطای e60 نشان دهنده معیوب بودن ترموستات یا سنسور المنت، خرابی برد الکترونیکی یا تایمر، خرابی هیدرواستات و خرابی شیر برقی می باشد.
  • در صورت نمایش ارور e60 برروی ماشین لباسشویی، پیشنهاد می شود از خدمات تعمیرکار آی پی امداد استفاده کنید.
طریقه رفع کد خطای e60 ماشین لباسشویی آاگ
  • برای رفع کد خطا لازم است تا از مهارت های بالایی برخوردار باشید؛ چرا که تعمیر قطعاتی مانند ترموستات نیاز به تخصص و دانش بالا دارد.
  • در صورتی که ارور e60 برروی ماشین لباسشویی به نمایش در آمد، پیشنهاد می شود از خدمات تعمیرکار آی پی امداد استفاده کنید.
 در صورت عدم توجه به ارور e60 ماشین لباسشویی آاگ چه اتفاقی خواهد افتاد؟
  • در صورت توجه نکردن به این مشکل، ممکن است قطعه ای که هم اکنون دارای مشکل می باشد و می توان آن را تعمیر کرد را پس از گذشت مدتی باید به طور کامل تعویض کرد.
  • همچنین ممکن است به دلیل عملکرد غیر قابل قبول این قطعه، به دیگر قطعات فشار بیشتری وارد شود و در نتیجه شاهد خرابی بخش های دیگر ماشین لباسشویی باشیم.

علت ارور e60 ماشین لباسشویی آاگ

تمامی مدل های جدید ماشین لباسشویی آاگ به کاربر کمک می کنند تا برنامه شستشو را با استفاده از نمایشگر LCD کوچک انتخاب کند و با استفاده از کد خطا به کاربر اطلاع دهد تا مشکل شناسایی و برطرف شود. کد خطای E60 ماشین لباسشویی آاگ یکی از خطاهایی است که هر کاربری ممکن است با آن مواجه شود و دلیل اصلی این کد خطا گرم نشدن آب است.

برخی از لکه ها و کثیفی های روی لباس به قدری سرسخت هستند که فقط با دمای بالای آب پاک می شوند. بنابراین، کاربر برنامه شستشو را انتخاب می کند که منجر به شستشو و نظافت بهینه می شود. با لمس درب شیشه ای هنگام شستشو می توانید از دمای ماشین لباسشویی مطلع شوید. اما دمای دقیق آن را نمی دانید. در عین حال ماشین لباسشویی دمای آب را به دقت اندازه گیری می کند. از مهمترین دلایل خطای e60 ماشین لباسشویی آاگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در این قسمت به 4 دلیل هشدار e60 ماشین لباسشویی آاگ و در ادامه به شرح کامل عیب یابی ارور e60 لباسشویی آاگ می پردازیم:

  1. معیوب بودن ترموستات یا سنسور المنت
  2. خرابی برد الکترونیکی یا تایمر
  3. مشکل در هیدرواستات
  4. خرابی شیر برق

معیوب بودن ترموستات یا سنسور المنت لباسشویی آاگ

یکی از دلایل عدم گرم کردن آب ماشین لباسشویی آاگ و دلیل ارور e60 ماشین لباسشویی آاگ، ترموستات یا سنسور المنت است:

  • در مدل های قدیمی تر ترموستات و مدل های جدیدتر از سنسور المنت، وظیفه تشخیص دمای آب را بر عهده دارد.
  • یک ترموستات یا سنسور المنت هنگام رسیدن دمای آب به سطح مورد نیاز، با استفاده از برد مدار به شما اطلاع می دهد.
  • سرانجام، سنسور المنت را از مدار خارج می کند.
  • اگر ترموستات یا سنسور المنت آسیب دیده باشد یا سیم کشی متصل کمی یا کاملاً آسیب دیده باشد، آب گرم مختل می شود.

معیوب بودن ترموستات یا سنسور المنت لباسشویی آاگ

خرابی برد الکترونیکی یا تایمر لباسشویی آاگ

در مدل های قدیمی تایمر و در مدل های جدید برد الکترونیکی ماشین لباسشویی، مغز و فرمان دهنده قطعات میباشد. همانطور که در بالا با فرآیند گرم شدن آب در لباسشویی آشنا شدید، میدانید که روشن یا خاموش کردن المنت به عهده این قطعات می باشد. بنابراین اگر تایمر یا برد الکترونیکی مشکل داشته باشند، آب لباسشویی گرم نمی شود. همچنین امکان دارد اتصالات بین المنت، سنسور یا ترموستات به برد الکترونیکی مشکل داشته باشد.

خرابی برد الکترونیکی یا تایمر لباسشویی آاگ

تایمرها ابزاری هستند که مدت زمان شستشوی ماشین لباسشویی مشخص می‌کنند. برای شست‌ و شو های دستی، لباس های ابریشمی، لباس های پشمی، خشک کن، اتوکشی و دیگر برنامه های شست و شو تایمر زمان مخصوص به خود را دارا می باشد و گاهاً مشاهده گردیده است که به طور مثال هنگامی که برنامه ی شست و شوی دستی را انتخاب می کنیم، آب به خوبی گرم می شود ولی هنگامی که برنامه شستشو را به لباس‌های پشمی تغییر می دهیم، می بینیم که آب گرم نمی شود. پس اشکال کار در تایمر ماشین لباسشویی می باشد. تایمر بر روی برد لباسشویی نصب می باشد. اگر تایمر خراب باشد، باید از روی برد جدا شود و آن را تعمیر کرد.

در اکثر مواقع تایمر یا برد قابل تعمیر می باشد و نیازی به تعویض آن نیست.

مشکل در هیدرواستات ماشین لباسشویی آاگ

دلیل دیگری که ممکن است علت ارور e60 ماشین لباسشویی آاگ باشد، عملکرد نادرست هیدرواستات دستگاه است. این قسمت سطح آب ماشین لباسشویی را اندازه گیری می کند و خرابی آن باعث می شود آب بیش از حد باشد و المنت از گرم کردن تمام آن در مدت زمان مشخص ناتوان باشد. در این حالت، ماشین لباسشویی آاگ ارور e60 را روی صفحه نمایش ظاهر کند تا مشکل را به طور کامل حل شود. خرابی هیدرواستاب می تواند مایع شستشو را تخلیه کند.

مشکل در هیدرواستات ماشین لباسشویی آاگ

خرابی شیر برقی از علت های ارور e60 لباسشویی آاگ

دلیل دیگری که باعث می شود آب گرم نشود، آسیب به شیر است. شیر برقی در واقع یک شیر ورودی آب است که به آب اجازه می دهد تا وارد دستگاه و کنترل شود. تجزیه این قطعه باعث می شود آب بیشتری در آب گرم می شود که نمی تواند گرم شود.

خرابی شیر برقی از علت های ارور e60 لباسشویی آاگ

برای عیب یابی خطای e60 لباسشویی آاگ و برای جلوگیری از آسیب به دستگاه، لازم است که در صورت لزوم این قطعه را به طور کامل بررسی کنید. اگر دانش و تجربه کافی در این زمینه ندارید، باید این کار را به یک متخصص در این زمینه بسپارید. پیشنهاد می شود از خدمات تعمیرکار آی پی امداد استفاده کنید. لازم به ذکر است که شستشوی منظم لباسشویی می تواند در برابر تجمع رسوب در این منطقه و آسیب آن بسیار مؤثر باشد.

ماشین لباسشویی چگونه آب را گرم می کند؟

در ابتدای فرایند شستشوی لباسشویی، آبگیری توسط شیربرقی انجام می شود. بعد از آبگیری موتور لباسشویی، آبکش را به چپ و راست می چرخاند. حالا زمان گرم شدن آب است. اما چگونه آب در لباسشویی گرم می شود؟

  • برد الکترونیکی یا تایمر در زمان تعیین شده ای، بعد از آبگیری و چرخش، المنت را در مدار قرار می دهد.
  • المنت روشن می شود و آب داخل لباسشویی برای شستشو گرم می‌ شود.
  • اما تا چه زمان باید المنت در مدار قرار بگیرد؟
  • ترموستات در مدل های قدیمی و سنسور در مدل های جدیدتر، وظیفه تشخیص دمای آب را بر عهده دارند.
  • بعد از اینکه آب به دمای مورد نیاز برای شستشو رسید، سنسور یا ترموستات به برد الکترونیکی یا تایمر اطلاع می دهند.
  • سپس برد الکترونیکی یا تایمر، المنت را از مدار قطع میکند و المنت خاموش میشود.
  • توجه داشته باشید که در فرایند شستن لباس در لباسشویی، یکبار المنت در مدار قرار میگیرد و آب گرم می شود.

نحوه عیب یابی ارور e60 لباسشویی آاگ

برای نحوه عیب یابی پیشنهاد می شود تا به موارد ذکر شده که پیش تر به آن ها اشاره کردیم مراجعه کنید. علل ارور e60 ماشین لباسشویی آاگ را پیدا کرده و سپس برای برطرف کردن آن اقدام کنید. در برخی از موارد شما نمی توانید مشکل را شناسایی کنید و آن را برطرف کنید که در میان آن ها می توان به مشکلاتی مانند معیوب بودن ترموستات یا سنسور المنت اشاره کرد.

در صورت بروز چنین مشکلاتی پیشنهاد می شود شخصا اقدام به بررسی نکنید؛ چرا که این بررسی و تعمیر این قطعه کاملا تخصصی می باشد و پیشنهاد می شود از خدمات تعمیرکار آی پی امداد استفاده کنید. اما به طور کلی برای عیب یابی و رفع ارور e60 ماشین لباسشویی آاگ نیاز به دانش بالایی نخواهید داشت و در صورتی که ارور e60 را مشاهده کردید، معمولا از سوی معیوب بودن ترموستات یا سنسور المنت، خرابی برد الکترونیکی یا تایمر، خرابی المنت، خرابی هیدرواستات و خرابی شیر برقی می باشد.

نحوه رفع کد خطای e60 ماشین لباسشویی آاگ

کد خطای e60 ماشین لباسشویی آاگ زمانی رخ می دهد که ماشین لباسشویی قادر به افزایش دمای آب نیست و نمی تواند لباس های شما را در آب گرم بشوید. همان طور که پیش تر نیز ذکر شد، این کد خطا نشان دهنده معیوب بودن ترموستات یا سنسور المنت، خرابی برد الکترونیکی یا تایمر، خرابی المنت، خرابی هیدرواستات و خرابی شیر برقی می باشد. تعمیر و عیب یابی این قطعات کاملا تخصصی می باشند و در صورتی که دانش و تجربه کافی در تعمیر آن را ندارید، به هیچ عنوان اقدام به تعمیر نکنید و پیشنهاد می شود از خدمات تعمیرکار آی پی امداد استفاده کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد