logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی سامسونگ

علت آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی سامسونگ
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی سامسونگ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

هریک از وسایل و دستگاه‌هایی که ما در خانه و یا آشپزخانه از آن استفاده می‌کنیم، ممکن است گاهی به دلایلی از کار بیفتد و یا عملکرد آن با مشکل مواجه شود. در مورد ماشین ظرفشویی نیز همین امر صادق است. به همین منظور ما در این مقاله از آی پی امداد، به بررسی علت آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی سامسونگ پرداخته و راه‌حل‌های برطرف کردن آن را با شما در میان خواهیم گذاشت. چنانچه شما به عنوان کاربر با این مشکل مواجه شده‌اید و نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید به سایت آی پی امداد مراجعه کنید. اما در صورتی که نتوانستید این مشکل را خودتان در خانه با توجه به راه حل‌های ارائه شده برطرف کنید، می‌توانید با پشتیبانی آی پی امداد تماس گرفته و یا پرسش خود را در بخش دیدگاه ثبت کرده و از کارشناسان این مجموعه بپرسید.

عملکرد ظرفشویی سامسونگ برای شستن ظروف چگونه است؟

پیش از آن که به بررسی دلایل آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی سامسونگ بپردازیم، لازم است ببینیم روند شست و شوی ظروف در این دستگاه چگونه است:

  • برای استفاده از ماشین ظرفشویی لازم است که شما ظرف‌ها را درون سبد آن قرار داده، مواد شوینده را بیفزایید و سپس برنامه مورد نظر را تعیین کرده و کلید شروع به کار را فشار دهید. پس از این دستگاه شروع به کار کرده و ظروف را شسته و خشک می‌کند.
  • دستگاه آب را وارد مخزن کرده کرده و المنت‌ها دمای آب را با درجه تعیین شده هماهنگ می‌کنند. پس از این به طور خودکار مخزن مواد شوینده باز شده و با آب آمیخته شده و به صورت اسپری و با فشار روی ظروف پاشیده می‌شود. این عملیات کمک می‌کند تا ظروف به خوبی چربی زدایی و تمیز شوند.
  • در مرحله بعد، ماشین ظرفشویی آب ناشی از شستن ظرف‌ها و چربی‌زدایی را تخلیه کرده و این بار آب تمیز را روی ظرف‌ها از جهات مختلف با فشار اسپری می‌کند.
  • در مرحله آخر نیز دوباره آب تخلیه شده و چنانچه شما تنظیمات خشک کن را هم انتخاب کرده باشید، دمای داخل دستگاه به حالتی مبدل می‌شود که بتواند ظروف را خشک به شما تحویل دهد.

عملکرد ظرفشویی سامسونگ برای شستن ظروف چگونه است؟

با توجه به آنچه گفته شد، متوجه شدید که عملیات آبگیری دوبار در ماشین ظرفشویی انجام می‌شود. حال اگر این اتفاق رخ ندهد، ظرفشویی سامسونگ کارایی درستی نخواهد اشت. بنابراین لازم است علت این مشکل بررسی شده و برطرف شود.

6 علت آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی سامسونگ

در سال های اخیر، مشتریان استفاده از ماشین ظرفشویی برای شستن ظروف بسیار زیاد شده است. به طوری که این دستگاه در بیشتر خانه ها توانسته جایی برای خود باز نماید. اما از آن جا که هر دستگاهی پس از مدتی کار کردن ممکن است با مشکلاتی مواجه شود، ماشین ظرفشویی هم از این قاعده مستثنی نیست و همان طور که پیش تر اشاره کردیم، ممکن است برای آبگیری دچار مشکل شود. در ادامه به علت آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی سامسونگ اشاره خواهیم کرد:

  1. پاره شدن شیلنگ‌های آب ظرفشویی
  2. معیوب شدن شیر برقی ظرفشویی
  3. خرابی سنسور سطح آب
  4. خرابی شناور ظرفشویی و سوئیچ آن
  5. ایراد در سوئیچ قفل درب ظرفشویی
  6. خراب شدن برد الکتریکی

6 علت آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی سامسونگ

در ادامه می‌توانید توضیح هر علت وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی سامسونگ را به همراه راه حل‌های آن بخوانید.

1. پاره شدن شیلنگ‌های آب ظرفشویی

این مورد یکی از پیش پا افتاده‌ترین و ساده‌ترین دلایل برای آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی سامسونگ است. در چنین شرایطی اگر دستگاه را بررسی کنید، با مسدود شدن شیلنگ و یا سوراخ شدن آن مواجه خواهید شد.

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این مشکل می‌توانید از یک سیم ضخیم برای باز کردن شیلنگ استفاده کنید. شاید این مسیر به لحاظ رسوب‌های آب و یا آشغال‌های ریز، بسته شده باشد.
  • پس از باز کردن شیلنگ از پشت دستگاه، می‌توانید آن را تمیز کرده و دوباره ببندید.
  • همچنین در بررسی‌های خود ممکن است متوجه شوید شیلنگ سوراخ شده، در چنین شرایطی لازم است حتما شیلنگ را تعویض کنید و مراقب باشید تا دوباره فشاری به شیلنگ وارد نشود که باعث له شدگی و یا پاره شدن آن شود.

پاره شدن شیلنگ‌های آب ظرفشویی

2. معیوب شدن شیر برقی ظرفشویی

شیربرقی ماشین ظرفشویی که به آن شیر ورودی هم گفته می‌شود، دارای عملکرد خاصی است. به این ترتیب که  کنترل جریان آب را بین دو شیلنگ ورودی و خروجی را برقرار می‌کند تا آب با فشار لازم و به میزان کافی وارد دستگاه شود و پس از اینکه عملیات شست و شو به اتمام رسید، آب به طور کامل از ماشین ظرفشویی خارج شود.

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن مشکل شیر برقی لازم است ابتدا جریان برق و همچنین فشار آب را بررسی کنید. اگر مشکلی در این دو بخش وجود نداشت، ممکن است نیاز باشد تا اقدام به تعویض شیر برقی کنید.

معیوب شدن شیر برقی ظرفشویی

3. خرابی سنسور سطح آب

لازم است بدانید که ماشین ظرفشویی دارای قطعه‌ای به نام هیدرواستات یا سنسور سطح آب است. وظیفه این قطعه در این دستگاه آن است که میزان آبی که وارد مخزن شست و شو می‌شود را اندازه‌گیری کند. زمانی که ماشین ظرفشویی را روشن کرده و برنامه را تنظیم کردید، اما متوجه شدید که دستگاه آبگیری نمی‌کند، باید شک کنید که شاید اشکال از هیدرواستات دستگاه باشد که دچار مشکل شده است.

راه‌حل:

  • از آنجا که سنسور سطح آب دارای چند قطعه مختلف مانند پلاتین و همچنین پیچ و شیلنگ است ممکن است خراب شدن هریک از آن‌ها سبب شود این سنسور از کار بیفتد.
  • لازم به ذکر است این سنسور را نمی‌توان تعمیر کردو بنابراین تعمیرکار تنها می تواند آن را تعویض کند.

 خرابی سنسور سطح آب

4. خرابی شناور ظرفشویی و سوئیچ آن

پیشتر اشاره کردیم که سنسور سطح آب وظیفه تامین آب مورد نیاز برای شست و شوی ظروف را بر عهده دارد. اما زمانی که آب وارد مخزن می‌شود، تعیین مقدار لازم آن بر عهده قطعه‌ای به نام شناور است. شناور ماشین ظرفشویی قطعه‌ای پلاستیکی است که در کف دستگاه تعبیه شده است. وقتی دستگاه آبگیری می‌کند، این شناور بالا آمده و سپس سوئیچ شناور که در زیر آن قرار دارد، دستور توقف ورود آب به مخزن را صادر می‌کند. یکی از دلایلی که سبب می‌شود عملیات آبگیری در ماشین ظرفشویی سامسونگ انجام نشود، به وجود آمدن مشکل برای شناور و یا خراب شدن سوئیچ آن است.

راه‌حل:

  • یکی از دلایلی که برای عملکرد شناور مشکل به وجود می‌آورد، گیر کردن آشغال‌های باقی مانده از ظروف غذا است.
  • این مشکل سبب می‌شود این قطعه نتواند سطح مناسب آبگیری برای ماشین ظرفشویی را مشخص کند.
  • برای برطرف کردن این مشکل کافیست زیر و اطراف شناور را بررسی کنید تا آشغالی موجب گیر کردن آن نشده باشد.

خرابی شناور ظرفشویی و سوئیچ آن

5. ایراد در سوئیچ قفل درب ظرفشویی

در حال حاضر برای بیشتر دستگاه‌هایی که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای درب است، سنسوری طراحی شده که چنانچه درب به خوبی بسته نشود، مانع از روشن شدن دستگاه می‌شود که از نظر ایمنی کاربرد و عملکرد بسیار خوبی دارد. برای ماشین ظرفشویی‌های جدید هم این سنسور طراحی شده است. اما چنانچه میکروسوئیچ ظرفشویی دچار مشکل شود، ممکن است به درستی عمل نکرده و با توجه به اینکه درب کاملا بسته است، دستور آبگیری را برای ماشین ظرفشویی صادر نکند. طبیعی است که در چنین شرایطی عملیات آبگیری انجام نخواهد شد.

راه‌حل:

  • در چنین شرایطی لازم است از تعمیرکار بخواهید دستگاه را مورد بررسی قرار دهد. تعمیرکار با استفاده از مولتی متر عیب یابی کرده و چنانچه مشکل از این قسمت باشد و قطعه هیچ جریانی را نشان ندهد، سوئیچ قفل درب را تعویض خواهد کرد.

ایراد در سوئیچ قفل درب ظرفشویی

6. خراب شدن برد الکتریکی ظرفشویی

یکی از مهم‌ترین قطعاتی که در ماشین ظرفشویی سامسونگ به کار رفته و عملکرد آن مانند مغز است، برد الکتریکی است. به طوری که دستور را از مرکز به تمامی قطعات ماشین ظرفشویی ارسال می‌کند. طبیعی است که چنانچه این قطعه دچار مشکل شود، دستوری هم به قسمت‌های مختلف صادر نشده و در عملکرد دستگاه اختلال به وجود خواهد آمد. عملکرد این قطعه برای آبگیری ماشین ظرفشویی نیز به این صورت است که تعیین می‌کند چه زمانی و به چه میزانی آب وارد دستگاه شود.

راه‌حل:

  • چنانچه تعمیرکار شیر برقی را بررسی کرد و مشکل از آن قطعه نبود، لازم است این قطعه مورد بررسی قرار گرفته و در صورت نیاز اقدام به تعمیر برد ماشین ظرفشویی سامسونگ نمایید.

جهت رفع مشکل وارد نشدن آب به ظرفشویی سامسونگ با کجا تماس بگیریم؟

همانطور که در این مطلب اشاره کردیم، دلایل زیادی می‌تواند سبب شود که ماشین ظرفشویی سامسونگ نتواند آبگیری کند. هنگامی که از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید، ممکن است گاهی با مشکلات متعددی روبرو شوید که عملکرد این دستگاه را مختل نماید. چنانچه مدت زمان زیادی است از ماشین ظرفشویی سامسونگ برای شستن ظروف استفاده می‌کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم هر چند مدت یکبار از یک تعمیرکار حاذق بخواهید دستگاه را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را سرویس کند. برای این منظور تیم آی پی امداد در دسترس است و نیاز نیست نگران چیزی باشید، کارشناسان و تکنسین‌های این مجموعه توانایی و تجربه کافی برای تعمیر ماشین ظرفشویی شما را دارند. برای استفاده از خدماتی آی پی امداد تنها لازم است از طریق شماره 02158941 یا 02191093903 با پشتیبانی این مجموعه تماس بگیرید. تکنسین‌های این مجموعه در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده!

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال دیدگاه حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد پاسخ داده می شود.
  • لطفاً سوال خود را با جزئیات کامل مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست