logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علامت شیر آب در ماشین ظرفشویی بوش

علامت شیر آب در ماشین ظرفشویی بوش
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علامت شیر آب در ماشین ظرفشویی بوش به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

علامت شیر آب در ماشین ظرفشویی بوش می تواند به علت های مختلفی رخ دهد که برای جواب به این سوال به سوالات رایج اشاره خواهیم کرد و همچنین در این مقاله از آی پی امداد به موارد بسیار مهمی اشاره خواهیم کرد که در این میان می توان به ارور علامت شیر آب در ماشین ظرفشویی بوش و دلیل روشن شدن علامت شیر آب در ظرفشویی بوش و … اشاره کرد.

خلاصه ای از علت علامت شیر آب در ماشین ظرفشویی بوش

کاربران گرامی نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی آی‌ پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از دلیل علامت شیر آب در ماشین ظرفشویی بوش را مطرح کرده ایم.

کد خطای علامت شیر آب در ماشین ظرفشویی بوش
  • علت ارور e15 ظرفشویی بوش معنایی جز علامت شیر آب در ظرفشویی بوش ندارد و مراحل رفع آن نیز تفاوتی ندارد.
دلیل روشن شدن علامت شیر آب در ظرفشویی بوش چیست؟
  • بسته بودن شیر آب
  • گرفتگی فیلتر شیلنگ ورودی آب
  • مسدود شدن شیلنگ ورودی آب

ارور علامت شیر آب در ماشین ظرفشویی بوش

یکی از خطاها یا مشکلاتی که افراد اغلب با آن مواجه می شوند، این است که در بیشتر مواقع علامت شیر آب روی صفحه ماشین ظرفشویی بوش نمایش داده می شود. معنای این علامت اغلب نشانه خطا است. به عبارت دیگر در صورت وجود نقص در سیستم ورودی و خروجی آب، علامت پمپ آب روی صفحه دستگاه ظاهر می شود. معمولاً در بسیاری از کدهای خطا ماشین ظرفشویی بوش، علامت پمپ نمایش داده می شود. مگر اینکه خطاهای برد ابزار وجود داشته باشد.

تخلیه نشدن، جمع شدن آب در ماشین ظرفشویی خاموش، نداشتن جریان آب و گردش آب در داخل ماشین ظرفشویی همگی با خرابی موتور مرتبط هستند. برای رفع این خطاها و حذف ارور از روی صفحه، ابتدا باید مشکل اصلی دستگاه برطرف شود. اگر دستگاه علامت شیر آب را نمایش دهد و خطای E15 را بدهد. به این معنی است که سیستم تخلیه آب دستگاه فعال شده است. علت ارور e15 ماشین ظرفشویی بوش پیچیده نخواهد بود و تنها کافی است تا مشکل تخلیه نشدن رفع شود.

علت روشن شدن علامت شیر آب در ظرفشویی بوش

علت روشن شدن علامت شیر آب در ظرفشویی بوش مربوط به دلایل مختلفی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به موارد ذکر شده زیر اشاره کرد:

  1. بسته بودن شیر آب
  2. گرفتگی فیلتر شیلنگ ورودی آب
  3. مسدود شدن شیلنگ ورودی آب

بسته بودن شیر آب از دلایل روشن شدن علامت شیر آب ظرفشویی بوش

دلیل شماره یک که نشانگر شیر در ماشین ظرفشویی بوش می تواند فعال شود، بسته بودن شیر ظرفشویی یا پایین بودن فشار آب است. در صورت نرمال بودن فشار آب، پس از روشن کردن ماشین ظرفشویی، آب باید وارد دستگاه شود و در کمتر از 30 ثانیه آن را پر کند. حال اگر به دلایلی این لوله های آبرسانی ماشین ظرفشویی فشار کافی برای رساندن این مقدار و حجم آب را نداشته باشند، ماشین ظرفشویی نمی تواند کار کند و در نتیجه این کد خطای ماشین ظرفشویی بوش را مشاهده خواهید کرد.

بسته بودن شیر آب از دلایل روشن شدن علامت شیر آب ظرفشویی بوش

گاهی اوقات فشار آب می تواند کافی باشد، اما خرابی سوئیچ شناور شیربرقی ظرفشویی باعث ایجاد این مشکل در ماشین ظرفشویی می شود. عملکرد اصلی سوئیچ ماشین ظرفشویی کنترل میزان آب در ماشین ظرفشویی است. اگر این قسمت با مواد غذایی آسیب ببیند یا مسدود شود، آب وارد ماشین ظرفشویی نمی شود و ماشین کار نمی کند. مشکل معمولا با تعویض یا تمیز کردن قطعه حل می شود. گاهی اوقات فراموش می کنید ماشین ظرفشویی را روشن کنید. مسلم است که در صورت عدم ورود آب، دستگاه کار نمی کند و علامت شیر آب را روی ظرفشویی بوش خود خواهید دید.

گرفتگی فیلتر شیلنگ ورودی آب از علت های علامت شیر آب در ظرفشویی بوش

اکثر ماشین های ظرفشویی بوش دارای یک فیلتر کوچک در انتهای نازل آب هستند. این فیلتر برای جلوگیری از ورود ذرات غذا و رسوب به ماشین ظرفشویی بوش تعبیه شده است. معمولا با گذشت زمان و استفاده مکرر از دستگاه، این فیلتر با رسوبات و ذرات غذا مسدود می شود. اگر آیکون شیر آب نمایش داده شد، ممکن است مشکل از این قسمت باشد. بهتر است فیلتر ظرفشویی را بردارید و با مسواک و آب تمیز بشویید تا ذرات و رسوبات غذا از بین برود. شلنگ ورودی آب و فیلتر دستگاه را بررسی کنید.

گرفتگی فیلتر شیلنگ ورودی آب از علت های علامت شیر آب در ظرفشویی بوش

مسدود شدن شیلنگ ورودی آب دلیل علامت شیر آب در ظرفشویی بوش

آخرین دلیلی که علامت شیر آب روی ظرفشویی بوش ظاهر می شود، گرفتگی شیلنگ ورودی آب ظرفشویی است. برای بررسی و تضمین این نقص فنی در ماشین ظرفشویی باید شیلنگ ورودی آب زیر سینک را بررسی کنید. در صورت مشاهده هرگونه نشتی یا رطوبت، مشکل را برطرف کنید و دیگر این کد خطا را مشاهده نخواهید کرد.

مسدود شدن شیلنگ ورودی آب دلیل علامت شیر آب در ظرفشویی بوش

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد