logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای خرید آبمیوه گیری

راهنمای خرید آبمیوه گیری
زمان مطالعه: 7 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای خرید آبمیوه گیری به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

آبمیوه گیری چی بخرم؟ آبمیوه گیری خوب چه ویژگی هایی دارد؟ این ها از رایج ترین پرسش هایی هستند که معمولا کاربران به هنگام خرید آب میوه گیری مطرح می کنند. به طور کلی میزان دلچسب بودن آبمیوه ارتباط مستقیمی با دستگاه آبمیوه گیری دارد و اگر کنجکاو هستید که در مورد خرید آبمیوه گیری خوب اطلاعاتی کسب کنید، این مقاله از آی پی امداد در زمینه راهنمای خرید آبمیوه گیری شما را یاری می کند. در صورتی که شما نیز به دنبال اطلاع پیدا کردن از ویژگی های انواع مدل های آبمیوه گیری و بهترین مارک آب میوه گیری موجود در بازار هستید، در این مقاله با آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی، چنانچه قصد خرید آبمیوه گیری دارید، می توانید سوالات خود را در قسمت پرسش و پاسخ و با بخش دیدگاه های همین مقاله با کارشناسان آی پی امداد و سایر کاربران در میان بگذارید.

آبمیوه گیری چی بخرم؟

قطعاً شما تاکنون ذهنیتی نسبت به هر کدام از انواع آبمیوه گیری ها داشته اید. اما اینکه تصمیم به خرید کدام نوع از دستگاه آبمیوه گیری دارید، فرآیند نیم ساعته ای است که با مطالعه اطلاعات این راهنمای خرید آب میوه گیری برایتان میسر می شود. اگر می خواهید بدانید که یک آبمیوه گیری خوب چه ویژگی هایی دارد یا آبمیوه گیری خوب چی بخریم؟ به مطالعه ادامه مقاله بپردازید. آبمیوه گیری را می توان در دو نوع دستی و برقی و در دو حالت تک کاره و چند کاره جستجو کرد که مدل های چند کاره آنها اغلب شامل امکاناتی چون مخلوط کن، آسیاب کن و … می باشند. در ادامه هریک از انواع مدل های آبمیوه گیری را بررسی کرده ایم.

ویژگی های آبمیوه گیری سانتریفیوژ

یکی از سریع ترین مدل های آبمیوه گیری از نوع سانتریفیوژ یا چندکاره است که در میان مصرف کنندگان بسیار پرطرفدار است. این دستگاه دارای توان ها و مدل های متنوعی بوده و توسط برندهای مختلفی تولید و عرضه می شود. در ادامه این بخش به بررسی مزایا و معایب آبمیوه گیری های سانتریفیوژ برای شما خواهیم پرداخت.

مزایا معایب
آبمیوه به سرعت تهیه می شود. آبمیوه مدت زمان کمتری تازه می ماند.
استفاده از آن آسان است. سر و صدای زیادی دارد.
نسبت به سایر مدل ها ارزان تر است. در آبمیوه کف ایجاد می کند.
فضای کمی را اشغال می کند. آب میوه ها را به خوبی نگرفته و تفاله آبدار می ماند.
از تیغه های تیزی برخوردار است. آب سبزیجات برگ دار را به خوبی نمی گیرد.

آبمیوه گیری سانتریفیوژ

ویژگی های آبمیوه گیری اهرمی

در صورتی که نمی خواهید برای گرفتن آب میوه ها از دستگاه های برقی استفاده کنید، آبمیوه گیری اهرمی می تواند برای شما گزینه ای مناسب باشد. این دستگاه که برای آبمیوه گیری مرکبات استفاده می شود، با استفاده از یک اهرم کار کرده و به برق متصل نمی شود. در ادامه ویژگی ها و مزایا و معایب خرید آب میوه گیری اهرمی را بررسی کرده ایم.

مزایا معایب
سر و صدایی ایجاد نمی کند. نیاز به نیروی دست برای آبگیری دارد.
فضای کمتری اشغال می کند. تنها برای آبگیری مرکبات مناسب است.
نیازی به استفاده از برق ندارد. کار کردن با آن زمان بر است.
پالپ تولید نمی‌ کند. در مدت زمان زیاد دست را خسته می کند.

آبمیوه گیری اهرمی

ویژگی های آبمیوه گیری پرس سرد (عصاره گیر)

از دیگر بهترین مدل های آبمیوه گیری های موجود در بازار می توان به مدل عصاره گیر اشاره کرد که ظاهری شبیه به چرخ گوشت دارند و می توانند آب میوه های مختلف و سبزیجات را به صورت کامل خارج کنند. این مدل آبمیوه گیری ها قدرتی برابر با 40 الی 80 دور در دقیقه دارند و به طور معمول در آبمیوه فروشی ها و رستوران ها مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه ویژگی های این محصول را در راهنمای خرید آبمیوه گیری بررسی خواهیم کرد.

مزایا معایب
سر و صدای کمی دارد. تهیه آبمیوه زمان بیشتری طول می کشد.
کیفیت و طعم آبمیوه را حفظ می کند. سرعت پایین تری دارد.
آبمیوه مدت زمان بیشتری سالم می ماند. قیمت بالاتری نسبت به سایر مدل ها دارد.
تمیز کردن آن آسان است. باید پوست میوه از قبل کنده شود.
آبمیوه‌ بیشتری تولید می شود. در آبمیوه پالپ بیشتری وجود دارد.
مواد مغذی بهتر و بیشتر حفظ می‌ شوند. باید میوه‌ ها را بیشتر خرد کنید.

آبمیوه گیری پرس سرد

ویژگی های آب مرکبات گیر

آب مرکبات گیری نیز از دیگر محصولاتی است که تنها برای گرفتن آب مرکبات نظیر پرتقال، گریپ فروت، لیمو و … استفاده می شود. این دستگاه در دو نوع دستی و الکتریکی موجود است که نحوه کار با آن نیز بسیار آسان است. در ادامه ویژگی های این دستگاه را بررسی خواهیم کرد.

مزایا معایب
برای آبگیری مرکبات مناسب است. کارایی زیادی ندارد.
فضای کمی را اشغال می کند. در آب میوه ها پالپ وجود دارد.
دستگاهی مقرون به صرفه است. فقط برای مرکبات قابل مصرف است.

آب مرکبات گیر

ویژگی های آبمیوه گیری صنعتی

آبمیوه گیری صنعتی همانطور که از نام آن پیداست، به دلیل ابعاد بزرگ و استفاده زیاد از برق برای مصارف خانگی مناسب نمی باشد. این دستگاه معمولا در رستوران ها، آبمیوه فروشی ها، کافه ها و … مورد استفاده قرار می گیرد. از این دستگاه می توان برای خرد کردن و آبگیری انواع میوه های نرم و سفت و همچنین سبزیجات استفاده نمود. آبمیوه گیری صنعتی می تواند در مدت زمان کوتاهی حجم زیادی از آبمیوه را تهیه نماید.

آبمیوه گیری صنعتی

مهمترین نکات خرید آبمیوه گیری خوب

برای اینکه بتوانید اقدام به خرید آب میوه گیری متناسب با نیازهای خود نمایید، لازم است ابتدا با نکات مهم در زمینه خرید این محصول آشنایی پیدا کنید. در ادامه به بررسی راهنمای خرید آبمیوه گیری براساس مهمترین نکات در این زمینه خواهیم پرداخت. از جمله فاکتورهای مهم در این زمینه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طرح و مدل
  • توان مصرفی
  • سرعت
  • برند تولیدکننده
  • قیمت محصول

در ادامه هریک از این موارد را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

اهمیت طرح و زیبایی دستگاه در راهنمای خرید آبمیوه گیری

شیک بودن، زیبایی و نمای ظاهری دستگاه یکی از نکاتی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

  • راهنمای خرید آبمیوه گیری به شما پیشنهاد می دهد دستگاهی مطابق با سلیقه و دیزاین آشپزخانه خودتان انتخاب کنید.
  • هر چند زیبایی مطلق به معنای کارآمدی دستگاه نیست، اما شما قطعاً دستگاهی را انتخاب خواهید کرد که هم خوب کار کند و هم جلوه خاصی به نمای آشپزخانه شما بدهد.
  • یادتان باشد شما بهترین معمار و طراح زندگی خودتان هستید، پس بهترین ها را برای خودتان انتخاب کنید.

مدل آبمیوه گیری

راهنمای خرید آب میوه گیری مطابق با استانداردهای بین المللی

مطمئنا کلمه استاندارد به گوشتان خورده است. استاندارد مجوزی است که هر کالا و یا خدماتی پس از گذر از فرآیند آزمون، با تایید و یا رد مواجه می شود. گذر از فرآیند آزمون و اخذ مجوز استاندارد بیانگر کیفیت و قابلیت عرضه آن در بازار داخلی و خارجی می باشد.

  • همه محصولات برای اینکه بتوانند راهی بازار شوند و به فروش برسند، باید دارای یکسری از استانداردهای اجباری باشند که در برخی موارد در استانداردهای محصولات، رتبه بندی نیز وجود دارد.
  • به شما پیشنهاد می کنیم دستگاه آبمیوه گیری‌ بخرید که دارای استانداردهای بالاتری می باشد؛ چرا که از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.

نکات خرید آبمیوه گیری بر اساس توان مصرفی

از آنجایی که توان مصرفی فاکتوری است که رابطه مستقیمی با قیمت دستگاه و میزان مصرف برق آن دارد، لازم است با جدیت این مسئله را مد نظر قرار دهید.

  • واحد توان مصرفی را با وات W نامگذاری می کنند.
  • مقدار وات اغلب بر روی برچسب مشخصات دستگاه قید می گردد و در صورت عدم وجود آن، با محاسبه توان مصرفی، می توانید مقدار وات را به دست بیاورید.
  • دستگاه های آبمیوه گیری اغلب قدرتی بین 500 تا 1500 وات دارند، پس در هنگام خرید آبمیوه گیری این نکته را نیز مد نظر قرار دهید.
  • به هر اندازه توان مصرفی دستگاه بالاتر باشد، سرعت کار آن بیشتر بوده و برق بیشتری نیز مصرف خواهد کرد.

خرید آبمیوه گیری بر اساس توان مصرفی

بررسی خرید آبمیوه گیری بر اساس میزان سرعت

بدون شک هر مشتری سرعت یک آبمیوه گیری را با شمارش عقربه ثانیه ساعت می سنجد و در اینجا موتور است که میزان سرعت را کم و زیاد می کند و یا باعث کاهش و یا افزایش بازدهی آن می شود.

  • هر چه سرعت چرخش موتور آبمیوه گیری بیشتر باشد، بازدهی آن نیز افزایش می یابد، البته نوع و جنس تیغه دستگاه آبمیوه گیری نیز در سرعت بخشیدن به کارایی دستگاه نقش بسزایی دارد.
  • این تیغه باید از مواد مرغوبی چون استیل درجه یک ساخته شود تا در مقابل رطوبت و شستشو آسیبی نبیند.
  • توجه به این نکته مندرج در راهنمای خرید آبمیوه گیری را در خصوص موتور و تیغه دستگاه آبمیوه گیری کاملاً جدی بگیرید.

نکات خرید آبمیوه گیری از نظر ظرفیت داخلی

یکی دیگر از مهمترین نکاتی که به هنگام خرید آبمیوه گیری باید حتما در نظر داشته باشید، مربوط به گنجایش داخلی این محصول است.

  • در صورتی که خانواده بزرگی دارید و قصد تهیه آب میوه زیادی را دارید، بهتر است یک آبمیوه گیری با ظرفیت 3 الی 5 لیتر برای شما مناسب است.
  • اما اگر ممکن است در طول هفته تنها یک بار آب میوه تهیه می کنید، ظرفیت 1 الی 3 لیتری می تواند برای شما کارآمد باشد.
  • از آنجایی که آبمیوه گیری فضای زیادی را در آشپزخانه اشغال می کند، لازم است حنما ظرفیت این محصول را به هنگام خرید آن در نظر داشته باشید.

ظرفیت آبمیوه گیری

بررسی لرزش و صدا به هنگام خرید آب میوه گیری

سر و صدای آبمیوه گیری در حین کار می تواند برای بسیاری از مصرف کنندگان آزاردهنده باشد. از این رو حتما صدا و لرزش آبمیوه گیری را در زمان خرید آن بررسی نمایید.

  • همواره بهتر است آبمیوه گیری را انتخاب نمایید که سروصدای کمتری در حین کار ایجاد کند.
  • بسیاری از آبمیوه گیری ها ممکن است در زمان تهیه آبمیوه مقداری لرزش یا صدا را داشته باشند که طبیعی است.
  • برای جلوگیری از ایجاد صدا و لرزش بهتر است دستگاه را روی یک سطح کاملا صاف قرار دهید.

نکات انتخاب و خرید آبمیوه گیری های برندهای معتبر

برندهای متنوع و بسیاری در زمینه لوازم خانگی به خصوص آبمیوه گیری شهرت زیادی دارند. بین برندهای داخلی و خارجی رقابت زیادی وجود دارد و هر کدام برای جذب مشتری بیشتر تلاش می کنند.

  • با توجه به تنوع موجود در بازار و سردرگمی حاصل از آن می توانید با مطالعه راهنمای خرید آبمیوه گیری، با خیال راحت برند مد نظر خود را از میان برندهای داخلی و خارجی آبمیوه گیری انتخاب کنید.
  • برندهای داخلی نظیر پارس خزر و برندهای خارجی نظیر مولینکس، فیلیپس، پاناسونیک، فونیکس، بوش، براون، فلر، ناسا الکتریک و … حرفی برای گفتن دارند و تاکنون بازار خوبی پیدا کرده اند.

خرید آبمیوه گیری های برندهای معتبر

راهنمای خرید آب میوه گیری خوب از لحاظ قیمت

جای تعجب نیست که همیشه هنگام خرید آب میوه گیری به جیبتان نگاه می کنید و کالایی را مطابق با مبلغی که برایش در نظر گرفته اید، انتخاب می کنید.

  • پس از آنکه از نظر مبلغ خیالتان راحت شد، کارایی دستگاه را ارزیابی می کنید.
  • با توجه به اطلاعاتی که در این مقاله عنوان شد و تطبیق جیب خود با آنچه که نیاز دارید، مبلغ مد نظرتان را برای خرید دستگاه مشخص کنید.
  • از آنجایی که آبمیوه گیری های متنوع و متعددی با رنج قیمت متفاوت در بازار عرضه می شود، شما باید به دنبال دستگاهی باشید که مقرون به صرفه باشد و در ازای هزینه ای که برای خرید آن می پردازید، امکانات مد نظرتان را در اختیارتان قرار دهد.

معرفی انواع قطعات دستگاه در راهنمای خرید آبمیوه گیری

در این قسمت راهنمای خرید آبمیوه گیری شما را با قطعات تشکیل دهنده و ساختار آبمیوه گیری آشنا می کنیم.

  • موتور
  • اهرم فشارنده
  • محفظه موتور
  • پیچ موتور
  • صفحه برنده
  • تیغه برنده
  • کلاهک صفحه برنده
  • کلاهک لاستیکی از قطعات الکترونیکی دستگاه است و مخزن
  • درپوش مخزن
  • درپوش دهانه
  • صافی یا توری
  • ظرف بلوری یا شیشه ای
  • کلید
  • صفحه کلید
  • دیود
  • زغال کربنی خازن
  • صفحه پایینی آبمیوه گیری
  • صفحه مشخصات
  • حلقه بالا رونده
  • متصل کننده
  • برس تمیز کننده
  • سیم رابط

انواع قطعات آبمیوه گیری

این بخش ها از جمله اجزای تشکیل دهنده آب میوه گیری محسوب می شوند که هر کدام نقش مهمی در عملکرد این دستگاه دارند و در نهایت با کمک هریک از این قطعات است که یک آبمیوه خوب در اختیار ما قرار می گیرد.

معرفی بهترین مارک آبمیوه گیری های موجود در بازار

امروزه برندهای مطرح تولید کننده لوازم خانگی در جهان با استفاده زیاد از تکنولوژی در تولیدات خود موفق به تولید محصولاتی باکیفیت شده اند. ما در این بخش برای خرید بهترین آبمیوه گیری اقدام به بررسی بهترین مارک آب میوه گیری موجود در بازار کرده ایم. در ادامه با محبوب ترین و بهترین آبمیوه گیری های تولید شده توسط برندهای مطرح دنیا آشنا خواهید شد.

برند آبمیوه گیری ویژگی ها و امکانات
بوش
  • دارای سوئیچ ایمنی
  • جنس بدنه از فلز و پلاستیک
  • دارای مخزن آبمیوه گیری
  • امکان تنظیم سرعت در 3 سطح
  • دارای سیستم ضد چکه
  • دارای توان مصرفی 1200 واتی
  • برخورداری از پایه ضد لغزش
  • سیستم ایمنی هوشمند
فلر
  • دارای سوئیچ ایمنی
  • جنس بدنه از پلاستیک و استیل ضد زنگ
  • دارای مخزن آبمیوه گیری
  • دارای مخزن تفاله
  • برخورداری از امکان تنظیم سرعت در پنج سطح
  • دارای توان مصرفی 1000 واتی
  • دارای پایه ضد لغزش
  • بهره مندی از نمایشگر ال سی دی
  • دارای ویژگی خاموش شدن خودکار دستگاه با بالا رفتن دمای آبمیوه گیری
  • دارای برس جهت تمیزکاری
کنوود
  • دارای مخزن آبمیوه گیری
  • دارای مخزن تفاله میوه
  • بدنه ای متشکل از استیل ضد زنگ
  • دارای تنظیمات سرعت
  • برخورداری از سیستم ضد چکه
  • دارای توان مصرفی 700 وات
  • دارای پایه ضد لغزش
مولینکس
  • دارای مخزن آبمیوه گیری
  • برخورداری از مخزن تفاله
  • برتنظیمات سرعت در 2 سطح
  • دارای توان مصرفی 700 واتی
  • بهره مندی از سوئیچ ایمنی
  • دارای دهانه بزرگ
المپیا
  • امکان فعالیت چهارکاره
  • دارای مخلوط کن
  • پارچ آبمیوه گیری یک لیتری
  • دارای آسیاب کن
  • دارای قطعات باکیفیت
  • برخورداری از تیغه هایی از استیل ضد زنگ
  • دارای امکان تنظیم سرعت
  • توان مصرفی 500 وات
  • دارای پایه ضد لغزش

ارزان ترین آبمیوه گیری موجود در بازار کدام است؟

با توجه به شرایط بد اقتصادی و گرانی کالاهای خارجی اینکه ارزان ترین آبمیوه گیری موجود در بازار کدام است، می تواند برای بسیاری از ما حائز اهمیت باشد. به همین علت در این بخش ما به بررسی ارزان قیمت ترین آبمیوه گیری در بازار می پردازیم. آبمیوه گیری از برند ایرانی پارس خزر کمترین قیمت را میان آبمیوه گیری های موجود در بازار دارد. این محصول جزء تولیدات قدیمی برند پارس خزر می باشد و ویژگی ها و امکاناتی حداقلی دارد که برای گرفتن یک آبمیوه طبیعی قابل قبول است.

آبمیوه گیری پارس خزر

گران ترین آبمیوه گیری موجود در بازار کدام است؟

معمولا هرچقدر که کیفیت قطعات و توان محصول بالاتر باشد قیمت آن هم بالاتر است. به همین دلیل اگر قصد خرید آبمیوه گیری داشته باشید، حتما با این پرسش مواجه می شوید که گران ترین آبمیوه گیری موجود در بازار کدام است؟ آبمیوه گیری برند کیچن اید را می توان یک ابر دستگاه در میان آبمیوه گیری های موجود دانست. گرچه که این آبمیوه گیری کاربردی صنعتی دارد، اما امروزه به انواع کالایی لاکچری در منازل هم دیده می شود. ویژگی ها و امکانات این دستگاه:

  • قابلیت خرد کردن و له کردن میوه ها
  • دهانه بزرگ برای آبگیری میوه های بزرگ
  • امکان آبگیری با پالپ کم، متوسط و زیاد
  • دارای بدنه استیل براق
  • دارای دو دهنه بای ورود همزمان میوه و سبزیجات
  • توان 250 واتی موتور

آبمیوه گیری کیچن اید

خلاصه ای از راهنمای خرید آب میوه گیری

کاربران گرامی، اگر قصد خرید آبمیوه گیری خوب و باکیفیت دارید، به شما توصیه می کنیم حتما انتظارات خود را از خرید آب میوه گیری طبقه بندی نموده و بر اساس آن تصمیم بگیرید. در آخرین بخش از این مقاله قصد داریم راهنمایی نهایی را برای شما ارائه دهیم:

  • چنانچه به دنبال خرید یک دستگاه با قابلیت های مختلف هستید، آبمیوه گیری همه کاره می تواند برای شما گزینه مناسبی باشد.
  • اگر توان و گنجایش بالای آبمیوه گیری برای شما مهم است، بهتر است آبمیوه گیری سانتریفیوژ خریداری کنید و اگر کیفیت آبمیوه برای شما اهمیت دارد، آبمیوه گیری عصاره گیر را خریداری کنید.
  • اگر سرعت آبمیوه گیری برای شما اهمیت دارد، می توانید دستگاهی با توان 800 وات به بالا خریداری کنید.
  • در صورتی که خانواده ای پر جمعیت هستید، آبمیوه گیری 4 الی 5 لیتری و در صورت زوج یا کم جمعیت بودن خانواه تان، آبمیوه گیری 2 الی 3 لیتری برای شما مناسب است.
  • چنانچه تنها به دنبال دستگاهی برای گرفتن آب مرکبات هستید، آبمیوه گیری اهرمی و آب مرکبات گیر می تواند برای شما کار راه انداز باشد.
  • در صورتی که به دنبال خرید آبمیوه گیری از یک برند باکیفیت و معتبر هستید و هزینه خرید محصول برای شما در اولویت نیست، برندهای بوش، فیلیپس، مولینکس، پاناسونیک، فلر و … محصولات باکیفیتی را تولید می کنند.
  • اما اگر قصد دارید اقدام به تهیه یک آبمیوه گیری با قیمتی مناسب و از برندهای داخلی خریداری کنید، آبمیوه گیری های برند پارس خزر کیفیت مناسبی دارند.

همچنین در صورت بروز هرگونه مشکل برای تعمیرات آبمیوه گیری با آی پی امداد در ارتباط باشید.

6 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • زینب شفیعی 28 بهمن 1402

    سلام وقت بخیر، ببخشید من میخواستم برای جهیزیم آبمیوه گیری بخرم. ممنون میشم پاسخگو باشید. آبمیوه گیری چه برندی پیشنهاد میدید؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 28 بهمن 1402

      درود، آبمیوه گیری برندهای فیلیپس، بوش، مولینکس، پاناسونیک و براون از کیفیت مناسبی برخوردار هستند.

      پاسخ دادن
  • ذکاوت 22 تیر 1401

    سلام. وقت بخیر. من برای خرید آبمیوه‌گیری بین دو محصول آبمیوه گیری دیجیتال 4 کاره گاستروبک 40152 و آبمیوه گیری بوش مدل mes4010 برای انتخاب موندم. ممنون میشم راهنمایی کنید به‌خصوص اینکه جنس اصلی بخرم.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 22 تیر 1401

      سلام، اگه آبمیوه گیری بوش اصل پیدا کردید بهتره

      پاسخ دادن
      • ذکاوت 22 تیر 1401

        فروشگاهی نمی‌شناسید که بتونم تو تهران ازش تهیه کنم؟

        پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد