logo logo تعمیر اسپرسوساز بلانزو با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای استفاده از اسپرسوساز بلانزو

راهنمای استفاده از اسپرسوساز بلانزو
راهنمای استفاده از اسپرسوساز بلانزو
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای استفاده از اسپرسوساز بلانزو به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

بلانزو یکی از برندهای معروف و باکیفیت در کشور چین است و یکی از بهترین محصولات شرکت بلانزو، اسپرسوساز آن است‌ که در ادامه راهنمای استفاده از اسپرسوساز بلانزو را برای شما آورده ایم. امروزه اسپرسوساز مانند چای ساز و لوازم برقی دیگر در خانه بسیاری از ایرانیان وجود دارد و از آن برای تهیه انواع نوشیدنی مانند قهوه، اسپرسو، کاپوچینو و … استفاده می کنند. به همین علت ما در این مطلب به بررسی دفترچه راهنمای فارسی اسپرسوساز بلانزو و نحوه  هواگیری و راه اندازی اسپرسوساز بلانزو می پردازیم. تا انتهای مطلب با آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی؛ با مطالعه این مقاله در وب اپلیکیشن تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به تمام پرسش های خود در مورد نحوه استفاده از اسپرسوساز بلانزو پاسخ دهید.

 

روش راه اندازی دستگاه اسپرسوساز بلانزو

امروزه در اغلب موارد دستگاه های اسپرسوساز دارای ساختار ساده ای هستند، اما بهتر است قبل از استفاده، نحوه صحیح راه اندازی و راهنمای استفاده از اسپرسوساز بلانزو را یاد بگیرید تا بتوانید بدون مشکل و استرس، قهوه باکیفیت و خوش طعمی را تهیه کنید. در ادامه مطلب نحوه راه اندازی دستگاه اسپرسوساز بلانزو به طور کامل آموزش داده می شود. روش کار هر کدام از این دستگاه ها ممکن است کمی متفاوت باشد. بنابراین بهتر است قبل از استفاده اطلاعاتی را در رابطه با مدل دستگاه خود به دست آوردید.

  • برای راه اندازی دستگاه اسپرسو کابل را به پریز وصل کنید و مخزن پشت دستگاه را از آب تصفیه پر کنید.
  • سپس دکمه دوشن را فشار دهید تا آب به جوش بیاید.
  • بعد از به جوش آمدن آب و ثابت شدن دستگاه، دکمه تک یا دابل را فشار دهید تا آب از خروجی خارج شود و دستگاه برای تهیه اسپرسو آماده شود.

دفترچه راهنمای فارسی اسپرسوساز بلانزو

بعد از آماده سازی  دستگاه اسپرسوساز بلانزو شما باید از دفترچه راهنمای فارسی اسپرسوساز بلانزو استفاده کنید. درون هر دفترچه راهنما اطلاعات مفیدی در رابطه با نحوه راه اندازی دستگاه، روش هواگیری، نحوه تنظیم دما، نحوه تنظیم فشار، آموزش چند نوع نوشیدنی مانند اسپرسو و کاپوچینو آموزش داده می شود. شما می توانید با خواندن این دفترچه راهنما در کوتاه ترین زمان ممکن آموزش کار با دستگاه اسپرسوساز بلانزو را یاد گرفته و به تهیه انواع نوشیدنی بپردازید. در اغلب موارد اطلاعات مفیدی در رابطه راه های جلوگیری از خرابی دستگاه، روش تعمیر، نکات ایمنی حین استفاده نوشته شده است که کمک می کند تا شما به شیوه بهتری از دستگاه اسپرسوساز استفاده کنید.

نکات ایمنی در حین استفاده از اسپرسوساز بلانزو

یادگیری نکات ایمنی استفاده از اسپرسوساز بلانزو کمک می کند تا بدون هیچ خطری از این دستگاه پرکاربرد استفاده کنید. به طور کلی عوامل مختلفی هستند که باعث کاهش عمر دستگاه و آسیب آن می شوند. به همین علت در این مطلب به نکات ایمنی جهت استفاده از اسپرسوساز می پردازیم. نکاتی که در راهنمای استفاده از اسپرسوساز بلانزو باید رعایت شود عبارت است از:

  • قرار دادن دستگاه اسپرسوساز به دور از دسترس کودکان
  • قرار دادن دستگاه اسپرسوساز در محیط های خشک و بدور از رطوبت
  • کشیدن دستگاه از پرهیز بعد از استفاده
  • خاموش کردن دستگاه با دکمه بعد از استفاده
  • تمیز کردن اسپرسوساز بعد از هر بار استفاده
  • شست و شوی شات و صافی بعد از تهیه اسپرسو
  • هواگیری دستگاه در صورت عدم استفاده به مدت طولانی
  • رسوب زدایی اسپرسو ساز بلانزو حداقل هفته ای یکبار

طریقه تهیه اسپرسو با دستگاه اسپرسوساز بلانزو

اسپرسو یکی از نوشیدنی های خوش طعم اما فوق العاده تلخ است که حاوی عصاره قهوه است. این نوشیدنی کافئین دار مانع از خوب آلودگی شده و باعث افزایش انرژی فرد در طول روز می شود. به همین علت بسیاری از افراد از دستگاه اسپرسوساز برای تهیه اسپرسو استفاده می کنند. نحوه تهیه اسپرسو با دستگاه اسپرسو ساز بلانزو به این شکل است که ابتدا مقداری از مواد قهوه را درون شات ریخته و روی دستگاه نصب کنید. سپس درون مخزن را با آب تصفیه پر کنید و دستگاه را روشن کنید.

بعد از روشن کردن دستگاه منتظر بمانید تا آب گرم شود. بعد از جوش آمدن آب، چراغ ها از حالت چشمک زن خارج شده و آمده خروج اسپرسو هستند. حال دکمه سینگل یا دابل را فشار دهید و لیوان را زیر خروجی قرار دهید. قهوه در کمتر از چند ثانیه آماده و درون لیوان می ریزد.

آموزش تهیه کاپوچینو با اسپرسوساز بلانزو

کاپوچینو یکی از نوشیدنی های دلچسب و خوش طعم کشور ایتالیا است که در بیشتر مواقع به عنوان میان وعده و در هنگام صبح از آن استفاده می کنند. این نوشیدنی از مقداری شیر و اسپرسو تهیه می شود. امروزه بسیاری از دستگاه های اسپرسوساز به دلیل داشتن برخی از امکانات می توان از آن ها برای تهیه کاپوچینو استفاده کرد. در زمینه راهنمای استفاده از اسپرسوساز بلانزو  در ادامه به این مسئله می پردازیم.

  • نحوه تهیه کاپوچینو با اسپرسوساز بلانزو به این شکل است که ابتدا اسپرسو مانند روش قبل کرده و درون لیوان تقریبا بزرگی بریزید.
  • سپس مقداری شیر را درون شیر جوش مخصوص دستگاه اسپرسوساز بریزید و آن را زیر لوله بخار قرار دهید.
  • لوله بخار باید پایین از شیر باشد. سپس دستگاه بخار را روشن کنید تا شیر از طریق بخار گرم و به حالت کفی در بیاید.
  • کف حاصل شده را هم بزنید و روی اسپرسو آماده شده بریزید.
  • برای طعم دار کردن مقداری شکر و کاکائو به آن اضافه کنید.

شیوه تنظیم دمای اسپرسوساز بلانزو

بعد از خرید دستگاه اسپرسوساز باید متناسب با راهنمای استفاده از اسپرسوساز بلانزو قهوه مورد نظر خود دمای دستگاه را تنظیم کنید. در صورتی که دستگاه نیمه اتوماتیک باشد، باید خودتان دمای دستگاه را تنظیم کنید. نحوه تنظیم دمای اسپرسوساز بلانزو به این شکل است که ابتدا درجه تنظیم دمای دستگاه اسپرسو را باید پیدا کنید. دمای بیشتر دستگاه های اسپرسوساز بین 80 تا 120 درجه سانتی گراد است.

در حالت استاندارد بهتر است دما را روی 112 درجه سانتی گراد تنظیم کنید.‌ اگر قصد دارید تا دمای اسپرسویی که تهیه می کنید بالا باشد و دیرتر خنک شود، می توانید دمای دستگاه اسپرسو را روی 120 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. در دستگاه اسپرسو تمام اتوماتیک معمولا دمای دستگاه به طور اتوماتیک تنظیم می شود و نیاز به هر بار تنظیم برای استفاده نیست.

نحوه جوش آوردن شیر با اسپرسوساز بلانزو

امروزه ساختار دستگاه های جوش به گونه ای است که در اغلب موارد می توانید از طریق آن شیر یا آب را به نقطه جوش برسانید.

  • نحوه جوش آوردن شیر با اسپرسوساز بلانزو به این شکل است که مانند جوش آوردن آب، مخزن را از شیر پر کنید و دکمه دستگاه را روشن کنید تا شیر به نقطه جوش برسد و از خروجی خارج شود.
  • همچنین اگر می خواهید شیر را به حالت فوم در بیاورید، باید شیر را درون ظرفی ریخته و زیر شیر بخار قرار دهید.
  • شیر بخار باعث می شود تا شیر از حالت مایع به حالت فوم در بیاید. شما می توانید از این فوم برای تهیه کاپوچینو استفاده کنید.
  • اگر از راهنمای استفاده از دستگاه اسپرسوساز بلانزو استفاده کنید، می توانید تمام آموزش ها و نکات دستگاه را به طور کامل یاد بگیرید.

روش تنظیم فشار اسپرسوساز بلانزو

همانطور که می دانید، در این مطلب در حال توضیح راهنمای استفاده از اسپرسوساز بلانزو هستیم. یکی از بخش های مهم که باید برای تنظیم دستگاه اسپرسوساز به آن توجه کنید، نحوه تنظیم فشار اسپرسوساز بلانزو است. فشار دستگاه اسپرسوساز دارای درجات مختلفی است. در واقع شما می توانید دستگاه را به گونه ای تنظیم کنید که اسپرسو مطابق با درجه فشار مورد نظرتان از دستگاه خارج شود.

هر دستگاه اسپرسوساز دارای بخشی است که از طریق آن می توانید فشار را تنظیم کنید. فشار دستگاه در سه حالت ضعیف، متوسط، قوی قابل تنظیم است. اگر میخواهید قهوه باکیفیت و خوش عطر و طعمی داشته باشید، بهتر است فشار را در حالت ضعیف تنظیم کنید تا مواد قهوه به خوبی با آب ترکیب شود. این کار باعث می شود که قهوه شما دارای رنگ و لعاب بیشتری نیز باشد.

راهنمای هواگیری اسپرسوساز بلانزو

نحوه هواگیری اسپرسوساز بلانزو از جمله کارهایی است که هر فردی که از این دستگاه استفاده می کند، باید آن را آموزش ببینید و برای انجام این کار اقدام کند. بر همین اساس در این مطلب به آموزش نحوه هواگیری اسپرسوساز می پردازیم. تمام دستگاه های اسپرسوساز بعد از مدتی استفاده یا در اثر عدم استفاده طولانی مدت ممکن است نیاز به هواگیری داشته باشند. در موارد ممکن است عدم هواگیری دستگاه باعث شود که اسپرسو به درستی از خروجی خارج نشود یا به طور کلی اسپرسو از خروج بیرون نریزد. بنابراین باید دستگاه اسپرسوساز هواگیری شود.

  • برای هواگیری دستگاه اسپرسوساز خانگی بلانزو ابتدا مخزن را از آب پر کرده و دکمه دستگاه را بزنید تا دستگاه روشن شود.
  • همانطور که در راهنمای استفاده از اسپرسوساز بلانزو گفته شده است، دستگاه باید روشن بماند تا آب درون مخزن به طور کامل بخار شده و مخزن خالی از آب شود.
  • در صورت عدم نتیجه مجددا تکرار کنید تا هواگیری به طور کامل انجام شود.

نتیجه گیری از راهنمای استفاده از اسپرسوساز بلانزو

در مطلب فوق به بررسی راهنمای استفاده از اسپرسوساز بلانزو پرداختیم. دستگاه اسپرسوساز بلانزو یک محصول باکیفیت و پرکاربرد جهت تهیه انواع نوشیدنی گرم است. این محصول به دلیل تنوع در طرح و رنگ و کیفیت بالا مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار گرفته است. اگر لوازم برقی یا دستگاه اسپرسوساز شما خراب شده است، نگران نباشید.

می توانید برای تعمیر دستگاه اسپرسوساز یا هر وسیله برقی و خانگی دیگر به شرکت آی پی امداد مراجعه کنید. شرکت آی پی امداد به عنوان تعمیرگاه مجاز لوازم برقی در تهران و کرج توانسته از اعتماد و توجه بسیاری از مشتریان را به خود جذب کند. بنابراین بهتر است در صورت خرابی دستگاه اسپرسوساز بلانزو به شرکت آی پی امداد مراجعه کنید. شرکت آی پی امداد در مدت زمان کوتاهی به تعمیر لوازم خانگی و برقی با استفاده از لوازم اورجینال می پردازد.

1 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • کوروش 09 آذر 1401

    سلام استیم باندر اسپرسوسازم چرا رو به بالاست؟

    پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد