logo logo نمایندگی تعمیرات یخچال حایر با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای استفاده از یخچال هایر

راهنمای استفاده از یخچال هایر
راهنمای استفاده از یخچال هایر
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای استفاده از یخچال هایر به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

هایر نیز یکی از شرکت های تولید کننده لوازم خانگی چند ملیتی میباشد که مقر اصلی این برند در کشور چین است ، اما نکته جالب در ساخت یخچال های این برند استفاده از موتور های آلمانی در تولید یخچال های هایر است که مصرف کنندگان آن نیز رضایت بالایی از این محصول دارند، ممکن است شما به تازگی اقدام به خرید یک یخچال از برند هایر نموده باشید که برای راه اندازی و استفاده از آن نیازمند اطلاعات بیشتری هستید پس در ادامه با ما در مقاله راهنمای استفاده از یخچال هایر همراه باشید.

کاربران گرامی؛ چنانچه موفق به استفاده از دفترچه راهنمای یخچال هایر نشدید می توانید با همراهی وبسایت تعمیر لوازم خانگی آی پی امداد در این مقاله ار زاهنمای فارسی استفاده از یخچال هایر استفاده کنید.

طریقه نصب و راه اندازی یخچال هایر

بعد از قرار دادن یخچال در محل مناسب خود و تراز کردن آن به منظور کارکرد بهتر نوبت به راه اندازی و نصب یخچال هایر در محل خود میرسد که برای انجام اینکار میتوانید در ادامه این مقاله با نحوه راه اندازی و نصب یخچال هایر همراه باشید:

  • پس از تحویل یخچال، مشاهده خواهید کرد که تمام قطعات داخلی و خارجی آن به صورت جداگانه در اختیار شما قرار خواهند گرفت که میتوانید برای سهولت نحوه قرار دادن این قطعات را در دفترچه راهنمای فارسی یخچال هایر بررسی نمایید.
  • به منظور راه اندازی و نصب یخچال هایرخود میتوانید این قطعات را از درون پلاستیک های حباب دار خود خارج نموده و از قسمت پایین کشوها را در محل خود جا زده و پس از آن اقدام به قرار دادن طبقه ها در محل خود نمایید.
  • همچنین باید اقدام به قرار دادن طبقات درون درب یخچال هایر خود نیز نمایید.
  • پس از از این مرحله شما میتواندی درجه دمای یخچال خود را تنظیم نموده و یخچال هایر خود را به برق متصل کنید که برای این اتصال بهتر است حتما از یک محافظ برق نیز استفاده نمایید.

محل مناسب برای نصب یخچال حایر کجا میباشد؟

یکی از اصلی ترین مراحل رعایت کردن الگوی مناسب استفاده از یخچال ها انتخاب محل مناسب برای آنهاست که در راهنمای فارسی استفاده از یخچال هایر نیز به آن اشاره شده است، به این منظور برای انتخاب محل مناسب برای قرار دادن یخچال هایر میتوانید از راهنمایی های زیر کمک بگیرید:

  • در صورت نداشتن فضای درون کابینتی برای یخچال های خود بهتر است یک سطح صاف و بدون پستی بلندی را برای یخچال خود در نظر بگیرید.
  • اگر در قسمتی از سطح شما برآمدگی و یا فرورفتگی وجود داشت بهتر است با اشیاء کمکی آن سطح را صاف نمایید تا از سقوط یخچال خود جلوگیری نمایید.
  • به این نکته دقت کافی را داشته باشید که یخچال هایر شما به دلیل داشتن مایع گاز یخچال بهتر است در فضایی دور از سایر وسایل گرما زا و قابل استعال مانند گاز سماور و … قرار داشته باشد.
  • سعی کنید فواصل استاندارد قرار گیری یخچال از دیوار و کابینت های اطراف آن را به درستی رعایت نمایید این فاصله در دفترچه راهنمای استفاده از یخچال هایر 20 سانتی متر در نظر گرفته شده است.
  • به این نکته توجه داشته باشید که یخچال شما باید در فضایی به دور از تابش مستقیم آفتاب قرار داشته باشد.
  • این دستگاه را در مکانی قرار دهید که درب های آن بتواندد به راحتی و به طور کامل باز گردند.

نحوه تراز نمودن در دفترچه فارسی یخچال هایر

پس از تحویل گرفتن یخچالتان و اتخاب محل مناسب برای قرار دادن آن کاری که باید انجام بدهید تراز کردن یخچالتان است که با انجام صحیح این کار میتوانید به افزایش بهره وری دستگاه خود نیز اضافه کنید، در ادامه نحوه تراز نمودن یخچال هایر در راهنمای فارسی را برای شما آورده ایم:

  • دقت داشته باشید که تراز نمودن درست یخچال موجب گردش درست گاز آن شده و با این کار به تنظیم دمای درست یخچال شما کمک میشود به همین دلیل در قسمت های ابتدایی دفترچه فارسی راهنمای استفاده از یخچال هایر به آن اشاره شده است.
  • سعی کنید یک فضای صاف و هم سطح در زیر یخچال را برای تراز کردن یخچال انتخاب نمایید.
  • به منظور تنظیم ارتفاع یخچال توسط این پایه ها میتوانید آنها را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید.
  • در برخی مدل های ساید بای ساید یخچال هایر مشاهده میکنیم که یخچال هم پایه و هم غلتک دارد که برای تنظیم آنها باید برای بالا بردن پایه ها را به اندازه استاندارد تنظیم کرده و پس از آن زمانی که غلتک ها از زمین بلند شدند آنها را قفل و ثابت نمایید.

معرفی دکمه و کلیدهای موجود روی یخچال هایر

گاهی ممکن است شما نیاز داشته باشید دمای یخچال خود را کم و یا زیاد نمایید و یا حتی ممکن است در پی انجام کاری در یخچال خود نیاز داشته باشید که صدای هشدار آن را قطع نمایید. در این صورت شما باید به کلید ها و دکمه های یخچال خود اشراف کامل داشته باشید و بدانید برای انجام هرکاری باید چه دکمه ای را فشار دهید البته مکان و معنای دقیق هر کدام از این دکمه ها را میتوانید در دفترچه راهنمای فارسی یخچال هایر خود بیابید اما در ادامه ما هم به معرفی دکمه و کلیدهای موجود روی یخچال هایر میپردازیم:

دکمه های روی یخچال هایر معنای دکمه های یخچال
fridge تنظیم دمای یخچال
freezer تنظیم دمای فریزر
+/- بالا و پایین کردن دمای یخچال و فریزر
home دسترسی به گزینه های نمایشگر
mute غیر فعال کردن هشدار یخچال
reset از سرگیری فعالیت یخچال
holiday مسافرت های کوتاه مدت
lock قفل کردن دکمه ها و کلیدها
alarm هشدار درب یخچال

درجه دمای یخچال هایر چگونه تنظیم می شود؟

در یخچال فریزرهای هایر صفحه نمایش دیجیتال در نظر گرفته شده است و ابتدا باید مشخص کند که دمای کابین یخچال را میخواهید تنظیم کنید یا فریزر. ابتدا لازم است  دکمه unlock را برای مدت زمان 3 ثانیه فشار دهید تا امکان تنظیم دما را پیدا کنید. سپس با انتخاب Refrigerator می توانید دمای یخچال و با freezer می توانید دمای کابین فریزر را تنظیم کنید. با هر بار فشردن دکمه های بالا دما یک درجه افزایش و با دکمه های پایین یک درجه کاهش پیدا خواهد کرد.

توجه داشته باشید زمانی که در حال تنظیم دما هستید، دمایی روی صفحه نمایش داده می شود که شما تنظیم کرده اید. پس از انجام تنظیمات، دمای داخل دستگاه نمایش داده می شود و موتور شروع به کار کرده و دما را به اندازه تنظیم شده افزایش یا کاهش می دهد.

انتخاب درجه مناسب دما برای یخچال هایر در زمستان و تابستان

برای انتخاب درجه مناسب دما برای یخچال هایر در زمستان و تابستان مبتوانید مراحل زیر را طی نمایید:

  • قبل از اینکه درجه سرمای یخچال هایر در فصل تابستان و زمستان انتخاب نماییم، بهتر است این قسمت را در راهنمای فارسی استفاده از یخچال هایر مطالعه نمایید تا تنظیمات درستی را اعمال کنید.
  • این دما برای فریزر در فصل تابستان دمای منفی 18 در جه مناسب میباشد، و برای یخچال میتوانید درجه را روی 5 تنظیم نمایید.
  • دمای یخچال هایر در فصل زمستان بهتر است روی عدد 1 باشد و این دما برای فریزر منفی 16 مناسب است.

پیش از رفتن به سفر یخچال هایر را چه باید کرد؟

در صورتی که میخواهید برای مدت طولانی به سفر بروید و نمی دانید باید از یخچال خود چگونه در این مدت نگهداری کنید، مطابق مراحل زیر پیش بروید:

  • بهتر است یخچال خود را به طور کامل از برق بکشید.
  • قبل از آنکه یخچال خود را از برق بکشید، به نکات زیر توجه نمایید:
  • ابتدا اقدام به خالی نمودن تمامی مواد غذایی از داخل یخچال نمایید.
  • فریزر یخچال را نیز کاملاً خالی نمایید.
  • سپس آب قسمت آب سرد کن را خالی نمایید.
  • تمام قسمت های یخچال را بررسی نمایید. در صورت وجود برفک و یا یخ زدگی با استفاده از سشوار، اقدام به آب نمودن آن کنید.
  •  به هیچ عنوان سیم برق آن را به صورت ناگهانی بیرون نکشید.

نحوه جابه جایی یخچال هایر در هنگام اثاث کشی

یخچال ها متشکل از قطعات ریز و حساسی هستند که در صورت جا به جایی نادرست آنها ممکن است دچار آسیب گردند به منظور نحوه جابجایی یخچال هایر شما میتوانید نحوه جا به جایی یخچال هایر را که در ادامه برای شما آورده ایم را مورد مطالعه قرار دهید:

  • به دقت در برابر آسیب در قسمت های مختلف راهنمای فارسی استفاده از یخچال هایر اشاره شده است.
  • برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به یخچال در هنگام جا به جایی بهتر است این یخچال را مانند زمانی که خریداری نموده اید به همراه یونولیت و بسته بندی حمل نمایید.
  • میتوانید برای جلوگیری از ایجاد خط و خش بر روی یخچال هایر خود آن را دورن یک پارچه و یا پلاستیک حباب دار قرار دهید.
  • دقت داشته باشید که به دلیل دارا بودن گاز یخچال نباید آن را به صورت افقی حمل نمایید و حتما باید به صورت عمودی و نهایتا به صورت زاویه 30 درجه حمل نمایید.

نحوه تمیز کردن یخچال هایر

تمیز کردن یخچال هایر نیز مانند انواع برند های دیگر در بازدهی و کیفیت کارکرد آن نقش اساسی را بر عهده دارد به این منظور در قسمت های مختلف راهنمای فارسی استفاده از یخچال هایر به آن اشاره شده است،  برای تمیز کردن یخچال هایر میتوانید مطابق با مراحلی که در ادامه برای شما خواهیم گفت پیش روید:

  • برای تمیز کردن اصولی یخچال هایر خود بهتر است در ابتدا مواد غذایی درون آن را به طور کامب در یخچال و فریزر بیرون بیاورید.
  • پس از آن باید به کمک یک دستمال و یک ماده پاک کننده اقدام به تمیز کردن طبقات یخچال خود نمایید.
  • میتوانید برای تمیز کردن طبقات درون درب یخچال خود آنها را بیرون آورده و شستشو دهید برای این شست و شو میتوانید از یک ماده شوینده و آب گرم استفاده نمایید.
  • پس از آن برای تمیز کردن بدنه یخچال خود اقدام نموده و آن را به کمک یک دستمال و ماده شوینده مثل پاک کننده سطوح و یا آب گرم به همراه جوش شیرین تمیز نمایید.
  • بهتر است به صورت دوره ای قسمت زیری یخچال هایر خود را نیز تمیز نمایید تا گرد و غبار وارد موتور و قسمت های پشتی یخچال شما نگردد.

نحوه تمیز کردن پشت یخچال (کندانسور یا همان لوله های شبکه ای) یخچال هایر

حتما در قسمت پشتی یخچال خود لوله های مشکی رنگی را مشاهده کرده اید که این لوله ها کندانسور یخچال میباشد، گاهی مشاهده میشود که در صورت تمیز نکردن و ایجاد گرد و خاک در قسمت های پشتی یخچال و این لوله ها نمیتوانند به درستی عمل برودت را در یخچال ایجاد نمایند. برای نحوه تمیز کردن پشت یخچال هایر میتوانید مطابق با مراحل زیر پیش روید:

  • برای از بین بردن گرد و خاک لوله های شبکه ای که میتوانید مکان دقیق آن را در دفترچه راهنمای فارسی استفاده از یخچال هایر ببینید باید یخچال را کمی جلو کشیده و پس از آن به کمک یک دستمال اقدام به تمیز کردن آن نمایید.
  • پس از آن میتوانید به کمک سری بسیار باریک جاروبرقی و یا جاروشارژی اقدام به جمع آوری ذرات باقی مانده گرد و خاک در اطراف این لوله ها نمایید.

نحوه تمیز کردن قسمت فاضلاب و رفع گرفتگی درین یخچال هایر

در قسمت داخلی و پشتی همه یخچال ها محفظه ای وجود دارد که برای تخلیه آب از ناشی از عمل دیفراست قرار داده شده است عمل دیفراست به یخ زدایی در یخچال ها گفته میشود که در اثر آن باید محلی برای تخلیه این آب وجود داشته باشد ، این محفظه درین یا ناودان و یا فاضلاب یخچال نام دارد نام دارد که گاهی به سبب تمیز نکردن دچار گرفتگی میشود عوارض این گرفتگی را گاهی به صورت تجمع آب در کشوهای یخچال مشاهده میکنیم توجه داشته باشید در صورت دو قلو بودن یخچال شما، یخچال شما دارای دو درین میباشد، به منظور تمیز کردن قسمت فاضلاب یخچال و رفع گرفتگی یخچال هایر میتوانید مطابق با مراحل زیر اقدام نمایید:

  • برای تمیز کردن این قسمت میتوانید از یک جسم میله مانند که قابلیت انعطاف نیز دارد مثل یک میله بافتنی و یا سیخ نازک استفاده نمایید و آن را دورن این محفظه قرار دهید تا در صورت گرفتگی سبب باز شدن آن گردد.
  • پس از آن میتوانید یک قیف در سر درین یخچال هایر قرار داده و مقداری آب جوش برای برطرف کردن چسبندگی و ذرات چسبیده به این قطعه بریزید تا مسیر آن برای آب های ناشی از دیفراست باز گردد.
  • اگر این مکان را در یخچال خود مشاهده نکردید میتوانید برای پیدا کردن آن از تصویر آن در دفترچه راهنمای فارسی یخچال هایر استفاده نمایید.

روش های ساده جهت خوشبو کردن یخچال هایر

برای رفع بوی یخچال هایر روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

  • یکی دیگر از روش‌های خوشبو کردن یخچال و فریزر، استفاده از سیب زمینی است.
  • برای این کار پوست یک عدد سیب زمینی خام را بگیرید و آن را داخل ظرفی در یخچال قرار دهید.
  • لیمو یکی دیگر از مواد طبیعی است که خاصیت اسیدی دارد و برای پاک کردن محیط یخچال مفید است.
  • لیمو ترش را ورقه‌ ای برش بزنید و درون یک ظرف قرار دهید. سپس این ظرف را داخل یخچال بگذارید.
  • اگر می‌خواهید یخچال بوی خوشایندی بدهد، عصاره وانیل نیز یک پیشنهاد مناسب برای شماست.

زمان نگهداری مواد غذایی در یخچال هایر چقدر است؟

در صورتی که مواد غذایی مختلف مدت زمان طولانی در یخچال نگهداری شوند، موجب فاسد شدن آن ها می گردد. از این رو باید حتما از زمان نگهداری مواد غذایی در یخچال اطلاع داشته باشید.

انواع مواد غذایی روز
گوشت چرخ کرده 12 ساعت
گوشت مرغ تازه 3 روز
سوسیس و کالباس 1 ماه
نوشابه های گازدار 6 ماه
آب میوه جات 2 سال
انواع سس 6 ماه
مربا و شربت 2 سال
سرکه 4 سال
شیر پاستوریزه حداکثر 3 روز
پنیر 6 ماه
شیرینی ها حداکثر 3 روز
کیک 1-2 ماه

نحوه استفاده از یخساز یخچال ساید هایر و راه اندازی آن

نحوه راه اندازی و استفاده از یخساز یخچال ساید هایر امر بسیار ساده ای بوده و کاربران می توانند به راحتی اقدام به انجام این کار نمایند. برای این کار ابتدا باید اقدام به اتصال شیر آب به یخچال خود نمایید. سپس می توانید از دکمه روشن و خاموش (on/off) برای فعال کردن و یا غیر فعالسازی یخساز یخچال خود استفاده نمایید. در برخی دیگر از مدل های این یخچال نیز یک اهرم مخصوص جهت فعال کردن یخساز تعبیه شده است که می توانید از آن کمک بگیرید.

از دیگر امکانات سیستم یخساز این است که می توان انواع قالب های یخ را به کمک دکمه های یخچال ایجاد نموده و همچنین در صورت نیاز اقدام به خاموش کردن سیستم یخساز یخچال گرنیه کنید. برای انجام این کار نیز باید دکمه off را فشار داده و یا اهرمی که پیش تر به سمت پایین کشیده اید را مجددا به سمت بالا قرار دهید.

چگونه باید فیلتر تصفیه آب یخچال هایر را تعویض کنیم؟

در برخی مدل های یخچال هایر، فیلتر یخچال در جلوی دستگاه در پایین یخچال قرار دارد. در این مدل ها برای تعویض فیلتر یخچال هایر لازم است تا دکمه ای که کنار فیلتر قرار دارد را فشار دهید تا فیلتر آزاد شود. سپس فیلتر را بیرون بکشید. سپس لازم است تا درب پلاستیکی را از بالای فیلتر بردارید. اکنون درب را بر روی فیلتر جدید طوری قرار دهید که فلش رو به سمت بالا باشد. باید فیلتر را درون محفظه قرار دهید و به داخل فشار دهید.

در برخی دیگر از مدل های یخچال ساید هایر، فیلتر در داخل درب یخچال قرار دارد. ابتدا درب را باز کنید و در پهنای درب به محفظه فیلتر دقت کنید. با فشار دادن پایین این محفظه می توانید آن را باز کنید. حال فیلتر را تا حدود 45 درجه با بیرون بکشید تا از درب بیرون بیاید. اکنون بدون چرخاندن فیلتر را بکشید. برای قرار دادن فیلتر جدید نیز این کار را به صورت مشابه بدون چرخش فیلتر انجام دهید.

نحوه ریست کردن فیلتر آب یخچال هایر

همانطور که در قسمت معرفی کلید و دکمه های یخچال هایر برای شما توضیح دادیم میتواندی برای ریست کردن فیلتر آب یخچال هایر مطابق با مراحل زیر اقدام نمایید:

  • ممکن است در دفترچه راهنمای فارسی استفاده از یخچال هایر خود به قسمتی که مسئول کنترل کیفیت آب است برخورد کنید که این قسمت فیلتر آب است و ممکن است گاهی به دلیل کارکرد اشتباه سبب کدر و ناصاف بودن آب یخچال شما گردد.
  • اما در این شرایط نگران نباشید زبرا میتوانید با ریست کردن آن این مشکل را برطرف نمایید تنها کافی است ابتدا دکمه home رافشار دهید و پس از باز شدن منو دکمه water و پس از آن دکمه ریست را برای 5 ثانیه نگه دارید.

نحوه تعویض لامپ یخچال هایر

لامپ های یخچال ها شاید تا زمانی که از کار بیفتند برای ما نکته قابل توجهی نباشد اما با تاریک بودن فضای داخلی یخچال و اینکه نتوانیم مواد غذایی را دورن یخچال پیدا کنیم از اهمیت آنها آگاه میگردیم در طراحی یخچال های قدیمی تر هایر شاهد وجود لامپ های رشته ای بوده ایم که با پیشرفت تکنولوژی این لامپ ها جای خود را به ال ای دی ها دادند ، مکان دقیق این لامپ ها را در راهنمای فارسی استفاده از یخچال هایر قسمت روی دیوار پشتی بیان کرده اند که برای تعویض آن میتوانید مطابق زیر عمل کنید:

  • همه این لامپ ها چه از نوع رشته ای و چه ال ای دی دارای یک محفظه شیشه ای بر روی خود هستند.
  • که در صورت بروز مشکل برای لامپ ما باید این محفظه برداشته شده و لامپ را از پشت آن بیرون آورده و اقدام به تعویض آن نماییم.
  • برای بیرون آوردن لامپ های رشته ای شما میتوانید با دست اینکار را انجام دهید و بیرون آوردن لامپ های ال ای دی میتوانید از یک کاردک کمک بگیرید و پس از بیرون آوردن ال ای دی لامپ جدید را در آن محل قرار دهید.

طریقه استفاده از صفحه نمایش یا دیسپلی در یخچال ساید بای ساید هایر

صفحه نمایش یا دیسپلی در یخچال هایر نیز مانند اکثر مدل های یخچال بر روی درب فریزر آن قرار دارد که طریقه استفاده از صفحه نمایش یا دیسپلی در یخچال ساید بای ساید هایر را در ادامه برای شما آورده ایم:

  • از این صفحه میتوانید برای مشاهده دمایی که در یخچال و فریزر شما موجود است استفاده نمایید.
  • همچنین میتوانید ارور ها و خطاهای سیستمی یخچال خود را بر روی این صفحه ببینید در مورد معنا و برطرف کردن آنها میتوانید به دفترچه راهنمای فارسی استفاده از یخچال هایر مراجعه نمایید.

راه های افزایش عمر مفید یخچال هایر

افزایش عمر مفید یک دستگاه برای ما به معنای کارکرد بیشتر آن در سالیان طولانی تر میباشد به این منظور بهتر است از موارد نام برده شده در راهنمای فارسی استفاده از یخچال هایر که در ادامه برای شما آوده ایم استفاده نمایید:

  • یکی از راه های افزایش عمر مفید یخچال هایر را میتوان توجه به نظافت آن در نظر گرفت همانطور که در قسمت های قبل برای شما توضیح دادیم گاهی بی توجهی به یخچال باعث ایجاد آسیب های غیر قابل جبران میشود.
  • همچنین رعایت یک الگوی استفاده مناسب نیز سبب افزایش عمر یخچال شما میشود.
  • توجه به نکاتی که در این مقاله برای شما آوردیم مانند تراز نمودن و انتخاب محل مناسب نیز در صورت رعایت شدن میتوانند موجب افزایش عمر یخچال شما شوند.

بررسی راهنمای استفاده از یخچال هایر به طور کلی

در هنگام تولید یک محصول دفترچه های راهنمای فارسی آن نیز به دلیل استفاده حداکثری از تمام امکانات یک یخچال مانند یخچال هایر در اختیار مصرف کننده قرار میگیرد که شما برای استفاده درست از این دستگاه میتوانید به مطالعه راهنمای فارسی استفاده از یخچال هایر که در مقاله بالا به آن پرداختیم بپردازید.

3.7/5 - (3 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • مهدی معصومی 30 مرداد 1401

    تاچ نمایشگر روی فریزر یخچال های هایر، قابل تعویض هستند؟ و اینکه برای مدل هایی که زبانشان چینی هست( که امکان خواندن کارایی هر دکمه نیست) تصویر ها به چه معناس؟( مثلا تصویر سر ادم، نشان از چه علامتیست؟)

    پاسخ دادن
    • احمدی 29 آبان 1402

      اصلا اصلا مارک خوبی نیست. من بعد از نه ماه کار بهم نداد کلا. تنظیمات خودبخود بهم میخورد. الان رو دستم مونده. نمیدونم چکار بکنم

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد