logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای استفاده از یخچال فیلور

راهنمای استفاده از یخچال فیلور
راهنمای استفاده از یخچال فیلور
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای استفاده از یخچال فیلور به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

ممکن است در هنگام خرید یک یخچال نام برند فیلور را نیز شنیده باشید که این برند از یک شرکت ایرانی میباشد که چندین سال است افدام به تولید لوازم خانگی نموده است اگر شما نیز به تازگی برای جهیزیه خود اقدام به خرید یخچال نموده اید و برای استفاده از یخچال فیلور خود به اطلاعات بیشتری نیاز دارید با ما در ادامه مقاله راهنمای استفاده از یخچال فیلور همراه باشید.

کاربران گرامی؛ در صورت عدم دسترسی به دفترچه راهنمای یخچال فیلور به شما توصیه می کنیم تا با همراهی متخصصین تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی آی پی امداد در این مقاله از راهنمای استفاده از یخچال فیلور در این وبسایت استفاده کنید.

نحوه راه اندازی و نصب یخچال فیلور

یعد از ثابت کردن یخچال در محل مناسب خودش نوبت به راه اندازی این دستگاه میرسد بهتر است قبل از انجام اینکار نحوه راه اندازی و نصب یخچال فیلور را که در ادامه برای شما آورده ایم را مطالعه نمایید:

  • در ابتدا باید تمام قطعات ریزی که قرار است در یخچال شما قرار گیرد را از پلاستیک های خود بیرون بیاورید.
  • پس از آن اقدام به قرار دادن قفسه و کشوهای یخچال و فریزر در محل خودشان نمایید.
  • طبقات درب یخچال را نیز باید در محل خودشان قرار دهید.
  • اگر یخچال شما مجهز به آبسردکن است بهتر است قطعات و مخزن آن را نیز نصب نمایید.
  • در مرحله بعدی باید اتصالات برق دستگاه خود را برقرار نمایید و همانطور که در راهنمای استفاده از یخچال فیلور گفته شد بهتر است برای اینکار از یک دستگاه محافظ استفاده نمایید.

انتخاب محل مناسب برای نصب یخچال فیلور

بعد از خرید یک دستگاه و انتقال آن به منزل نکته مهمی که در راهنمای استفاده از یخچال فیلور باید مورد بررسی قرار گیرد محلی است که قرار است یخچال را در آن قرار دهید به این منظور در ادامه به بررسی این محل برای شما پرداخته ایم:

  • برای کارکرد بهتر و سلامت دستگاه خود بهتر است این دستگاه را دور از تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید.
  • همچنین برای استفاده بهتر از دستگاه خود باید این نکته را در نظر داشته باشید که سطح زیر یخچال شما باید صاف و یکدست باشد تا یخچال شما لق نباشد.
  • در انتخاب محل مناسب برا نصب یخچال فیلور بهتر است دستگاه خود را در فاصله دورتری از سایر وسایل گرمازا مثل اجاق گاز و سماور قرار دهید.
  • بهتر است قسمت پشتی یخچال شما پنجره نباشد تا از داغ شدن قسمت های پشتی یخچال شما جلوگیری گردد.

نحوه تراز نمودن یخچال فیلور در راهنمای آن

تراز کردن یخچال ها به منظور کارکرد بی صدا و امنیت آنها برای جلوگیری از سقوط کردن آنها انجام میشود به این منظور و برای انجام اینکار میتوانید از راهنمای استفاده از یخچال فیلور که در ادامه برای شما آورده ایم استفاده نمایید:

  • مطابق با برنامه تراز یخچال فیلور خود به قسمت های جلویی یخچال خود دقت کنید اگر در این قسمت پیچ تنظبم وجود داشت که تنظیم تراز یخچال شما با چرخاندن این پیچ ها در جهت عقربه های ساعت انجام میگردد.
  • اما اگر برای تراز نمودن یخچال فیلور این پیچ ها را مشاهده نکردید باید از پایه های تراز که در هنگام خرید یخچال به شما داده شده است استفاده نمایید و آنها را تنظیم کرده و در قسمت جلویی و عقبی یخچال خود قرار دهید.

معرفی دکمه و کلیدهای موجود روی یخچال فیلور

زمانی که درب یخچال فیلور خود را باز میکنید با تعدادی دکمه و کلید مواجه میشوید که نحوه کارکرد آنها را در قسمت معرفی دکمه و کلیدهای موجود روی یخچال فیلور برای شما آورده ایم:

دکمه های یخچال فیلور معنای دکمه های یخچال
on/off روشن و خاموش کردن یخچال
دکمه گردان تغییر دمای یخچال
water آبسردکن
lock قفل یخچال
alarm هشدار درب یخچال

آموزش تنظیم درجه دمای یخچال فیلور

گاهی متوجه می شوید که یخچال شما به اندازه کافی سرد نیست و برخی از مواد غذایی شما زود فاسد می شوند. در این شرایط باید اقدام به تغییر دمای یخچال خود نمایید. در یخچال فریزرهای فیلور برای تنظیم دمای یخچال فیلور دکمه گردان را به سمت اعداد تعبیه شده در اطراف دکمه را بچرخانید. دما یا به صورت عدد و یا به صورت دامنه دما به شما نشان داده می شود.

انتخاب درجه مناسب دما برای یخچال فیلور در زمستان و تابستان

درجه ای که باید برای دمای یخچال خود انتخاب نمایید باید با توجه به دمای محیط شما انتخاب میگردد به این منظور برای انتخاب درجه مناسب دما برای یخچال فیلور در زمستان و تابستان میتوانید مطابق با مراحل زیر اقدام نمایید:

  • برای تنظیم درجه یخچال خود در فصل تابستان بهتر است درجه گردان دمای آن را روی 5+ تنظیم نمایید. همچنین این میزان طبق راهنمای استفاده از یخچال فیلور بهتر است 17_ باشد.
  • برای انتخاب دمای یخچال در فصل زمستان باید این دما را روی 3+ و فریزر را روی 19- تنظیم نمایید.

پیش از سفر چه اقداماتی باید در مورد یخچال فیلور انجام داد؟

پیش از هر کاری جهت نگهداری یخچال فیلور به هنگام سفر بر اساس مدت سفر باید مشخص نمایید که قبل از رفتن باید چه اقداماتی را انجام دهید. در شرایطی که سفر شما مدت کوتاهی دارد، تنها کافی است مواد فاسد شدنی را از یخچال خارج نمایید و نیازی به از برق کشیدن یخچال به مدت کوتاه نیست. پس از خارج نمودن مواد فاسد شدنی، بقیه مواد موجود در یخچال را در ظرف و به شکل بسته بندی در یخچال قرار دهید.

توصیه می شود دو شاخه یخچال را مستقیما به برق شهری متصل نکنید و حتما از محافظ برق استفاده نمایید. بهتر است از مواد غذایی بو دار مانند سیر یا پیاز که در طولانی مدت بوی بیشتری ایجاد می کنند در طول مدت سفر در یخچال نگهداری نکنید. همچنین در مدتی که در سفر هستید، یخچال را از لوازم گرمازا دور نمایید.

نحوه جابه جایی یخچال فیلور در هنگام اثاث کشی

گاهی ممکن است در صورت حمل و نقل اشتباه یخچال خود سبب ایجاد آسیب در آن گردید. به این منظور ما در ادامه نحوه جا به جایی یخچال فیلور در هنگام اثاث کشی  را برای شما عزیزان آورده ایم:

  • برای حرکت دادن یخچال ساید خود بهتر است در ابتدا تمام مواد غذایی یخچال و فریزر آن را خالی نموده پس از آن اقدام به قطع اتصالات برق یخچال خود نمایید.
  • بهتر است طبقه های یخچال خود را بیرون بیارورید تا در صورت باز شدن ناگهانی درب آن با سقوط آنها مواجه نگردید.
  • طبق راهنمای استفاده از یخچال فیلور پس از این مرحله دور یخچال خود را به وسیله یک طناب و یا پتو بپوشانید تا هم درب آن در هنگام جا به جایی باز نگردد و هم مانع ایجاد خط و خش روی آن گردید.
  • پس از آن دقت داشته باشید که در هنگام حمل و نقل یخچال خود را به صورت افقی قرار ندهید تا از حرکت گاز یخچال جلوگیری نمایید.

نحوه تمیز کردن یخچال فیلور

تمیز کردن یخچال ها هم شامل قسمت های درونی و هم قسمت های بیرونی آن میگردد به این منظور شما باید برای کارکرد بهتر یخچال خود به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید. برای اینکار میتوانید مطابق با ادامه این مقاله با موضوع نحوه تمیز کردن یخچال فیلور با ما همراه باشید:

  • برای تمیز کردن بدنه یخچال خود به جنس آن دقت نمایید در صورتی که بدنه یخچال شما از جنس استیل بود میتوانید به کمک یک دستمال و مایع پاک کننده سطوح اقدام به تمیز کزدن آن نمایید.
  • در صورتی که بدنه دستگاه شما استیل نبود میتوانید از یک دستمال نمدار و محلول آب و جوش شیرین استفاده نمایید.
  • برای شستشوی یخچال فیلور خود باید اقدام به بیرون آوردن مواد غذایی و به دنبال آن قفسه های یخچال خود نمایید آنها را به کمک آب و مایع شوینده شست و شو دهید .
  • برای تمیز کردن قسمت فریزر یخچال خود مطابق با راهنمای استفاده از یخچال فیلور باید اقدام به بیرون آوردن کشوهای آن نموده و در صورت وجود برفک اقدام به از بین بردن آن توسط یک وسیله مانند سشوار نمایید.

نحوه تمیز کردن پشت یخچال (کندانسور یا همان لوله های شبکه ای) یخچال فیلور

یکی از قسمت های مهم یخچال ها که وظیفه تولید سرما را بر عهده دارد لوله های مشکی رنگ قسمت پشتی یخچال میباشد که کندانسور نام دارد اما گاهی مشاهده میگردد که در صورت تمیز نبودن این قسمت عمل ایجاد سرما در یخچال ما با مشکل مواجه میشود به این منظور در ادامه به شما نحوه تمیز کردن پشت یخچال فیلور را آموزش خواهیم داد:

  • برای تمیز کردن این قسمت بهتر است ابتدا به کمک یک دستمال اقدام به گرفتن گرد و غبار از این ناحیه نمایید.
  • پس از آن باید به کمک قسمت باریک جاروبرقی خود مطابق راهنمای استفاده از یخچال فیلور اقدام به جمع آوری ذرات باقی مانده گرد و غبار نمایید.

نحوه تمیز کردن قسمت فاضلاب و رفع گرفتگی درین یخچال فیلور

در قسمت پشتی فضای داخلی یخچال خود را اگر نگاه کنید متوجه وجود یک قسمت کوچک میشوید که شاید دلیل وجود آن برای شما سوال باشد در واقع این قسمت درین یا ناودان یخچال است که زمانی که یخچال شما عمل سرمازایی را انجام میدهد آبی که حاصل این فعالیت است باید از طریق این منافذ خارج گردد و اگر به دنبال تمیز نکردن این قسمت این مسیر مسدود گردد شما شاهد تجمع آب در یخچال خود و همچنین ایجاد برفک در دیوار پشتی یخچال خود هستید به این منظور در ادامه برای شما نحوه تمیز کردن قسمت فاضلاب و رفع گرفتگی درین یخچال فیلور را آورده ایم:

  • برای تمیز کردن درین یخچال خود ابتدا به وسیله یک جسم باریک و بلند مثل میل بافتنی و یا سیخ به طور کامل این مسیر را باز نمایید.
  • پس از آن باید در این قسمت به کمک یک قیف آب جوش ریخته تا بقایای موادی که در این مسیر مانده اند نیز خارج گردند.
  • اگر مکان دقیق درین یخچال خود را پیدا نکردید میتوانید از تصویر دفترچه راهنمای استفاده از یخچال فیلور استفاده نمایید.

چه روش هایی برای خوشبو کردن یخچال فیلور وجود دارد؟

برای خوشبو کردن یخچال فیلور می توان از قهوه استفاده نمود. قهوه بوی بسیار ملایم و خوبی را پخش می‌ کند. به همین دلیل می‌توانید یک کاسه را از چندین دانه قهوه پر کنید و درون یخچال قرار دهید. همچنین اگر قهوه دم کرده و تفاله آن را درون ظرفی بریزید و درون محیط این وسیله قرار دهید، به خوبی بوی بد را می‌ گیرد. لیمو نیز با خاصیت خود، بوی نامطبوع را به خود جذب کرده و بوی خوبی در فضا پخش می‌ کند. یک لیمو را به صورت ورقی برش دهید، در یک بشقاب درون یخچال بگذارید. هر دو الی سه روز یکبار این کار را انجام دهید تا نتیجه دلخواه را دریافت کنید.

چه مدت زمان برای نگهداری از مواد غذایی در یخچال فیلور لازم است؟

در ادامه به بیان مدت زمان نگهداری انواع مواد غذایی در یخچال برای شما پرداخته ایم:

مواد غذایی روز
گوشت ماهی پرچرب 1 تا 2 روز
گوشت ماهی کم چرب 1 تا 2 روز
سوسیس 1 تا 2 روز
گوشت پخته 1 تا 2 روز
تخم مرغ آب پز 1 هفته
تخم مرغ تازه 3 هفته
اسفناج 3 تا 5 روز
خمیر پخته نشده 2 تا 3روز
چغندر، هویج، کلم بروکلی، لوبیا، کدو تنبل 3 تا 5 روز
کرفس 1 هفته

راه اندازی یخساز یخچال ساید فیلور چگونه قابل انجام است؟

برای اینکه بتوانید از یخساز یخچال ساید فیلور خود استفاده کنید، باید مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • ابتدا باید اهرمی که مربوط به روشن کردن یخساز یخچالتان است را بر روی بدنه آن پیدا نمایید.
  • برای فعال سازی یخساز دکمه را فشار داده و یا اهرم را به سمت پایین بکشید.
  • برای خاموش کردن یخساز نیز می توانید اهرم را به سمت بالا بکشید.

تعویض فیلتر آب یخچال فیلور به چه شکل انجام می گردد؟

اولین کاری که باید برای تعویض فیلتر یخچال فیلور انجام دهید این است که یخچال را خاموش نموده و شیرهای ورودی آب را قطع نمایید. سپس فیلتر را خلاف جهت عقربه های ساعت چرخانده تا از جای خود باز شود. در بعضی از مدل ها شما باید فیلتر را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا فیلتر باز شود، پس جهت باز نمودن فیلتر یخچال تست نمایید که به کدام سمت باز می شود.

فیلتر جدید را از کارتن خارج نموده و دربوش مخصوص آن را بردارید. حالا باید فیلتر را در جای خود نصب نمایید. سپس آب ورودی را وصل نموده و یخچال را روشن نمایید. بعد از تعویض فیلتر یخچال ساید باید اقدام به ریست کردن فیلتر یخچال خود نمایید.

نحوه ریست فیلتر آب یخچال فیلور

به منظور ریست کردن فیلتر آب یخچال فیلور شما میتوانید مطابق با مراحل زیر پیش روید:

  • بر روی دکمه های یخچال فیلور و در کنار دکمه های ice/water شاهد دکمه reset نیز هستیم.
  • که به منظور ریست کردن فیلتر آب یخچال فیلور در ابتدا باید دکمه water را برای چند ثانیه نگه داشته و پس از ان اقدام به فشردن دکمه reset برای 5 ثانیه نمایید.

نحوه تعویض لامپ یخچال فیلور

شاید تا زمانی که لامپ یخچال ما نسوزد از اهمیت آن بی خبر باشیم اما ممکن است در صورت استفاده نادرست این قطعه معیوب شده و یا بسوزد که در این وضعیت باید اقدام به تعویض آن نمایید. برای اینکار میتوانید مطابق با نحوه تعویض لامپ یخچال فیلور که در ادامه برای شما آورده ایم اقدام نمایید:

  • لامپ های یخچال فیلور معمولا از نوع رشته ای هستند که در دیواره پشتی ای یخچال قرار دارند مکان دقیق این لامپ ها را میتوانید در تصویر دفترچه راهنمای استفاده از یخچال فیلور مشاهده نمایید.
  • پس از آن باید محافظ روی لامپ خود را برداشته و به کمک دست اقدام به بیرون آوردن لامپ از محل خودش و تعویض با لامپ نو نمایید.

بررسی راهنمای استفاده از یخچال فیلور به طور کلی

برای استفاده بهتر از یخچال فیلور خود بهتر است تمام مراحل استفاده از این دستگاه را از ابتدا مطابق با راهنمای استفاده از یخچال فیلور انجام دهید تا هم باعث بهبود کارایی یخچال خود شده و هم از ایجاد آسیب در آن جلوگیری نمایید. به این منظور میتوانید از راهنمای استفاده از یخچال فیلور که برای شما آورده ایم استفاده نمایید.

3.4/5 - (5 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

با توجه به قیمت این روز های یخچال فیلور بسیاری از کاربران به دنبال افزایش طول عمر مفید این دستگاه در منازل خود هستند، به شما توصیه می کنیم تا برای این که بدانید برای افزایش طول عمر یخچال فیلور چه باید کرد در این مقاله از آی پی امداد با ما همراه باشید.

نظافت یخچال فیلور را نمیتوان کار ساده ای دانست، چرا که ایراد اشتباه کوچکی در روند انجام این فرایند ممکن است موجب آسیب رسیدن به این وسیله برقی شود، برای اینکه بتوانید نظافت یخچال فیلور خود را به بهترین نحو انجام دهید در این مقاله با ما همراه باشید.

شاید شما هم در هنگام استفاده از یخچال فیلور با دکمه های مختلفی مواجه شده باشید ولی با آن ها آشنا نباشید، برای آشنا شدن با این دکمه ها این مقاله رو مطالعه کنید.

اگر مطالعه دفترچه راهنمای یخچال فیلور به دلیل انگلیسی بودن مطالب برای شما دشوار است در این مقاله با بررسی راهنمای فارسی استفاده از یخچال فیلور توسط تعمیرکار آی پی امداد با ما همراه باشید.

13 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • مجید قمری 05 آذر 1402

    یخچال فریزر فیلور مدل pr425bm-L از یک تا نه درجه بندی شده است ولی ما نمی‌دانیم چطور باید درجه یخچال رو کم کنیم. درجه یک کم می‌شود یا در درجه نه؟؟؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 05 آذر 1402

      درود، اگر سیستم یخچال مکانیکی است، آن را روی درجه 2 یا 3 و اگر الکترونیکی است، روی 8 یا 9 قرار دهید.

      پاسخ دادن
  • محمد زینی وند لرستانی 18 اسفند 1401

    عالی بود مطالبتون ممنون از راهنماییتون

    پاسخ دادن
  • مهدی مزیدی 10 اسفند 1401

    اگر دکمه سوپر فریزر فیلور قدیمی روشن باشد کار میکند ، ولی اگر خاموش کنیم ، فریزر خاموش شده و حتی با فشردن کلید سوپر هم دیگر شروع به کار نمیکند ، حال اگر از برق کشیده و دوباره به برق بزنیم شروع به کار میکند ولی بعد از خاموش شدن دیگر روشن نمیشود مگر اینکه کلید نارنجی روشن باشد که یکسره روشن است

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 10 اسفند 1401

      سوئیچ های زیر دکمه ها مشکل دارد و باید تعویض شوند

      پاسخ دادن
  • مرتضی 03 اسفند 1401

    سلام یخچال خیلی دیر ب دیر استارت میکنه لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 04 اسفند 1401

      سلام، مشکل از گاز، ترموستات یا سنسور میباشد.

      پاسخ دادن
  • ولی میرزایی 16 دی 1401

    سلام. این یخچال چند دقیقه اتومات میکنه.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 16 دی 1401

      هر موقع که سرما بیاد، قطع میکند

      پاسخ دادن
  • محمود 02 آبان 1401

    سلام من یخچال شش ماه پیش گرفتم داخل یخچال میوه ها یخ میزنه زنگ زدم نمایندگی میگه درجه رو بزار روی یک بازم یخ میزنه بالا میبرم بازم یخ میزنه لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 05 آبان 1401

      سلام، دریچه دمپر مشکل دارد، یکسره باز است و سرمای زیادی وارد میشه

      پاسخ دادن
  • حمزه حق شناس 14 شهریور 1401

    سلام من يه يخچال فريزر دو درب فيلور دارم كه دو هفته هست قسمت فريزر خوبه ولي قسمت يخچال دما بالاست و مواد غذايي كپك ميزنه ممنون ميشم راهنمايي كنيد

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 14 شهریور 1401

      سلام دستگاه مشکل گاز دارد و باید شارژگاز بشه

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد