logo logo نمایندگی تعمیرات یخچال دونار با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای استفاده از یخچال دونار

راهنمای استفاده از یخچال دونار
راهنمای استفاده از یخچال دونار
زمان مطالعه: 7 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای استفاده از یخچال دونار به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

ممکن است در هنگام خرید یک یخچال فروشنده به شما برند ایرانی دونار را نیز پیشنهاد دهد، این شرکت چندین سال است که اقدام به تولید لوازم خانگی نموده و همچنین بسیاری از مصرف کنندگان این محصول از آن رضایت دارند اگر شما نیز به تازگی اقدام به خرید یک یخچال دونار نموده اید در ادامه با راهنمای استفاده از یخچال دونار با ما همراه باشید تا بتوانید اطلاعات لازم در خصوص استفاده از آن را دست بیاورید.

کاربران گرامی؛ در صورتی که به دفترچه راهنمای یخچال دونار دسترسی ندارید می توانید با همراهی متخصصین آی پی امداد در این مقاله از راهنمای استفاده از یخچال دونار بهره مند شوید.

نحوه راه اندازی و نصب یخچال دونار

پس از نصب کردن یخچال در محل مناسب خود نوبت به راه اندازی و نصب آن میرسد که برای یادگیری نحوه راه اندازی و نصب یخچال دونار میتوانید مطابق با مراحل زیر پیش روید:

  • پس از قرار دادن یخچال در محل مناسب خود و تراز نمودن آن باید برای راه اندازی آن تمامی پلاستیک ها و نایلون های آن را جدا نمایید.
  • پس از آن باید اقدام به قرار دادن طبقه های وسط و درب یخچال در محل خودشان نمایید.
  • پس از آن اقدام به قرار دادن کشوهای فریزر در داخل آن نمایید دقت داشته باشید شیارهای روی دیواره یخچال را به منظور قرار گیری طبقه بر روی آن را میتوانید در دفترچه راهنمای استفاده از یخچال دونار مشاهده نمایید.
  • در این مرحله یخچال شما برای راه اندازی و اتصال به برق آماده است بعد از اتصال به برق یخچال خود باید دمای آن را نیز تنظیم نمایید.

انتخاب محل مناسب برای نصب یخچال دونار

با توجه به هزینه زیادی که شما برای خرید یک یخچال پرداخت میکنید در هنگام مطالعه دفترچه راهنمای استفاده از یخچال دونار متوجه میشوید که انتخاب مکان مناسب یخچال چقدر در بهبود کارایی یخچال شما موثر خواهد بود به این منظور در ادامه این مقاله برای انتخاب محل مناسب برای نصب یخچال دونار همراه ما باشید:

  • به منظور محل نصب یخچال خود این نکته را در نظر داشته باشید که یخچال شما باید در محل استقرار خود ثابت بوده و هیچ گونه حرکتی نداشته باشد.
  • برای دستیابی به این مکان بهتر است اگر سطحی که انتخاب میکنید دارای پستی و بلندی است به وسیله اشیاء کمکی اقدام به صاف کردن آن نمایید.
  • همچنین برای انتخاب مکان مناسب نصب یخچال دونار به این نکته نیز توجه داشته باشید که این فضا باید جایی به دور از تابش مستقیم نور خورشید و یا برخورد باد مستقیم کولر باشد.

نحوه تراز نمودن یخچال دونار در راهنمای استفاده از آن

تراز نمودن یخچال یکی از اقدامات اساسی در جهت بهبود کارکرد یخچال در راهنمای استفاده از یخچال دونار میباشد، گاها مشاهده میشود در صورت تراز نبودن یخچال صداهایی از آن شنیده میشود و یا در هنگام باز کردن ما در یخچال احساس لرزش میکنیم بدین منظور برای نحوه تراز نمودن یخچال دونار در راهنمای استفاده از آن میتوانید مراحل زیر را انجام دهید:

  • تراز نمودن یخچال در انواع مدل های یخچال دونار با استفاده از ابزار مختلفی انجام میگردد.
  • به این منظور و برای بالا بردن قسمت جلویی یخچال باید این پیچ را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید.
  • در صورت وجود نداشتن پیچ های تنظیم باید از پایه های یخچال دونار استفاده نمایید که به این منظور این پایه ها در قسمت های جلویی و عقبی زیر یخچال قرار میگیرند و به وسیله اهرمی که دارند تنظیم میشوند.

معرفی دکمه و کلیدهای موجود روی یخچال دونار

با توجه به پیشرفت بیشتر و تغییرات در طراحی یخچال دونار تعدادی دکمه و کلید بر روی این یخچال ها قرار داده شده است که به منظور آشنایی بیشتر شما با این دکمه ها و نحوه کارکرد آنها به معرفی دکمه ها و کلیدهای موجود روی یخچال دونار پرداخته ایم:

معرفی دکمه های یخچال دونار معنای دکمه های یخچال
temp تغییر دمای یخچال و فریزر
filter ریست شدن فیلتر آب
express freeze تسریع در انجماد
lock قفل کودک
water/ice یخساز/آبسردکن
alarm هشدار درب یخچال
mute غیرفعال کردن هشدار

چگونه باید اقدام به تنظیم درجه یخچال دونار کرد؟

نحوه تنظیم دمای یخچال دونار به شرح زیر می‌باشد:

  • تنظیم دمای یخچال و فریزر بر روی صفحه نمایشانجام می‌شود.
  • برای تنظیم دمای یخچال و فریزر دونار می توانید از دکمه temp استفاده کنید.
  • چنانچه قبلاً صفحه نمایش را قفل کرده اید، ابتدا آن را از حالت Lock به حالت unLock تغییر دهید و سپس این کار را انجام دهید.

انتخاب درجه مناسب دما برای یخچال دونار در زمستان و تابستان

به منظور استفاده درست از قابلیت های یخچال دونار بهتر است نسبت به تنظیم دمای درست آن در فصل تابستان و زمستان اقدام نمایید در ادامه به انتخاب درجه مناسب دما برای یخچال دونار در زمستان و تابستان میپردازیم:

  • درجه یخچال در تابستان را مطابق با راهنمای استفاده از یخچال دونار بر روی 4+ قرار دهید.
  • در فصل تابستان دمای فریزر را روی منفی 18 قرار داده و در فصل زمستان دمای فریزر را بر روی منفی 19 قرار دهید.
  • در فصل زمستان بهتر است دمای یخچال خود را روی 5+ قرار دهید.

نحوه نگهداری از یخچال دونار پیش از رفتن به سفر

پیش از اقدام برای سفر رفتن بهتر است یخچال و فریزر را خالی نمایید. همچنین آب موجود در آب سردکن را کاملا تخلیه نموده و در نهایت به آرامی دو شاخه دستگاه را از برق جدا نمایید. در صورتی که یخچال دونار را پیش از خاموش نمودن خالی نکرده باشید و آن را برای مدت طولانی خاموش نمایید، در هنگام بازگشت ممکن است با فاسد شدن مواد غذایی و همچنین آب شدن یخ های فریزر مواجه شوید. در حالت نگهداری یخچال خاموش به مدت طولانی احتمال نفوذ یخ های آب شده به قسمت های داخلی یخچال و ایجاد مشکلاتی در یخچال وجود خواهد شد.

نحوه جابه جایی یخچال دونار در هنگام اثاث کشی

با توجه به حساس بودن یخچال ها ممکن است در صورت حمل نادرست آنها سبب بروز آسیب به آنها گردید. به این منظور در ادامه به شما نحوه حمل یخچال دونار در هنگام اثاث کشی را توضیح خواهیم داد:

  • بهتر است در ابتدا اقدام به بیرون آوردن مواد غذایی از یخچال و فریزر خود به طور کامل نمایید.
  • در مرحله بعدی باید یخچال خود را از برق بکشید و در صورت وجود برفک برای از بین بردن آن اقدام نمایید.
  • اگر یخچال شما به شیر آب برای قسمت آبسرد کن متصل است این اتصال را باز کرده و در صورت مجهز نبودن به شیر ورودی منبع آب آبسردکن خود را خالی نمایید.
  • در مرحله بعدی باید به منظور باز نشدن ناگهانی در بیخچال دور آن را به کمک یک طناب ببندید.
  • برای جلوگیری از ایجاد خط و خش بر روی یخچال خود بهتر است دور آن را با یک پتو بپوشانید.
  • همانطور که در دفترچه راهنمای استفاده از یخچال دونار هم تذکر داده شده است از خم کردن و افقی کردن یخچال خود خودداری نمایید.

نحوه تمیز کردن یخچال دونار

تمیز کردن یخچال دونار نیز مانند انواع برند های دیگر در بازدهی و کیفیت کارکرد آن نقش اساسی را بر عهده دارد به این منظور برای تمیز کردن یخچال دونار میتوانید مطابق با مراحلی که در ادامه برای شما خواهیم گفت پیش روید:

  • برای تمیز کردن اصولی یخچال دونار خود بهتر است آن را از برق کشیده و اقدام به بیرون آوردن تمام مواد غذایی داخل آن نمایید.
  • پس از آن باید به کمک یک دستمال و یک ماده پاک کننده اقدام به تمیز کردن طبقات یخچال خود نمایید.
  • میتوانید برای تمیز کردن یخچال خود آنها را بیرون آورده و شستشو دهید به منظور اینکار بهتر است از دفترچه راهنمای استفاده از یخچال دونار استفاده نمایید.
  • پس از آن برای تمیز کردن بدنه یخچال خود اقدام نموده و آن را به کمک یک دستمال و ماده شوینده مثل پاک کننده سطوح و یا آب گرم به همراه جوش شیرین تمیز نمایید. البته اگر بدنه یخچال شما از جنس استیل است باید برای تمیز کردن آن از دستمال و پاک کننده سطوح استفاده نمایید.
  • پس از آن برای تمیز کردن فریزر خود میتوانید در صورت مشاهده برفک به کمک یک سشوار برفک ها را از بین ببرید.
  • همچنین با گذشت زمان این برفک ها به صورت طبیعی نیز آب میگردند.

نحوه تمیز کردن پشت یخچال (کندانسور یا همان لوله های شبکه ای) یخچال دونار

در قسمت پشتی همه یخچال ها از هر برند و مارکی که باشند قطعه ای به نام کندانسور به صورت لوله های باریک و مشکی رنگی قرار دارد که وظیفه این لوله ها تنظیم و تامین برودت یخچال شما میباشد اما با توجه به محل قرار گیری این لوله ها ممکن است شما از تمیز کردن آنها غافل شده و با مشکل کاهش سرمای یخچال خود مواجه شوید به این منظور در ادامه به نحوه تمیز کردن پشت یخچال یا کندانسور یخچال دونار میپردازیم:

  • برای از بین بردن گرد و خاک لوله های شبکه ای پشت دستگاه که میتوانید مکان دقیق آن را در دفترچه راهنمای استفاده از یخچال دونار ببینید باید یخچال را کمی جلو کشیده و پس از آن به کمک یک دستمال اقدام به تمیز کردن آن نمایید.
  • پس از آن میتوانید به کمک سری باریک جاروبرقی اقدام به جمع آوری ذرات باقی مانده گرد و خاک در اطراف این لوله ها نمایید.
  • بهتر است پس از انجام این مرحله مجدد روی این لوله ها را با دستمال پاک نمایید.

نحوه تمیز کردن قسمت فاضلاب و رفع گرفتگی درین یخچال دونار

همانطور که میدانید در فضای داخلی یخچال ها هوای سرد جریان دارد که رظوبت ناشی از این هوا باید از محیط یخچال به صورت آب خارج گردد در واقع این عمل یخچال دیفراست کردن به معنای سرمازدایی نام دارد که آب حاصل از این کار نیز از منافذی که در قسمت انتهایی یخچال و فریزر قرار دارد خارج میشود در واقع این محل درین یا ناودان یخچال نام دارد که در صورت تمیز نشدن شاهد پر شدن آب درون کشوهای یخچال هستیم ، برای جلوگیری از بروز این مشکل در ادامه به نحوه تمیز کردن قسمت فاضلاب و رفع گرفتگی درین یخچال دونار میپردازیم:

  • بهتر است از یک جسم باریک و بلند مانند سیخ برای باز کردن این مسیر استفاده نمایید و تا انتها این مسیر را به خوبی باز کنید.
  • پس از انجام اینکار به کمک یک قیف مقداری آب جوش در این مسیر بریزید تا بقایای مواد چسبیده به این لوله را تمیز نماید.
  • علت برفک دیواره پشتی یخچال و ریختن آب در یخچال در راهنمای استفاده از یخچال دونار گرفتگی در درین میباشد.

راهکارهای خوشبو کردن فضای داخلی یخچال دونار

در ادامه به روش هایی که به خوشبو کردن یخچال دونار شما کمک می کند، اشاره می کنیم:

  • برای خوشبو کردن فضای داخلی یخچال می‌ توانید از نصف یک لیموی تازه یا نارنج استفاده کنید.
  • جوش شیرین یکی از مواردی است که می‌ تواند بوی ایجاد شده در یخچال را از بین ببرد.
  • مقداری جوش شیرین را با آب حل کنید و آن را داخل یخچال قرار دهید.

مدت زمان لازم جهت نگهداری از مواد غذایی در یخچال دونار

هریک از انواع مواد غذایی را می توان در مدت زمان مشخصی در یخچال دونار نگهداری نمود. از این رو در ادامه قصد داریم به بررسی زمان نگهداری مواد غذایی در یخچال بپردازیم:

مواد غذایی روز
اسفناج 3 تا 5 روز
سیب 1 ماه
ماست 7 روز
گوشت ماهی پرچرب 1 تا 2 روز
گوشت ماهی کم چرب 1 تا 2 روز
سوسیس 1 تا 2 روز
گوشت پخته 1 تا 2 روز
تخم مرغ آب پز 1 هفته
تخم مرغ تازه 3 هفته
پیازچه 3 تا 5 روز

آموزش راه اندازی و استفاده از یخچال ساید بای ساید دونار

برای اینکه بتوانید اقدام به استفاده از یخساز یخچال ساید دونار خود نمایید، باید مطابق با مراحل زیر پیش بروید:

  • در اولین گام باید دکمه ای که مربوط به فعالسازی یخساز یخچالتان می باشد را بر روی بدنه دستگاه پیدا کنید.
  • معمولا این کلید یا به صورت یک اهرم فلزی کوچک بوده که باید جهت فالسازی یخساز آن را به سمت پایین بکشید.
  • در برخی مدل ها نیز برای فعال کردن یخساز یخچال از کلید on استفاده شده است که باید آن را فشار دهید.
  • برای غیرفعال کردن یخساز یخچال دونار خود در مواقع ضروری می توانید اهرم را به سمت بالا کشیده یا کلید off را بزنید.

نحوه تعویض فیلتر یخچال ساید بای ساید دونار

نحوه تعویض فیلتر یخچال ساید دونار شامل موارد زیر می باشد:

  1. ابتدا شیر ورودی آب ساید دونار را ببندید.
  2. اگر قبلا از فیلتر بیرونی برای ساید دونار استفاده کرده اید یک واشر به رنگ قرمز میبینید، آن را با انگشت شصت گرفته و سپس دو سر لوله را بیرون بکشید.
  3. در غیر این صورت لوله را با قیچی ببرید.
  4. فیتینگ ها را در داخل قرار دهید و محکم کنید.
  5. لوله شیر آب را داخل یک سمت فیلتر تسویه آب بیرونی ساید دونار وارد نمایید.
  6. شیر آب را باز کنید.
  7. بزارید داخل فیلتر کاملا تمیز شود (یک ظرف زیر آن قرار دهید تا آب در آنجا تخلیه شود.)
  8. شیر آب را ببندید و همین کار را با سمت دیگر فیلتر تکرار کنید.
  9. در انتها شیر آب را باز کنید.

نحوه ریست فیلتر آب یخچال دونار

گاهی ممکن است زمانی که اقدام به گرفتن یک لیوان آب از آبسرد کن یخچال دونار خود میکنید متوجه کدر و ناصاف بودن آب شوید این مشکل معمولا به دنبال انباشته شدن ذرات آب در محل فیلتر آن اتفاق میافتد که در صورت مواجه با این مشکل میتوانید با ریست فیلتر یخچال تا حد زیادی این مشکل را برطرف نمایید در ادامه به نحوه ریست فیلتر آب یخچال دونار میپردازیم:

  • خوشبختانه برای انجام اینکار به راحتی میتوانید فیلتر آب یخچال خود را بدون نیاز به تعمیرکار ریست نمایید تنها کافی است از مراحل دفترچه راهنمای استفاده از یخچال دونار کمک بگیرید به این منظور باید ابتدا دکمه water را در یخچال خود فشرده و پس از آن دکمه filter را فشار دهید.
  • پس از آن اقدام به نگه داشتن دکمه reset به مدت 5 ثانیه نمایید.

نحوه تعویض لامپ یخچال دونار

لامپ یخچال دونار به صورت ال ای دی و در قسمت سقف این یخچال قرار دارند که گاها مشاهده میگردد در صورت استفاده زیاد و یا باز و بسته کردن درب یخچال دچار نیم سوز شدن و یا سوختگی میگردند در ادامه برای شما به نحوه تعویض لامپ یخچال دونار میپردازیم:

  • برای انجام اینکار در ابتدا بهتر است برای چند دقیقه برق دستگاه خود را قطع نمایید.
  • پس از آن باید اقدام به خالی کردن مسیر دست خود نمایید تا با برخورد به آنها این اجسام سقوط نکنند.
  • پس از آن بر روی لامپ ها معمولا یک محفظه برای حفاظت قرار دارد که میتوانید با فشار آرام دست آن را بیرون بیاورید این محل را میتوانید در دفترچه راهنمای استفاده از یخچال دونار مشاهده نمایید.
  • در مرحله بعدی میتوانید با توجه به شکل لامپ که به صورت لوله ای یا صفحه ای است به کمک یک وسیله مانند پیچ گوشتی اقدام به بیرون آوردن آن نمایید.

بررسی راهنمای استفاده از یخچال دونار به طور کلی

برای کارکرد بهتر و رضایت داشتن از وسایل برقی خود بهتر است برای انجام هر اقدامی با این وسایل از دفترچه راهنمای آن استفاده نمایید همچنین میتوانید برای استفاده صحیح از یخچال دونار خود از راهنمای استفاده از یخچال دونار که در مقاله بالا برای شما آوردیم استفاده نمایید.

3.7/5 - (4 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

با توجه به قیمت این روز های یخچال دونار بسیاری از کاربران به دنبال افزایش طول عمر مفید این دستگاه در منازل خود هستند، به شما توصیه می کنیم تا برای این که بدانید برای افزایش طول عمر یخچال دونار چه باید کرد در این مقاله از آی پی امداد با ما همراه باشید.

نظافت یخچال دونار را نمیتوان کار ساده ای دانست، چرا که ایراد اشتباه کوچکی در روند انجام این فرایند ممکن است موجب آسیب رسیدن به این وسیله برقی شود، برای اینکه بتوانید نظافت یخچال دونار خود را به بهترین نحو انجام دهید در این مقاله با ما همراه باشید.

شاید شما هم در هنگام استفاده از یخچال دونار با دکمه های مختلفی مواجه شده باشید ولی با آن ها آشنا نباشید، برای آشنا شدن با این دکمه ها این مقاله رو مطالعه کنید.

اگر مطالعه دفترچه راهنمای یخچال دونار به دلیل انگلیسی بودن مطالب برای شما دشوار است در این مقاله با بررسی راهنمای فارسی استفاده از یخچال دونار توسط تعمیرکار آی پی امداد با ما همراه باشید.

35 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • افشین 04 فروردین 1403

    یخچال ما اژیر نمیزنه موقعی ک دربش بازه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 04 فروردین 1403

      درود، مشکل می تواند مربوط به سنسور درب، اتصالات یا خرابی بزر روی برد الکترونیکی یخچال باشد.

      پاسخ دادن
  • احسان سهرابی 27 بهمن 1402

    سلام خسته نباشید یخچال دو قلو دوتار مدل ۱۲۸۲ دارم.دو روز بود مواد داخلش یخ میزد دما هم روی ۵ بود.از برق کشیدم چند ساعت اون حالت درست شد.بعد دیواره پشت یخچال برفک زد.دوباره کشیدم که آب شه .الان روشن میکنم عدد روی نمایشگر ناقصه.دکمه های تنظیم هم میزنم عمل نمیکنه.علت چیه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 28 بهمن 1402

      درود، صفحه دیسپلی دستگاه اتصالی داشته یا ال ای دی های آن دچار مشکل شده است. درجه یخچال را نیز روی 7 قرار دهید و گرفتگی درین یخچال را نیز رفع کنید.

      پاسخ دادن
      • احسان سهرابی 28 بهمن 1402

        سلام.الان یخچال ب حالت عادی برگشته.درجه مثل قبلاً روی ۵ هست. فقط عدد روی نمایشگر ناقصه.و دکمه های تنظیم عمل نمیکنه.

        پاسخ دادن
  • حامد میرزائی 16 بهمن 1402

    سلام ببخشید یخچال فریزر ما برقش قطع شده چکار میتونم بکنم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 17 بهمن 1402

      درود، فیوز یخچال، سیم برق یا پریز برق و برد الکترونیکی دستگاه را چک کنید.

      پاسخ دادن
  • جعفری 07 مرداد 1402

    سلام خسته نباشید ما یه یخچال دونار داریم سال 97خریدم ونزدیک یک سال و نیمه قسمت پاینش یعنی فریزرش یخ نمیکنه هزارتا تعمیرکارم اوردیم فایده نداشت بردش چن بار بردن تعمیر کردن اوردن ولی باز یخ نمیکنه بنظر شما چاره چیه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 07 مرداد 1402

      درود، مشکل می تواند مربوط به برد، رادیات قسمت اواپراتور یا گاز یخچال باشد که باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • رضا نوروزی 27 اردیبهشت 1402

    سلام یخچال فریزر دونار دوطبقه دارم. قسمت یخچال خوب سرد میکنه ولی فریزر خوب سرد نمیکنه و انجماد وسایل قسمت فریزر صورت نمیگیره. لطفا راهنمایی کنید.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 27 اردیبهشت 1402

      درود، مشکل می تواند مربوط به برد یا نشتی گاز یخچال باشد که باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • محمد یدالهی 05 فروردین 1402

    با سلام، یخچال دونار دوقلو دارم، یخچال یه مدته که منجمد میکنه، مدل یخچال dnr366 دیجیتال هست، هرچی گشتم داخل یخچال نتونستم سنسور دما یا ترموستات رو پیدا کنم. ممنون راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 05 فروردین 1402

      سلام. سنسور یخچال معمولا در قسمت داخلی سیستم دستگاه و نزدیک به بخش انتهایی نزدیک به دیوار است که باید توسط یک متخصص بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • مرتضی 19 اسفند 1401

    سلام. یخچال دونار داريم. تمیز کردم و روشن که کردم علامت e و دکمه comp روشن شده . مشکل چیه؟

    پاسخ دادن
  • M 18 آذر 1401

    سلام ببخشید توی طبقه پایین فریز آب می‌ریخت و یخ میزد توی دفترچه راهنمای فریزر خوندم که سوراخ آب رو مسدود شده اما نمیدونم دقیقا سوراخ کجاست لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 19 آذر 1401

      سلام، مقاله نحوه باز کردن ناودان یخچال را مطالعه نمایید

      پاسخ دادن
    • سارا 23 دی 1401

      سلام وقتتون بخیر یخچال دونار رو برای تنظیم دما به مشکل برخوردیم تمان وسایل یخ میزنه دیواره پستی هم برفک مشکل چی هست دما از صفر تا 5 درجه هست، چه درجه ای مناسبه؟ ممنون

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 24 دی 1401

        سلام. درجه را روی 2 قرار دهید. اگر باز هم برفک زد، باید گرفتگی درین یا فاضلاب یخچال را با استفاده از یک میله نازک و آب گرم باز کنید.

        پاسخ دادن
        • سارا 26 دی 1401

          سلام مجدد درجه رو روی دو گذاشتم، فاضلاب یخچال روهم تمیز کردم اما بازم قسمت دیواره پشتی برفک میزنه و وسایل یخ میزنه گاهی هم از پشت یخچال صدایی مثل ریختن یخ میاد، بنظرتون مشکلش کجاست؟ ممنون از محبتتون

          پاسخ دادن
          • آی پی امداد 26 دی 1401

            سلام، احتمالا قسمت فاضلاب به درستی باز نشده

        • افرا 25 اردیبهشت 1402

          سلام یخچال فریزر دو قلو دونار رو دارم چون اول که آب تسویه نداشتم نصاب بهم نگفت که چجوری از یخساز استفاده کنم الان چند ماه هست دستگاه تسفیه وصل کردم فقط آب سرد کن کار میکنه و هر کاری میکنم نمیدونم چجوری یخساز رو بکار بندازم ممنون میشم راهنماییم کنید

          پاسخ دادن
          • آی پی امداد 25 اردیبهشت 1402

            درود، شیر برقی را چک کرده و بررسی کنید که یخساز روشن باشد.

  • مهدیه 13 آبان 1401

    سلام میشه از طبقاتی که توی یخچال هست بزاریم توی فریزر برای طبقه بندی کردن

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 14 آبان 1401

      شیشه در سرمای زیاد میترکه

      پاسخ دادن
      • مهدیه 16 آبان 1401

        از چی میتونم استفاده کنم برای طبقه بندی کردن فریزر میخوام کشو ها رو در بیارم

        پاسخ دادن
  • پارسا 12 شهریور 1401

    سلام دستگاه ما بالا یخچال و پایین فریزر هست و تازه گاز شده ولی یخچال کار نمیکند و یک سرمای خیلی ضعیف حتی در درجه ۹ دارد ایرادش چیه، یا ۱ دقیقه کار می‌کنه ۱دقیقه خاموش یا یکسره روشن

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 12 شهریور 1401

      سلام، شارژگاز، فن و دمپر بررسی شود

      پاسخ دادن
  • فرامرز کریمی ۰۹۱۴۴۵۴۵۰۱۳ 31 مرداد 1401

    ۵ساله یخچال دونار خریدم دوسال پی در پی نماینده اومد هرسال ۲۸۰ الی ۳۰۰ ازمن پول گرفت و سنسورش رو تعویض کرد و رفت.امسال همان سنسور رو خودم ۷۰ تومن ازبازار خریدم.واقعا علت خرابی سنسور اپراتور چیه؟ نمیشه براش کاری کرد که هرسال دوسه بار خراب نشه؟

    پاسخ دادن
  • یزدان 30 مرداد 1401

    باسلام یخچال فریزر دنار دارم فقط در قسمت فریزر یخ میزند و پایین یخچال اصلا سرد نمی کند کلی مواد خوراکی و غیره خراب شدن چون سرما نمیداد لطفا راهنمایی کنین باتشکر

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 31 مرداد 1401

      سلام، دمپر، فن فریزر و شارژگاز بررسی شود.

      پاسخ دادن
      • fatmhastady93@gmail.com 27 آذر 1401

        سلام ۶ ساله یخچال دنار دارم از ۴ سال پیش فریزرش یخ نمیزنه چیکارش کنم؟

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 27 آذر 1401

          سلام، برد الکترونیکی، شارژگاز و موتور بررسی شود. اگر چندین ساله این مشکل را دارید، احتمالا از عدم دیفراست هم میتواند باشد

          پاسخ دادن
  • حسن 29 بهمن 1400

    در طول تاریخ بشریت نا مناسب ترین یخچالی که تا حالا یک شرکت تولید کرده یخچال دوتار می‌باشد .. از روز اول خراب بود و بعد از آمدن سه بار تعمیرکار خود شرکت دوتار هنوز هم خراب است است ..و هر بار کلی پول گرفتن به عناوین مختلف الان تولید کننده وسایل خانگی فقط به فکر سود است نه رضایت مشتری .. خواهش میکنم هموطن به نظرات دقت کنید .. بگذارید به فکر کیفیت و خدمات پس از فروش باشند

    پاسخ دادن
    • علی 24 آذر 1401

      سلام:صفحه داخل یخچال یخ میزنه یعنی قطرات آب که برای خنکاری موتورمیرود دریک گوشه یخ میزدلطفا راهنمایی کنیدعلت چیست

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 24 آذر 1401

        سلام، قسمت فاضلاب مسدود شده است

        پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد