logo logo نمایندگی تعمیرات یخچال آزمایش با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

دفترچه راهنمای استفاده از یخچال فریزر آزمایش

دفترچه راهنمای استفاده از یخچال فریزر آزمایش
راهنمای استفاده از یخچال آزمایش
زمان مطالعه: 7 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله دفترچه راهنمای استفاده از یخچال فریزر آزمایش به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از نام های قدیمی در حوزه تولیدات لوازم خانگی برند آزمایش است که یک شرکت ایرانی در حوزه تولیدات لوازم خانگی بوده اگر به تازگی اقدام به خرید یک یخچال از این شرکت نموده اید و برای دانش بیشتر نیازمند اطلاعات دقیق هستید با ما در راهنمای استفاده از یخچال آزمایش همراه باشید.

کاربران گرامی، اگر در حین استفاده از یخچال فریزر آزمایش خود سوالی داشتید و با مطالعه مقاله دفترچه راهنمای این محصول مشکل شما برطرف نشد، کافی است در انتهای صفحه (بخش دیدگاه) با تعمیرکار لوازم خانگی آی پی امداد در ارتباط باشید.

نحوه راه اندازی و نصب یخچال آزمایش

پس از قرار دادن یخچال در محل مناسب و تراز کردن ان باید برای راه اندازی و روشن کردن آن اقدام نمایید از این رو میتوانید برای اینکار از راهنمای استفاده از یخچال آزمایش در هنگام نصب که در ادامه برای شما آورده ایم استفاده نمایید:

  • برای روشن کردن یخچال خود شما نیاز دارید اقداماتی را انجام دهید به این منظور در ابتدا باید اقدام به قرار دادن طبقات یخچال و کشوهای فریزر خود نمایید.
  • در مرحله بعدی باید دمای یخچال خود را با توجه به فصل انتخاب نمایید.
  • پس از آن میتوانید طبق راهنمای استفاده از یخچال آزمایش دستگاه خود را به وسیله یک محافظ به برق متصل نموده و روشن کنید.

انتخاب محل مناسب برای نصب یخچال فریزر آزمایش

یکی از دغدغه های اصلی خریداران محل نصب یخچال است این انتخاب از آن جهت بسیار با اهمیت بوده و در دفترچه راهنمای استفاده از یخچال آزمایش مورد بررسی قرار میگیرد که در صورت انتخاب محل نادرست موجبات آسیب به یخچال شما را فراهم میکند در ادامه به بررسی انتخاب محل مناسب برای نصب یخچال آزمایش میپردازیم:

  • با توجه به ابعاد بزرگ و وزن زیاد یخچال به این موضوع دقت داشته باشید که سطح زیری یخچال شما حتما باید صاف و یکدست باشد تا یخچال شما در محل خودش ثابت و بدون حرکت باشد.
  • نکته بعدی در انتخاب محل مناسب برای نصب یخچال آزمایش رعایت فاصله استاندارد آن از دیوار و سایر اجسام است که این فاصله در حدود 20 سانتی متر باید باشد.
  • نکته آخر در این مورد قرار نگرفتن یخچال شما در مجاورت اجاق گاز و سایر وسایل گرمازا میباشد.

راهنمای تراز نمودن یخچال آزمایش

یکی از مواردی که در راهنمای استفاده از یخچال آزمایش به تکرار به آن اشاره شده است روش تراز کردن یخچال آزمایش است که در صورت انجام درست این کار موجبات کارکرد بهتر دستگاه خود را فراهم نموده اید از این رو میتوانید این مراحل را مطابق با نحوه تراز نمودن یخچال آزمایش که در زیر برای شما آورده ایم انجام دهید:

  • در یخچال های آزمایش پیچ های تنظیم تراز وجود ندارند و برای اینکار شما باید از پایه های آن استفاده نمایید.
  • برای اینکار پایه ها را در ارتفاع مناسب تنظم کرده و در زیر یخچال خود مطابق با تصویر دفترچه راهنمای استفاده از یخچال آزمایش قرار میدهید.

معرفی دکمه و کلیدهای موجود روی یخچال فریزر آزمایش

برای یادگیری بهتر شما در نحوه استفاده از دکمه های یخچال آزمایش در ادامه برای شما به معرفی دکمه و کلیدهای موجود روی یخچال آزمایش میپردازیم:

دکمه های یخچال آزمایش معنای دکمه های یخچال
on/off خاموش و روشن کردن دستگاه
Freezer تنظیم دمای فریزر
Fridge تنظیم دمای یخچال
+/- تنظیمات دمای یخچال و فریزر
eco صرفه جویی در مصرف انرژی

اگر میخواهید بدانید که چرا صفحه نمایش یخچال کار نمیکند، کلیک نمایید.

چگونه درجه دمای یخچال و فریزر آزمایش را تنظیم کنیم؟

یکی از موارد مهم در نگهداری از یخچال فریزرها، تنظیم دمای داخل آن می‌باشد. تمام یخچال های آزمایش چه معمولی و چه دیجیتال، به یک صورت کار می‌کنند و با یک سیستم سرمایشی مشابه، داخل یخچال و فریزر را خنک می‌کنند. اما بخش مربوط به تنظیم دمای یخچال آزمایش در یخچال های معمولی با استفاده از ترموستات انجام می‌شود و در یخچال فریزرهای دیجیتال با استفاده از صفحه نمایش دیجیتالی انجام می‌شود.

برای تنظیم دمای یخچال فریزرهای معمولی با استفاده از ترموستات معمولا درجه اهرمی برای تنظیم دمای یخچال وجود دارد. در صورتی که می‌خواهید دمای داخل یخچال در حالت متوسط باشد، این درجه را روی حالت میانی قرار دهید.  تنظیم دمای یخچال و فریزر دیجیتالی نیز بر روی صفحه نمایش آن انجام می‌ شود. برای تنظیم دمای بخش یخچال باید از گزینه Fridge و جهت تنظیم دمای بخش فریزر باید از گزینه Freezer استفاده نمایید.

انتخاب درجه مناسب دما برای یخچال فریزر آزمایش در زمستان و تابستان

درجه تنظیم شده توسط شما برای یخچال و فریزر آزمایش باید به گونه ای انتخاب گردد که مانع از یخ زدگی و فاسد شدن مواد غذایی درون آن گردد از این رو برای انتخاب درجه مناسب دما برای یخچال آزمایش در زمستان و تابستان میتوانید مطابق زیر پیش روید:

  • در فصل تابستان باید دمای یخچال خود را روی 4+ و دمای فریزر آزمایش خود را روی 19_ قرار دهید.
  • طبق دفترچه راهنمای استفاده از یخچال آزمایش دمای یخچال خود در فصل زمستان باید 2 و فریزر 16_ باشد.

چگونه به هنگام سفر از یخچال آزمایش نگهداری کنیم؟

یکی از دغدغه‌های افراد در هنگام مسافرت‌ های کوتاه یا طولانی، از برق کشیدن یخچال به مدت طولانی است. در هنگام سفرهای کوتاه یخچال را خاموش نکنید، اما مواد غذایی فاسد شدنی مانند انواع میوه، سبزیجات، غذاهای مانده و پخته شده، شیر و لبنیات و … را تا پیش از سفر مصرف کرده یا از آن خارج کنید. اگر یخچال دارای یخ ساز و سیستم آب سرد کن است، طبق دستور موجود در دفترچه راهنمای یخچال آزمایش، سیستم را قطع کنید.

اگر قصد سفر طولانی را دارید، بهتر است تمام مواد غذایی را از یخچال خارج کرده و دستگاه را از برق قطع کنید. سپس آن را به خوبی تمیز کرده، خشک کنید و درب آن را باز بگذارید تا هوا در آن جریان یابد. سعی کنید پیش از سفر حتما یکبار یخچال را به‌ طور کامل تمیز و گردگیری کنید. در صورت امکان به مدت دو ساعت یخچال را خاموش کنید تا برفک زدایی به صورت کامل انجام شود.

طریقه جابه جایی یخچال آزمایش در هنگام اثاث کشی

با توجه به اینکه یخچال ها دستگاه هایی بسیار سنگین هستند و همچنین حساس بودن قطعات آن باید در هنگام جا به جایی یخچال آزمایش در هنگام اثاث کشی نهایت دقت را داشته باشید تا از بروز آسیب به آن جلوگیری نمایید به این منظور میتوانید مطابق مراحل زیر اقدام نمایید:

  • برای حمل یخچال به صورت افقی خود مطابق با راهنمای استفاده از یخچال آزمایش در هنگام اثاث کشی بهتر است تمامی مواد غذایی دورن آن را بیرون آورده.
  • همچنین بهتر است طبقات فضای داخلی یخچال را نیز بیرون آورید.
  • پس از آن دور یخچال خود را به منظور باز نشدن ناگهانی درب در هنگام جا به جایی با یک طناب و یا پلاستیک حباب دار بپوشانید.
  • پس از آن میتوانید در زوایای یخچال خود برای جلوگیری از ضربه از یونولیت استفاده نمایید.
  • همچنین برای جا به جا نشدن گاز یخچال بهتر است آن را به صورت عمودی جا به جا کنید.

نحوه تمیز کردن یخچال آزمایش

یخچال ها دستگاه هایی هستند که در صورت تمیز نشدن قسمت های داخلی و خارجی آنها ممکن است با کاهش کارایی آن مواجه باشید به این منظور مراحل و نحوه تمیز کردن یخچال آزمایش را در ادامه برای شما توضیح میدهیم:

  • برای انجام اینکار ابتدا اقدام به بیرون آوردن مواد غذایی از یخچال و فریزر خود نمایید.
  • پس از آن دستگاه خود را از برق بکشید.
  • در مرحله بعدی میتوانید طبقات یخچال و کشو ها را بیرون آورده و بشویید و یا میتوانید پس از خالی کردن یخچال از مواد غذایی آنها را در محل خود توسط یک دستمال و ماده شوینده تمیز نمایید.
  • طبق دفترچه راهنمای استفاده از یخچال آزمایش برای بدنه یخچال هایی که جنس استیل دارند شما میتوانید از ماده پاک کننده سطوح و دستمال استفاده نمایید.
  • در غیر اینصورت میتوانید بدنه یخچال خود را به وسیله محلول آب گرم وجوش شیرین تمیز نمایید.

طریقه نظافت پشت (کندانسور یا همان لوله های شبکه ای) یخچال فریزر آزمایش

در قسمت پشتی همه یخچال ها لوله های مشکی و باریکی وجود دارد که وظیفه آنها تامین سرمای یخچال است اما گاهی در اثر ایجاد گردوخاک بر روی این قطعات شاهد کاهش سرمای یخچال خودهستیم که در این وضعیت طبق راهنمایی های راهنمای استفاده از یخچال آزمایش باید اقدام به تمیز کردن این قسمت نماییم برای انجام اینکار با ما در ادامه همراه باشید:

  • برای نحوه تمیز کردن پشت یخچال یا لوله های شبکه ای یخچال آزمایش شما باید اقدام به انجام اینکار به وسیله یک دستمال نمدار نمایید.
  • پس از آن میتوانید ذرات باقی مانده را به وسیله یک جاروبرقی کاملا تمیز نمایید.

روش تمیز کردن قسمت فاضلاب و رفع گرفتگی درین یخچال آزمایش

در همه یخچال ها سرمای اضافی محیط داخلی یخچال طی فرآیند دیفراست ( یخ زدایی) به آب تبدیل شده و توسط درین یا ناودان هایی که در قسمت پشتی یخچال قرار دارد از آن خارج میشود اما گاهی به دلیل تمیز نکردن ناودان یخچال این پروسه با مشکل روبرو میشود به این منظور در ادامه به نحوه تمیز کردن گرفتگی لوله یخچال آزمایش میپردازیم:

  • برای تمیز کردن قسمت درین در راهنمای استفاده از یخچال آزمایش باید این مسیر را توسط یک جسم باریک و بلند به خوبی باز نماییم.
  • پس از ان یک قیف در سر این محفظه قرار داده و مقداری آب جوش در این مسیر میریزیم تا به طور کامل باز گردد.

چگونه یخچال آزمایش را خوشبو کنیم؟

برای از بین بردن بوی بد یخچال می‌ توانید مقداری زغال را بکوبید و در کیسه‌ های پارچه‌ ای نازکی بریزید و در طبقه بالای یخچال بگذارید. هر چند هفته یک بار کیسه زغال را در آفتاب بگذارید تا خشک شود تا دوباره بتوانید از آن به عنوان بوگیر استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای خوشبو کردن یخچال، یک جعبه جوش شیرین در آن بگذارید و درب آن را تا زمانی‌ که بوی بد از بین برود، ببندید.

همچنین می‌ توانید روی یک سینی جوش شیرین بریزید تا تمام بوهای بدی را که بعد از تمیز کردن یخچال همچنان در آن باقی مانده است، به خود جذب کند. به هر اندازه که سینی بزرگتر باشد، کار خوشبوسازی محیط داخلی یخچال سریع‌ تر انجام می‌ شود.

مدت زمان لازم برای نگهداری مواد غذایی مختلف در یخچال آزمایش

یخچال فریزر آزمایش یكی از رایج ترین روش های نگهداری مواد غذایی مختلف است كه موجب طولانی شدن زمان ماندگاری آنها می شود. اما این ماندگاری در مدت زمانی خاص ایجاد خواهد شد. در ادامه به مدت زمانیکه مواد غذایی در یخچال دوام می آورند میپردازیم:

مواد غذایی روز
ماست 30 روز
پنیر 6 ماه
پنیر پیتزا 6 ماه
شیر پاستوریزه حداکثر 3 روز
دوغ 3 ماه
پودر کاکائو – قهوه یکسال
کیک خانگی 1-2 ماه
همبرگر 6 ماه
گوشت طیور 7 تا 12 ماه
گوشت مرغ تازه 3 روز
ماهی تازه 1 تا 2 روز
سوسیس و کالباس 1 ماه
کمپوت و کنسرو 2 سال

آموزش استفاده از یخساز یخچال ساید آزمایش

روش استفاده و راه اندازی یخساز یخچال ساید بای ساید آزمایش به شرح زیر است:

  • چنانچه یخساز یخچال آزمایش شما غیرفعال است، در این حالت باید به دنبال کلید روشن کردن یخساز بگردید.
  •  معمولا کلید فعال سازی یخساز به شکل on می‌باشد و یا به صورت یک هرم فلزی است که باید برای فعال کردن یخساز آن را به قسمت پایین بیاورید.
  • با تغییر وضعیت دکمه که معمولا به عنوان on یا off هستند اقدام به خاموش کردن فعال یخساز نمایید.
  • اگر یخچال شما دارای دکمه on یا off باشد، در این حالت باید دکمه را روی off قرار دهید.

چگونه فیلتر یخچال آزمایش را تعویض کنیم؟

در برخی مدل های یخچال آزمایش، فیلتر یخچال در جلوی دستگاه در قسمت پایین یخچال قرار دارد. در این مدل ها برای تعویض فیلتر یخچال لازم است تا دکمه ای که کنار فیلتر قرار دارد را فشار دهید تا فیلتر آزاد شود. سپس فیلتر را بیرون بکشید. حال لازم است تا درب پلاستیکی را از بالای فیلتر بردارید. اکنون درب را بر روی فیلتر جدید به گونه ای قرار دهید که فلش رو به سمت بالا باشد.

حال لازم است فیلتر را درون محفظه قرار دهید و به داخل فشار دهید. انجام این کار بسیار آسان است؛ زیرا فیلتر تنها از یک جهت به داخل خواهد رفت. توجه کنید که باید فیلتر را تا انتها فشار دهید. در این حالت دکمه سمت چپ بیرون می پرد و از تعویض صحیح فیلتر یخچال آزمایش خبر می دهد.

طریقه ریست کردن فیلتر آب یخچال آزمایش

برای ریست فیلتر آب یخچال آزمایش مراحل زیر را طی نمایید:

  • پس از تعویض فیلتر آب دکمه Lock را فشار دهید.
  • سپس دکمه Filter و Sleep را سه ثانیه نگه دارید.
  • اگر چراغ نشانگر خاموش نشد، دکمه Filter Reset را سه ثانیه نگه دارید.
  • در برخی مدل های جدیدتر، دکمه های Ice Make  Lock و Lock را همزمان به مدت سه ثانیه نگه دارید تا ریست فیلتر یخچال انجام شود.

نحوه تعویض لامپ یخچال آزمایش

لامپ های استفاده شده در یخچال آزمایش معمولا از نوع لامپ های رشته ای هستند که در سقف این دستگاه قرار دارند. از این رو در صورت خاموش شدن لامپ داخل یخچال و یا سوختن این لامپ ها میتوانید برای تعویض لامپ یخچال آزمایش مطابق با مراحل زیر اقدام نمایید:

  • در ابتدا بهتر است در حین انجام اینکار برق دستگاه خود را قطع نمایید.
  • پس از آن روکش محافظ لامپ را از روی آن برداشته و اقدام به بیرون آوردن لامپ معیوب نمایید.
  • پس از آن میتوانید لامپ نو را در محل قرارگیری لامپ قرار دهید.
  • برای این کار همچنین میتوانید از تصاویر دفترچه راهنمای استفاده از یخچال آزمایش استفاده نمایید.

بررسی راهنمای استفاده از یخچال فریزر آزمایش به طور کلی

قطعا استفاده از یک وسیله با توجه به اصولی که توسط شرکت آن به صورت دفترچه راهنما در اختیار شما قرار گرفته است در بهبود کارایی و عمر مفید یخچال شما تاثیر گذار خواهد بود از این رو در مقاله بالا برای شما راهنمای استفاده از یخچال آزمایش را ارائه کردیم. اگر در حین استفاده از این محصول سوالی داشتید و به دنبال یه مشاوره آنلاین بودید، کافی است در انتهای این صفحه در بخش دیدگاه سوال خود را مطرح نمایید تا تعمیرکار آی پی امداد راهنمای شما عزیزان باشد. اگر نیاز به استفاده از خدمات تعمیر یخچال آزمایش داشتید میتوانید با آی پی امداد تماس بگیرید.

4.1/5 - (8 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

با توجه به قیمت این روز های یخچال آزمایش بسیاری از کاربران به دنبال افزایش طول عمر مفید این دستگاه در منازل خود هستند، به شما توصیه می کنیم تا برای این که بدانید برای افزایش طول عمر یخچال آزمایش چه باید کرد در این مقاله از آی پی امداد با ما همراه باشید.

نظافت یخچال آزمایش را نمیتوان کار ساده ای دانست، چرا که ایراد اشتباه کوچکی در روند انجام این فرایند ممکن است موجب آسیب رسیدن به این وسیله برقی شود، برای اینکه بتوانید نظافت یخچال آزمایش خود را به بهترین نحو انجام دهید در این مقاله با ما همراه باشید.

شاید شما هم در هنگام استفاده از یخچال آزمایش با دکمه های مختلفی مواجه شده باشید ولی با آن ها آشنا نباشید، برای آشنا شدن با این دکمه ها این مقاله رو مطالعه کنید.

اگر مطالعه دفترچه راهنمای یخچال آزمایش به دلیل انگلیسی بودن مطالب برای شما دشوار است در این مقاله با بررسی راهنمای فارسی استفاده از یخچال آزمایش توسط تعمیرکار آی پی امداد با ما همراه باشید.

8 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • لیلا 12 فروردین 1403

    بسیار عالی و به موقع بود مطالبش

    پاسخ دادن
  • Delvin 11 آبان 1402

    سلام من یخچال دوقلو آزمایش دارم حدود دو ماهه یه صدای عجیب میداد چن روز پیش صوت میزد وقتی نگاه کردم دیدم روی درجه دما نوشته f1و خاموش و روشن میشه یه چراغ هم داره که روشنه و قرمز رنگه نوشتهER

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 11 آبان 1402

      درود، فن و سنسور یخچال را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • سید رضا 10 خرداد 1402

    سلام یخچال کوچک خیلی قدیمی آزمایش 1متری دارم دکمه تنظیم را زده‌ایم حالا بر نمیگردد چگونه به حالت اول بر میگردد با تشکر

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 11 خرداد 1402

      درود، یک بار یخچال را از برق بکشید و پس از چند دقیقه مجددا وصل کنید.

      پاسخ دادن
  • علیزاده 23 اردیبهشت 1402

    سلام استاد ما یخچال فریزر آزمایش دو در مدل کمبی داریم چند وقتیه خوب سرد نمیکنه و وقتی از برق میکشیم و دوباره روشن میکنم روی نمایشگرش Er33 میزنه. لطفا راهنمایی کنید از کار افتاده هستم به خدا عزا گرفتم چند وقته

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 23 اردیبهشت 1402

      درود، مشکل می تواند از برد یا سیستم یخزدایی دستگاه است که باید چک شود.

      پاسخ دادن
  • یحیی 20 آذر 1400

    سلام ابریانم ازگرگان جناب مهندس میخاستم بدونم چطوربایددرجه یخچال رواز۸ به۳ ببرم کلیدش کدومه

    پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد