logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

دلایل چشمک زدن چراغ های ظرفشویی

دلایل چشمک زدن چراغ های ظرفشویی
دلایل چشمک زدن چراغ های ظرفشویی
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله دلایل چشمک زدن چراغ های ظرفشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

دلایل چشمک زدن چراغ های ظرفشویی چیست؟ چرا چراغ نمک، s، ستاره، خورشید چشمک میزند؟ علت روشن شدن چراغ rinse در حین شستشو چیست؟ دلیل بوق زدن ماشین ظرفشویی چیست؟ اگر برای شما هم این سوالات پیش آمده، نگران نباشید و تا آخر این مقاله از آی‌پی امداد را مطالعه نمایید.

کاربران گرامی؛ در صورت وجود هرگونه پرسش چشمک زدن چراغ های ظرفشویی خود می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و وبسایت تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

چرا ماشین ظرفشویی چشمک یا بوق میزند؟ خلاصه عیب یابی

کاربران گرامی آی پی امداد برای اینکه وقت کمتری از شما گرفته شود، در این بخش به خلاصه عیب یابی علت بوق یا چشمک زدن ماشین ظرفشویی میپردازیم.

11 علت چشمک زدن یا بوق زدن ماشین ظرفشویی چیست؟
  • چشمک زدن ماشین ظرفشویی به معنای یک خطا در دستگاه شما است.
  • توجه داشته باشید که در ماشین ظرفشویی های امروزه، مشکل؛ با کد خطا نمایان میشود یا در بعضی از مدل ها با چشمک زدن؛ علت خطا را مشخص میکند.
  • همچنین در بعضی از مدل ها چشمک زدن با بوق همراه است.

11 علت چشمک یا بوق زدن ماشین ظرفشویی چیست؟

  1. تمام شدن مایع جلاهنده یا نمک
  2. خرابی یکی از قطعات ظرفشویی
  3. نشتی آب
  4. مشکل در گرم شدن آب
  5. مسدود بودن مسیر تخلیه
  6. نوسان برق
  7. قفل شدن درب
  8. تعویض قطعات جدید و سِت نشدن روی دستگاه
  9. کامل نشدن چرخه شستشو
  10. گیر کردن یک دکمه در بعضی از مدل های ظرفشویی
  11. مشکل در گزینه شروع تاخیر (اگر گزینه شروع تاخیر را تنظیم کنید و شخصی در را باز کند، چراغ های نشانگر می توانند به طور مداوم شروع به چشمک زدن کنند)
علت روشن شدن چراغ خورشید در ماشین ظرفشویی چیست؟
  • علت روشن شدن چراغ خورشید مانند در ظرفشویی به دلیل اتمام مایع جلا دهنده است.
دلیل چشمک زدن چراغ نمک ماشین ظرفشویی چیست؟
  • وقتی چراغ S روشن می‌شود به معنای اتمام نمک در مخزن نمک است.
چرا چراغ rinse در ماشین ظرفشویی روشن شده است؟
  • وقتی ظرفشویی شروع به آبگیری میکند، چراغ rinse روشن می‌شود.
علت روشن شدن چراغ ستاره در ماشین ظرفشویی چیست؟
  • علامت ستاره و خورشید یک معنا را دارد.
  • مایع جلادهنده تمام شده است. شارژ نمایید.

چه عواملی باعث چشمک زدن چراغ های ماشین ظرفشویی می شوند؟

چشمک زدن چراغ ظرفشویی از مشکلات شایعی است که ممکن است برای همه افرادی که از ماشین ظرفشویی استفاده می کنند، رخ دهد. تشخیص دلایل چشمک زدن چراغ ظرفشویی ممکن است کمی مشکل باشد. به همین علت باید توسط افراد باتجربه ای که در حوزه تعمیرات ماشین ظرفشویی فعالیت می کنند، انجام شود. چشمک زدن چراغ ماشین ظرفشویی برای اغلب برندها متفاوت است اما به دو علت فنی و غیرفنی تقسیم می شود. همچنین توجه داشته باشید که در بعضی از مدل ها، چشمک زدن همراه با بوق میباشد. در ماشین ظرفشویی های امروزه، مشکل دستگاه با کد خطا بر روی صفحه نمایش ظاهر میشود و یا در بعضی از مدل ها صفحه نمایش چشمک میزند.

از دلایل عمده ای که باعث چشمک زدن چراغ های ماشین ظرفشویی می شوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  1. تمام شدن مایع جلا دهنده ماشین ظرفشویی
  2. خراب شدن قطعات ماشین ظرفشویی (در ماشین ظرفشویی های امروزه با خراب شدن یک قطعه، کد خطا نمایش داده میشود.)
  3. ناتوانی ظرفشویی در تخلیه آب
  4. نشتی داشتن آب در ماشین ظرفشویی
  5. اختلال در عناصر حرارتی دستگاه
  6. وجود نواسانات برقی حین استفاده از ظرفشویی
  7. قفل نشدن درب
  8. سِت نشدن قطعات جدید بر روی دستگاه
  9. کامل نشدن چرخه قبلی شستشو
  10. گیر کردن یک دکمه
  11. مشکل در گزینه شروع تاخیر

تمام شدن مایع جلادهنده یا نمک چگونه باعث روشن چراغ های ظرفشویی می شود؟

امروزه یکی از امکاناتی که در ماشین ظرفشویی تعبیه شده است، این است که در پایان شست و شو، مایعی برای تمیزی بیشتر به ظروف اضافه می شود که با نام مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی شناخته می شود. در مواقعی که مایع جلادهنده در ماشین ظرفشویی تمام شده باشد، ظرفشویی با روشن کردن چراغ هشدار به صورت چشمک زن به مصرف کننده نشان می دهد که مایع جلادهنده تمام شده است. در صورتی که مایع جلادهنده در ظرفشویی را پر کنید می توانید از چشمک زدن چراغ ظرفشویی جلوگیری کنید.

همچنین اگر مخزن نمک ظرفشویی خالی باشد، چراغ آن چشمک میزند. در ضمن توجه داشته باشید که احتمال خرابی سنسور نمک یا جلادهنده هم وجود دارد.

  • اگر چراغ خورشید در ماشین ظرفشویی روشن شود، به معنای تمام شدن مایع جلادهنده است.
  • وقتیکه چراغ s در ماشین ظرفشویی روشن شود، به معنای تمام شدن مخزن نمک است و باید آن را شارژ نمایید.
  • دقت نمایید تا سنسور مخزن نمک و جلادهنده سالم باشد.

تمام شدن مایع جلادهنده باعث روشن شدن چراغ ظرفشویی میشود

چرا با خرابی قطعات، ظرفشویی جشمک میزنه؟

همانطور که در سطر بالا به آن پرداختیم، مشکلات فنی و غیرفنی باعث چشمک زدن چراغ ظرفشویی می شود. خراب شدن قطعات یکی از انواع مشکلات فنی است که باعث روشن شدن چراغ چشمک زن در ماشین ظرفشویی می شود. در واقع اختلال در عملکرد اجزای ماشین ظرفشویی و خرابی آن ها به مرور زمان باعث روشن شدن چراغ چشمک زدن ظرفشویی می شود. برای رفع این مشکل بهتر است در ابتدا به تعمیر بخش های مختلف ظرفشویی بپردازید تا چراغ های ظرفشویی بعد از مدت کوتاهی خاموش شوند.

کاربران گرامی آی‌پی امداد، اگر به تازگی قطعه ای از ماشین ظرفشویی را نصب کرده اید، احتمال بوق یا چشمک زدن وجود دارد. بنابراین دستگاه را جدا کرده و دوباره قطعات را به درستی نصب کنید.

خرابی قطعات ظرفشویی باعث چشمک زدن میشود

تخلیه نشدن آب در ظرفشویی از چه طریقی باعث چشمک زدن چراغ های ظرفشویی می شود؟

چرا چراغ ظرفشویی چشمک میزنه؟ از دلایل چشمک زدن چراغ های ظرفشویی تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی است. دلایل متعددی هستند که باعث تخلیه نشدن آب در ماشین ظرفشویی می شود. در صورتی که هر عاملی باعث تخلیه آب در ظرفشویی نشود، برد الکتریکی این مشکل را از طریق روشن کردن چراغ نشان می داد. بنابراین شما می توانید با چشمک زدن چراغ چشمک زدن، به تشخیص تخلیه نشدن آب در ظرفشویی بپردازید.

علت تخلیه نشدن آب در ماشین ظرفشویی چیست؟

  • مسدود بودن مسیر تخلیه:
  • شیلنگ خروجی فاضلاب
  • فیلتر پمپ
  • گرفتگی در پروانه تخلیه
  • خراب شدن پمپ تخلیه

نشتی آب چگونه باعث چشمک زدن چراغ های ماشین ظرفشویی می شود؟

علت نشتی آب از زیر ماشین ظرفشویی یک عامل مهم در روشن شدن چراغ ظرفشویی است. عوامل متعددی مانند خراب شدن یا سوراخ شدن شلنگ و لوله های ماشین ظرفشویی باعث نشت آب در ماشین ظرفشویی می شود. نشت آب در ظرفشویی باعث خراب شدن قطعات این دستگاه می شود. به همین علت تولیدکنندگان ماشین ظرفشویی برای اطلاع مصرف کنندگان از نشت آب، سنسور های مخصوصی را درون ظرفشویی تعبیه کرده اند که در صورت نشتی روشن شده  و باعث چشمک زدن چراغ های ظرفشویی می شوند. کافیست تا با رفع مشکل نشتی آب، برای رفع اختلال چشمک زدن ظرفشویی اقدام کنید.

نشتی آب در ظرفشویی سامسونگ باعث چشمک زدن میشود

خرابی ترموستات و المنت چگونه باعث روشن شدن چراغ چشمک زن در ظرفشویی می شود؟

اختلال در عناصر حرارتی از دلایلی است که منجر به روشن شدن چراغ و چشمک زدن آن در ماشین ظرفشویی می شود. اجزای مختلفی در ماشین ظرفشویی قرار دارد که باعث گرم شدن آب در ماشین ظرفشویی می شوند. ترموستات، انواع سیم، المنت ها و … از عوامل اصلی گرم شدن آب در ماشین ظرفشویی هستند. خراب شدن هر کدام از اجزای نام برده شده باعث گرم نشدن آب در ماشین ظرفشویی و روشن شدن چراغ چشمک زن در ظرفشویی می شوند.

برای رفع مشکل چشمک زدن چراغ های ظرفشویی باید از تعمیرکار بخواهید تا به بررسی هر یک از عوامل بالا بپردازد. در صورتی که در عملکرد هر کدام از قطعات، اختلالی وجود داشته باشد، از طریق آن می توان با تعویض  یا تعمیرات آن توسط افراد با سابقه به رفع مشکل چشمک زدن چراغ در ظرفشویی بوش پرداخت.

چگونه نوسانات برقی باعث چشمک زدن چراغ ظرفشویی می شوند؟

چگونه نوسانات برقی از دلایل چشمک زدن چراغ ظرفشویی هستند؟ در بسیاری از مواقع چشمک زدن چراغ ظرفشویی حین نوسان برق اتفاق می افتد. در واقع نوسانات برقی به مرور زمان باعث خراب شدن برد ماشین ظرفشویی شده و بعد از مدتی باعث از کار افتادن آن می شود. از کار افتادن برد الکتریکی در ظرفشویی به صورت چراغ چشمک زن نمایش داده می شود. بر این اساس بهتر است از ماشین ظرفشویی در زمانی استفاده شود که میزان مصرف برق پایین است. بهترین زمان برای شست و شوی ظرف با ماشین ظرفشویی، اول صبح یا آخر شب است که معمولاً مردم خواب هستند و کمتر از ساعت دیگر از برق استفاده می کنند.

قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی باعث چشمک زدن چراغ ها میشود

ممکن است درب ظرفشویی به درستی قفل نشده باشد. درب ماشین ظرفشویی را همزمان با فشار دادن دکمه استارت فشار دهید (ایده این است که مطمئن شوید سوئیچ درب واقعا بسته است). اگر قفل دست نخورده باشد و تجمع شوینده باعث ایجاد مشکل در بسته شدن نشود، ممکن است سنسور درب بسته کار نکند.

درب را بدون اولین انتخاب شستشو نبندید (این یکی از دلایل شناخته شده مشکل است)

اگر گزینه شروع تاخیر را تنظیم کنید و شخصی در را باز کند، چراغ های نشانگر می توانند به طور مداوم شروع به چشمک زدن کنند. بدیهی است که بستن درب تنها کاری است که باید برای رفع مشکل انجام دهید.

کامل نشدن چرخه قبلی شستشو

کاربران آی‌پی امداد، اگر چرخه فرایند شستشو در ماشین ظرفشویی به هر دلیلی تمام نشود، دستگاه شما بوق یا چشمک میزند. سعی کنید چرخه را لغو کنید و دوباره شروع کنید (برای دستورالعمل های خاص مدل خود، دفترچه راهنما را بررسی کنید). توجه داشته باشید که در مدل های مختلف چراغ ها چشمک یا بوق میزنند.

گیر کردن یک دکمه

اگر یک دکمه از ظرفشویی شما گیر کرده باشد، احتمال چشمک زدن وجود دارد. دستگاه را خاموش کنید و هر دکمه را لمس کنید (سعی کنید تا دکمه گیر کرده به حالت عادی برگردد).

چراغ چشمک زن ظرفشویی ال جی چه معنایی دارد؟

امروزه برای ماشین های ظرفشویی ال جی از تکنولوژی های پیشرفته و بردهای دیجیتال استفاده شده است که می تواند کوچک ترین خطا و مشکل در کارکرد دستگاه را به کاربر اطلاع دهد. در برخی مواقع کاربران به هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی خود چراغی را مشاهده می کنند که در حال چشمک زن بوده و به دنبال پیدا کردن علت چشمک زدن چراغ ظرفشویی خود هستند که در ادامه رایج ترین دلایل این مسئله را بیان می کنیم:

  • به طور کلی ماشین ظرفشویی ال جی از چراغ هایی مخصوص برخوردار است که برنامه های در حال اجرای دستگاه را نشان می دهد.
  • از این رو در هر مرحله از طریقه شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی شامل مراحل آبکشی و خشک کردن این چراغ چشمک خواهد زد.
  • در برخی موارد چراغ چشمک زن مربوط به نمک ظرفشویی روشن خواهد شد که به معنای اضافه کردن نمک مخصوص به دستگاه است.
  • همچنین در صورتی که مایع جلادهنده در ظرفشویی ال جی تمامی شود، چراغ چشمک زن به کاربر هشدار خواهد داد.
  • در سایر موارد چشمک زدن چراغ ظرفشویی ال جی مربوط به بروز مشکلاتی فنی و ارورهایی در دستگاه است که فرد متخصص باید به بررسی آن بپردازد.

دلیل روشن شدن چراغ ماشین ظرفشویی بوش چیست؟

چشمک زدن چراغ ظرفشویی یکی از مواردی است که ممکن است موجب نگرانی مصرف کنندگان شود. ماشین های ظرفشویی بوش دارای برد الکترونیکی اصلی هستند که تمامی قطعات دستگاه توسط این برد الکترونیکی بررسی می شوند و در صورت بروز هرگونه مشکل یا ایراد به صورت چراغ چشمک زن به کاربر نشان داده می شوند. از این رو کاربران در صورت مشاهده این چراغ های چشمک زن به دنبال یافتن این پرسش هستند که چرا چراغ ظرفشویی چشمک میزنه؟ که در ادامه به بررسی دلایل چشمک زن چراغ ظرفشویی بوش خواهیم پرداخت:

  • به طور کلی ماشین ظرفشویی بوش از چند چراغ کوچک برخوردار است که در مواقع ضروری شروع به چشمک زدن می کنند.
  • یکی از این چراغ ها مربوط به تخلیه آب ظرفشویی است که در صورت عدم تخلیه آب، این چراغ شروع به چشمک زدن می کند.
  • ماشین ظرفشویی از یک سنسور تشخیص غلظت آب و نمک برخوردار است که در صورت کم بودن نمک آب، چراغ شروع به چشمک زدن می کند.
  • تمام شدن مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی بوش نیز موجب چشمک زدن چراغ و نشان دادن اخطار مربوط به مایع کمک شستشو خواهد شد.
  • در برخی مواقع المنت ماشین ظرفشویی نمی تواند آب را به خوبی گرم کند و در نتیجه چراغ چشمک می زد که باید بررسی شود.

آیا راه حلی برای رفع مشکل چشمک زدن چراغ های ظرفشویی وجود دارد؟

روش های متعددی برای رفع مشکل چشمک زدن چراغ های ظرفشویی وجود دارد. بهترین راه برای رفع این مشکل این است که ظرفشویی شما توسط یک تعمیرکار باسابقه مورد بررسی قرار بگیرد. قطعاً افرادی که از دانش و تجربه بالایی برخوردار هستند، می توانند با عیب یابی دستگاه به تشخیص علت چشمک زدن ظرفشویی ال جی بپردازند. در صورتی که علت چشمک زدن چراغ ظرفشویی به دلیل مشکلات فنی باشد، تعمیرکار مورد نظر با توجه به درخواست شما برای تعمیرات آن اقدام می کند.

اگر به دنبال تعمیرگاه مجاز و معتبری برای تعمیر ظرفشویی سامسونگ هستید، می توانید به تیم آی پی امداد مراجعه کنید. آی پی امداد یک شرکت بزرگ و مجهز است که تعمیرات انواع ظرفشویی را به صورت تخصصی انجام می دهد. شما می توانید برای تعمیر ظرفشویی در تهران از طریق شماره 02158941 تماس بگیرید و درخواست تعمیر ظرفشویی را داشته باشید.

18 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • باقر 14 آذر 1402

    باسلام با توجه به اینکه گفتین در صورتیکه از قرص فینیش مدل ultimate استفاده کنید نیازی به جلا دهنده نیست، در ماشین ظرفشویی الجی، چراغ rinse aid icon با این حالت چشمک میزنه... چه کاری باید انجام بشه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 15 آذر 1402

      درود، در کنار قرص حتما از جلادهنده و نمک کریستال درشت نیز استفاده نمایید.

      پاسخ دادن
  • سیروس 10 مهر 1402

    سلام ماشین ما سامسونگ ست نمک ومایع جلا دهنده ریختم بعد از ۳ دقیقه کار کردن اورر چهار C رو رو صفحه نشون داد وکف ماشین آب ماند علتش چیه؟؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 10 مهر 1402

      درود، شیر برقی، هیدروستات، شلنگ و شیر ورودی آب ظرفشویی را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • حیدری 29 شهریور 1402

    با سلام. ماشین ظرفشویی ال جی دارم. چراغ خورشید روشن بود و جلادهنده ریختم اما با وجود پر بودن مخزن جلادهنده، چراغ همچنان چشمک میزنه. علتش چیه؟؟ ممنونم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 شهریور 1402

      درود، سنسور جلادهنده ظرفشویی شما مشکل دارد که باید تعویض شود.

      پاسخ دادن
  • دانیال 10 شهریور 1402

    سلام ، ماشین ظرفشویی کرال مدل ds14168 ew1 دارم ، روی حالت eco در حال کار بود که شروع به بوق زدن و چشمک زدن سریع کرد و همونجوری مونده و برنامه شستشو تموم نمیشه و نمیتونم برنامه دیکه ای هم انتخاب کنم ، چیکارش کنم ؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 11 شهریور 1402

      درود، یک بار ظرفشویی را از برق کشیده و مجددا وصل کنید. همچنین از برنامه auto ظرفشویی استفاده کنید.

      پاسخ دادن
  • شیما رضایی 22 خرداد 1402

    با سلام ماشین بنده شستشو را انجام می دهد ولی چراغ علامت رفت و برگشت روی صفحه روشن هست. میشه من را راهنمایی کنید؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 22 خرداد 1402

      درود، این علامت مربوط به تمام شدن نمک ظرفشویی بوده و باید اقدام به شارژ مجدد نمک نمایید.

      پاسخ دادن
  • محمدرضا زلفی گل 12 اسفند 1401

    با سلام و خسته نباشید ماشین ظرفشویی بوش دارم که علامت L به صورت چشمک ظاهر شده میخاستم ببینم علتش چیه و آیا نیاز به تعمیر داره؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 12 اسفند 1401

      درود کاربر گرامی، علامت "L" که روی ماشین ظرفشویی بوش شما چشمک می زند معمولاً نشان می دهد که درب ماشین ظرفشویی به درستی بسته نشده است. این یک ویژگی ایمنی برای جلوگیری از کارکرد ماشین ظرفشویی در هنگام باز بودن درب است که می تواند باعث ریختن آب به بیرون و به طور بالقوه منجر به صدمات یا آسیب به خانه شما شود. برای حل این مشکل، باید سعی کنید درب ماشین ظرفشویی را محکم ببندید و مطمئن شوید که محکم در جای خود قرار می گیرد. اگر علامت "L" همچنان به چشمک زدن ادامه دهد، ممکن است لازم باشد قفل و مهر و موم درب را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می کنند. همچنین ممکن است ماشین ظرفشویی با مشکل جدی تری مواجه شده باشد که باعث چشمک زدن علامت "L" شده است. در این مورد، ممکن است لازم باشد برای تعمیرات ظرفشویی بوش با آی پی امداد تماس حاصل نمایید.

      پاسخ دادن
    • مهسا 12 دی 1402

      سلام وقتتون بخیر.ببخشید در ماشین ظرفشویی ال‌جی با توجه به استفاده از قرص مایع جلا دهنده بایستی مصرف شود؟

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 12 دی 1402

        درود، در کنار قرص ظرفشویی حتما باید از جلادهنده و نمک کریستال درشت نیز استفاده نمایید.

        پاسخ دادن
  • سید بهرام 10 شهریور 1401

    سلام روشن ماندن چراغ klarspülen در ظرفشویی بوش به چه معناست

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 12 شهریور 1401

      جلا دهنده ماشین ظرفشویی شما تمام شده است. این کلمه آلمانی هست

      پاسخ دادن
      • احمدی 03 مهر 1402

        سلام ماشین ظرفشویی من بوش هست چراغreinigen روشن شده و آب کف ظرفشویی میمونه وقتی کارش تموم میشه مشکلش چیه

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 03 مهر 1402

          درود، احتمالا مشکل از پمپ تخلیه می باشد.

          پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد