logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تفاوت اسپرسوساز با موکاپات

تفاوت اسپرسوساز با موکاپات
تفاوت اسپرسوساز با موکاپات
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تفاوت اسپرسوساز با موکاپات به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اگر می خواهید درباره تفاوت اسپرسوساز با موکاپات اطلاعات جالبی را به دست آورید، پیش از آن باید به این سوال پاسخ دهید که آیا واقعا می توانید موکاپات و اسپرسوساز صنعتی را با هم مقایسه کنید؟ اگر از افراد حرفه ای در صنعت قهوه سوال های مشابهی را درباره موکاپات یا اسپرسوساز بپرسید، قطعا به جواب هایی مشابه نخواهید رسید. بخشی از این افراد معتقد هستند که درست کردن قهوه فقط با موکاپات لذت بخش خواهد بود و این در حالی است که بخش دیگری از افراد عقیده ای مخالف با این موضوع دارند. اما به طور کلی فرق موکاپات با اسپرسوساز چیست؟ در ادامه این مقاله از آی پی امداد قصد داریم به بررسی فرق قهوه اسپرسو ساز با موکاپات پرداخته و ویژگی های هریک را بیان کنیم.

کاربران گرامی؛ چنانچه با تفاوت اسپرسوساز با موکاپات آشنا نیستید، به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله با متخصصین وبسایت تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد همراه باشید.

اسپرسو چیست؟

برای اینکه راحت تر با تفاوت اسپرسوساز با موکاپات آشنا شوید، در ابتدا به بررسی نوشیدنی اسپرسو و در ادامه به برزسی موکاپات میپردازیم.

  • اسپرسو یک نوشیدنی ویژه است که دقیقا می توان نفوذ آب تحت فشار در بسترِ دانه های آسیاب شده قهوه را تعریفی مناسب برای آن قلمداد کرد.
  • این اجبار در فشار باعث آماده شدن اسپرسو در مدت زمانی کمتر از 30 ثانیه می شود.
  • علاقه مندان اسپرسو معتقد اند که برجسته بودن ویژگی ها و مشخصات قهوه اسپرسو در مقایسه با هر نوع از نوشیدنی های دیگر، امکان ستایش این مایع قهوه ای رنگ در فنجان را ایجاد می کند.

آشنایی با دستگاه اسپرسوساز و ویژگی های آن

دستگاه اسپرسوساز یکی از انواع دستگاه هایی است که نسبت به قهوه ساز از ساختار پیچیده تری برخوردار است. اسپرسوساز برای گرم کردن آب از نیروی گرمازا استفاده کرده و عناصر گرمایش و الکترونیک خود را برای تولید اسپرسو به کار می اندازد. این دستگاه از سه بخش اصلی شامل مخزن آب داغ، پرتافیلتر و هد گروپ تشکیل شده است.

مخزن دستگاه آب داغ و بخارات حاصل از آن را نگهداری می کند و سپس با استفاده از اهرم های مخصوص، با فشار زیاد آب داغ را برای عصاره گیری به سمت پودر قهوه هدایت می نماید. پرتافیلتر نیز دیگر از جایی است که پودر قهوه درون آن ریخته شده و فشرده می گردد. این بخش از یک خروجی برخوردار است که قهوه اسپرسو را پس از عصاره گیری داخل فنجان می ریزد.

دستگاه اسپرسوساز

موکاپات چیست و چه مشخصاتی دارد؟

موکاپات که معمولا در ظرفیت های مختلف در بازار وجود دارد، یک ظرف فلزی است که خواستگاه طراحی و تولید آن کشور ایتالیا می باشد. این ظرف هشت ضلعی سهم کوچکی از آشپرخانه را به خود اختصاص می دهد و امکان سفر به دوردست ترین نقاط دنیا به واسطه لذت آماده کردن قهوه ای ترد و خوش عطر را به مصرف کننده می دهد.

امکان دم كردن قهوه با موکاپات بدون هیچ نوع امکانات برقی و تجهیزات اضافی شاید یکی از مهمترین تفاوت اسپرسوساز با موکاپات و دلایل خرید موکاپات توسط کاربران باشد. البته که انتخاب بهترین موکاپات و آشنایی با نحوه کار با موکاپات هم می تواند تاثیر ویژه ای در نتیجه طعم قهوه اسپرسو داشته باشد. برای استفاده از این دستگاه تنها کافی است پودر قهوه را درون جایگاه مخصوص ریخته و برای دم آمدن قهوه، دستگاه را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید.

دستگاه موکاپات

مقایسه اسپرسوساز و نسپرسوساز
ویدیو مقایسه اسپرسوساز و نسپرسوساز

ویدیویی مرتبط با این مقاله توسط تیم آی پی امداد تهیه شده است که شما کاربران گرامی می توانید در بخش ویدیو ها آن را مشاهده کنید.

مشاهده ویدیو

بررسی فرق موکاپات با اسپرسوساز

تفاوت موکاپات و اسپرسوساز در بخش ها و از جهات مختلفی احساس می شود. در این بخش به بررسی فرق اسپرسو ساز و موکاپات می پردازیم:

  • موکاپات نوعی اسپرسو ساز گازی است که پتانسیل های بسیاری را در خود جای داده و سهولت استفاده از آن برای کاربرانی که زمان و حوصله کمی دارند، اهمیت دارد.
  • موکاپات برقی یا موکاپات گازی از سه محفظه تشکیل شده و هر سه بخش وظیفه خاصی در درست شدن اسپرسو دارند.
  • محفظه زیرین موکاپات مخصوص آب و محفظه وسط موکاپات سبد فیلتر است، اسپرسو هم در محفظه بالایی موکاپات آماده می شود.
  • برای درست كردن اسپرسو با موكاپات بعد از آسیاب کردن قهوه به میزان مناسب، آن را در محفظه مخصوص می ریزید، آبی که در محفظه پایینی ریخته بودید، به جوش می آید و فشار حاصل از بخار آب که به سمت بالا حرکت می کند، مراحل لازم برای استخراج قهوه اسپرسو هم طی می شود.

تفاوت اسپرسوساز با موکاپات

  • در این زمان شما قطعا صدایی درست شبیه به غرغر کردن آب را می شنوید که در این صورت می توانید اطمینان حاصل کنید که قهوه اسپرسو غلیظ و خوش طعم شما آماده است.
  • دستگاه اسپرسو ساز برخلاف موکاپات از چیزهای دیگری به جز گاز برای آماده شدن اسپرسو استفاده می کند.
  • برخی از انواع دستگاه های اسپرسو ساز عملکردی کاملا خودکار دارند و این در حالی است که برخی از دستگاه های دیگر امکان کنترل فرآیند استخراج اسپرسو به کاربر را می دهند.
  • اسپرسوسازها از کارکرد آسان تری نسبت به موکاپات ها برخوردار هستند و در مدت زمان سریع تری نیز اقدام به تهیه قهوه با کیفیت بالا برای افراد می نمایند.

مقایسه اسپرسوساز با موکاپات

به طور کلی در مقایسه موکاپات با اسپرسوساز می توان گفت که هریک از این دستگاه ها از ویژگی ها و امکانات مختلفی برخوردار هستند که می تواند تفاوت های آنها را به خوبی نشان دهد.. در این بخش قصد داریم به بررسی هریک از ویژگی های این دو محصول و مقایسه آنها بپردازیم تا به کمک این موارد بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

اسپرسوساز موکاپات
اسپرسو با رایحه فراوان همراه با کرما و بسیار متراکم تهیه می شود. رایحه و کیفیت قهوه تهیه شده در این دستگاه کمتر بوده و کرما ندارد.
برای تهیه نوشیدنی ها از المنت، موتور و برق استفاده می کند. تنها با حرارت اجاق گاز، قهوه را آماده می کند.
روند تهیه قهوه با سرعت بالاتری انجام می شود. سرعت آماده سازی قهوه پایین تر است.
قیمت گران تری از موکاپات دارد. نسبت به اسپرسوساز قیمت ارزان تری دارد.
فشار بخار آب تولید شده در اسپرسوساز بیشتر است. فشاری که موکاپات می‌ تواند ایجاد کند، کمتر می باشد.
اسپرسوساز نهایتا اندازه 2 شات قهوه تهیه می کند. موکاپات‌ از یک شات تا 12 شات قهوه آماده می کند.
نیاز به استفاده از لوازم جانبی مانند ترازو، تمپر و آسیاب دارد. به هیچگونه وسایل جانبی برای تهیه قهوه نیاز ندارد.
کار با این دستگاه با مهارت نیاز دارد. بدون مهارت و دانش نیز می توانید از این دستگاه استفاده کنید.
روند تمیزکاری اسپرسوساز دارای پیچیدگی بیشتری است. تمیز کردن موکاپات بسیار آسان می باشد.
امکان جابجا کردن مداوم دستگاه وجود ندارد. قابلیت حمل و جابجایی آن در سفر وجود دارد.
احتمال خرابی در اسپرسوساز بیشتر بوده و هزینه تعمیر آن بالاتر است. احتمال خرابی یا شکستگی موکاپات کمتر است.

مقایسه اسپرسوساز و موکاپات

اسپرسوساز بخریم یا موکاپات؟

پاسخ به این پرسش که موکاپات بخریم یا اسپرسوساز، نیازمند بررسی انتظارات و نیازهای مصرف کنندگان از این دو محصول می باشد. به طور کلی نمی توان پاسخ دقیقی برای این پرسش ارائه نمود؛ زیرا افراد باید امکانات مورد نیاز خود را تعیین نموده و سپس براساس آن اقدام به خرید هریک از این محصولات نمایند. در ادامه به بررسی راهنمای انتخاب هریک از این محصولات براساس مطالب ارائه شده در این مقاله خواهیم پرداخت.

  • اگر به دنبال درست کردن یک قهوه غلیظ و تلخ هستید، موکاپات برای شما مناسب بوده و در صورت علاقه به شات های شیرین یا کف دار اسپرسوساز خریداری کنید.
  • در صورتی که سرعت تهیه قهوه برای شما اهمیت زیادی دارد، انتخاب اسپرسوساز به دلیل سرعت بالای کار برای شما مناسب است.
  • چنانچه به دنبال قهوه ای با کیفیت همراه با عطر خوب و کرمای زیاد هستید، بهترین انتخاب می تواند دستگاه اسپرسوساز باشد.
  • در صورتی که نمی خواهید هزینه زیادی را برای تهیه قهوه صرف کنید، موکاپات می تواند جوابگوی نیازهای روزانه شما باشد.
  • اگر به دنبال تهیه محصولی هستید که استفاده از آن آسان باشد و بتوانید آن را همراه خود به سفر و .. ببرید، موکاپات بهترین انتخاب است.

نتیجه گیری از نکات تفاوت اسپرسوساز با موکاپات

در بخش نتیجه گیری از مقاله تفاوت اسپرسوساز با موکاپات در آی پی امداد، مهم ترین نکاتی که شاید برای شما هم جذابیت داشته باشد را با هم مرور می کنیم:

  • اسپرسو جزء نوشیدنی های فوق العاده محبوب در جهان است.
  • موکاپات نوعی اسپرسو ساز گازی است که استفاده از آن به سادگی امکانپذیر است.
  • طرز تهیه اسپرسو با دستگاه اسپرسوساز و موکاپات اصلی ترین فرق اسپرسو ساز با موکاپات است.
  • آسیاب کردن قهوه باعث تسریع روند آماده سازی اسپرسو می شود.
  • دم کردن اسپرسو با استفاده از دستگاه تنها در 30 ثانیه امکان پذیر است که در موکاپات این امر کمی بیشتر طول می کشد.
  • بیشتر طرفداران نوشیدنی های بر پایه قهوه در جهان معتقد به خاص و بهتر بودن دستگاه اسپرسو هستند.
4.3/5 - (6 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد