logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تعویض موتور یخچال ال جی

تعویض موتور یخچال ال جی
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تعویض موتور یخچال ال جی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

کمپرسور یخچال ال جی یکی از مهمترین و اصلی ترین قطعات این دستگاه است که وظیفه فشرده سازی و انتقال گاز را برعهده دارد. این موتور با فعالیت خود می تواند فضای داخلی یخچال را خنک کرده و از فاسد شدن آنها جلوگیری نماید. بروز هرگونه خرابی در این قطعه می تواند عملکرد یخچال را دچار مشکلات زیادی نماید. از این رو تعمیر و تعویض موتور یخچال ال جی در تعمیرات یخچال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید توسط تکنسین های مجرب انجام شود. برای افزایش اطلاعات شما در این مقاله به بررسی نکات مهم در زمینه تعویض کمپرسور یخچال فریزر و ساید بای ساید ال جی پرداخته ایم. با آی پی امداد همراه باشید.

نحوه تماس با نمایندگی تعمیر و تعویض موتور یخچال ال جی در آی پی امداد

در صورتی که علاقه مند هستید تا بدانید که برای تعویض کمپرسور یخچال ال جی چه مراحلی طی خواهد شد، در ادامه با ما همراه باشید:

  • پس از ثبت درخواست شما اپراتور های نمایندگی تعمیرات یخچال ال جی در آی پی امداد اقدام به دریافت آدرس شما می کنند، در کمتر از نیم ساعت تعمیرکار یخچال ال جی با شما تماس خواهد گرفت، و برای مراجعه به منزل شما با شما هماهنگ خواهد شد.
  • پس مراجعه تکنسین مربوطه به منزل شما فرآیند عیب یابی موتور یخچال فریزر و ساید بای ساید ال جی شما آغاز خواهد شد.
  • بعد از شرح ایرادات دستگاه برای شما در صورت رضایت شما فرآیند تعویض موتور یخچال ال جی آغاز خواهد شد.
  • فرآیند تعمیر و تعویض موتور یخچال الجی فقط و فقط با استفاده از قطعات فابریک انجام  می شود.

نحوه تماس با نمایندگی تعمیر و تعویض موتور یخچال ال جی در آی پی امداد

آیا تعویض کمپرسور  یخچال ال جی در محل انجام میشود؟

معمولا زمانی که مصرف کنندگان با خرابی موتور یخچال ال جی خود مواجه می شوند، نگران جابجایی و تعمیر آن هستند. به طور کلی می توان گفت جابجا کردن یخچال و انتقال آن به تعمیرگاه جهت تعویض کمپرسور یخچال ال جی امر آسانی نیست و می تواند هزینه های زیادی را به همراه داشته باشد. از این رو خدمات تعمیر موتور یخچال الجی در محل جهت عدم جابجایی یخچال و حذف هزینه های سنگین آن راه اندازی گردیده است. با استفاده از این خدمات می توانید بدون نگرانی از هزینه های گزاف و مشکلات جابجایی یخچال الجی خود، اقدامات لازم را در جهت تعمیر و تعویض موتور یخچال ال جی در محل و منزل خود انجام دهید.

آیا تعویض کمپرسور  یخچال ال جی در محل انجام میشود؟

آیا تعمیر موتور یخچال فریزر یا ساید بای ساید ال جی امکان پذیر است؟

به طور کلی تعمیر موتور یخچال فریزر و ساید ال جی چنانچه مشکل این قطعه جزئی و قابل رفع باشد، انجام می گردد. برخی مواقع ممکن است مشکل کار نکردن کمپرسور مربوط به بروز خرابی در پریز و اتصالات برق یخچال، سیم کشی موتور یا فن کمپرسور باشد. در این شرایط تکنسین ابتدا با طور دقیق کمپرسور یخچال الجی را مورد بررسی و عیب یابی قرار می دهد. در صورتی که امکان تعمیرات کمپرسور یخچال ال جی وجود داشته باشد، تعمیرکار اقدامات لازم را در جهت رفع مشکل آن انجام می دهد. البته باید به این مسئله دقت داشته باشید که کمپرسور از قطعات اصلی یخچال است. از این رو اگر با مشکل مواجه شود، بهتر است برای افزایش طول عمر یخچال اقدام به تعویض موتور و جایگزین کردن آن با یک کمپرسور نو نمایید.

تعویض موتور یخچال فریزر یا ساید بای ساید ال جی چقدر زمان میبرد؟

ممکن است برای شما نیز این پرسش ایجاد شده باشد که چه مدت طول می کشد تا تعویض کمپرسور یخچال فریزر و ساید بای ساید ال جی انجام شود. به طور کلی تعیین این مدت زمان تنها زمانی امکان پذیر است که تکنسین متخصص اقدام به عیب یابی و بررسی موتور یخچال شما نماید. در صورتی که مشکل موتور جزئی باشد، می توان طی مدت زمان کوتاهی آن را برطرف نمود. اما اگر نیاز به تعویض موتور یخچال الجی باشد، باید مدت زمان بیشتری صرف انجام این کار گردد.

نکات نگهداری و مراقبت از موتور یخچال الجی

برای اینکه کمپرسور یخچال بتواند طی مدت زمان طولانی تری به صورت بهینه کار کرده و از خرابی آن جلوگیری شود، لازم است نکات مراقبت و نگهداری از این قطعه را رعایت نمایید:

  • در صورت تجمع بیش از حد گرد و خاک بر روی موتور و فن آن اقدام به تمیز کردن کمپرسور کنید.
  • از باز کردن مداوم درب یخچال خودداری کنید؛ زیرا با انجام این کار هوای گرم وارد یخچال شده و موتور باید بیشتر کار کند که منجر به خرابی آن خواهد شد.
  • دقت داشته باشید که به هنگام جابجایی یخچال به موتور و اتصالات آن آسیبی وارد نشود.
  • در صورت بروز هرگونه مشکل در کارکرد کمپرسور یخچال از تکنسین متخصص برای عیب یابی و تعمیر آن کمک بگیرید.

نکات نگهداری و مراقبت از موتور یخچال الجی

تشخیص سوختگی موتور یخچال ال جی

برای اینکه بتوانید اقدام به تشخیص سوختگی موتور یخچال ال جی خود نمایید، لازم است با نشانه های بروز این مشکل آشنا شوید. در صورتی که موتور یخچال شما به صورت مداوم کار می کند و همچنان هوای درون آن خنک نیست یا اینکه یخچال روشن نمی شود، ممکن است کمپرسور یخچال نیم سوز شده و یا سوخته باشد. سوختگی موتور یخچال زمانی رخ می دهد که به این قطعه فشار زیادی وارد شود. البته تشخیص اینکه موتور یخچال شما دچار سوختگی شده و نیاز به تعمیر یا تعویض کمپرسور یخچال ال جی می باشد یا خیر، به سادگی امکان پذیر نیست. تعمیرکار متخصص باید موتور را بررسی کرده و در صورت سوختگی آن را تعویض کند.

مشخصات و قدرت موتور یخچال ال جی در کجا درج شده است؟

اولین قدم برای اینکه بتوانید اقدامات لازم را در جهت تعویض موتور یخچال الجی انجام دهید، تهیه یک موتور جدید به جای موتور معیوب است. اما اینکه چه کمپرسوری برای یخچال شما مناسب است، مسئله ای بسیار مهم بوده و باید نسبت به آن اطلاعات لازم را داشته باشید. به طور کلی کارخانه تولیدکننده کمپرسور یخچال فریزرها و ساید بای سایدهای الجی بر روی موتور تعبیه شده درون دستگاه پلاکی قرار داده اند که بر روی آن تمامی مشخصات مربوط به موتور درج شده است. شما می توانید بر روی این پلاک مشخصات مختلفی نظیر قدرت، توان، ولتاژ، مدل و سایر مشخصات کمپرسور را مشاهده نمایید. دقت داشته باشید که مشخصات موتور تعبیه شده برای یخچال شما باید با موتور جدید مطابقت داشته باشد.

مشخصات و قدرت موتور یخچال ال جی در کجا درج شده است؟

قیمت موتور یخچال ال جی

به طور کلی می توان گفت قیمت موتور یخچال ال جی به موارد مختلفی نظیر نوع یخچال، مدل یخچال، قدرت و ولتاژ موتور دستگاه و سایر مشخصات آن بستگی دارد. از این رو نمی توان قیمت مشخصی را برای این قطعه در نظر گرفت. مصرف کنندگان در صورت بروز هرگونه مشکل در کارکرد کمپرسور یخچال الجی خود باید ابتدا مشخصات این قطعه را بررسی نمایند. سپس می توانند با توجه به این ویژگی ها اقدام به بررسی قیمت و خرید کمپرسور متناسب با نوع یخچال خود نمایند.

هزینه تعمیرات کمپرسور یخچال ال جی

هزینه تعمیر و تعویض کمپرسور یخچال ال جی با توجه با مدل یخچال شما متفاوت خواهد بود. به طور کبی نوع و قدرت موتورهایی که بر روی یخچال فریزرها و ساید بای سایدهای ال جی نصب شده اند، با یکدیگر متفاوت است. همچنین نوع خرابی موتور دستگاه نیز در تعیین هزینه آن تاثیرگذار خواهد بود. شما می توانید جهت اطلاع پیدا کردن از هزینه تعویض کمپرسور یخچال الجی باید ابتدا با نمایندگی تعمیرات یخچال الجی در آی پی امداد تماس بگیرید و با اعلام مدل دستگاه خود از هزینه انجام این کار مطلع شوید.

4 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • مهدی جمشیدی 01 آذر 1402

    خیلی ممنون هستم بابت مطالب مفید سایت شما و تشکر میکنم. سوال بنده اینه آیا موتور یخچال الجی که مدل اینورتر باشه و سوخته باشه، قابلیت تعمیر دارد؟ جواب بدید ممنون میشم.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 01 آذر 1402

      درود، بله قابل تعمیر می باشد اما امکان سوختگی مجدد آن وجود داشته و صرفه اقتصادی ندارد.

      پاسخ دادن
  • میرزازاده 13 بهمن 1401

    با سلام خدمت شما موتور یخچال ساید ال جی ما سوخته تعمیرکار آمد گفت باید عوض کنید میخواستم بدونم بهتره از خود مارک ال جی استفاده کنیم براش یا مارک دیگه هم میشه؟ بعد روی موتور خودش چیزی نزده تعمیرکار گفت 1.3 بگیرید یک تعمیرکار دیگه گفت 1.4 با موتور های تک استفاده کنید الان ما موندیم کدوم بهتره ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 13 بهمن 1401

      سلام، موتور 1/4 مثبا بخرید و فرقی نمیکند که برند ال جی باشد یا نباشد.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد