logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تعمیر و تعویض فن یخچال فریجیدر

تعمیر و تعویض فن یخچال فریجیدر
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تعمیر و تعویض فن یخچال فریجیدر به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از قطعات مهم یخچال فریزر که ممکن است با گذشت زمان دچار مشکلات و ایراداتی در کارکرد خود شود، فن است. تعمیر و تعویض فن یخچال فریجیدر یکی از کارهایی است که باید به دقت زیادی انجام شود. در صورتی که هریک از فن های یخچال دچار خرابی شوند، کارکرد یخچال دچار ایرادتی شده و ممکن است طی مدت زمانی کوتاه از کار بیفتد. از این رو باید در سریع ترین زمان اقدامات لازم در جهت تعویض فن یخچال فریزر و ساید فریجیدر انجام دهید. برای انجام این کار می توانید از تکنسین های متخصص آی پی امداد کمک بگیرید.

نحوه تماس جهت تعمیر و تعویض فن یخچال فریجیدر در آی پی امداد

برای اینکه بتوانید از خدمات تعمیر و تعویض فن یخچال فریجیدر خود در مجموعه آی پی امداد استفاده نمایید، ابتدا باید اقدام به ثبت درخواست خود در تعمیرگاه مجاز مرکزی آی پی امداد نمایید.

  1. لازم به ذکر است که امکان ثبت درخواست در نمایندگی آی پی امداد از دو طریق تماس تلفنی و ثبت در سایت وجود دارد.
  2. پس از ثبت درخواست شما مبنی بر تعمیر فن یخچال فریجیدر، می توانید از مشخصات تعمیرکار مربوطه و زمان حضور وی در محل خود مطلع شوید.
  3. تکنسین متخصص یخچال فریجیدر در سریع ترین زمان ممکن همراه با قطعات اصلی و تجهیزات مناسب به محل شما مراجعه می کند.
  4. در نهایت فن یخچال شما با بهترین کیفیت ممکن تعمیر شده و به شما ضمانت نامه شرکتی و فاکتور شرح خدمات تعمیرات یخچال ارائه می شود.

نحوه تماس جهت تعمیر و تعویض فن یخچال فریجیدر در آی پی امداد

تعویض فن یخچال فریزر یا ساید بای ساید فریجیدر در محل انجام میشود؟

تعمیر و تعویض فن یخچال فریجیدر یکی از اموری است که در محل مورد نظر شما انجام خواهد شد. از این رو نیازی به جابجا کردن یخچال و انتقال آن به تعمیرگاه نخواهید داشت. این کار نه تنها هزینه های جابجایی دستگاه را کاهش خواهد داد، بلکه از آسیب دیدگی بیشتر دستگاه در حین انتقال نیز جلوگیری خواهد کرد. از این رو اگر در کارکرد فن یخچال شما مشکلی وجود دارد، جهت عیب یابی و تعویض فن یخچال فریجیدر خود می توانید با متخصصین آی پی امداد تماس حاصل نمایید. تکنسین مربوطه در کوتاه ترین زمان ممکن به محل مورد نظر شما مراجعه کرده و اقدامات لازم را در جهت رفع مشکل فن یخچال انجام خواهد داد.

آیا فن یخچال فریجیدر قابل تعمیر است؟

در برخی مواقع امکان تعمیر فن یخچال فریجیدر وجود دارد. اما نکته مهم این است که فن از جمله قطعاتی در یخچال می باشد که تعمیر آن هیچگونه صرفه ای نداشته و بهترین کار تعویض فن یخچال فریجیدر به جای تعمیر آن است. در صورتی که فن یخچال تعمیر شود، ممکن است پس از گذشت مدت زمانی کوتاه مجددا دچار خرابی شده و نیاز به تعویض داشته باشد. از این رو در صورتی که متوجه خرابی فن یخچال فریزر یا ساید بای ساید فریجیدر خود شده اید، بهترین کار این است که از تکنسین متخصص بخواهید اقدامات لازم را در جهت تعویض فن با یک قطعه جدید انجام دهد. در این صورت دستگاهتان بدون هیچگونه مشکلی مجددا به کار خود ادامه خواهد داد.

]آیا فن یخچال فریجیدر قابل تعمیر است؟

یخچال فریجیدر چند تا فن دارد؟

برای اینکه اقدام به تعمیر و تعویض فن یخچال فریجیدر خود نمایید، لازم است انواع فن به کار رفته در یخچال و جایگاه و وظیفه هریک از آنها را بشناسید. در ادامه به بررسی این موارد پرداخته ایم:

فن اواپراتور یخچال

فن اواپراتور یا تبخیر در قسمت داخلی فریزر تعبیه گردیده است و وظیفه دارد تا گرمای داخل کابین یخچال را جهت خنک سازی بهتر به بیرون منتقل نماید. در صورتی از بخش فریزر صدای بلند یا غیرعادی شنیده اید، به احتمال زیاد این فن دچار خرابی شده است.

فن اواپراتور یخچال

فن فن یخچال

محل قرارگیری فن فن در بخش پشتی یخچال بوده و در کنار فن و نزدیک به کف یخچال تعبیه شدهاست. این فن وظیفه دارد تا سیم پیچ فن دستگاه را خنک نماید. در صورتی که این فن دچار خرابی شود، موجب داغ شدن بیش از حد فن و سوختگی آن خواهد شد.

فن داخلی یخچال

این فن که در بخش داخلی یخچال تعبیه شده است، وظیفه دارد تا جهت خنک شدن کابین داخلی یخچال و تبدیل هوای گرم به هوای خنک، اقدامات لازم را در جهت رساندن دمای یخچال به دمای مورد نظر انجام دهد. از این رو می توان گفت که کاربرد این فن در جهت تولید هوای خنک و کمک به عملیات انجماد در یخچال فریزر می باشد.

چگونه فن یخچال فریجیدر را روغن کاری کنیم؟

یخچال های فریجیدر دارای تعدادی فن داخلی هستند که هریک از آنها دارای وظیفه و کارکردهای گوناگونی می باشند. با گذشت زمان و به دلایل مختلفی ممکن است هریک از این فن ها دچار فرسودگی شده و در هنگام کارکرد خود سر و صداهایی را ایجاد نمایند. در برخی مواقع این صداهای ناهنجار با روغن کاری کردن فن یخچال از بین خواهد رفت. شما می توانید با توجه به نوع فن فرسوده، محل آن را پیدا کنید. سپس با استفاده از روغن مناسب، اقدام به روغن کاری و روان کردن حرکت فن دستگاه خود نمایید.

طریقه تعویض فن یخچال فریجیدر چگونه است؟

در این بخش برای اطلاع از نحوه تعویض فن یخچال فریزر و ساید فریجیدر به بررسی طریقه انجام این کار پرداخته ایم. البته باید دقت داشته باشید که این کار بسیار تخصصی بوده و باید حتما توسط تعمیرکار متخصص و مجرب انجام شود.

  • ابتدا باید اقدام به کشیدن یخچال از برق نمایید.
  • قفسه ها و کشوهای یخچال را جدا کرده و سپس منتظر بمانید تا یخ های یخچال آب شود.
  • قسمت پشتی یخچال را جدا کرده و فن نگهدارنده فن را نیز دربیاورید.
  • فن معیوب را به صورت کامل از دستگاه خارج کنید.
  • فن جدیدی که متناسب با مدل یخچال خریداری کرده اید را در محل مشخص آن نصب کنید.
  • در ادامه می توانید تیغه های فن را در محل خود قرار داده و کمی آن را فشار دهید تا محکم گردد.
  • گیره های نگهدارنده و پوشش یخچال را نیز در محل خود قرار دهید.
  • پس از قرار دادن قفسه ها و کشوهای یخچال می توانید دستگاه را به برق وصل کنید.

طریقه تعویض فن یخچال فریجیدر چگونه است؟

علت صدا دادن فن یخچال فریزر یا ساید بای ساید فریجیدر چیست؟

یکی از رایج ترین مشکلاتی که بسیاری از مصرف کنندگان یخچال فریزرها و ساید بای سایدهای فریجیدر به هنگام خرابی فن با آن مواجه می شوند، صداهای غیرعادی فن است. صدا دادن فن یخچال را می توان یکی از اصلی ترین نشانه های خرابی فن در نظر گرفت. این مسئله می تواند به دلیل بروز نوسانات برق، وارد شدن ضربه به یخچال، تجمع گرد و غبار روی پروانه فن، فرسودگی فن و … باشد. در این شرایط باید تکنسین متخصص اقدام به بررسی و عیب یابی فن یخچال نموده و در صورت نیاز اقدامات لازم را در جهت تعویض فن یخچال فریجیدر انجام دهد.

هزینه تعویض فن یخچال فریجیدر

جهت انجام خدمات تعمیر و تعویض فن یخچال فریجیدر نمی توان هزینه ثابتی را مشخص نمود. زیرا این هزینه به نوع و میزان خرابی فن یخچال بستگی دارد. همچنین عواملی از جمله مدل یخچال و نوع و قیمت فن می تواند باعث تغییر در هزینه تعویض فن یخچال فریزر و ساید فریجیدر شود. از این رو برای اطلاع پیدا کردن از هزینه انجام این کار می توانید با کارشناسان مجموعه آی پی امداد تماس حاصل نمایید.

قیمت فن یخچال فریجیدر

هریک از فن های به کار رفته در یخچال های فریجیدر دارای قیمت های متفاوتی هستند. از این رو برای اینکه بتوانید از قیمت فن معیوب یخچال فریجیدر خود اطلاع پیدا کنید، ابتدا باید فن مورد نظر را شناسایی کرده و سپس با توجه به مدل فن و یخچال خود اقدام به بررسی قیمت این قطعه نمایید. قیمت فن یخچال فریجیدر بستگی به نوع و مدل یخچال و نوع خود فن دارد که نیاز به بررسی و سپس اطلاع از قیمت دارد.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد