logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تعمیر و تعویض فن یخچال دوو

تعمیر و تعویض فن یخچال دوو
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تعمیر و تعویض فن یخچال دوو به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یخچال فریزرها و ساید بای سایدهای برند دوو از جمله وسایلی هستند که در بسیاری از خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. اما حتی کیفیت بالای این یخچال ها نیز نمی تواند از بروز خرابی در قطعات مختلف آن جلوگیری کند. یکی از رایج ترین بیشترین مشکلات یخچال دوو مربوط به خرابی فن آن است. در این شرایط نیاز به تعمیر و تعویض فن یخچال دوو بیش از هر زمان احساس می شود. اما ممکن است برای شما این پرسش ها ایجاد شود که آیا تعویض فن یخچال دوو در محل انجام می شود؟ یخچال دوو از چند فن برخوردار است یا اینکه هزینه تعویض فن یخچال فریزر و ساید بای ساید دوو چقدر است که در این مقاله از آی پی امداد به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

نحوه تماس جهت تعمیر و تعویض فن یخچال دوو در آی پی امداد

آی پی امداد به عنوان نمایندگی تعمیرات یخچال دوو همواره در تلاش بوده و هست تا بهترین و سریع ترین خدمات در زمینه تعمیر و تعویض فن یخچال دوو را به مصرف کنندگان خود ارائه دهد. در صورتی که علاقه مند هستید تا بدانید که برای تعویض فن یخچال دوو چه مراحلی طی خواهد شد، در ادامه با ما همراه باشید:

  • پس از ثبت درخواست شما اپراتور های نمایندگی تعمیر یخچال دوو در آی پی امداد اقدام به دریافت آدرس شما می کنند، در کمتر از نیم ساعت تعمیرکار یخچال دوو با شما تماس خواهد گرفت، و برای مراجعه به منزل شما با شما هماهنگ خواهد شد.
  • پس مراجعه تکنسین مربوطه به منزل شما فرایند عیب یابی فن یخچال فریزر و ساید بای ساید دوو شما آغاز خواهد شد.
  • بعد از شرح ایرادات دستگاه برای شما در صورت رضایت شما فرآیند تعویض فن یخچال دوو آغاز خواهد شد.
  • فرآیند تعمیر و تعویض فن یخچال دوو فقط و فقط با استفاده از قطعات فابریک انجام  می شود.

تعویض فن یخچال فریزر یا ساید بای ساید دوو در محل انجام میشود؟

بسیاری از مصرف کنندگان به هنگام بروز هرگونه ایراد یا خرابی در فن یخچال دوو خود نگران جابجایی دستگاه به تعمیرگاه و آسیب دیدگی سایر قطعات آن در حین حمل و نقل می باشند. به طور کلی برای تعمیر و تعویض فن یخچال دوو نیازی به انتقال یخچال به تعمیرگاه و حمل آن نیست. تکنسین های متخصص برای بررسی و تعویض فن یخچال فریزر و ساید باید ساید دوو شما در محل و منزلتان حضور پیدا کرده و خدمات را به شما ارائه خواهند داد.

تعویض فن یخچال فریزر یا ساید بای ساید دوو در محل انجام میشود؟

در صورتی که متوجه شدید هریک از فن های یخچال دوو دچار آسیب دیدگی شده است، سریعا از با متخصصین آی پی امداد تماس برقرار کنید. دقت داشته باشید که اگر یکی از فن ها دچار خرابی شوند و نسبت به تعمیر یا تعویض آنها بی تفاوت باشید، در طولانی مدت منجر به بروز خرابی های بیشتر در دستگاه خواهد شد.

آیا فن یخچال دوو قابل تعمیر است؟

تعمیر فن یخچال فریزر و ساید بای ساید دوو تنها در مواردی قابل انجام است که ایرادات این قطعه مربوط به گریپاژ کردن فن باشد. در این شرایط تنها با انجام برخی کارهای ساده و سرویس فن مشکل این قطعه برطرف خواهد شد. اما در اکثر مواقع فن یخچال دچار سوختگی و خرابی شده و امکان تعمیر مجدد آن وجود ندارد. به دلیل اینکه فن ها دچار کارکرد مهمی هستند، در صورت مشاهده علائم هرگونه سوختگی  یا خرابی باید در سریع ترین زمان اقدام به تعویض آن نمایید. در صورت عدم تعویض فن یخچال دوو موجب خرابی سایر قطعات داخلی دستگاه خواهد شد.

آیا فن یخچال دوو قابل تعمیر است؟

یخچال دوو چند تا فن دارد؟

پیش از اینکه اقدام به تعمیر و تعویض فن یخچال دوو نمایید، لازم است اطلاعاتی در مورد این قطعه کسب کنید. زیرا در صورت اطلاع پیدا کردن از مکان و نوع فن یخچال می توانید در صورت بروز هرگونه مشکلات اقدامات لازم را در جهت تعمیر یا تعویض آن انجام دهید. در ادامه به بررسی انواع فن یخچال دوو و کارایی آنها خواهیم پرداخت.

فن کمپرسور یخچال

محل قرارگیری فن کمپرسور در بخش پشتی یخچال بوده و در کنار کمپرسور و نزدیک به کف یخچال تعبیه شدهاست. این فن وظیفه دارد تا سیم پیچ موتور دستگاه را خنک نماید. در صورتی که این فن دچار خرابی شود، موجب داغ شدن بیش از حد موتور و سوختگی آن خواهد شد.

فن کمپرسور یخچال

فن کندانسور یخچال

یکی  دیگر از فن های تعبیه شده در یخچال دوو، فن کندانسور است که در پشت یخچال تعبیه شده است. وظیفه این فن خنک سازی کویل های کندانسور می باشد. در صورت بروز خرابی در این فن، سر و صدای ناهنجاری به هنگام کارکرد یخچال ایجاد خواهد شد.

فن کندانسور یخچال

فن اواپراتور یخچال

فن اواپراتور یا تبخیر در قسمت داخلی فریزر تعبیه گردیده است و وظیفه دارد تا گرمای داخل کابین یخچال را جهت خنک سازی بهتر به بیرون منتقل نماید. در صورتی از بخش فریزر صدای بلند یا غیرعادی شنیده اید، به احتمال زیاد این فن دچار خرابی شده است.

فن اواپراتور یخچال

فن داخلی یخچال

فن داخلی یخچال های فریزرهای قدیمی دوو که در بخش داخلی دستگاه قرار گرفته است، وظیفه دارد تا هوای خنک را به درون یخچال هدایت نماید. این فن که هوای خنک یخچال را به صورت متعادل درمی آورد، در صورت خرابی سر و صداهایی ایجاد خواهد کرد.

فن داخلی یخچال

چگونه فن یخچال دوو را روغن کاری کنیم؟

به طور کلی یخچال های دوو دارای تعدادی فن داخلی هستند که هریک از آنها دارای وظیفه و کارکردهای گوناگونی می باشند. با گذشت زمان و به دلایل مختلفی ممکن است هریک از این فن ها دچار فرسودگی شده و در هنگام کارکرد خود سر و صداهایی را ایجاد نمایند. در برخی مواقع این صداهای ناهنجار با روغن کاری فن یخچال از بین خواهد رفت. شما می توانید با توجه به نوع فن فرسوده، محل آن را پیدا کنید. سپس با استفاده از روغن مناسب، اقدام به روغن کاری و روان کردن حرکت فن دستگاه خود نمایید.

طریقه تعویض فن یخچال دوو چگونه است؟

برای اینکه بتوانید اقدام به تعویض فن یخچال فریزر و ساید بای ساید دوو خود نمایید، می توانید مراحلی که در ادامه آورده شده است را دنبال کنید:

  • اولین اقدام استفاده از دستکش ایمنی، انبردست، پیچ گوشتی، آچار و سایر لوازم مورد نیاز می باشد.
  • برای اینکه فن یخچال را تعویض کنید، باید ابتدا آن را از برق بکشید.
  • در صورتی که فن های پشت یخچال دچار خرابی شده باشند، باید برای دسترسی بهتر یخچال را به جلو بکشید.
  • چنانچه فن های داخلی یخچال خراب شده باشند، لازم است محفظه مربوط به فن را باز کنید.
  • در ادامه لازم است گرد و غبار روی فن را پاک کرده و اتصالات و سوکت های آن را باز نمایید.
  • پس از باز کردن فن معیوب، برای نصب فن جدید، پروانه فن را دقیقا بر روی جایگاه خود قرار داده و اتصالات مربوطه را وصل کنید.
  • سپس تیغه فن، سوکت فن و سایر اتصالات را به ترتیب متصل کرده و پیچ های محفظه را نیز ببندید.

طریقه تعویض فن یخچال دوو چگونه است؟

علت صدا دادن فن یخچال فریزر یا ساید بای ساید دوو چیست؟

یکی از اصلی ترین نشانه های بروز ایراد و خرابی در کارکرد فن یخچال دوو، ایجاد سر و صدای غیرعادی و اضافی از این بخش است. در برخی مواقع صدای فن به دلیل گیر کردن پره های پروانه فن یا عدم نصب صحیح فن باشد که باید تعمیر شود. در سایر موارد نیز فرسودگی و سوختگی فن علت بروز این مشکل است که باید اقدام به تعویض فن یخچال دوو خود نمایید. به طور کلی با گوش کردن محل صدا می توانید فن معیوب را شناسایی نموده و در صورت نیاز آن را تعمیر یا تعویض کنید.

هزینه تعویض فن یخچال دوو

هزینه تعمیر و تعویض فن یخچال دوو یکی از مواردی است که به هنگام بروز خرابی در فن توسط مصرف کنندگان پرسش می شود. به طور کلی می توان گفت یخچال فریزر و ساید بای ساید دوو از فن های مختلفی تشکیل شده است که هزینه تعویض هریک از این فن ها متفاوت می باشد. همچنین از دیگر عوامل موثر در تعیین این هزینه می توان نوع و مدل یخچال را عنوان کرد که می تواند در قطعه مورد استفاده و نوع تعمیرات دستگاه موثر واقع شود. برای اطلاع از هزینه تعویض فن یخچال فریزر و ساید دوو می توانید با مرکز مجاز آی پی امداد تماس حاصل کرده و با اعلام مدل دستگاه و نوع قطعه معیوب  از هزینه انجام این کار مطلع شوید.

قیمت فن یخچال دوو

به طور کلی می توان گفت هریک از فن های به کار رفته در یخچال های دوو دارای قیمت های متفاوتی هستند. از این رو برای اینکه بتوانید از قیمت فن معیوب یخچال دوو خود اطلاع پیدا کنید، ابتدا باید فن مورد نظر را شناسایی کرده و سپس با توجه به مدل فن و یخچال خود اقدام به بررسی قیمت این قطعه نمایید. قیمت فن یخچال دوو بستگی به نوع و مدل یخچال و نوع خود فن دارد که نیاز به بررسی و سپس اطلاع از قیمت دارد.

4.7/5 - (3 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد